Ik moet tekeningen renderen (3d plannen omzetten in fotokwaliteit) en dit duurt bij een imac ongeveer een halve dag en bij een sterke !!! (zelf samengestelde) pc duurt dit 2 en een halve dag.
Huh?? nou, ik heb nog nooit een mac vast kunnen laten lopen..dus is dit bullshit!
Bij een mac weet je wel wat je koopt..en weet je precies wat er in de binnenkant zit..
zegt een mac pro user
Poster: justjustin
Niet mee eens...
Wil je dezelfde krachtige functies hebben van een standaard mac moet je je pc flink uitbouwen wil je hetzelfde bereiken en zit je uiteindelijk op hetzelfde bedrag..
Poster: Xitrate
Waar baseer je dat op? :S Een grafische kaart is een grafische kaart. RAM is RAM. Een processor is een processor, etc.. Het is echt niet dat een processor het beter doet op een mac dan op een PC ofzo. Onzin dus
20": 2,4GHz | |||
---|---|---|---|
2,4-GHz Intel Core 2 Duo | |||
1 GB geheugen | |||
250-GB harde schijf1 | |||
8x dubbellaags SuperDrive | |||
ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB | |||
€ 999,00 |
Poster: Tizio
20": 2,4GHz
2,4-GHz Intel Core 2 Duo 1 GB geheugen 250-GB harde schijf1 8x dubbellaags SuperDrive ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB € 999,00
Dat was de mac, nu gewone pc:
Processor €99
1GB Geheugen €50
250GB HDD €60
Superdrive (slim drive) €35
ATI HD2400 XT (niet algemeen tekoop, beter alternatief) €65
Voeding 500 watt €80
Moederboard incl. lan en wifi €55
Case €60
20 inch display €200
Totaal €700, ik heb hierbij niet de goekoopste componenten genomen, maar kwaliteits producten van gerenomeerde merken...
Laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat je dezelfde krachtige computer hebt voor minder geld dan een mac.
Overigens leveren alle processoren met dezelfde chipset dezelfde prestaties en ligt het puur aan het besturingssysteem als er iets instabiel is.
Poster: Tizionu gewone pc:
Processor €99
1GB Geheugen €50
250GB HDD €60
Voeding 500 watt €80
Case €60
20 inch display €200
En dan nog iemand die dat allemaal voor je in elkaar zet (of je moet zelf zo handig zijn), vergelijkbare software zoals in de mac kopen, een besturingssysteem kopen en dan zit je ook zo aan de 1000 euro, en dan heb je ook nog eens een grote kast onder je bureau. En dan nog maar eens zien of ie net zo goed werkt als een mac!
20": 2,4GHz
2,4-GHz Intel Core 2 Duo 1 GB geheugen 250-GB harde schijf1 8x dubbellaags SuperDrive ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB € 999,00
Dat was de mac, nu gewone pc:
Processor €99
1GB Geheugen €50
250GB HDD €60
Voeding 500 watt €80
Case €60
20 inch display €200
Totaal €700, ik heb hierbij niet de goekoopste componenten genomen, maar kwaliteits producten van gerenomeerde merken...
Laat het nu voor eens en voor altijd duidelijk zijn dat je dezelfde krachtige computer hebt voor minder geld dan een mac.
Overigens leveren alle processoren met dezelfde chipset dezelfde prestaties en ligt het puur aan het besturingssysteem als er iets instabiel is.
Als je een systeem koopt bij een winkel, is alles door vaklui inelkaar gezet, en alles 100% zeker werkt. Het besturingssysteem zit hier bij, + andere extra software
De prijs die ik voor het moederboard ingecalculeerd heb, is goed voor een moederboard met snelle bussnelheid, de processor zal dus op niveau werken.
Reken er overigens ook maar niet op dat in alle computers (dus ook mac) top of the line spul wordt gebruikt, het draait er natuurlijk altijd om zoveel mogelijk winst te maken. (waarom zou je product x kopen als product y €20 goedkoper is?)
Poster: Nvie
Mensen kopen dingen omdat het een bepaalde waarde voor ze heeft. Hoe hoger die waarde, hoe meer ze bereid zijn er aan uit te geven. De waarde van zo'n item is subjectief en varieert per persoon. Voor de een is een Aston Martin DB9 al zijn centen waard. Die persoon waardeert het ontwerp, de motor, het vakmanschap en wat het merk betekend heeft. Voor een ander persoon is het gewoon een auto, niets meer, niets minder. De laatste persoon verklaart de eerste persoon dan ook voor gek voor het kopen van zo'n dure auto. Dit valt toe te passen op bijna alles. Voor mij is een instrument een instrument, omdat ik ze niet kan bespelen. Voor een muzikant zijn de verschillen enorm en deze is dan ook bereid voor een beter instrument meer geld neer te leggen.Hetzelfde geld voor Mac. Ik kocht m'n Mac omdat ik het ontwerp, de architectuur en bovenal het sturingssysteem kan waarderen. Ik ben dus bereid om meer uit te geven aan een Mac dan een reguliere PC. Alle additionele kosten die dit met zich mee brengt ben ik bereid te betalen door mijn persoonlijke mening en mijn overtuiging van zijn superioriteit in vergelijking met een x86 systeem. Net als muzikanten en hun instrumenten.Niet iedereen is overtuigd van de waarde van het Mac OSX sturingssysteem/Apple computers. Deze personen vinden dan ook dat de extra kosten het extra geld niet waard zijn. Door puur te vergelijken op cijfertjes en gegevens vergelijken vergeet men dan meestal de persoonlijke waarde die men stelt. Voor mij wordt die waarde extra vergroot door het niet hoeven draaien van virusscans, of me druk te maken over virussen, enz, enz. Een ander heeft hier geen last van en stelt hier dan ook geen waarde aan.Zo'n keuze is dus puur persoonlijk en valt niet op basis van cijfertjes te maken.
