Jullie eigen discotheek (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

DJADMIN    posted on 17-07-2008 13:41
Stel je eens voor :

Je krijgt 1 miljoen euro voor het opzetten en realiseren van je eigen discotheek. In die 1 miljoen zit alles, met uitzondering van het pand : dit is een ruimte van 2 etages, 50 meter lang, 20 meter breed.

Wat ga je realiseren ? Wat ga je doen ? Hoe ga je het aanpakken in de eerste weken ? Grote namen ? Of juist residents ? Voor welke aparatuur kies je ? Hoeveel personeel trek je aan ?

Enzovoort enzoveert, het lijkt me leuk om te zien wat DJ'S en LJ'S zouden willen zien met hun eigen inrichting ! Nu draai je in opdracht van een ander, vanaf heden (fictief Winking my eye) voor jezelf ! Uit welke muziekstijlen bestaat je discotheek ? Wat voor beleid hanteer je ? Laat je creatieve gedachten doorspelen en post je zaken ! Wellicht met tekening der bij Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

What do you think about Jullie eigen discotheek ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 17-07-2008 13:46
Ik zou kiezen voor een luxe club. Mensen moeten het uitdagend vinden om hier uit te gaan. De minimumleeftijd zal dan ook 18 jaar worden.

Ik zou de discotheek een donkere en (bordeaux) rode uitstraling gaan geven...lekker zwoel dus. De muziekstijl die ik hierop zou aansluiten richt zich voornamelijk op house, minimal en electro : gewoon veel beats dus. Het zal geen lounge worden, maar echt een plek waar gedanst word. Dit word verzorgd door 4X Pioneer CDJ1000MK3, een EFX 1000 en een EVO 5 mixer. Daarnaast zal er een LJ en een VJ actief zijn. De LJ heeft een mooi systeem tot zijn beschikking, waar 30 movingheads en 16 scans op aangesoten zijn. De VJ zal een live presentatie verzorgen, op de 20 plasma schermen die er hangen.

In totaal komen er 3 bars. één op de tweede etage en twee op de begane grond. Op de bovenste zal er mogelijkheid zijn om te zitten, onderen helemaal niet. Aldaar maak ik naast de DJ booth twee grote dansblokken, voor de ingehuurde dansers en danseressen

In de eerste weken zal er een combinatie zijn tussen resident DJ's en grote artiesten zoals ROOG, FLG, Erick E en funkerman. Daarna zullen de residents het langzaam gaan overnemen, en zorgen dat er één keer in de maand een top optreden is !
NielsR    posted on 17-07-2008 13:49
Ik zou de inrichting lekker industrieel doen weinig deco aan de muur enzo maar dan een een zeer grote lichtshow en leuke accesoires hier en daar.

Ik zou wel een grote opening doen met wat bekend volk uitnodigen en dan ook een bekende dj ofzo.

Op de rest van die vrage moet ik nog is goed over nadenken haha.
JollyJunkie    posted on 17-07-2008 13:54
Ik zou het met de Dj's zo aanpakken: Eerst (1 of 2 keer) een grote naam die samen met een kleine en jonge Dj draait. Waarschijnlijk moet je die jonge Dj dan weinig betalen omdat hij denkt dat ie bberoemd gemaakt word. Dan draait hij alsresident terwijl ie beroemt is :P
fistfull    posted on 17-07-2008 14:16
Ik zou een exclusieve club maken. De lokatie zou een boulevard zijn. Waar precies weet ik niet. Miami beach lijkt me wel leuk :p Ik zou de voorgevel van glas maken. Op het dak zet ik van die schijnwerpers die rondjes draaien en tot de hemel schijnen. Ik zou een soort lounge/strand/relax sfeer creeeren. Veel lichtgroen, felgeel en lichtrood/roze gebruiken. Deze kleuren in combinatie met plexiglas. Afscheidingen zou ik maken van glas. Eventueel zou ik er ook een paar palmbomen neerzetten om een relaxte vakantiesfeer te creeeren. Ik zou verder veel metaal gebruiken voor bijv. hekjes/bar/stoelen etc.

