Rookmachine
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Razing    posted on 07-07-2008 10:52
Hallo, ik heb hier de Antari Z80 staan.
Maar als ik rook spuit. Dan komt er volgens mij vloeistof mee?

::

- Als ik een cd voor de rookmachine houdt of iets anders. Dan is die nat.
- En de vloer waar ik de rookmachine op laat spuiten. Onder de rookmachine is nat.
Dus waar het rook eruit komt. En 10 centimeter verder

Dankjewel!

What do you think about Rookmachine ??

Vote :   

Yorick    posted on 07-07-2008 11:04
Zoals ik dit lees denk ik dat je rookmachine rookvloeistof spuit. Een rookmachine spuit rookvloeistof als hij niet warm genoeg is..
Heb je heb wel lang genoeg laten opwarmen?
Spuit die ook olie als die 30 min lang aanstaat?

Je kan dit oplossen door je rookmachine opnieuw aftestellen,, hiervoor moet je hem wel openmaken.
Bij de martin/jem pro 2000 kan je hem resetten maar ik weet niet hoe het bij deze zit..

GrtjsWinking my eye
tairip    posted on 07-07-2008 11:11
Nee dit is een goedkope rookmachine die je niet kan resetten. Misschien dat je verwarmingselement niet helemaal pluis is! Zit er nog garantie op? Zo ja, gewoon even terug gaan naar de winkel waar je hem gekocht hebt!
MatthiasDB    posted on 07-07-2008 11:14
Poster: dj_jr
Zoals ik dit lees denk ik dat je rookmachine rookvloeistof spuit. Een rookmachine spuit rookvloeistof als hij niet warm genoeg is..
Heb je heb wel lang genoeg laten opwarmen?
Spuit die ook olie als die 30 min lang aanstaat?

Je kan dit oplossen door je rookmachine opnieuw aftestellen,, hiervoor moet je hem wel openmaken.
Bij de martin/jem pro 2000 kan je hem resetten maar ik weet niet hoe het bij deze zit..

GrtjsWinking my eye

NIET doen! begin er niet mee om hem open te vijzen, en proberen opnieuw af te stellen! (dit is een basic rookmachine waar het niet mee kan.) het kan vrij gevaarlijk zijn deze toestellen te openen als je niet weet waar je mee bezig bent! de afstandsbediening bijvoorbeeld werkt op 220V!! en niet op een laagspannings-stuursignaal... ik heb hem al opengehad en kan je vertellen dat er buiten de container, pomp, wat draden en het verwarmingselement niets meer inzit.

btw: als de rookmachine niet is opgewarmd komt er ook geen actie als er op de knop word gedrukt!

het is alleszins niet normaal dat het toestel gewoon vloeistof meespuit
* Gebruik je de vereiste rookvloeistof (geen water-met-nogiets mengsel??)
* Is het toestel al ouder?
* Is het een lange tijd niet in gebruik geweest?

indien je nog garantie hebt==> onmiddelijk naar de dealer ermee! de vloeistof is super heet als ze eruit komt en kan brandwonden veroorzaken!
User edit by MatthiasDB on 07-07-2008 @ 11:16:49 (5%)
Yorick    posted on 07-07-2008 11:16
Poster: MatthiasDB

NIET doen! begin er niet mee om hem open te vijzen, en proberen opnieuw af te stellen! (

Heb ik al paar keer gedaan anders(A) gewoon nadenken voordat je wat doetWinking my eye dat helpt al een groot deel..
Razing    posted on 07-07-2008 11:17
Ik heb er geen garantie meer op. En hij is vaak gebruikt.
Maar ik weet niet wat voor vloeistof er inzit
tom-j    posted on 07-07-2008 16:20
ik heb hetzelfde probleem met mijn oude rookmachine (een hele goedkope, zoon budget merk)! maar ik heb het eigenlijk alleen in het begin (als hij net aanstaat! ik heb een nieuwe gekocht (van Antari), omdat ik dacht dat hij het niet meer deed. maar toen ik hem laatst buiten tijdens een feest probeerde deed hij het gewoon weer. hij spoot alleen even wat vloeistof toen hij net aanstond, maar heb ik daarna niks meer gezien en gehoord (ook niet van de gasten hij hing boven de dansvloerCry).
het kan miss komen door goedkope vloeistof of idd niet geod verwarmd! in de ene zat skytec en in de andere (mijn nieuwe die het wel uitstekend deed) zat universal effects vloeistof! misschien moet je eens andere vloeistof proberen?
greetz
djjh    posted on 07-07-2008 19:15
ik heb een ander probleem met mijn rookmachine. de rook die uit de machine komt ruik je best erg. ik heb de fogstorm 700 van american dj. en heb ook de rookvloeistof van american dj. ik denk zelf dat de temperatuur in de machine te hoog is of de pomp te weinig in de machine spuit. heeft iemand mischien hetzelfde probleem?
tom-j    posted on 07-07-2008 19:50
ja de rook uit die ene oude rook machine waar ik het hierboven over heb heeft hetzelfde! miss zit er vloeistof op het verwarmings element. heb je miss een keer een beetje vloeistof gemorst op het apparaat (zodat het door de ventilatie gaten heen ging) of miss lekt je tank een beetje.
zrcl0272    posted on 07-07-2008 21:16
Je kan beter een nieuwe kopen. Voor zo'n 50 eurotjes heb je dezelfde terug.
djjh    posted on 07-07-2008 22:13
Poster: zrcl0272
Je kan beter een nieuwe kopen. Voor zo'n 50 eurotjes heb je dezelfde terug.

dan koop ik me me meteen een grotere rookmachine
BVN    posted on 25-07-2008 12:18
wel jammer van de rookmachine
dat zijn altijd met de lasers de leukste dingen...
DPro    posted on 02-01-2009 21:16
Na leuk dat ik dit ff hier lees.
Zie een reactie van dan moet je eens een andere vloeistof proberen.
Hmmm waarom maakt JEM (Martin) ook vloeistof voor hun rookmachines en ook de andere leveranciers maken voor hun rookmachines vloeistof of word in de manual aangegeven welke vloeistof men mag gebruiken.
Dit is niet om je suf te betalen aan de duurdere producten, maar omdat deze er op afgestemd zijn.
De vloeistof wordt verneveld en hierna verdampt. Verschillende merken hebben verschillende dichtheid (vloeibaarheid) en samenstellingen van de stoffen, hierdoor verschillen ook de verbrandingstemperaturen.
Wat wil dit zegge?
Neem een dure Jem zr33 als voorbeeld (apparaatje = +/- 700 a 800 euro) en een vloeistofkan van 5 liter orginele vloeistof kost +/- tussen 35 en 50 euro. Schud hier eens een kannetje van 19 euro showtech of ander in en na 1 a 2 kannetjes is je verwarmingselement etc aan gruzelementen.
(Garantie zal je hier ook niet meer op krijgen)
Hier krijg je dus ook door dat je rookmachine rare dingen gaat vertonen....
Tja het is maar waar je voor kiest...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

210 Users online: 11 Guests (199 Unknown)
Pages generated today : 73.464
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.551.465