Welke Monitors (TOCH SYRINCS?) (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Convert    posted on 16-07-2008 14:30
Goededag DJ's en producers,

Ik heb nu laatst een update gehad met een nieuwe mixer en koptelefoon, en had al vermeld dat de volgende update actieve luidsprekers zou worden, aangezien ik me beginnersetje incl versterker heb verkocht en nu een huiskamer versterker gebruik.

Omdat ik niet echt van plan ben om op feestjes te draaien van kennisen enzo, zoek ik dus speakers om thuis gwoon te oefenen voor setjes in discotheken, waar ik naar toe wil bouwen.

En omdat ik misschien later ook wil gaan produceren wanneer het draaien beetje lekker gaat, zoek ik een paar monitoren die geschikt zijn voor PRODUCEREN en om gewoon SETJES te oefenen en maken.

Mijn budget is max. 400euro voor de 2 monitors later wil ik er nog een sub bij kopen. Dus wat zou jij kiezen in combinatie met de sub of alleen het verschil in de monitorsWinking my eye Je mag natuurlijk ook andere monitors met een sub noemen die een beetje op hieronder lijken Winking my eye

Zouden gebruikers of mensen die er ervaring mee hebben iets willen vertellen over de volgende monitoren?

KRK RP 6 G2

Wat is er nieuw?:
Wat als eerste opvalt aan de nieuwe monitoren is de gebogen vorm van het voorpaneel voor een nog strakker hoog. Maar niet alleen is het design verbeterd, ook is de voicing verbeterd en bevat het voorpaneel een gevormde bass port.
Om even alles op een rijtje te zetten:
- de voicing
- gebogen voorpaneel voor een nog strakker hoog geluid
- gevormde bass port
- bi-amplified design met actiefe crossover
- verbeterde gain controller
- front firing poort
- hoge frequenties controller
- meervoudige ingang opties

Specificaties:
- woofer: 6" Glass Aramid Composite Woofer
- tweeter: 1" Neodymium Soft Dome Tweeter with Ferro Fluid
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking : 100 Watt Dynamic Power Bi-amp
- 24 dB Octave Filters
- frequency Response: 49Hz - 20kHz
- video Shielding
- afmetingen 32.1cm x 22.5cm x 26.6cm
- gewicht 11 kg

Cortex iKey M808(ik heb gehoort dat dit van Gemini is)

Algemeen:
Deze 8'', 125 watt bi-amped studio monitor levert een verstelbare HF cut/boost controle met een frequentiebereik van 45Hz tot 20kHz, volume controle en gesloten poorten voor het terugbrengen van geluidsvervorming. Daarnaast bezit de M808 XLR/TRS/RCA connectoren voor een goede connectiviteit, een magnetisch schild en een mooi vormgegeven MDF kabinet met afgeronde hoeken. De 8'' geweven aramide composieten woover en de 1'' soft-dome tweeter maken de M808 tot wat hij is; functioneel en attractief.

Specificaties:
- 125 watt bi-amplified voeding
- 8'' rood geweven aramide composieten woofer
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator

SUBWOOFERS

KRK RP 10

Algemeen:
De nieuwe Rokit aangedreven reeks near-field monitors zou niet compleet zijn zonder een compatible low-end metgezel. De RP10S sub-woofer werd ontworpen om een gearticuleerde lineaire basuitbreiding te leveren die specifiek wordt gemaakt om op het spectrale saldo van de monitor te passen. De RP10S levert een niveaucontrole, een faseschakelaar en veranderlijke filtercontrole evenals het volledige compliment van inputopties die op Rokit monitors worden aangeboden. Er is zelfs een verwijderbare grill toegevoegd.

Specificaties:
- woofer: 10" High Excursion Glass Aramid Composite Woofer
- input op XLR (3-pin), RCA & 1/4" TRS - 10k Ohm
- versterking: 225 Watts
- variabele Low Pass Filter + Phase
- 80Hz High Pass Filter
- actieve Limiter
- frequency Response: 36Hz - 150Hz
- video Shielding
- afmetingen 38.2cm H x 35.5cm W x 39.8cm D
- gewicht 19 kg

Cortex iKey M10S

Algemeen:
Deze subwoofer is niet alleen mooi, maar ook nog eens erg goed te gebruiken in combinatie met de gehele M-serie van iKey. De M10S beschikt over een pass-trough functie die het mogelijk maakt om een directe verbinding te creëren met een monitor, zodat de ultieme combinatie tussen sub en monitor kan worden gemaakt. Een ingebouwde cross-over, gesloten poorten, volume controle, frequentiebereik van 35Hz tot 150Hz, 10 ohm gebalanceerde 1/4'' TRS/XLR ingangen en een ongebalanceerde RCA ingang maken deze subwoofer de perfecte aanvulling op je iKey geluidssysteem.