Ik zou dan ook vrij weinig gebruik maken van extreme lichteffecten zoals lasers. Ik zit dan meer te denken aan ongeveer 15 movingheads en een aantal scanners. Een paar stroboscopen en 1 of 2 blinders. De DJ booth zou ik hetzelfde maken als DJADMIN: 4X Pioneer CDJ1000MK3, een EFX 1000 en een EVO 5 mixer.  Er zal vooral club/house/reaggeton worden gedraait. Er zouden een aantal plasmaschermen/plasmatv's worden opgehangen.

Ook zal ik net als DJ ADMIN een bar beneden maken waar je alleen kan staan. Verder zou ik een bar boven maken die een nog extremere lougne sfeer heeft dan de club al heeft in z'n geheel. Ik zou er van die grote 'rieten/plastic' stoelen neerzetten. Zie plaatje:

stoelen

Ik zou boven een gat in de grond maken zodat je vanaf daar naar beneden kan kijken op de dansvloer. De club zou heel erg exclusief worden. Vooral in het begin zou ik heel veel doen voor naamsbekendheid. Dit door vooral 2 keer in de maand echt hele grote artiesten te laten optreden. Misschien dat er zelfs reclame voor wordt gemaakt op tv. Voor de rest zou ik residenties aannemen. Ik zou later minimaal 1 keer in de maand een vrij grote DJ laten optreden. De opening wordt heel erg spetterend en er zal een hoop vuurwerk bij komen kijken.

Edit: wat betreft personeel, ik ben een keer in spanje in een disco geweest (in san pere pescador in  fathamorgana ofzoiets :P) Daar liep veel personeel met ontbloote bovenlijven. Allemaal van die gespierde jongens en sexy meiden. Jongens hadden daar een witte spijkerbroek aan, meisjes alleen een bikini. Dat soort personeel zou ik ook aannemen.
User edit by fistfull on 18-07-2008 @ 17:06:28 (30%)
DJADMIN    posted on 17-07-2008 14:19
@ fistfull : zo willen we dat horen ! Cry
ArCee    posted on 17-07-2008 15:15
Ik zou een club opstarten voor iedereen qua muzieksmaak, maar geen harde stijlen. Ik zou de stijlen hun eigen avond geven, bijvoorbeeld: Vrijdag clubnight met diverse housestijlen en de zaterdag trancenight met diverse trancestijlen. Op de zondag en woensdag zou ik proberen "grotere" namen neer te zetten om die wat moeilijkere avonden ook vol te krijgen. De dj booth zou natuurlijk perfect zijn, met achter de dj een grote videowall, aangevuld met heftig licht en lasers. Ik zou verder hoge eisen stellen aan het personeel, zowel barmensen als beveiliging, de klant is koning. Dus klantvriendelijk zijn, goede uitstraling hebben en snel en secuur werken. Qua aankleding moet de plek iets hebben waardoor mensen zich meteen thuis voelen. Meteen denken: Ja, hier wil ik zijn......en volgende week weer terug komen. Verder zou ik een deel van het geld apart houden voor promotionele doeleinden om de loop erin te krijgen. Denk aan reclame en posters etc.  
Ashley    posted on 17-07-2008 16:18
Ik zou wel voor de verandering een club voor de jeugd willen maken!
een plek waar minderjarigen alvast kunnen wennen aan het uitgaansleven, want daar zijn er veels te weinig van in nederland. Alleen maar van die vreemde kinderdisco'tjes die 1 x in de maand een feest organiseren en als je er dan 1 x heen gaat denk je meteen dat doe ik nooit meer.
Maar als er echt een plek komt die cool is voor de jeugd, denk ik wel dat daar handel in zit.
Ik wil dat de club een hele strenge beveiliging krijgt en met uitgebreide controles op eventueel mee naar binnen gesmokkel van drugs/alcohol, zodat de ouders hun kind met een gerust hart hun kinderen hier ''uit'' kunnen laten gaan.