Poster: soundcollector
Kzou echt uitkijken met wat je zegt. Wat precies heb jij nog nooit met een imac gewerkt ofzo...
Ik moet tekeningen renderen (3d plannen omzetten in fotokwaliteit) en dit duurt bij een imac ongeveer een halve dag en bij een sterke !!! (zelf samengestelde) pc duurt dit 2 en een halve dag.
Het ligt er gewoon aan voor welke toepassingen je de pc gebruikt. Ga je spelletjes spelen, dan kan je beter een gewone pc samen stellen maar ga je iets met grafische vormgeving, muziek ofzo doen kan je zowiezo beter een apple kopen, de betrouwbaarheid is gewoon veel beter...
En dan nog betaal je 500 euro extra, hoeveel dj's zijn er die super veel geld in pioneer cdj 1000's steken terwijl je met een 800 bijna evenveel kan... Dat is net hetzelfde, je hebt altijd lovers en haters van bepaalde dingen.
Ik vind het gewoon echt behoorlijk onverstandig om zo te reageren, da verteld veel over u volwassenheid en intelligentie...
Doe u ogen open, wa maak het uit da wij belgen zijn, gij heet bert en ik heet jos, so what... we zijn allemaal mensen kerel dus doe effe chill.
Poster: justjustin
Een Processor van een mac is een stuk Stabiler...maar dat ter zijde...
Ik bedoel er mee te zeggen een mac is vanzichzelf al een goede computer om het zelfde er mee te bereiken met een pc is wat uitbreiding vereist...en dan kom je kwa kosten op het zelfde uit...
Poster: Sebasz
Sowieso beter een Mac kopen? Ik gebruik een Vista machine, en ik gebruik hem voor enorm veel dingen, niet alleen mailtjes lezen. En ik heb nog nóóit problemen gehad dat iets vastliep of crasht. Het ligt aan de gebruiker en hoe je er mee om gaat.
Als je zo iemand bent die al die virusmailtjes opent en bijlages download, en dan geen virusscanner hebt.. Tja.. Dan ben je gewoon dom :PDaar zeg je wat. Een virusscanner heb je dus niet nodig op een mac. Dom zijn is dus uitgesloten.Poster: Sebasz
LOL! :P Een Intel Core 2 Duo processor (stel een E6600) is niet anders in een Mac dan in een PC hoor?Klopt, maar of ie in een pc ook net zo effectief gebruikt wordt als in een mac..?
Poster: TizioAls je een systeem koopt bij een winkel, is alles door vaklui inelkaar gezet, en alles 100% zeker werkt. Het besturingssysteem zit hier bij, + andere extra software
De prijs die ik voor het moederboard ingecalculeerd heb, is goed voor een moederboard met snelle bussnelheid, de processor zal dus op niveau werken.
Reken er overigens ook maar niet op dat in alle computers (dus ook mac) top of the line spul wordt gebruikt, het draait er natuurlijk altijd om zoveel mogelijk winst te maken. (waarom zou je product x kopen als product y €20 goedkoper is?)
Poster: orsonwelsh
DIT IS COMPLETE BULLSHIT!
Jeetje, denk je nou echt dat pcs door vaklui in elkaar worden gezet? Ga dan lekker fietsen..
en in mac wordt top line spul gebruikt...Mac Pro, zegt al genoeg en wordt wereldwijd gebruikt door designers animeerders en producers...
Poster: LookDaar zeg je wat. Een virusscanner heb je dus niet nodig op een mac. Dom zijn is dus uitgesloten.Klopt, maar of ie in een pc ook net zo effectief gebruikt wordt als in een mac..?
Poster: orsonwelshDus jij vind een Geforece 8600GT een goede kaart? :P
DIT IS COMPLETE BULLSHIT!
Jeetje, denk je nou echt dat pcs door vaklui in elkaar worden gezet? Ga dan lekker fietsen..
en in mac wordt top line spul gebruikt...Mac Pro, zegt al genoeg en wordt wereldwijd gebruikt door designers animeerders en producers...
Poster: XitrateGoede reply
Hahaha dus omdat het Mac Pro heet betekent het dat er top line spul inzit ? Dus als ik een Behringer mixer koop waarop PRO DJ MIXER staat betekent het ook dat er top line spul inzit? Zegt al genoeg over je kennis over pc's en mac's als je het mij vraagt.
Bovendien, waarom zouden pc's niet door vaklui in elkaar worden gezet? Dat zie ik nergens staan in je post? Misschien moet je het eens onderbouwen wat je denkt dmv argumenten..? Die post is van geen enkele waarde tot deze discussie namelijk..
Poster: orsonwelshGeen gecrackte OS X?
xitrate..Jij weet wel een heleboel he?
Ik denk dat jij niet weet wat een MAC is...maar goed..gek he dat je geen gekraakt besturings systeem kunt krijgen voor de mac...en dat je geen virus scanner nodig hebt..
Poster: orsonwelsh
maar waarom wordt er in de grafische wereld zoveel met een mac gedaan dan? Lijkt me simpel antwoord.
En trouwens voor een beetje videokaart voor een pc ben je ook veel geld kwijt...
maar nogmaals...een mac kun je niet, echt niet vergelijken met een pc...