Specificaties:
- 175 watt Class-D versterker
- 10'' rood geweven aramide composieten woofer
- ingebouwde crossover
- 1'' soft-dome tweeter
- XLR/TRS/RCA aansluitingen
- gesloten poorten voor weinig tot geen geluidsvervorming
- mooi vormgegeven met afgeronde hoeken en rode woofer
- magnetisch schild
- volume controle
- HF controle
- aan/uit indicator

Weet jij nog een ander monitor zeg het gerust ik sta nog voor alles open als het maar voor 350euro per set gaat Winking my eye of minder natuurlijk Happy, laughing

Alvast bedankt,
DJ Convert

PS: Had hiervoor de vraag welke ik zou nemen de Mackie MR8 of KRK RP-6 CL maar de Mackie is toch te duur en de CL versie van de RP6 kan ik nergens meer krijgen.

Door een geniale ingeving van CeesTopc ook op dit forum.

Ik heb uitgerekend dat:
2x RP-6 G2 = €398,- + €299,- voor subwoofer = €697,-
2x Ikey M808 = €329,- + €249,- voor subwoofer = €578,-

Syrincs setje waar ik ook veel goeds over hoort = €519,- lijkt het dan niet verstandig om voor de Syrincs te gaan?

Ik ga het uiteraard wel eerst beluisteren als dat kan Winking my eye
User edit by Convert on 26-08-2008 @ 15:16:41 (100%)

What do you think about Welke Monitors (TOCH SYRINCS?) ??

Vote :   

Bartjens    posted on 16-07-2008 15:03
Behringer Truth B-2031A
Zijn zeker leuke speakers. Vallen op 19 euri na binnen je budget :P
www.djbrowbeat.com
OrsonWelsh    posted on 16-07-2008 15:24

gewoon die rockits kopen..voor dat geld heb je echt een goeie speaker..

Ashley    posted on 16-07-2008 15:36
ik zou voor die mackies gaan..
en dat zeg ik omdat ik goede ervaringen met speakers van mackie heb gehad
KRK ken ik niet dus mag ik ook niet over oordelen
het ligt er natuurlijk aan welk geluid van welke monitors je zelf fijn vind?

oja en convert, ik heb hem besteld Cry je weet zelf
Maar wat nou als het lukt, mama?
Convert    posted on 16-07-2008 15:45
@Bartjens: Ik heb niet egt veel goeds over de behringer mixers gehoort, natuurlijk zijn dit speakers maar heb er nog niet zo'n ervaring mee, en aangezien ik wel ervaring met de koptel. van hun heb... wat ik egt K*t kwaliteit vind. Gaat het tenslote om speakers .... zou je mij wat meer kunnen vertellen over de Behringer?

@Orsonwelsh: Ik snap het dat de KRK goed zijn maar voor iets meer heb ik 8" woofers die wel wat harder kunnen... zou je mij je ervaring met KRK kunnen vertellen?

@Ashley: Oke tof, meld je ff wanneer je hem binnen hebt?Winking my eye
User edit by Convert on 16-07-2008 @ 15:45:56 (1%)
Bartjens    posted on 16-07-2008 15:59
De behringer speakers kun je idd niet vergelijken met hun andere producten. Zo af ent oe komt er wel eens wat leuks bij behringer vandaan en daar is dit speaker setje er 1 van!

Ik heb de behringer, de krk en de syrincs allemaal beluisterd.
De behringer kunnen niet tippen aan het strakke geluid van de syrincs en de krk's, maar voor het geld zijn dit gewoon super goede speakers!
Wanneer je het geluid volop zet (en dan bedoel ik dus het punt waarop het geluid begint te misvormen)
komt er nog een behoorlijke bak geluid uit en het is dan goed aan te horen (niet overdreven schel ofzo).
Als je op "normaal" volume draaid zijn dit prima speakers!