De ruimte moet modern worden ingericht, met LED's aan de muur, grote plasma schermen en een spetterende lichtshow moet er ook standaard komen elke vrij,za en zo.
boven idd een chill gedeelte, met zitzakken, smoothie bar, pooltafels (met neon eronder), en gewone lounge banken.
Ik heb er bewust voor gekozen het lounge gedeelte boven te doen want het is leuker als je aankomt om mensen te zien dansen dan om ze te zien zitten.
Beneden dus het dans gedeelte, + bar
de dj set: 4x pioneer cdj 1000 mk3, 1 x pioneer efx100, 1 x djm800
omdat een club voor minderjarigen nog niet echt bekend is lijkt het me goed vooral in de beginperiode grote namen te laten draaien om mensen te trekken
denk aan: laidback luke, afrojack, fedde le grand, lucien foort, erick e, funkerman, roog, baggi begovic
een beetje de grote namen van nu die de jeugd ook kent (nu maar hopen dat ze willen draaien voor zulk jong publiek ;p)
het lijkt me handig om deze club in utrecht neer te zetten, omdat dat dat de centraalste provincie van ons landje is, en dus voor veel mensen goed te bereiken.

qua promotie lijkt het me handig flyers en dergelijke rond te spreiden op middelbare scholen.
ook moet er op de flyer duidelijk vermeld worden dat er goede beveiliging en strenge controles zijn (als de ouders dit lezen laten ze hun kinderen eerder gaan, weet ik uit ervaring)

het personeel moet van mij hip en stijlvol gekleed zijn, en ze moeten opvallen als ze tussen de menigte lopen.
standaard voor de mensen die bij mijn club werken: witte nikes, zwarte skinny jeans (hahaha) en een witte polo met daarop de naam van de club, 'crew' en de naam van degene die met dat shirt loopt op de mouw.

de muziekstijlen worden dus vooral house
electro house/funky house/deep house/minimal/okee... dirty house ook maar/eclectic

de kleuren die centraal staan in mijn club: limoen/turqoise en zwart

pfoe dat was me wat typewerk Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
D-Nasty    posted on 17-07-2008 16:39
ik zou de twee etages totaal verschillend maken vooral dan qua muziekstijl
de onderste etage dance , club , rnb , electro
de bovenste etage jump , french tek  , hardstyle
ze stralen alletwee wel klasse uit
qua dj's zou ik kieze voor gewone residents en af en toe een grote party met grote namen .
qua installatie zou ik gaan voor : 3x Pioneer CDJ1000MK3   2x technics sl - 1210 m5g  1x pioneer efx 1000
en pioneer djm 800

voor licht zou ik gewoon twee lj's aannemen. en genoeg movingheads , ledbars , scanners , lasers,  strobo's en special effects.

dan zal ik wel aan mijn miljoen zitten denk ik

drank en inkom niet  te duur maar wel winstgevend
ccc    posted on 17-07-2008 16:47
Dat miljoen, moet je dat in een keer gebruiken? Of mag je dit ook verspreiden over een aantal jaar.

Zijn op de locatie ook voorzieningen aanwezig? Zoals bijv wc's?
grabstar    posted on 17-07-2008 16:50
Ik zou zeker bij een van jullie LJ willen zijn maar dan wil  ik als LJ de set kunnen bepalen. de 30 mh's en 20 scans klinken van DJADMIN klinken al goed maar ik zou er nog een paar lasers bij hangen en en een paar een stuk of 6 strobes per etage en dan nog 4 blacklightkanons per etage en dan LED parren boven de bar(s) en de booth van de DJ/VJ en LJ zou ik ook wel uitlichten en qua programma's om aan te sturen vind ik Martin Lightjockey heel fijn maar voorlopig heb ik thuis sunlite dus daar kan ik ok zekers even goed mee werken voor de rest maakt het me niet heel veel uit welke soorten muziek er gedraaid worden maar het liefst een beetje dynamisch en niet een saaaaaaai eentonig ritme waarop je uiteindelijk in slaap valt Cry dus bv wel trance dance house hardstyle techno en happy hardcore is ook altijd wel fijnCry

Greetz
LJ Grabstar
Lawrenz    posted on 17-07-2008 16:54
Ik ga ook is even wat verzinnen!
De 2 verdiepingen zou ik iig niet splitsen, gewoon een soort balkon boven de 1e maken en de 1e echt gericht op het dansen. De DJ zou ook op de 1e etage staan, op een kleine verhoging. Naast de DJ booth zou ik ook direct de LJ booth -om hem zo maar te noemen- plaatsen met de consoles/pc's/laptops/weet ik veel wat ze er voor nodig hebben. De DJ booth moet bestaan uit 2x CDJ1000mk3's, 2x DVJ1000's, 2x SL1200's (kunnen dan switchen met de CDJ1000's), een SVM1000 en een EFX1000. Daarnaast ook goeie persoonlijke monitoren Winking my eye
Licht: 2 spots (of moving heads) die op de DJ gericht kunnen, veel leds, lasers en 2 rookmachines. Voor de rest wat standaard spul :P Boven zou ik wel wat sfeervolle blacklights plaatsen.

