Hardstyle hulp nodig (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

martijngti    posted on 19-07-2008 01:04

Beste Hardstyle producers,

Ik ben al jaren aan het produceren, zo'n 14 jaar geleden maakte ik voornamelijk old school hakken zegmaar, laatste 2 jaar maak ik voornamelijk house, minimal, electro dat genre. Sindskort wordt ik weer een beetje tot hardstyle (a la defqon 1) aangetrokken.

Ik ben al een beetje aan t rommelen geweest met hardstyle sounds enzo maar wat ik nog zoek is het kenmerkende hardstyle geluid wat zegmaar precies tussen de basskick in zit. Ik vraag me af of dat een losse sound is wat echt tussen de basskick zit, of dat het een geluid is wat veroorzaakt wordt door de feedback van de vette kicks die gebruikt worden.

Misschien maar als vb dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=QIoeyKZI9fQ

Ik zou graag wat advies hier over willen van jullie, of nog beter... een voorbeeld sample Happy, laughing

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Martijn

What do you think about Hardstyle hulp nodig ??

Vote :   

Prozei    posted on 22-07-2008 00:06
Poster: DJ-Xtremer

Haha 20x Nexus:P. Ik laad m 4x en heb een pracht van een SynthCry. Maargoed Vanguard is opzich ook niet zo bijzonder, gebruik dan ook meer Nexus maarja:P.

is wel beetje standaard bij mij.
veel automatation in de melodie ken je lekker spelen met dieptes in de tonen.
wordt voor mij wel tijd voor een quadcore pc. of een 8-core mac pro.

over kicks soms ben ik dagen bezig met het maken van een hardstyle kick.
en dat doe je niet met 1 vst tegelijk soms 15 tot 25 vst's voordat je pas wat vets heb.

zal binnenkort wel ff tutorial maken voor een simpel hardstyle kicklijntje
met de nexus vst
User edit by Prozei on 22-07-2008 @ 06:13:02 (89%)
martijngti    posted on 22-07-2008 07:51

Dat zou relax zijn Prozei. Thanks!

DeteqBoy    posted on 22-07-2008 22:58
ik heb echt nog nooit gehoord van iemand die zoveel vst's gebruikt om een kick te krijgen :P

layer je dat allemaal op elkaar dan ofzo?
Prozei    posted on 22-07-2008 23:40
jah blijven layeren. soms ben ik gewoon uren bezig met het maken van een kicklijntje.
maar heb het over de kicks van de hele track en dan zit ik minimaal aan de 15 vst's
ben zelf iemand die blijft kloten iets erbij dan er weer af. zo de hele tijd door
User edit by Prozei on 22-07-2008 @ 23:53:07 (100%)
DeteqBoy    posted on 22-07-2008 23:45
in junglist kan je best snel een dikke kick krijgen, als je die layerd met 2 andere kicks bijvoorbeeld heb je echt al een dikke kick Happy, laughing
Prozei    posted on 22-07-2008 23:47
jep jungelist is idd relaxed zeker voor nu-style en dan heb je ook nog hydra en microtonic.
martijngti    posted on 23-07-2008 00:26
Nou ik ben vanavond even aan het proberen geweest, voornamelijk met nexus. Maar ik weet niet of ik nou een hardstyle track aan t maken ben of dat het misschien wel in een andere genre thuis hoort Happy, laughing
Oordeel zelf maar...

Downloaden --> http://www.fulldesign.nl/dump/hardstyletc.zip
tairip    posted on 23-07-2008 10:39
Poster: martijngti
Nou ik ben vanavond even aan het proberen geweest, voornamelijk met nexus. Maar ik weet niet of ik nou een hardstyle track aan t maken ben of dat het misschien wel in een andere genre thuis hoort Happy, laughing
Oordeel zelf maar...

Downloaden --> http://www.fulldesign.nl/dump/hardstyletc.zip

Die hatjes enzo beginnen een beetje alla zany! Ja klinkt beetje als een happy style van hardstyle alleen bij hardstle speelt de kick een veel grotere rol dan in jou nummer!
DeteqBoy    posted on 23-07-2008 10:47
kan je der niet even een mp3tje van maken :P
martijngti    posted on 23-07-2008 12:04
DeteqBoy    posted on 23-07-2008 23:45
hatjes klinken wel vet iin het begin, vind je eerste synth niet zo maar dat is meer persoonlijk opbouw is verder ok. 2de synth is wel een beetje erg happy erbij en als dit je hoofd melodie moet worden zou ik hem wat complexer maken hij is nu te kort. verder moet je kick veel steviger nu is het meer een soort trance kick.

Ik bedoel dit zeker niet negatief want je bent op de goede weg en ik probeer je zo aleen te helpen, slecht is het zeker niet Happy, laughing
martijngti    posted on 24-07-2008 00:08
Happy, laughing Thanks for the tips.. ik merk dat hardstyle melodies best lastig is. Die kick kom ik wel uit maar een pakkende hardstyle melodie is pittig. Ik ga wel weer eens verder knutselen als ik weer in een hardstyle stemming ben Happy, laughing
DeteqBoy    posted on 24-07-2008 12:54
klopt ik heb er zelf ook vaak moeite mee :P

This is an old Topic

No new postings for 6.247 days.
 Post CommentThat would be 208.2 months
or a whopping 17.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

199 Users online: 131 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 26.186
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.590