Poster: orsonwelsh
xitrate..Jij weet wel een heleboel he?
Ik denk dat jij niet weet wat een MAC is...maar goed..gek he dat je geen gekraakt besturings systeem kunt krijgen voor de mac...en dat je geen virus scanner nodig hebt..en dat je geen 8 gig werkgeheugen nodig hebt om veel plugins te draaien...en dat mac de ontwikkelaar is van het zgn windows en dat microsoft eigenlijk dat gewoon gejat heeft..en dat een mac veel stabieler is...maar goed...
pcs moet je tegenwoordig om het half jaar upgraden naar een betere processor..groter werkgeheugen..extra dit extra dat...voordat je een beetje pc hebt kun je voor hetzelfde geld een goeie mac kopen..op de lange baan ben je echt duurder uit hoor...En waarvoor? Omdat je weer ongemerkt updates krijgt waardoor je pc zwaarder wordt...let maar op..dit is echt geen onzin...Kun je echt beter doorsparen voor een mac..Maar nu komt ie...dan heb je geen geld meer voor de software..want op een pc heb je veel gekraakte softs..en op een mac niet..Althans is ook niet aan te raden..Als je echt betrouwbaar wilt produceren..
Maar jij (Xitrate) weet echt niets over een mac merk ik al...Ga voordat je een antwoord post nu eens eerst op je hoofd krabbelen en je afvragen waarom mensen als Bam Bam en Mijzelf al heel wat jaren produceren en weten waar ze over praten...Misschien is dit stof tot nadenken.
enneh..sommige behringer dingen zijn echt ok hoor..geloof me maar..
maar ervaring telt hier weer eens niet....en de critische heren hierboven maken al jaren de grootste hits, zijn doctor in de it en zijn de beste dj's .....tuurlijk...
Poster: soundcollector
at orsonwelsh : idd kun je beter doen :D anders krijge we hier nog ruzie...
Ik vind ja ok pc is beterkoop, das waar... Maar zoals al gezegd is: waarom gebruiken ze in grafische wereld (architectuur, design etc allemaal een mac?) en in de gamewereld niet... en zo kan je voorts gaan...
Laatst filmpje over mac gekeken op apple site, en ik ga, als ik laptop ga kopen, toch maar voor een apple!
Het lijkt me veel beter werken, en anders kan ik er inderdaad windows naast zetten. Heb hier ook een mac magazine uit USA liggen, waarin ze vertellen hoe je het beste kan dualbooten, komt eropneer dat je niet eens een dikke mac nodig hebt!
Poster: LookDie Air vind ik toch de minste van alle macbooks... Hij mag er dan wel fancy uit zien, hij is gewoonweg t? duur voor de functionaliteit die hij biedt. Hij zal zeker wel zijn publiek hebben (businessmensen die veel on the road zijn en een sprookjesachtige ezel met een speciale eigenschap in hun tuin hebben) maar ik hoor daar n?t niet bij
Vandaag voor het eerst een MacBook air in handen gehad, wat een geweldig ding! Maar of ie nou praktisch is weet ik niet..
Poster: Didier_Deluxe
Die Air vind ik toch de minste van alle macbooks... Hij mag er dan wel fancy uit zien, hij is gewoonweg té duur voor de functionaliteit die hij biedt. Hij zal zeker wel zijn publiek hebben (businessmensen die veel on the road zijn en een sprookjesachtige ezel met een speciale eigenschap in hun tuin hebben) maar ik hoor daar nét niet bijDoe mij voor dat geld maar een zwaar opgefokte macbook of macbook pro...
Poster: Didier_Deluxe
Die Air vind ik toch de minste van alle macbooks... Hij mag er dan wel fancy uit zien, hij is gewoonweg té duur voor de functionaliteit die hij biedt. Hij zal zeker wel zijn publiek hebben (businessmensen die veel on the road zijn en een sprookjesachtige ezel met een speciale eigenschap in hun tuin hebben) maar ik hoor daar nét niet bijDoe mij voor dat geld maar een zwaar opgefokte macbook of macbook pro...