Beneden zou er 1 bar zijn, boven meerdere plus een lounge zone of iets dergelijks. Wel overal speakers ophangen zodat de muziek overal goed te horen is, maar boven zal het volume iets zachter zijn dan beneden om normaal praten mogelijk te maken.

De hoofdmuziekstijl van de club zou house/urban worden. Qua DJ's zou ik wat meer onbekendere dj's als residents strikken om hun de kans te geven hun werkvlak te vergroten en dus wanneer er grotere namen komen een praatje te maken enzo en vaak zit daar wel wat kans bij dat zo'n resident dan in het echte wereldje terecht komt. Ik zou daarnaast zeker bij de opening grote namen halen, zoals Laidback Luke, Gregor Salto, Sidney Samson, Chuckie (voor zowel house als urban) enzovoort.

Personeel zou ik wat ervaren mensen opzoeken maar ook veel mensen die nieuw in dat gebied zijn en willen werken in die branche.

Feesten zou ik voor het grootste gedeelte zelf organiseren, maar ik zou heel openstaan voor anderen die een (prive)feest willen organiseren. De normale avonden zijn op vrijdag en zaterdag, maar voor verhuur zouden zondag of donderdag of zelfs andere dagen in de week gebruikt kunnen worden. Qua line up zou ik zeggen geen grote line up met (bijna) kleine namen maar een iets kleinere line up met meer grote dan kleine namen (kleine namen bijv. de residents). Minimale leeftijd zou ik over het algemeen 16+ doen.

Kleuren kiezen laat ik aan iemand anders over en ik keur het wel goed :P
User edit by Lawrenz on 17-07-2008 @ 16:56:08 (2%)
DJADMIN    posted on 17-07-2008 17:08
@ CCC : Wat jij wil :P het is iets fictief...ik ben benieuwd wat voor een plannen mensen hebben, wat ''ondernemers'' bezig houdt en waar de wensen en behoeften liggen !
justjustin    posted on 17-07-2008 19:07

Leuk topic.

Pas bezig geweest met een oud pakhuis...egt super gaave lokatie...maar was net verkocht, maar dat terzijde.
(hier het pand waar ik het over had)

hier kan je egt wat gaafs van maken maar helaas gaat het niet doorUnhappy

Heb dus mijn horeca papieren dus dat is wel mijn droom zoiezo.

Een beetje sjieke club beginnen met de mn leeftijd van 21jaar om de grootste herrieschoppers te weren.
Liefst aan het water of aan zee met een buitenterras met lounge gedeeltes?lounge/hardsoul muziek.
Binnen vooral in de zomer grote House namen, en eventueel ook voor buiten.

Aankleding mooi strak en luxe barren eventueel coctailBar.
Met oook luxere mixjes of goede champagne.

Set-up voor de dj lijkt me duidelijk
3/4 maal cdj1000-mk3
djm-800

Eventueel de dvj- series want dat gaan we steeds meer zien en in een luxe club horen ook visuals thuis.

Dat was het wel zown beetje denk ik.

