gecontroleerd door buma/stemra of Sabam(be) (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Gecontroleerd op een feest/club

-ja
-nee

Voting is only possible for our Members
Boyd    posted on 09-07-2008 21:48
Wat de titel zegt, ben jij tijdens het draaien wel is gecontroleerd!

(alleen persoonlijk, niet oompje van een kennisje van me nichtje)

ALS JE STEMT OOK GRAAG EVEN EEN POST PLANTEN MET WAT EN HOE!
User edit by Boyd on 10-07-2008 @ 10:04:15 (48%)

What do you think about gecontroleerd door buma/stemra of Sabam(be) ??

Vote :   

Ashley    posted on 09-07-2008 21:50
not yet Cry
Maar wat nou als het lukt, mama?
DeteqBoy    posted on 09-07-2008 21:52
nee Happy, laughing
Xitrate    posted on 09-07-2008 21:53
Nee, denk niet dat iemand of heeeel weinig mensen dat zijn van deze community.
Boyd    posted on 09-07-2008 21:54
Tja,  maar ik wil ff het risico bekijken. Omdat dit toch wel een actief onderwerp is!
tom-j    posted on 09-07-2008 21:56

(nog) nietCry!

MoXeGy    posted on 09-07-2008 21:57
nog niet Happy, laughing
Ben ook wel nieuwschierig naar de uitslag
Bart_    posted on 09-07-2008 22:02
*meld zich*

ik heb ENORME mazzel gehad toen ik in 2006 begon met draaien.
Ik was op dat moment m'n collectie aan het legaliseren, maar natuurlijk moest ik ook de oude knallers hebben (die waren dus illegaal), maar ik stond op een opening van de school hier in de buurt. Want daar werdt de nieuwe speelplaats 'onthuld'.
Dit was m'n vroegere school, en ze wisten dat ik draaide, dus vroegen ze ofdat ik wou komen draaien.
Natuurlijk heb ik 'ja' gezegt.. leek me wel gezellig, lekker bijkletsen met leerkrachten etc.

dus op die datum, sta ik daar te draaien. Komt ineens m'n moeder (die bij de ouderraad zit daar) langs en zegt; bart, doe je illegale cd's weg, want hier is iemand van de sabam!!!, ik als een gek al die illegale cds weggestopt, en m'n laptop afgezet (vol met illegale muziek helaas Unhappy ). De directeur wist ook dat ik een stuk illegale muziek had (zei ik altijd op voorant! dat dat dus een eigen risico was). Had ik toch een geluk dat de man van de Sabam een oude vriend was van de directeur!
De man van de Sabam vroeg; 'en kwa muziek ook alles in orde?'
de directeur antwoorde: 'oh, dat is een of ander jochie uit de 6de klas, komt hier gewoon een plaatje draaien, da's alles..'
de man van de Sabam: 'oh oke, maar ik moet helaas weer snel door naar vilvoorde.. want ik heb namelijk een vergadering'

en toen was hij dus weg.. al bij al, HEEEL VEEL geluk gehad!

(DIT IS EEN WAARGEBEURT VERHAAL!! (voor de duidelijkheid, ik zuig niks uit m'n duim hier.))
Didier_Deluxe    posted on 09-07-2008 22:12
Als ik het goed begrijp was die man daar dus toevallig, en niet omdat hij MOEST komen controlleren?

OT: Nog niet gecontrolleerd geweest, maar ook nog niet zo veel voor publiek gedraaid..
Bastian    posted on 09-07-2008 22:14
Wat me opvalt als ik het zo hoor is dat de mensen uit België meestal veel meer oplettend zijn op Sabam dan mensen in Nederland voor Buma.
Misschien controleren ze in BE er ook wel strenger op maar hier hebben de meeste ook zoiets van ja f*ck it ik ga niet alles legaal kopen, ze kunnen me toch niks maken:p
Ik heb nu 2 mappen, waarvan 1 ongeveer zo goed als legaal is maar de ander niet maar ga echt niet alles opnieuw kopen, dan leg ik die map wel ff weg als ze komen controleren (vaak is dat ook een map erbij voor feestjes waar meerdere soorten house voorkomt)Cry
Bart_    posted on 09-07-2008 22:16
Poster: Didier_Deluxe
Als ik het goed begrijp was die man daar dus toevallig, en niet omdat hij MOEST komen controlleren?

zijn opdracht was om eerst langs daar te gaan, en dan door te rijden naar vilvoorde. (is mij vertelt)
Sebasz    posted on 09-07-2008 22:21
Poster: BoydGrift
Tja,  maar ik wil ff het risico bekijken. Omdat dit toch wel een actief onderwerp is!

Volgensmij is de kans dat je de postcode loterij wint groter :P
Boyd    posted on 09-07-2008 22:22
De stand staat nu dus 1 op 8 kans, kijken als alle andere forumleden gestemd hebben.

