hoe maak ik een video mix
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

exavize20    posted on 08-07-2008 12:20
deze vraag stel ik me nu al lang. ik zie iedereen zo'n videomix maken. ( weetje wel mixen geluid en beeld ) dat je kunt zien hoe je ook mixt.
maar ik ben er nog niet achter gekomen. kan iemand mij helpen?

What do you think about hoe maak ik een video mix ??

Vote :   

tairip    posted on 08-07-2008 12:33
Met een camera? Winking my eye  of webcam....
En dan he geluid opnemen of met de camera (mits het goede kwaliteit is) of met je geluidskaart opnemen en er later onder plakken! Winking my eye
Bambilaner    posted on 08-07-2008 12:35
Windows movie maker, standaard op een windows-pc. Amateurprogrammaatje, maar ideaal voor dat soort dingen!

En geluid opnemen via je geluidskaart. sommige cmera's nemen wel redelijk goed geluid op, maar het zal nooit perfect zijn, en als er net iemand binnenkomt tijdens je mix om te zeggen dat de soep klaar is, is het helemaal verkloot Happy, laughing
www.facebook.com/vinniebegooddj
User edit by Bambilaner on 08-07-2008 @ 12:36:35 (100%)
OrsonWelsh    posted on 08-07-2008 14:02
stephanie vragen!!
Ashley    posted on 08-07-2008 15:34
Poster: Bambilaner
Windows movie maker, standaard op een windows-pc. Amateurprogrammaatje, maar ideaal voor dat soort dingen!

En geluid opnemen via je geluidskaart. sommige cmera's nemen wel redelijk goed geluid op, maar het zal nooit perfect zijn, en als er net iemand binnenkomt tijdens je mix om te zeggen dat de soep klaar is, is het helemaal verkloot Happy, laughing

dat heb ik serieus een keer gehad Cry
en het was tomatensoep !! haha

ontopic:
windows movie maker is daar inderdaad wel handig voor!
en ik heb ene magix music maker uit 2007 ofzo en daar kan je ook stukjes film bij je mix/track plakken en dat was ook heel handig. dus dat zal op de nieuwere music makers ook wel zitten. succes!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Stephanie    posted on 08-07-2008 21:02
Poster: orsonwelsh
stephanie vragen!!

Haha, de mixen die ik maak voor TMF is wel wat anders dan jezelf opnemen terwijl je aan het draaien bent. Maar het is wel een hele mooie vorm van een demo.....je kan echt laten zien wat je skills zijn!

Ik heb nog nooit zoiets zelf gemaakt maar ik zou je aanraden een gewone videocamera te nemen met een audio-in (dat hebben de meeste), hierop je master aansluiten, een mooi camera standpunt kiezen (van boven lijkt mij heel mooi) en dan maar los gaan! 

Na afloop importeer je de beelden via de DV-uitgang van de videocamera in je computer (FIWI). Op de MAC kan dat met bijv Moviermaker (op Windows weet ik niet....maar daar kan iemand vast wel een antwoord op geven).

Vervolgens kan je met een programma als Sony vegas (PC) of Final Cut of Moviemaker (MAC) je mix nog wat opleuken.

Dan even omzetten naar een geschikt format voor bijvoorbeeld op Youtube, MP4 is hier erg geschikt voor. Kleine file, redelijke kwaliteit voor streaming.
Stefjuuh    posted on 08-07-2008 22:25

Nog simpeler en goedkoper, aangezien stephanie toch voor t pro segment gaat:P.

Webcam zet je op je set-up, geluid gaat via tulp-->jack3.5 kabeltje je lijningang in.

Via windowsmoviemaker stel je zo in dat hij beeld van je webcam pakt, en geluid van je lijningang, even volume goedzetten, en beginnen maar. Na afloop hou je een wmv over, die je dan kan knippen voor youtube oid. Tracklist drin plakken met videoeffecte, doe iets leuks, en uploaden maar.

Stephanie    posted on 08-07-2008 22:54
Poster: Stefjuuh

Nog simpeler en goedkoper, aangezien stephanie toch voor t pro segment gaat:P.

En ik zat nog wel zo m'n best te doen iets simpels neer te zetten Cry

justjustin    posted on 09-07-2008 09:51
Ik ken "adobe premiere pro" uit mijn hoofd hahahaha maar niet om een lange video-mix op te maken vind ik...maaar je kan er oneindig veel mee...ook voor een mix als je dat eventueel wil....
User edit by justjustin on 09-07-2008 @ 09:52:17 (20%)
DeteqBoy    posted on 09-07-2008 10:23
Wij deden onze webcam aan en dan opnemen met audacity en later eronder zetten. Ging prima Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 09-07-2008 11:16
Poster: DeteqBoy

Wij deden onze webcam aan en dan opnemen met audacity en later eronder zetten. Ging prima Happy, laughing

Dan krijg je nog wel eens dat het geluid verschuift/scheefloopt.. Windows Movie Maker doet dat wel in 1 keer goed..

This is an old Topic

No new postings for 6.274 days.
 Post CommentThat would be 209.1 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

217 Users online: 68 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 26.705
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.251