Mac of PC (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Poll : Mac of PC?

-Mac
-PC

Voting is only possible for our Members
LouisCasper    posted on 06-07-2008 18:46
Het heeft voor sommige weinig, voor sommige veel met DJ'en te maken.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Mac of PC?

EDIT:
Ikzelf heb heb m'n hele leven windows gebruikt, maar ben sinds een ruim jaar de gelukkige eigenaar van een MacBook en als ik eerlijk ben hoef ik nooit meer iets anders! Het werkt heerlijk en het ziet er ook nog eens supergoed uit!

Je kan er gelijk van alles mee doen als je hem uit de doos haalt! (Denk aan muziek maken en bewerken, foto's maken en bewerken, films maken en bewerken etc.)
Daar zou je volgens mij bij een nieuwe windows eerst nog allerlei software voor moeten installeren.

Ook krijg ik de indruk dat PC's (verbeter me als ik het fout heb) naarmate hij ouder wordt (denk aan een jaartje) hij een stuk langzamer is dan toen hij nieuw was, terwijl mijn MacBook van ruim een jaar nog steeds zo snel is als voorheen!

En voor de mensen die toch hun vertrouwde windows missen, kan je hem altijd nog dualbooten.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 06-07-2008 @ 23:00:20 (100%)

What do you think about Mac of PC ??

Vote :   

Sandr    posted on 21-08-2008 15:53
Okej het wordt iets helderder maar dus eigenlijk een beetje de vraag:
Een Imac voor 1000 euro of een PC met windows voor 1000 euro..

Waar zullen me programma's vlotter op draaien en zo weinig mogelijk vastlopers/crashes hebben?

En nog een vraag: Om te beginnen wil ik graag wat meedere programma's uit testen, voor windows zijn hier wel trials en dergelijke van te vinden. Geldt dit voor de mac ook?
Play that funky music white boy....
RiX    posted on 21-08-2008 16:00
imac voor 1000e is minimum. Dan heb je een imac die niet heel veel aankan, qua producen, audio-bewerkingen. Maar ik zou alsnog voor de imac gaan boven een pc. Maar dat is persoonlijk Happy, laughing

trials zijn er voor de Mac ook genoeg.
Nico_26    posted on 21-08-2008 16:08
Het komt er gewoon op neer dat Mac stabieler draait dan Windows. En daardoor wordt Mac meer in de muziekwereld gebruikt! Want uiteraard kan een artiest die live bezig is zich niet vooroorloven dat zijn pc opeens crasht :P.
@ Sandr: als je trials voor mac wilt downloaden .. google en probeer eens www.download.com
RiX    posted on 21-08-2008 16:32
of speciaal voor de Mac:
- macupdate
- versiontracker
RoyBeware    posted on 21-08-2008 16:49
Poster: cross-over
Verder blijft het raar dat je op start moet drukken om te stoppen Cool

Hahah inderdaad, vandaar dat ze in Vista maar in de startknop het Windows logo hebbne verwerkt hahaha.....

Even een vraag tussendoor, waarom is de Imac van 999,- niet goed genoeg voor producing e.d.?
ik zit daar zelf iedergeval ook naar te kijken zodoende....

ontopic maar weer....
RiX    posted on 21-08-2008 16:58
Mijn ervaring is dat Apple zijn laagste segment net te weinig meegeeft om goed en langdurig te werken. Maar ik zie net op de site van Apple dat ze de Imac flink geupgrade hebben t.o.v. de vorige serie. Hij zou dus een stuk krachtiger moeten zijn. Final Cut Pro is 28% sneller zegt de site.
Nvie    posted on 21-08-2008 17:05
Poster: RiX
Mijn ervaring is dat Apple zijn laagste segment net te weinig meegeeft om goed en langdurig te werken. Maar ik zie net op de site van Apple dat ze de Imac flink geupgrade hebben t.o.v. de vorige serie. Hij zou dus een stuk krachtiger moeten zijn. Final Cut Pro is 28% sneller zegt de site.

Mijn oldskool witte intel iMac (24") was destijds het topmodel onder de iMacs. Toen ik laatst voor een Macbook Pro ging kijken zag ik dat het kleinste model (15", 2,4 Ghz, 2GB) inmiddels gelijk is, op de harde schijf na. De configuraties zijn de laatste tijd wat dat betreft flink opgeschroefd.
Sandr    posted on 21-08-2008 17:05
Maar voor 1000 euro heb je een flinke PC. Kan ik die niet beter nemen dan een minimale Imac? En hoe zit dat bij een Imac, zit daar een degelijke geluidskaart in of moet ik daar een externe aanhangen?