Ik vind het wel lullig controleren op een basisschool,

BTW, alleen reageren als je al ergens gedraait hebt(op je slaapkamer komen ze namelijk niet kijken)
Lawrenz    posted on 09-07-2008 22:23
Nope, ben nog nooit gecontroleerd. Ben er wel op "voorbereid": al m'n e-mails van betalingsbevestigingen bij me. Ik zal eerlijk zijn, heb ook niet alles legaal en sommige dingen kan je niet kopen (die krijg je gewoon omdat iemand iets produceert en dat niet kan uitbrengen dus maar naar iedereen die erom vraagt stuurt :P ). Heb de cd's met m'n legale tracks sowieso gelabeld (dwz de gekochte of echt zelfgekregen tracks) en de rest zit iets verderop in de map zonder label met een tracklistblaadje ervoor. Eerste gezicht is dus netjes allemaal legaal :P

edit: klopt het dat een controle van te voren wordt afgesproken/"aangekondigd"?
User edit by Lawrenz on 09-07-2008 @ 22:24:34 (16%)
Boyd    posted on 09-07-2008 22:27
En touwens, of ze een hele fuif/club kunnen afzoeken. Als je er optijd bij bent, kan je altijd nog de ilegale cd-map in de handtas van je vriendin laten verdwijnen!
RiX    posted on 09-07-2008 22:39
wow, ben de eerste met een 'ja'... Happy, laughing

Okee, niet echt een controle, maar toch... café waar ik vaak draai. Herrieschoppers in de tent, vechtpartij buiten. Politie binnen. Snel de mappen onder tafel en verder met originele cd's. Politie kwam nog even over de booth leunen, dat wel...
Bambilaner    posted on 09-07-2008 22:45
En touwens, of ze een hele fuif/club kunnen afzoeken. Als je er optijd bij bent, kan je altijd nog de ilegale cd-map in de handtas van je vriendin laten verdwijnen!

Ik zal eens een lief moeten zoeken...
www.facebook.com/vinniebegooddj
RiX    posted on 09-07-2008 22:48

Dat moet wel flinke handtas zijn dan... :P
Bambilaner    posted on 09-07-2008 22:51
Poster: RiX

Dat moet wel flinke handtas zijn dan... :P

zo eentje waar een illegale platenbak in kan
soundcollector    posted on 09-07-2008 23:11
Poster: RiX
wow, ben de eerste met een 'ja'... Happy, laughing

Okee, niet echt een controle, maar toch... café waar ik vaak draai. Herrieschoppers in de tent, vechtpartij buiten. Politie binnen. Snel de mappen onder tafel en verder met originele cd's. Politie kwam nog even over de booth leunen, dat wel...

politie controleert dit ook niet, die gaan zich daar nie mee bezig houden, heb ook al een paar keer een flik achter de dj booth gehad als er gevochte ofzo was omdat je als dj overzicht hebt over de zaal en mensen mss kan aanduiden.

Mensen van sabam hebben ook meestal een jasje van sabam aan
soundcollector    posted on 09-07-2008 23:12
Poster: Bambilaner

zo eentje waar een illegale platenbak in kan

een grote dus :D
cross-over    posted on 10-07-2008 10:19
Ja, laatste keer was in disco die al eerder bezoek had gehad van de SENA omdat hij zijn rechten niet of slecht betaalde.

Toevallig stond ik dus daar toen er werd gecontroleerd. Geen probleem had alles legaal.
http://soundcloud.com/lau-daniels
ArCee    posted on 10-07-2008 10:22
Met live draaien, wat ik al doe vanaf 1978, nog nooit. Slechts eenmaal een controle door de milieuinspectie omdat het geluid te hard stond. Qua radio betalen we netjes de buma/stemra.
JollyJunkie    posted on 10-07-2008 10:25
Poster: Bart_
*meld zich*

ik heb ENORME mazzel gehad toen ik in 2006 begon met draaien.
Ik was op dat moment m'n collectie aan het legaliseren, maar natuurlijk moest ik ook de oude knallers hebben (die waren dus illegaal), maar ik stond op een opening van de school hier in de buurt. Want daar werdt de nieuwe speelplaats 'onthuld'.
Dit was m'n vroegere school, en ze wisten dat ik draaide, dus vroegen ze ofdat ik wou komen draaien.
Natuurlijk heb ik 'ja' gezegt.. leek me wel gezellig, lekker bijkletsen met leerkrachten etc.

dus op die datum, sta ik daar te draaien. Komt ineens m'n moeder (die bij de ouderraad zit daar) langs en zegt; bart, doe je illegale cd's weg, want hier is iemand van de sabam!!!, ik als een gek al die illegale cds weggestopt, en m'n laptop afgezet (vol met illegale muziek helaas Unhappy ). De directeur wist ook dat ik een stuk illegale muziek had (zei ik altijd op voorant! dat dat dus een eigen risico was). Had ik toch een geluk dat de man van de Sabam een oude vriend was van de directeur!
De man van de Sabam vroeg; 'en kwa muziek ook alles in orde?'
de directeur antwoorde: 'oh, dat is een of ander jochie uit de 6de klas, komt hier gewoon een plaatje draaien, da's alles..'
de man van de Sabam: 'oh oke, maar ik moet helaas weer snel door naar vilvoorde.. want ik heb namelijk een vergadering'

en toen was hij dus weg.. al bij al, HEEEL VEEL geluk gehad!

(DIT IS EEN WAARGEBEURT VERHAAL!! (voor de duidelijkheid, ik zuig niks uit m'n duim hier.))

Ik heb geleerd uit een vorig topic dat als die gast van Sabam komt je toch nog altijd kan zeggen dat ie geen politionele rechten heeften en dat ie jou cd's of computer dus niet mag doorzoeken zonder huiszoekingsbevel Happy, laughing
Toch?
JollyJunkie    posted on 10-07-2008 10:27
Sorry, dubbelpost Unhappy
User edit by JollyJunkie on 10-07-2008 @ 10:28:13 (99%)
Bambilaner    posted on 10-07-2008 10:33
Poster: JollyJunkie

Ik heb geleerd uit een vorig topic dat als die gast van Sabam komt je toch nog altijd kan zeggen dat ie geen politionele rechten heeften en dat ie jou cd's of computer dus niet mag doorzoeken zonder huiszoekingsbevel Happy, laughing
Toch?

Ik denk niet dat dat geldt voor cd-mappen/Harde schijven/...enkel voor huizen.

Correct me if I'm wrong

149 Users online: 11 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 17.337
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.690.289