User edit by justjustin on 18-07-2008 @ 09:23:27 (14%)
Bastian    posted on 17-07-2008 19:26
Okee heb het topic vandaag eens doorgelezen en ga nu mijn ideeën maar eens digitaal vertellen:P

Mijn club zal 18 of 21+ worden, tenzij het een speciale avond en dat het dan 16+ is maar de kwaliteit moet er altijd blijven.
Ook word het personeel sociaal redelijk hard gekeurd, de service en klantvriendelijkheid moet altijd in orde zijn.
Met de opening zou ik HouseQuake neerzetten, de week daarop word het nieuwe resident team bekend gemaakt samen met de programmering voor de komende maand.
Het resident team zal uit ongeveer 4 tot 6 dj's bestaan waarvan er 2 á 3 aardig bekend zijn en de andere 2/3 goede opkomers zijn. Minimaal 1 keer per maand komt er een grote, gerespecteerde naam en vaak ook eens per maand iemand uit het buitenland.
De club zelf is erg luxe en warm-zichtig ingericht, zo zijn er speciale VIP tafels met eikenhout eromheen en al, heel strak allemaal. De VIP tafels komen meer ook aan het voeteind van de zaal te staan beneden en boven zijn de VIP tafels voorzien van speciale hapjes.
De muziek word boven deep house en minimal. Beneden zal dit house zijn maar dan geen nope is dope taferelen.
Setup voor de dj's word naar wens aangepast indien nodig is, standaard staat er:
(Boven)
4 Pioneer CDJ 1000 MK3
Pioneer DJM 800
Funktion One Monitoring
(Beneden)
3 Pioneer CDJ 1000 MK3
2 Pioneer DVJ 1000
Pioneer DJM 1000
Pioneer EFX 1000
Funktion One Monitoring

Qua lichtplan ben ik niet zo op de hoogte.. een goed aantal mooie movingheads, strobo's, led bars etc. zal een hele mooie toevoeging geven.
Bartjuh74    posted on 17-07-2008 20:19
Het zal Ten eerste een 18+ Club worden met podiablokken naast de booth, ingang, bar etc.
Muziek Stijl: Dirty House, Eclectic
Resident Team: Opkomende DJ's met 2 wat grotere.
Apparatuur:
 Beneden:
   DJ 
 4x Pioneer CDJ-1000 MKIII
 2x Technics SL 1210 M5G
 1x Pioneer DJM 1000
 1x Pioneer EFX-1000

LJ
 1x Showtec StageMaster Pro 512 DMX Controller
 4x Robe Clubscan 250CT
 8x Robe ColorSpot 575AT
 20x Lightmaxx LED PAR 64
 4x Lightmaxx LED PAR 38
 4x Laserworld RS-600G Laser
 4x Martin Atomic 3000W Strobe DMX
 1x Showtec Ice Pro DMX Fogger

VJ
 1x Pioneer SVM-1000
 8x LG 47LG6000 Scarlet
 4x Numark VJ01
 1x Numark AVM02

Beneden wordt de echte dans zaal, met genoeg ruimte om de meest sensu(x)uele bewegingen te doen Winking my eye, De danseressen op blokken dagen je uit om lekker mee te doen & de muziek zal ook flink meewerken!

De Booth Zal helemaal achterin de Zaal komen met de extreme lichtshow vanachter/boven hem/haar de LJ & VJ ieder aan de linker of rechter kant zitten, voor optimaal overzicht over de zaal.
De Bar zal Vanaf het begin van de zaal, 8 meter doorgetrokken worden & aan beide kanten kan besteld worden, De ingang(en) van de club zullen aan de linker en rechter kant zijn (na de garderobe & trap).

Boven:
   DJ
 3x Numark X2
 1x Allen&Heath XONE 92
 1x Numark Virtual Vinyl

Er zal Boven vooral Lounge muziek zijn, & dus geen extreme lichtshow & ook geen VJ wel het spectaculaire aantal van 420 LED Panelen Die over de gehele Muur zitten, 3 meter hoog & totaal 140 meter lang Dit zullen American DJ LED Cube's worden (60x60)

Over Monitors & Speaker heb ik nog niet nagedacht & over de opening & Dj voor de rest ook niet updatje zal nog komen :P
User edit by Bartjuh74 on 17-07-2008 @ 21:09:28 (100%)
Boyd    posted on 17-07-2008 21:08
Mijn ideale club wordt 16+, maar wel exclusief. Dan denk je dat is not done, maar met strenge beveiliging lukt dat wel.

De begane grond:

Het "dans gedeelte" met 2 barren, een luxe uiterlijk. Wit/silver interieur, en bijna achter in de zaal een ronde dj booth. Hierin staan 2 djsets, dus kan je in de "main" room ook b2b draaien. De stijlen hier zullen house, electic, tech house, funk en groove zijn. Er komt een bar in het midden, en voor in de ruimte.