RoyBeware    posted on 21-08-2008 17:20
inderdaad voor 1000,- heb je een flinke PC, maar wil je hem dan zelf samenstellen, of een compleet systeem gaan kopen? En moet er nog een toetsenbord + muis en TFT bij? en hoeveel inch?

Het is jou keuze die jijzelf moet maken.
ik zelf zou voor produceren voor Mac gaan, want voor een Windows PC zit je ook al op 800,- en dan heb ik nog maar een 2.3Ghz processor. Hoe zwaar hij ook is bij Windows word het toch traag en krijg je vast lopers, vooral nu met Vista. Je moet wel Vista, want XP verkopen ze niet meer.... Dus je word nu wel verplicht om een zwaar systeem te kopen.
Sandr    posted on 21-08-2008 18:22
Als ik even vergelijk uit het mediamarkt krantje:

Een Acer Aspire M 1640
Intel Core 2 duo processor E 4700 (2.6Ghz, 2 MB L2 cache, 8000mhz FSB)
640 Gb harde schijf
4 Gb werkgeheugen
Dual Layer DVD Brander
Nvidia GeForce 9300GS 512 MB dedicated met DVI
Met 22 inch breedbeeld monitor

Voor: 699,-

Of:

Apple I Mac MB 323
1 Gb + 1 GB werkgeheugen
Intel core duo processor (2,4 Ghz, 6 Mb L2 cache, 1066 Mhz FSB
Dual Layer DVD BranderATI Radeon HD 2400XT met 12 MB dedicated

Voor: 999,-

Dan lijkt mij die ACER qua specs toch beter en die kost nog 300 euro minder...
RoyBeware    posted on 21-08-2008 18:27
Ik zie alleen al het merk Acer, en ik zal hem al links laten liggen.
Heb daar niet zulke goede ervaring mee.
En de winkel Media Markt :S zegt voor mij al al genoeg.

Kijk dan naar bijv HP. Acer is meer hardware, maar minder goede kwaliteit.
Daar zul je waarschijnlijk spijt van krijgen. Ik dit geval zal ik als nog voor de Mac gaan.

Het verschil van 200Mhz zul je niet snel merken, en met Vista is dat al snel weg die snelheidwinst.
Ook is de FSB (Front side bus) hoger van de Imac dus een snellere doorvoersnelheid.
Bovendien krijg je er denk een x32 OS bij, dus heb je niks aan de 4GB.
Windows x32 ondersteund maar tot 3GB. Dankzij SP1 van Vista zie je wel 4GB, maar dat is meer voor de fop om de klant gerust te stellen dat ze 4GB zien, en dat zij niet terug zullen komen naar de winkel.

Ik zal alsnog voor de Imac gaan...sirrieus..
User edit by RoyBeware on 21-08-2008 @ 18:41:32 (100%)
Sandr    posted on 22-08-2008 19:14
Heeft iemand anders hier nog een mening over?
Xtremer    posted on 22-08-2008 19:33
Ik ben van plan een iMac te kopen over enkele maanden. Puur om Logic en grafische programma's en de nodige draad en herrie besparing. Ik vind Mac OS veel simpeler en sneller draaien dan Windows en het werkt gewoon veilig. Doe mij maar een Mac voor grafisch, studio en entertainment zaken en een PC voor gamenWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
NielsR    posted on 22-08-2008 19:48
Poster: DJ-Xtremer
Ik ben van plan een iMac te kopen over enkele maanden. Puur om Logic en grafische programma's en de nodige draad en herrie besparing. Ik vind Mac OS veel simpeler en sneller draaien dan Windows en het werkt gewoon veilig. Doe mij maar een Mac voor grafisch, studio en entertainment zaken en een PC voor gamenWinking my eye.

Een zeer goede keus maak je daarCool
Je zal er geen spijt van hebben, ik heb mijn iMac nu ook al een anderhalf jaar en ik ben er nog steeds zeer tevreden over ik zou niet meer terugkunnen naar een windows.
KesterDJ    posted on 22-08-2008 19:56
Mac, niet twijfelen...  Heb het mij nog geen sec beklaagd
Xtremer    posted on 22-08-2008 20:00
Haha oke:P. Ik heb nu de iPhone 3G 16GB Wit en ben toen eens gaan kijken naar een iMac! Ik wist niet hoe snel dingen installeren ging gewoonCool! Echt een groot gebruiksgemak op een iMac of een andere Mac natuurlijk. Geld ook voor de iPhone is in feite Mac OSX in het kleinWinking my eye.
RoyBeware    posted on 22-08-2008 21:38
Weer even ontopic? Hier heeft de TS ook niet veel aan...Cool
Xtremer    posted on 22-08-2008 21:47
Ja is goed, zal ophouden met me gespam:P.

