Beste Hardstyle producers,
Ik ben al jaren aan het produceren, zo'n 14 jaar geleden maakte ik voornamelijk old school hakken zegmaar, laatste 2 jaar maak ik voornamelijk house, minimal, electro dat genre. Sindskort wordt ik weer een beetje tot hardstyle (a la defqon 1) aangetrokken.
Ik ben al een beetje aan t rommelen geweest met hardstyle sounds enzo maar wat ik nog zoek is het kenmerkende hardstyle geluid wat zegmaar precies tussen de basskick in zit. Ik vraag me af of dat een losse sound is wat echt tussen de basskick zit, of dat het een geluid is wat veroorzaakt wordt door de feedback van de vette kicks die gebruikt worden.
Misschien maar als vb dit nummer: http://www.youtube.com/watch?v=QIoeyKZI9fQ
Ik zou graag wat advies hier over willen van jullie, of nog beter... een voorbeeld sample
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Martijn
Poster: martijngti
Thanks, dit is inderdaad distortion ja. Maar toch is dit niet helemaal wat ik bedoel. Wat ik zoek is voor mn gevoel echt meer een losse sample die je zelf tussen de basskicks kunt zetten. In het eerder geposte youtube filmpje is dat duidelijk te horen. Ik vermoed eigelijk dat de hardstyle producers gelijk weten wat ik bedoel maar het is vrij lastig uit te leggen. Misschien is het ook wel een vorm van distortion, ik weet het niet... tis lastig.
Poster: Prozei
fm8 vindt ik beter voor screeches
Poster: martijngti
Denk niet dat het zo makkelijk is om een Reason-file door te geven, tenzij alle standaard plugins zijn gebruikt. Bv bij Cubase kun je je projecten wel aan iemand anders geven, maar als diegene niet dezelfde vst's heeft, heeft ie er niks aan...
Als je met kant en klare basic samples aan de gang gaat is Hardstyle Pro Samples 2008 wel leuk. Zelf maken is natuurlijk uit eindelijk de bedoeling! Voor synths gebruik ik reFX Nexus en Vaguard zijn prima synths en met een kleine aanpassing heb je de beste synths van deze tijd!
@ Niels: Check eens wat Youtube filmpjes dan zie je het ook.
Poster: Prozei
nexus is idd wel leuk alleen een echte cpu vreter:S. als ik 20 x nexus in laad dan gebruikt i idle al 20% cpu.
vanquard vin ik zelf bagger.
gebruik liever pro 53 of fm8