Hardstyle hulp nodig (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

martijngti    posted on 19-07-2008 01:04

Beste Hardstyle producers,

Ik ben al jaren aan het produceren, zo'n 14 jaar geleden maakte ik voornamelijk old school hakken zegmaar, laatste 2 jaar maak ik voornamelijk house, minimal, electro dat genre. Sindskort wordt ik weer een beetje tot hardstyle (a la defqon 1) aangetrokken.

Ik ben al een beetje aan t rommelen geweest met hardstyle sounds enzo maar wat ik nog zoek is het kenmerkende hardstyle geluid wat zegmaar precies tussen de basskick in zit. Ik vraag me af of dat een losse sound is wat echt tussen de basskick zit, of dat het een geluid is wat veroorzaakt wordt door de feedback van de vette kicks die gebruikt worden.

Misschien maar als vb dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=QIoeyKZI9fQ

Ik zou graag wat advies hier over willen van jullie, of nog beter... een voorbeeld sample Happy, laughing

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Groeten,
Martijn

What do you think about Hardstyle hulp nodig ??

Vote :   

jannickv    posted on 19-07-2008 01:30
ik ben geen hardstyle kenner maar ik weet wel dat ik een hoop bassen heb met distortion die heel erg hardstyle zijn... ik upload zo ff een sample

edit: sampletje
User edit by jannickv on 19-07-2008 @ 01:33:16 (13%)
martijngti    posted on 19-07-2008 01:44
Thanks, dit is inderdaad distortion ja. Maar toch is dit niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik zoek is voor mn gevoel echt meer een losse sample die je zelf tussen de basskicks kunt zetten. In het eerder geposte youtube filmpje is dat duidelijk te horen. Ik vermoed eigelijk dat de hardstyle producers gelijk weten wat ik bedoel maar het is vrij lastig uit te leggen. Misschien is het ook wel een vorm van distortion, ik weet het niet... tis lastig.
jannickv    posted on 19-07-2008 01:46
Poster: martijngti
Thanks, dit is inderdaad distortion ja. Maar toch is dit niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik zoek is voor mn gevoel echt meer een losse sample die je zelf tussen de basskicks kunt zetten. In het eerder geposte youtube filmpje is dat duidelijk te horen. Ik vermoed eigelijk dat de hardstyle producers gelijk weten wat ik bedoel maar het is vrij lastig uit te leggen. Misschien is het ook wel een vorm van distortion, ik weet het niet... tis lastig.

oké Winking my eye ik ben zelf geen hardstyler producer (eigenlijk geen producer :p) dus heb verder geen ervaring hiermee Winking my eye zal wel eens mijn hardstyle samples doorlopen Winking my eye

succes verder!

nog 1 dingetje
User edit by jannickv on 19-07-2008 @ 01:51:03 (3%)
martijngti    posted on 19-07-2008 01:56
Geen ervaring maar wel behulpzaam, thanks! Happy, laughing
MoXeGy    posted on 19-07-2008 08:10
De sound die jij zoekt zijn losse sounds, zelf als de kick/bass weg is is de sound er nog Winking my eye
Overigens is er weinig distortion maar een offbeat bass. Hiervoor kun je met een compressor al ver komen, maar natuurlijk moet je het zoveel mogelijk zelf uitzoeken want dan leer je het het beste en kun je een eige sound maken.
tairip    posted on 19-07-2008 11:04
Wat jij bedoelt noemen ze in Hardstyle land een screech! Een screech kan je maken met bijvoorbeeld de PRO53! Het is een van de moeilijkere te maken geluiden.
martijngti    posted on 19-07-2008 11:24
Thanks guys, Tairip... heb jij toevallig een voorbeeld sample die je even kunt posten?
tairip    posted on 19-07-2008 12:09
Dit is wat jij bedoelt geloof ik!

KLIK
martijngti    posted on 19-07-2008 12:21
Is ook vet, maar is niet helemaal wat ik bedoel. Ik heb trouwens die Pro-53 erop staan en ben even door de sounds heen gebladerd maar heb geen idee welke ik hier voor zou moeten pakken. Ik denk dat ik maar eens flink moet gaan uitproberen...
DeteqBoy    posted on 19-07-2008 12:22
In de pro53 moet je je sounds ook gaan aanpassen zodat je zoiets eruit krijgt, er zit geen preset ervoor in ofzo Happy, laughing
martijngti    posted on 19-07-2008 13:11
Ja maar een hint welke preset je moet aanpassen zou handig zijn aangezien er meer als 100 inzitten Happy, laughing
Prozei    posted on 19-07-2008 17:48
fm8 vindt ik beter voor screeches
tairip    posted on 19-07-2008 18:10
Poster: Prozei
fm8 vindt ik beter voor screeches