Zoals ik 6 posts geleden vertelde, ga voor de Macbook, iMac of whatever.
RoyBeware    posted on 22-08-2008 22:00
Mee eens. Dan heb je de minste problemen.
DeteqBoy    posted on 25-08-2008 21:04
Ben ook bezig met het sparen voor een mac enkel voor muziekdoeleinden Happy, laughing de rest doe ik liever op PC
Bouncy    posted on 25-08-2008 21:26
De hardware van Mac is afgesteld op de software en andersom, daarom zul je nooit een stabielere en betere pc vinden dan een mac. Ik heb een Powermac G4 gekocht om kennis te maken met mac, en ik wil in ieder geval nooit meer terug:

Even een vergelijking:
Nog nooit een Blue screen of death gehad (bij windows om de week)
Nog nooit errors gehad dat ik een CD/DVD er te vroeg uitrukte (bij windows dagelijks)

Performance vergelijking:
Windows Vista MINIMUM:
1 Ghz CPU
1 GB Memory
een onbetaalbare videokaart...
minimaal 40 GB HDD

Mac OSX Leopard MINIMUM (volgens de site van apple)
867Mhz CPU
512 MB Geheugen
9 GB HDD
meest brakke videokaart die er bestaat

Ik draai leopard hier op:
450 Mhz Dual G4 CPU (ja, inderdaad, een soort dual core)
1 GB Geheugen
40 GB HDD
ATI RAGE vidkaart 4MB grafisch geheugen

En het loopt als een trein!

Nog iets!
Opstarttijd!
Op mijn mac met bovenstaande Setup heb ik een opstarttijd van minder dan 1 minuut.

De pc van mijn vader, met meer geheugen, 3 Ghz Quad Core enz enz, doet er dik 15 minuten over om windows XP te starten!

DUS!!

APPLE's zijn gewoon de Pioneers onder de computers, en voor kwaliteit betaal je gewoon veel geld!

Ik wil me standpunt nog wel verder verdedigen(omdat ik een van de grootste Apple fan's ben!), maar ik denk dat dit al genoeg zegt!
Xtremer    posted on 25-08-2008 21:43
Poster: Bouncy
De hardware van Mac is afgesteld op de software en andersom, daarom zul je nooit een stabielere en betere pc vinden dan een mac. Ik heb een Powermac G4 gekocht om kennis te maken met mac, en ik wil in ieder geval nooit meer terug:

Even een vergelijking:
Nog nooit een Blue screen of death gehad (bij windows om de week)
Nog nooit errors gehad dat ik een CD/DVD er te vroeg uitrukte (bij windows dagelijks)

Performance vergelijking:
Windows Vista MINIMUM:
1 Ghz CPU
1 GB Memory
een onbetaalbare videokaart...
minimaal 40 GB HDD

Mac OSX Leopard MINIMUM (volgens de site van apple)
867Mhz CPU
512 MB Geheugen
9 GB HDD
meest brakke videokaart die er bestaat

Ik draai leopard hier op:
450 Mhz Dual G4 CPU (ja, inderdaad, een soort dual core)
1 GB Geheugen
40 GB HDD
ATI RAGE vidkaart 4MB grafisch geheugen

En het loopt als een trein!

Nog iets!
Opstarttijd!
Op mijn mac met bovenstaande Setup heb ik een opstarttijd van minder dan 1 minuut.

De pc van mijn vader, met meer geheugen, 3 Ghz Quad Core enz enz, doet er dik 15 minuten over om windows XP te starten!

DUS!!

APPLE's zijn gewoon de Pioneers onder de computers, en voor kwaliteit betaal je gewoon veel geld!

Ik wil me standpunt nog wel verder verdedigen(omdat ik een van de grootste Apple fan's ben!), maar ik denk dat dit al genoeg zegt!
  Mee eensWinking my eye.
Bouncy    posted on 25-08-2008 21:48
Poster: DJ-Xtremer
Poster: Bouncy
KNIP

Mee eensWinking my eye

Moet wel, want ik heb gewoon gelijk, en als je het er niet mee eens bent, heb je nog nooit een apple onder de vingers gehad!!!:P
Xtremer    posted on 25-08-2008 21:50
Ik heb wel een Apple in me handen gehad hoor:D! Ik werk binnekort bij iCentre, mag ik de hele dag werken met die dingen:P. Kijk maar een naar de iPhones, een telefoon moet laden en de iPhone niet of nauwelijks en het loopt gewoon stabiel! Doe mij maar een Apple veel beter dan vastlopend WindowsWinking my eye.
Bouncy    posted on 25-08-2008 22:00
Met jou kan ik praten Xtremer!

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

376 Users online: 331 Guests (45 Unknown)
Pages generated today : 39.489
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.558.404

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use