Poster: ScottB
Ik ben nu ook aan het kijken voor een Macbook of Windows laptop. En dan staat er bij de Windows laptop altijd bij al je 4 Gb werkgeheugen wilt; "Vista onder steunt maar 3 Gb." Dat zie ik bij een Macbook dan weer niet staanIk wil wel dat mijn besturings systeems alles uit mijn hardware kan halen. En ik vraag me af welke daar beter in is, Apple of een Windows laptop.
Poster: LookIk zou sowieso voor de Apple gaan als ik jou was!Al een keer op Apple gewerkt? Anders kan je gewoon een keer langs gaan in een apple store of in de bijenkorf of zo, en dan kunnen ze je alles uitleggen en laten proberen, ben je gelijk verkocht!
Poster: View
Mac is slechts in 1 ding slechter en dat is gamen omdat de meeste games er gewoon niet op kunnen geïnstalleerd worden, voor de rest heeft mijn macbook nog geen nadelen gehad ten opzichte van mijn oude windows XP.
@ ScottB: Over dat Windows tot 4Gigabyte ondersteund is om de consument gerust te stellen zodat zij niet na de aankoop van hun Windows pc terug naar de winkel gaan om te vragen: ‘Waarom zie ik maar 3Gigabyte, terwijl er op advertentie 4Gigabte stond?’.
Hoe je het dus went of keert, Windows Vista x32 ondersteund maar tot de 3 Gigabyte. Wil je meer dan 3GB gaan gebruiken moet je overstappen op een x64 OS.
Dit heeft ook weer zijn voor en na delen, vanwegen de hardware die je gebruikt en de software. Microsoft heeft verteld om optimaal gebruik te kunnen maken van een x64 OS moet je minimaal 4GB in het systeem hebben. Hier over kun je meer vinden op internet. Daar hebben ze bepaalde sommetjes voor.
Dus eigenlijk word je gefopt door Microsoft.
De discussie over Windows vs. Mac OSX kan natuurlijk oneindig door gaan, en er zijn altijd mensen die Windows om diverse redenen fijner vinden werken dan een Mac en anders om.
Aller eerst moet je natuurlijk kijken hoeveel je kan, en wilt besteden aan een computer, en wat je er allemaal mee van plan bent.
En wat je fijner vind werken. Het enige wat ik kan zeggen is: test het eens een keer uit. Zowel Windows als Mac OSX. In de winkel, bij vrienden. Er is altijd wel iemand die 1 van de 2 heeft of zelfs beide.
De prijzen van Mac’s zijn aardig gedaald in prijs, en al kijk ik naar een IMac, en een zelf geassembleerd systeem, inclusief beeld, toetsenbord, muis en OS dan kom je net zo duur uit als een IMac, dus om te gaan zitten brullen: Mac is DUUR vind ik persoonlijk niet waar.
Maar de 2e vraag is dan, of je zelf geassembleerde systeem ook stabiel zal werken.
Want lang niet alle hardware kan even goed met elkaar over weg, of het maximale uit je systeem te halen.
Of pak maar eens de laptop serie van Apple.
Wat je ook nog kan laten mee wegen is de beveiliging, stabiliteit e.d.
Windows staat niet bekend om hun super goede beveiliging en stabiliteit.
Er worden niet niks voor niks anti virus software geschreven, of firewalls.
Opschoon software, omdat Windows overal resten van tijdeiljke bestanden, cookies, oude register sleutels, laat rond slingeren en fragmentatie maakt op de schijf.
Daar word het systeem super traag van. Dus er komen weer kosten bij voor opschoon software, anti virus, firewall enz.
Ik moet bijvoorbeeld mijn notebook om de 3 a 4 maanden opnieuw installeren.
Nou, je hoeft mij dan niet wij te maken dat ik niet goed met mijn OS om ga.
En dat ik allemaal vage links, bijlagens, en vage websites bekijk.
Daar kijk ik echt wel voor uit en weet wel wat ik doe.
Het is dus niet alleen de gebruiker die er een puinhoop van maakt.
Windows heeft daar ook wel een handje van…ehh hand.
Poster: Xitrate
Jawel ik weet ik zeker wat een MAC is, ik heb er ook mee gewerkt. Nu blij?
Geen virus scanner nodig? Check google.
Poster: tym
En deze discussie kan echt nog jaren doorgaan, maar dit is wel een punt waar je op moet kunnen toegeven dat een mac beter is dan een pc met windows, namelijk virusgevoeligheid en stabiliteit..