Beste DJ's & technicussen,
Ik wil met koninginnedag 2009 samen met mn maat op m'n oom zijn boot gaan draaien als we door de grachten varen van Amsterdam. Nu alleen een vraag aan jullie: Hoe kunnen we de stroomtoevoer het voordeligst regelen? Het gaat om een booth van 2 spelers, 2 platenspelers, 2 mixers en een setje pro-speakers van zo'n 1500W totaal. Ik weet wel in de autotuning gooien ze 20 accu's neer ofzo.. Maar dat lijkt mij ook niet echt praktisch. En een agregraat lijkt me ook niet de praktische oplossing.
Iemand een oplossing?
Ik hoor het graag van jullie!
Poster: ChemicalX
Boot is groot genoeg, te vergelijken met een soort van zeiljacht.. (kheb geen verstand van boten..) maar in ieder geval ongeveer 5 meter lang en 2 breed of iets in die trand..
DJ Setup zelf vraagt niet zoveel, reken op 100-150 wat per (flinke) set, check achterop je gear!
Ligt er dus voornamelijk aan wat je aan speakers doet.. Generatortje zal t makkelijkst zijn..!
Het actief vermogen: Pa=U*I*cos(phi) (U= Spanning (Volt)/ I= Stroom (Ampere))Het totaal door de generator te leveren vermogen is nu gelijk aan de wortel van de som van het actief en het reactief vermogen S= wortel(Pa²+Pr² )
Dit wordt uitgedrukt in W (Watt)
Het reactief vermogen: Pr=U*I*sin(phi)
Dit wordt uitgedrukt in VAr (Volt/Ampere reactief)
versterker: S=650VA (dynacord S900 bvb)Het leverbaar vermogen van een generator is trouwens altijd het schijnbaar vermogen en wordt dus in VA aangegeven. Best neem je ook net ietsje meer dat hetgeen volgt uit je berekening als dat kan, om toch maar veilig te zitten
DJM800: 30W
2xCDJ1000MKIII: 2x28W
2xSL1200MKII: 2x16W
Voor de gewone toestellen neem je voor de veiligheid een cos(phi)-factor van 0.7 in rekening. dit resulteert in een sin(phi)-factor van 0.71 om het reactief vermogen te berekenen.
vermogen generator = 650VA + WORTEL[(30W + 2x28W+ 2xW)² + ((30W + 2x28W+2x16W)*0.71)²]
(=650VA + WORTEL(Pa² + Pr² ) rekening
houdende met cos(phi)=0.7 => sin(phi)=0.71)= 650VA + 145VA
= 795VA
@ Dof: is inderdaad wel een goed idee, ik heb zulke blokken thuis liggen. En foto's worden dan zeker geplaatst met complete uitleg hoe we het hebben gedaan voor de anderen onder ons die ook dit ideetje ergens in hun achterhoofd hadden geplaatst
Even voor de rest: een aggregraat van 3600 Watt moet dus voldoende zijn?
Oke Dof en andere members die al gepost hebben, ik heb een nare mededeling. De boot van m'n oom had al wat problemen en hij heeft hem voor meer geld kunnen doorverkopen, dus die gaat deze maand de deur uit. Zodat hij er nog wat winst uit kan halen. Het plannetje zal dus helaas niet doorgaan. We gaan waarschijnlijk in het centrum gewoon de installatie neerpleuren bij bekenden. En er op straat gewoon een groot feesie van maken.
Bedankt allemaal voor jullie hulp enzo. Toch is het forum handig geweest, ben achter veel dingen gekomen en mocht ik eens stroom op een plekkie nodig hebben waar geen 220 uit de muur kan worden getrokken, dan open ik een forumpje.
Dj Chemical X
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.