Apperatuur beneden:

main booth 1:

4x cdj1000mk3
2x sl1210mk5
1x DJM 800

main booth 2:
4x cdj1000mk3
2x sl1210mk5
1x xone 92

Verlichting:

25x martin mac250 krypton
15x martin mac250 wash
10x martin atomic DMX
80x par 64 led spots
50x showtec led-sphere bollen incl. besturing(voor boven de barren en de ingang
10x jem magnum 1500 voor plafond

Boven:

Het lounge gedeelte, met veel wit. De muziekstijlen Beach house, en lounge. Dit wordt het vj paradijs!

1x SVM1000
4x DVJ1000

en langs de achterwand, achter de dj booth die zich tegen de zelfde want bevindt allemaal pixelboards in matrix.

Boven wordt alleen led verlichting gebruikt, die zich aanpassen aan de kleuren die de vj gebruikt!

2 loungebars, en veel relax sofa's en fortuils.

User edit by Boyd on 18-07-2008 @ 17:51:06 (45%)
DJADMIN    posted on 17-07-2008 21:24
Ik sta echt versteld van jullie creativiteit, hartstikke leuk.

Wat me ook vet leek als dj booth, precies in het midden van het publiek op een verhoging met een glazen wand ! Zodat je door de hele zaal heen kan kijken enzo !
justjustin    posted on 18-07-2008 09:32
eeen edit in mijn vorige post....wel leuk om even te kijken wat ik wou doen met een oud pandWinking my eye
JJenzz    posted on 01-06-2009 18:53
Ik zou een Club oprichten voor vooral de hardere stijlen.

Etage 1: Vooral de commerci?lere muziek (hangt af van de events: tek/jump/hardstyle/hardcore) (de commercielere dj's bijv. korsakoff, dj coone, ...)

Etage 2: Voor enkel en alleen de heerlijke Tek muziek.

Als geluid zou ik zetten:

In de commerci?le kamer:
*Pioneer djm 1000
*Pioneer cdj 1000 mk3
*Pioneer cdj 1000 mk3
*Technics sl 1200 mk2
*Technics sl 1200 mk2
*EFX 1000

In de tek-room:
*Pioneer djm 800
*Pioneer cdj 1000 mk3
*Pioneer cdj 1000 mk3
*Pioneer efx1000

Als licht zou ik zetten:
- Lasers
-Voldoende Movingheads
-Strobo's
-Scanners
-Led wall's
-Lcd Televisie's boven de dj zodat je ook van ver de dj bezig kan zien
-Rook machines

Ook zou ik reuze ventilators tegen de muren hangen zowel voor verluchting maar ook voor een fabriekachtige look, wat me wel vet lijkt.

In de commerci?le room zou ik graag willen dat de djset in het midden van de kamer staat verhoogd etc. (een sensation achtig gevoel).

Ik zou veel uitgeven aan reclame en bekende dj's in het begin om zo het volk wat te trekken.

Prozei    posted on 01-06-2009 19:51
patrick-allen    posted on 01-06-2009 20:24
Poster: Prozei
zullen we hier verder gaan
////www.djresource.eu/Forum/topic/14183/Je-eigen-discotheek/

hahahaha daar heb je ook iets meer budget hahaha
niiicola    posted on 01-06-2009 22:32
@ashley: Zoiets als fris bedoel je (http://www.wijzijnfris.nl/) Voor personen van 12 t/m 15 jaar... Is wel leuk!
Gewoon.
carlosa    posted on 01-06-2009 22:34
@ Ashley...ja ja ...laat de jeugd lekker wennen aan het uitgaansleven...ik vind juist dat je het uit moet stellen voor die jongeren,.maar goed ieder zijn eigen kijk op de maatschappij..
DJBas    posted on 01-06-2009 23:20
fris geeft echt leuke feesten, ik heb er ook wel eens gedraait in de lichtfabriek!
dus een kinderdisco is niet helemaal uniek meer maar zeker een goed ideeCool
Prozei    posted on 01-06-2009 23:36

293 Users online: 168 Guests (125 Unknown)
Pages generated today : 45.781
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.953.073