Klopt die kan je inderdaad ook goed gebruiken.
Prozei    posted on 19-07-2008 19:07
////www.djresource.eu/Forum/topic/denied/
begin van dit stukje is zonde detune en daarna ben ik beetje gaan spelen
zoiets ken je maken met fm8 wees creatief en probeer wat.
lekker spelen met de unison en detune.

het verschil tussen oude oldschool en nieuwe hardstyle melodien 90% van alle tracks in 1/3 beat gequarantized wordt ipv 1/4 en een kick die met de tonen van de melodie mee loopt
User edit by Prozei on 19-07-2008 @ 19:23:55 (100%)
tairip    posted on 19-07-2008 19:44
Ja en de nieuwe beat word in toonhoogte verlaagd en verhoogd! Oftewel New style hardstyle
DeteqBoy    posted on 20-07-2008 00:17
Nu-style Happy, laughing
Niels325    posted on 20-07-2008 15:00
Nu we hier toch bezig zijn over hardstyle producen, even mijn vraagjeWinking my eye:
Is er hier iemand die een reason-file staan heeft van een bekende hardstyle track? Of een goede zelfgemaakte, want ik zou toch wel eens willen weten wat je er allemaal moet insteken om tot een goede track te komen.
Merci!
martijngti    posted on 20-07-2008 17:32
Denk niet dat het zo makkelijk is om een Reason-file door te geven, tenzij alle standaard plugins zijn gebruikt. Bv bij Cubase kun je je projecten wel aan iemand anders geven, maar als diegene niet dezelfde vst's heeft, heeft ie er niks aan...
tairip    posted on 20-07-2008 19:32
Poster: martijngti
Denk niet dat het zo makkelijk is om een Reason-file door te geven, tenzij alle standaard plugins zijn gebruikt. Bv bij Cubase kun je je projecten wel aan iemand anders geven, maar als diegene niet dezelfde vst's heeft, heeft ie er niks aan...

Reason kan geen VST's aan! Dus daarbij maak je allemaal gebruik van dezelfde apparaten. Of je moet al iets van rewire erbij gebruiken.
Xtremer    posted on 20-07-2008 19:35

Als je met kant en klare basic samples aan de gang gaat is Hardstyle Pro Samples 2008 wel leukWinking my eye. Zelf maken is natuurlijk uit eindelijk de bedoeling! Voor synths gebruik ik reFX Nexus en Vaguard zijn prima synths en met een kleine aanpassing heb je de beste synths van deze tijd!

@ Niels: Check eens wat Youtube filmpjes dan zie je het ookWinking my eye.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Prozei    posted on 20-07-2008 20:08
nexus is idd wel leuk alleen een echte cpu vreter:S. als ik 20 x nexus in laad dan gebruikt i idle al 20% cpu.

vanquard vin ik zelf bagger.
gebruik liever pro 53 of fm8
tairip    posted on 20-07-2008 20:38
De Vanguard klinkt inderdaad iets te wollig, hij is leuk als opvulling maar niet al main lead.
DeteqBoy    posted on 21-07-2008 15:09
Ik vind dat er ook geen lekkere presets in de vanguard zitten over het algemeen Happy, laughing

persoonlijk vind ik z3ta een fijne vst Happy, laughing
Xtremer    posted on 21-07-2008 19:42
Poster: Prozei
nexus is idd wel leuk alleen een echte cpu vreter:S. als ik 20 x nexus in laad dan gebruikt i idle al 20% cpu.

vanquard vin ik zelf bagger.
gebruik liever pro 53 of fm8

Haha 20x Nexus:P. Ik laad m 4x en heb een pracht van een SynthCry. Maargoed Vanguard is opzich ook niet zo bijzonder, gebruik dan ook meer Nexus maarja:P.

Hoe maak je dan de perfecte Hardstyle Kicks?
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DeteqBoy    posted on 21-07-2008 21:57
haha ask abject of headhunterz Cry

hoor wel veel mensen over junglist en hydra voor kicks Happy, laughing

maar ik ben zelf ook geen held met kicks.

Xtremer trouwens zin om samen is een keer wat te bouwen?

Edit: ik zie dat je met cubase werkt, gaat hem dan niet worden :P
User edit by DeteqBoy on 21-07-2008 @ 22:07:09 (31%)

202 Users online: 126 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 26.420
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.980.824