gecontroleerd door buma/stemra of Sabam(be) (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Gecontroleerd op een feest/club

-ja
-nee

Voting is only possible for our Members
Boyd    posted on 09-07-2008 21:48
Wat de titel zegt, ben jij tijdens het draaien wel is gecontroleerd!

(alleen persoonlijk, niet oompje van een kennisje van me nichtje)

ALS JE STEMT OOK GRAAG EVEN EEN POST PLANTEN MET WAT EN HOE!
User edit by Boyd on 10-07-2008 @ 10:04:15 (48%)

What do you think about gecontroleerd door buma/stemra of Sabam(be) ??

Vote :   

justjustin    posted on 10-07-2008 11:21
ZNog niet heel vaak gedraait op een beetju feessie's ...maar nog nooit gezien...
Bart_    posted on 10-07-2008 11:26
Poster: JollyJunkie

Ik heb geleerd uit een vorig topic dat als die gast van Sabam komt je toch nog altijd kan zeggen dat ie geen politionele rechten heeften en dat ie jou cd's of computer dus niet mag doorzoeken zonder huiszoekingsbevel Happy, laughing
Toch?

maareuh, wat komt hij dan doen? even een babbeltje doen? volgens mij is dat toch écht zijn job..?
JollyJunkie    posted on 10-07-2008 12:06
Poster: Bart_

maareuh, wat komt hij dan doen? even een babbeltje doen? volgens mij is dat toch écht zijn job..?

Nee het werkt toch echt zo!
Alleen heel veel mensen weten dat niet en geven hun cd-map aan de controleur, dan heb je dus toestemming gegeven en dan mag hij er in kijken Winking my eye
En ik denk niet dat Sabam voor een klein feestje savonds naar de politie toestapt Winking my eye
Bart_    posted on 10-07-2008 14:54
Poster: JollyJunkie
En ik denk niet dat Sabam voor een klein feestje savonds naar de politie toestapt Winking my eye

die mensen moeten enkel hun mobieltje pakken, en een belletje doen. Dat is ook teminste hun job hé..
ChemicalX    posted on 17-07-2008 22:15
Heb al genoeg feesten achter de rug zitten, tot nu toe heb ik maar 1 cd gekocht (Eclectic top 50, part 2). Voorderest alle hitzones (1 tm 46 en flink wat housemuziek) gebrand liggen. Ik en mn maat pluggen ook vaak onze harde schijfen in de booth. (Staan maar zo'n 40.000 gedownloade nummers op).... Cry
Tot nu toe nog geen controle gehad, mocht die komen, kwestie van cdmappen wegpleuren en snel die ene cd zoeken.. Cry
DJADMIN    posted on 17-07-2008 22:23
Poster: RiX
wow, ben de eerste met een 'ja'... Happy, laughing

Okee, niet echt een controle, maar toch... café waar ik vaak draai. Herrieschoppers in de tent, vechtpartij buiten. Politie binnen. Snel de mappen onder tafel en verder met originele cd's. Politie kwam nog even over de booth leunen, dat wel...

mag de politie dat dan ook doen ?
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
creeky    posted on 17-07-2008 22:26
nee nog nooit maar zouden er serius mensen zijn die daar naar zoeken ?
Boyd    posted on 17-07-2008 22:29
Poster: creeky
nee nog nooit maar zouden er serius mensen zijn die daar naar zoeken ?

sirrieus dat het voorkomt, ik wou alleen een peiling houden hoe groot de kans is!
DJADMIN    posted on 17-07-2008 22:32
Jaa vind ik een goede Happy, laughing

het komt voor, maar bij mij nog nooit...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Convert    posted on 17-07-2008 23:31
(nog) niet maar wat kunnen ze doen ik draai met vinyls dus ik betaal rustig de buma/stemra rechten.. oftewel legaal Winking my eye maar weet niet hoe het zit met leeftijd :P maar daar is buma/stemra niet voor Winking my eye
NickName    posted on 20-07-2008 21:26
Nooit gehad. Gelukig maar ik heb hier een externe HD staan met alleen maar ilegaale muziek. Ik heb ook een flightcase me daarin alleen legaal :D
wezzelby    posted on 20-07-2008 21:29
CryNog niet
djtnox    posted on 20-07-2008 22:21
Ik heb inmiddels aardig wat Beatport en dancetunes tracks in mijn map zitten, je kan idd een map met betalings/download-bewijzen uitprinten en meenemen... Ikzelf gebruik printbare cdr's (met een witte toplaag) en daar print ik naast de artist info ook het logo op van beatport of dance-tunes of welke download site dan ook. Daarnaast staat er op al mijn gebrande cd's in de kleine lettertjes "For Promotional Use Only" of "Promo" voor rechtstreeks ontvangen productie's. Als je dan controlle zou krijgen, zeg ik "U mag gerust elk cd-tje aan de hand van de betalingsbewijzen controleren, zolang U maar niet in de weg loopt"... Mannetje werpt even een blik op je map, met een gezicht van "Nog nooit van gehoord..." mompelt "het zal wel kloppen" en klaar is klara.

