hoe word je bekend
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

creeky    posted on 17-07-2008 22:13
hoe word je bekend als drive in dj?

ik heb 3 of 4 keer gedraaid bij feesjes maar dat was in een jaar en ik wil vaker draaien maar hoe word je beknd

avast thx

What do you think about hoe word je bekend ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 17-07-2008 22:20
Vooral heel veel geduld !

Ik heb nu 4 jaar een drive in, de boekingen komen nu pas echt !

Hoezo ?

Gewoon, mond op mond reclame. Als je op een feest draait, en dit goed doet..zullen mensen om je kaartje (tippp!) vragen ! En zodoende kom je weer op nieuwe feesten, waar je nieuwe mensen aanspreekt enzovoort enzovoort ! Het is een continu proces, waarbij je vooral veel geduld op moet brengen !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
creeky    posted on 17-07-2008 22:28
ok maar hoe kom je aan feestjes
ze zeggen ook wel is dat je met je playlist langs kroegen moet gaan om je zelf aan te bieden maar werkt dat ?
LouisCasper    posted on 18-07-2008 12:34
Ik doe zelf ook drive-in's met 2 vrienden en het eerst wat we deden was ons eigen klassenfeest en later ook op een feestje van het zusje van een vriend, en daar kwamen aan het eind veel ouders en die hadden toen ook interesse dus toen mochten we daar ook komen draaien, en zo verder en zo verder..
http://www.louiscasper.com
Roov    posted on 18-07-2008 12:37
Gewoon veel reclame maken. Visitekaartjes, maar een website. Maak een hyve aan. Wees een beetje creatief! Als je goed werk levert zullen ze je vaker gaan boeken!
Lawrenz    posted on 18-07-2008 12:46
Als je schoolfeesten in een normale discotheek hebt en je mag er draaien kun je mss een praatje maken met de eigenaar/beheerder, of -in mijn geval- komt hij op je af en vraagt ie om je nummer om je een keer te boeken :D En inderdaad website maken, mixtapes online zetten of uitdelen op een cdtje kan ook helpen en idd mond op mond reclame!
Boyd    posted on 18-07-2008 12:46
promo's, en mixtapjes opsturen naar cafe's! en gelegenheden. Veel reclame maken op internet etc.
DeteqBoy    posted on 18-07-2008 16:30
Ook zelf tracks gaan produceren,  met alleen draaien wordt je tegenwoordig niet echt superbekend meer Happy, laughing
bambamstudio    posted on 18-07-2008 17:24
ook met traks produceren word je niet altijd bekend.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
tairip    posted on 18-07-2008 17:34
Als Drive in DJ heeft het volgens mij niet super veel zin om te gaan produceren! Veel belangrijker is opklimmen tot een gerespecteerde party DJ door goed te draaien en een naam neer te zetten.

Het gaat vrij lastig omdat er veel concurrentie is maar de aanhouder wint!
Bastian    posted on 18-07-2008 18:27
Poster: bambamstudio
ook met traks produceren word je niet altijd bekend.....

Ja je hoort wel iedereen altijd zeggen ja zonder produceren word je niet bekend maar kijk naar namen als Ryan Marciano en Sunnery James, die gingen pas produceren toen ze in de nederlandse house scene waren doorgebrokenWinking my eye Zoals Michel de Hey laatst nog tegen mij zei; "als dj zal het altijd om het draaien komen, produceren is mooi meegenomen en kan je bekend van worden maar als je goed produceerd en niet kan draaien kom je ook niet ver".
Boyd    posted on 18-07-2008 18:47
Poster: Bastian

Ja je hoort wel iedereen altijd zeggen ja zonder produceren word je niet bekend maar kijk naar namen als Ryan Marciano en Sunnery James, die gingen pas produceren toen ze in de nederlandse house scene waren doorgebrokenWinking my eye Zoals Michel de Hey laatst nog tegen mij zei; "als dj zal het altijd om het draaien komen, produceren is mooi meegenomen en kan je bekend van worden maar als je goed produceerd en niet kan draaien kom je ook niet ver".

en zo is het maar net, maar slechts een klein deel wordt zoieso ontdekt! (goh wat heb jij een mazzel bastianWinking my eye
ArCee    posted on 05-08-2008 17:57
Poster: DeteqBoy
Ook zelf tracks gaan produceren,  met alleen draaien wordt je tegenwoordig niet echt superbekend meer Happy, laughing

Het is feitelijk te belachelijk voor woorden maar wel waar helaas. Het vak dj, als pure dj, is zowat niet rendabel meer zonder procuceren. Waar is de oerplaatjesdraaiert van vroegah gebleven?? Cool
Flexii    posted on 05-08-2008 19:06
sowieso tijd heel veel tijd,, geduld hebben,, eerst 4 feesten in een jaar, het jaar er na 10,, en het jaar daarna mischien wel minstens 1 per maand,, bekendheid moet je gewoon opbouwen,, maak een eigen site ofzo, en visite kaartjes zorg dat je vrienden een feest geven waar jij gaat draaien en dan maar hopen dat je goed genoeg bent dat andere je ook gaan willen,, veel meer kan je eigenlijk niet doen, je moet ook een beetje geluk hebben,, je hebt het niet altijd helemaal zelf in de hand

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

311 Users online: 122 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 27.018
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.564