Dus vind je de Krk's of syrincs te duur probeer dan eens naar dit setje te luisteren, egt een leuk setje hoor! Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
Convert    posted on 16-07-2008 16:45
Oke, en dat is dit type Truth B-2031A want ze lijken zoveel op elkaar:P Maar weet niet zo waar ik ze kan beluisteren bij mij in de buurt we hebben 1 winkel die dj apparatuur / luidsprekers verkoopt en dat is leveranzier van skytronic meer hebben ze niet....
Prozei    posted on 16-07-2008 17:20
heb zelf die rp6jes wilde eerst voor de rp8 gaan maar vondt de rp6 beter klinken.
Convert    posted on 16-07-2008 17:47
De RP8 is ook voor mij te duur dus zou de RP6 of de Mackie tenzei iemand nog met goede monitors komt. De behringer is bijna even duur als de RP6, en voor die paar euro meer denk ik dat ik eerder voor de KRK's ga want daar hoor je meer goede dingen over :P
Bartjens    posted on 16-07-2008 17:51
Als ik jou was zou ik ook vor de krk's gaan, zit prachtig geluid in :D

@ Prozei, vond jij de rp 6 mooier klinken dan de 8? In de rp 8 zit een wat zwaarde bas door de grootere speaker, vind ikzelf wat prettiger klinken bij wat hogere volumes.
Maar bij mij op de slaapkamer gaat het geluid nooit zo hard dus heb ik voor de rp 6 gekozen.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 16-07-2008 @ 17:59:51 (100%)
Ferrox    posted on 16-07-2008 17:57
Poster: Convert
Mijn budget is max. 350euro. En heb al een paar gevonden. Natuurlijk zou ik een setje Syrincs M3-220 mooi zijn maar dat is me gwoon te duur.

Ik zal het je nog sterker vertellen, als je wil produceren moet je juist die Syrincs aan de kant laten staan. Is geen slechte set, maar is meer om mee te draaien dan produceren.

De KRK speakers zijn allemaal hun geld waard, Ze hebben ook Yamaha tegenhangers welke ook erg goed klinken maar net ietsje goedkoper zijn.

Ook de behringers moet je niet meteen afschrijven. Deze zijn ook zeer goed (helemaal in vergelijking met de rest van Behringer).

Mijn keuze voor te produceren en idencidenteel een setje draaien zou tussen de KRK's en Yamaha's zijn.

En dat een grotere woofer harder gaat is klink klare onzin. Je zit nog te kijken met dB SPL en dat soort dingetjes. Met een grotere woofer kun je lager laag halen, en wat meer druk. Maar voor jouw doelstellingen is een maatje minder ook voldoende.

Houd er rekening mee dat een KRK een flinke slag maakt met zijn woofer (en nog strak klinkt ook :O). Daarmee kun je de grootte al weer deels mee verwaarlozen.

Ik zou zeker niet voor een top-sub opstelling gaan. Want dat is voor te produceren niet lekker.

Edit, ik bedoel dus deze speakers
User edit by Ferrox on 16-07-2008 @ 17:59:45 (3%)
Convert    posted on 16-07-2008 18:59
Oke, maar ik draai hardstyle hardcore dus is bass wel van belang dus lager hoe beter :D Maar hoe zit dat met de speakers die jij bedoelt hoe duur zijn die? En is dat incl subwoofer? Want zie geen winkel waar je die kan kopen, het zou online moeten gebeuren.
Ferrox    posted on 16-07-2008 19:01
Oke, maar ik draai hardstyle hardcore dus is bass wel van belang dus lager hoe beter :D Maar hoe zit dat met de speakers die jij bedoelt hoe duur zijn die? En is dat incl subwoofer? Want zie geen winkel waar je die kan kopen, het zou online moeten gebeuren.

Ik weet wel een winkel, een bekende in tilburg. Maar als je wilt draaien met flinke bas dan moet je een sub hebben. Maar dit komt echt niet ten goede van de geluidskwalliteit om te produceren. Want dan kun je net zo goed wel syrincs nemen.

Een setje wat beukt EN waar je op kan produceren EN 350 euro kost ben ik nog niet tegengekomen.
User edit by Ferrox on 16-07-2008 @ 19:02:23 (1%)
Convert    posted on 16-07-2008 19:54
Nee oke zo bedoel ik dat ook niet, maar ik heb het setje HS van yahama gevonden maar die zijn ook 249euro per stuk als ik goed begrijp wat op feedback.nl staat Winking my eye
Bartjens    posted on 16-07-2008 20:51
KRK heeft ook een sub. de RP-10S Rokit Powered 10S. Ideaal bij de rp 6. Maar dat is dan wel een stukkie duurder. Een setje van 2 x de rp6 en de sub kost je rond de 580,-