Kan me niet voorstellen dat er bij Buma momenteel ook maar één ambtenaar rondloopt met verstand van moderne dance....
lightstar    posted on 26-07-2008 14:03
Ik ben tot nu toe nog gelukkig nooit gecontroleerd.
Ik heb denk ik ongeveer de helft legaal en de rest illegaal.
Ik hoop ook nooit dat het gebeurd. Maar ik draai meestal op besloten feestjes met een maximum van 100 mensen dus dan word de kans al een stuk minder.
Als ik buiten moet draaien neem ik ook alleenmaar de legale cd's mee.
Xtremer    posted on 26-07-2008 14:04
Heb al verschillende keren gedraait in buurthuizen in Alkmaar of een enkele keer in een discotheek, maar nog nooit controle gehad... Moet eerlijk toegeven dat ik altijd opzoek ben naar de nieuwste tracks, kopen van de tracks is niet mogelijk (duurt veel te lang voordat je ze kunt kopen) dus dan moet je wel illegaalWinking my eye. Mijn mening is: als je strenger gaat controleren en bestraffen op iemands illegale muziek dan moet je het aanbod van muziek vergroten en aantrekkelijker maken. Als je er gewoon voor zorgt dat het aantrekkelijk is en sneller online dan koop ik het welHappy, laughing!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
freezer    posted on 26-07-2008 19:31

heb ze ook nog nooit gezien maar als jij ergens draait moet de organisator of club eigenaar al muziek rechten betalen. Want eigenlijk mag je muziek van dance tunes en gewoon van vinyl niet in t openbaar gebruiken staat ook op je platen als t goed is

RoyBeware    posted on 28-07-2008 10:20
ik downloade eerst muziek, maar ben snel over gestapt om muziek aan te schaffen bij dance-tunes.
Geen gezue meer of de nummes wel of niet goed zijn.
Je vind tracks die je zoekt. niet allemaal, maa er is meer dan dance-tunes.
Je kan gewoon draaien zonder op te moeten letten voor Buma.
De producers moeten ook geld verdiennen vandaar dat ik gewoon de muziek legaal download.

gecontrolleerd? Nope nog nooit...
Zal niet zo snel gebeuren zoals ik hiet boven allemaal lees.
DJtall    posted on 19-10-2008 19:16
Ik heb nog niet veel op grote fuiven moeten draaien, en ik ben dus ook nog nooit gecontrolerd geweest ..
Maar dees weekend en vorig weekend was ik op een fuif in grote zaal.
En elk weekend was er daar toch wel een mannetje van sabbam.
een band die 250 € moet betalen omdat hij covers speelde en sabam niet had betaald.

en een dj die 1 echte cd had en al de rest illigaal. Dat was op een fuif waar wel veel reclame was voor gemaaktn ofja. Gewoon, er werden affiches opgehangen.
En die man is die avond maar liefst 2 keer gekomen om te controleren.
die dj was er dus ook aan, en moest ook betalen.

Ik denk dat ik maar eventjes ook mijn legale muziekcollectie van 2cd's uitbreid als ik op grote fuiven wil draaien...

Aan de ene kant vind ik het wel terecht, maar voor een beginnend dj die zijn booth eeft aangeschaft en eerst wat geld wil verdienen met draaien. is legale muziek kopen toch wel sparen en werken en je zakgeld niet direct uitgeven...
Roov    posted on 19-10-2008 19:35
Tot nu toe nog niet! Wil ik graag houden zo Winking my eye
DjVictorF    posted on 19-10-2008 19:36
Nog niet:D En liever zo houden:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
DjVictorF    posted on 19-10-2008 19:39
Poster: RoyBeware
ik downloade eerst muziek, maar ben snel over gestapt om muziek aan te schaffen bij dance-tunes.
Geen gezue meer of de nummes wel of niet goed zijn.
Je vind tracks die je zoekt. niet allemaal, maa er is meer dan dance-tunes.
Je kan gewoon draaien zonder op te moeten letten voor Buma.
De producers moeten ook geld verdiennen vandaar dat ik gewoon de muziek legaal download.

gecontrolleerd? Nope nog nooit...
Zal niet zo snel gebeuren zoals ik hiet boven allemaal lees.

Ja maar je kan wel zeggen tegen zon gast ja ik heb het van dance tunes en dan gebrand.. maar je hebt geen fractuur bij je dat je het echt hebt gedaan denk ik:P En die gast kan echt niet weten of het klopt:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
DJtall    posted on 19-10-2008 21:09
dat is het hem juist .. je kan niet bewijzen dat je het al dan niet gekocht hebt .. Dat had de dj van dees weekend ook, hij zei dat hij ze gekocht had (wat niet zo is) en die gast van sabam gaat nu zijn computer controleren :s maarja, als je dit niet toelaat dan moet je sowieso betalen .. dus hij gaat nu alle andere liedjes die op zn pc staan op een harddisk zetten .. en voor de rest weet ik niet wat hij zal doen .. ik hou jullie op de hoogte:p want ik had me dat ook afgevraagd, alsje dat niet kon zeggen dat je de liedjes gekocht hebt...
Basrose    posted on 19-10-2008 21:35
Poster: DjVictorF

Ja maar je kan wel zeggen tegen zon gast ja ik heb het van dance tunes en dan gebrand.. maar je hebt geen fractuur bij je dat je het echt hebt gedaan denk ik:P En die gast kan echt niet weten of het klopt:P

je krijgt  gewoon netjes een factuur per email... en de nummers die je bij dance-tunes hebt gekocht staat daar ook geregistreerd.
Luxx    posted on 19-10-2008 21:42
Poster: DjVictorF

zo laat je goed merken dat je zelf nog 0 legale tracks op je pc hebt staan, way to go ! ik heb zelf denk ik een kwart aan gekochte muziek op me pc staan en te rest heb ik niet gekocht, toch is alles legaal wat ik aan muziek heb
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 19-10-2008 21:52
Poster: Luxx
zo laat je goed merken dat je zelf nog 0 legale tracks op je pc hebt staan, way to go ! ik heb zelf denk ik een kwart aan gekochte muziek op me pc staan en te rest heb ik niet gekocht, toch is alles legaal wat ik aan muziek heb

Yep al die promo's etc en zelfgemaakte tracks zijn gewoon legaal

171 Users online: 34 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 13.067
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.686.019