BPM Changer programma
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

AndersHJ    posted on 14-07-2008 20:13
Hallo,

Heb hier een accapella met 123.5 BPM Maar deze moet naar 130 gaan. Met welk programma kan ik (ook na de komma) de BPM's veranderen? Audacity gaat volgens mij niet achter de komma, maar vind ht een beetje vaag...

Iemand een oplossing?
thx Winking my eye

What do you think about BPM Changer programma ??

Vote :   

Yorick    posted on 14-07-2008 21:08
Weet het niet zeker maar volgens mij kan dat bij:
Sony Acid Pro?
MixMeister?
kobalt    posted on 14-07-2008 21:21
met acid pro gaat dat inderdaad ja! kan je vrij nauwkeurig je bpm bepalen.

maar ik vind het makkelijker met ableton eigenlijk.  Je kan de bpm van de tracks even nauwkeurig bepalen (of nauwkeuriger, je kan zoveel in detail gaan als je wilt eigenlijk).  Je stelt dan je gewenste bpm van je project in (130bpm).  en dan exporteer je het opnieuw.

zijn er makkelijker manieren?  zou het dan ook graag weten...
Stefjuuh    posted on 15-07-2008 09:02
Pitchcontrol op je cd speler..?:P
OrsonWelsh    posted on 15-07-2008 09:59
mixmeister zeker niet gebruiken met vocals...Omdat deze alles sliced, gaat de acapella raar klinken.

Gewoon stretchen in cubase, of logic..of nog beter..ableton...

wel eerst de hele acapella in stukken knippen...dan aanpassen met stretching...een acapella is namelijk nooit strak...dus eerst in de maat zetten!
Lead    posted on 15-07-2008 15:00
Ableton Live, Beatmappers maken en oprekken naar 130 BPM. Zet de Master Tempo op 'Beats' voor het beste resultaat.
Let the BASS be louder
Bartjens    posted on 15-07-2008 15:06
En moet je dan ook de acapella in stukken knippen zoals Orson zegt? Anders zou het heel wat tijd besparen Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
Lead    posted on 15-07-2008 15:11
Tja, ligt eraan hoe snel/goed je kunt beatmappen. Qua precizie is knippen beter, maar heb ik nog niet nodig gehad. Als je een goede accappella hebt is deze in de maat ingezongen en hoeft je niet zoveel knipwerk te verzetten.
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

191 Users online: 103 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 21.487
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.714.878