En misschien als je gaat produceren de sub uitzetten ofzo ??
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 16-07-2008 @ 20:52:28 (78%)
Convert    posted on 16-07-2008 20:57
Sub kan er later tog ook wel bij? En kan bijv. de sub van krk tog ook combineren met Mackies ? Mackies heeft bijv. zelf ook subs.
Bartjens    posted on 16-07-2008 20:58
Tuurlijk de sub kan altijd nog. Alleen zou ik het wel bij 1 merk houden, want dan is alles mooi op elkaar afgestemd.
www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 16-07-2008 21:01
Mijn keuze valt op de Mackie MR8 seriesWinking my eye. De Mackie's zijn wat duur voor je budget, maar een zeer goede keuze. Ik ben gister naar Feedback in Rotterdam geweest (zoals ik al SMS-ste) en daar vielen mijn ogen al snel op de Mackie's. Ik heb de RP-6 en de RP-8 beluisterd en direct daarna de Mackie's en ze klinken toch echt een stuk prettiger. De MR8's produceren een hoop laag door de goede kast en 8" woofer. Waar ik vooral op gelet heb tussen de RP's en de MR's zijn de hoge tonen. Bij de MR's zit toch een hoger geluid met een zuivere hoog-laag verhouding en dat mis ik wel een beetje bij de RP's. Wat ik ook nog even kwijt wil over de RP-6 en de 8 is dat de 6 toch beter klinkt dan de 8. Bij de RP-8 is het denk ik toch de laag die een grotere rol speelt.

@ Bartjens: Als hij de Mackie's koopt zijn de subs niet nodig tenzij je voor een extreem laag geluid gaatWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bartjens    posted on 16-07-2008 21:04
Mackie heb ik geen ervaring mee... Misschien moet de ts zelf maar eens gaan luisterenwat voor hem het prettigst is.
www.djbrowbeat.com
MoXeGy    posted on 16-07-2008 21:05
Natuurlijk hoef je als je gaat producen de sub NIET uit te zetten zolang je hem maar matcht met je tops.
De rp's kunnen namelijk de hele lagen tonen niet aan en deze kan de sub wel aan Winking my eye
Overigens  zul je mij niet snel zien veranderen van monitoren want waarom zou je het perfecte geluid willen behalen als dat tog niemand heeft? het moet zowel op wekkerradio's als op grote P.A.
Bartjens    posted on 16-07-2008 21:07
Het perfecte geluid lijkt mij tog wel een stukje voldoening van je werk als producer. Wanneer ik een track zou gaan maken dan zou ik het zo goed en mooi mogelijk willen doen.
www.djbrowbeat.com
Xtremer    posted on 16-07-2008 21:10
Dan zou ik voor de Mackie's gaan als je voor een goede verhouding wilt.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Convert    posted on 16-07-2008 23:35
Ik heb een vraag bij de KRK staat dit:

Amplification: 100 Watt Dynamic Power Bi-amp

Betekend dat dat de tweeter 100watt is en de woofer 100watt?

Want bij de Mackies is de woofer 100watt, tweeter 50watt.
Ferrox    posted on 17-07-2008 09:25
Ik heb een vraag bij de KRK staat dit:

Amplification: 100 Watt Dynamic Power Bi-amp

Betekend dat dat de tweeter 100watt is en de woofer 100watt?

Want bij de Mackies is de woofer 100watt, tweeter 50watt.

Waarschijnlijk is dit gesplitst.
Didier_Deluxe    posted on 17-07-2008 12:29
Poster: Ferrox

Waarschijnlijk is dit gesplitst.

Indd 100 Watt is het totaal vermogen, dus waarschijnlijk is dit gesplitst in 35 Watt voor de tweeter en 65Watt voor de woofer.
Verder interessant topic, ik had ook al eens romdgekeken voor actieve monitors in deze prijsklasse en ik kwam uit bij de nieuwe KRK RP5 G2 en de Mackie MR5..
Convert    posted on 17-07-2008 12:46
IK heb winkel gevonden die de MR8 voor 320euro verkoopt en ik vond dat vrij goedkoop dus achteraan gebelt en ze zeiden dat het per set was dus 2 stuks, voor de MR8Cry IK heb nog ff mailtje er achteraan gestuurt dat als ik het daar bestel zeker weten "bewijs" heb dat het voor 2 stuks is, als ze me terug mailen Winking my eye
Als het dus 320 per stuk is dan ga ik automatisch al voor de krk rp6 want anders wordt de mr8 me te duur Winking my eye

304 Users online: AudioRelives & 16 Guests (287 Unknown)
Pages generated today : 8.955
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.486.956