Mac of PC (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Poll : Mac of PC?

-Mac
-PC

Voting is only possible for our Members
LouisCasper    posted on 06-07-2008 18:46
Het heeft voor sommige weinig, voor sommige veel met DJ'en te maken.
Waar gaat jullie voorkeur naar uit? Mac of PC?

EDIT:
Ikzelf heb heb m'n hele leven windows gebruikt, maar ben sinds een ruim jaar de gelukkige eigenaar van een MacBook en als ik eerlijk ben hoef ik nooit meer iets anders! Het werkt heerlijk en het ziet er ook nog eens supergoed uit!

Je kan er gelijk van alles mee doen als je hem uit de doos haalt! (Denk aan muziek maken en bewerken, foto's maken en bewerken, films maken en bewerken etc.)
Daar zou je volgens mij bij een nieuwe windows eerst nog allerlei software voor moeten installeren.

Ook krijg ik de indruk dat PC's (verbeter me als ik het fout heb) naarmate hij ouder wordt (denk aan een jaartje) hij een stuk langzamer is dan toen hij nieuw was, terwijl mijn MacBook van ruim een jaar nog steeds zo snel is als voorheen!

En voor de mensen die toch hun vertrouwde windows missen, kan je hem altijd nog dualbooten.
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 06-07-2008 @ 23:00:20 (100%)

What do you think about Mac of PC ??

Vote :   

Lead    posted on 06-07-2008 18:51
En wat vind je zelf ?? Geef wat meer info en mening in de openingstopic (gebruik EDIT) zodat mensen iets inhoudelijker kunnen reageren...

Om je gedachten te stimuleren : Welke software gebruik je erop, welke juist niet, wat gaat goed, wat gaat er niet goed, werkt iets niet op een bepaald platforum etc....
Let the BASS be louder
freddiejay    posted on 06-07-2008 18:54
mac = kwaliteit met een prijs, goed voor muziek en grafische toepassing, handig mee te werken
pc = goedkoop, maar ik vind persoonlijk pc minder doordacht, maar heeft wel "andere" mogelijkheden (zoals games ed)
Bart_    posted on 06-07-2008 19:08
Poster: freddiejay
mac = kwaliteit met een prijs, goed voor muziek en grafische toepassing, handig mee te werken
pc = goedkoop, maar ik vind persoonlijk pc minder doordacht, maar heeft wel "andere" mogelijkheden (zoals games ed)

Waarom zou een Mac meer kwaliteit hebben dan een PC van pak 'm beet €2000,-?
Overigens is een gewone pc ook goed voor muziek en grafische toepassing en handig mee te werken (het is wat je gewoon bent...).
En je hebt goedkope en dure pc's, dus eigelijk heeft hij of iemand anders NIKS aan je reactie. En waarom zou een pc minder doordacht zijn?

Volgens mij is een MAC gewoon een pc met ingebouwd beeldscherm (overigens heeft HP of ACER (weet niet precies meer) ook een soort van mac uitgebracht...) en met Apple software, en een macbook gewoon een laptop met Apple software.

Volgens mij is gewoon het verschil:
Mac -> veelste duur (persoonlijk!), zeer modern (looks), merkengeilheid (apple), Apple software
Pc -> makkelijk (zelf PC samenstellen), Windows software

Maar genoeg uitleg gegeven.. doe mij maar gewoon een eenvoudige pc! Winking my eye

EDIT: zoals DJ-Xtremer onder mij al zegt: met XP!Winking my eye vista vindt ik gewoon een waardeloos systeem, sorry.. dan kan je gewoon beter zo'n vista skin downen van het internet...
User edit by Bart_ on 06-07-2008 @ 19:29:49 (20%)
Xtremer    posted on 06-07-2008 19:20
Aan de ene kant Mac omdat het systeem veel lekkerder werkt en het is een stuk veiliger dan Windows. Maar als we gaan kijken naar de funtionaliteiten kies ik toch voor Windows. Er draait tegenwoordig wel meer op Mac maar niet zoveel als Windows. Dus conclusie doe mij maar een PC'tje met Windows XP, geen VistaWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Nandi    posted on 06-07-2008 19:29
Mac = gebruiksvriendelijker , muziek en grafische toestanden.

Pc om te gamen, maar binnen een maandje heb ik een imac
Bart_    posted on 06-07-2008 19:33
beste,

Poster: Nandi
muziek en grafische toestanden.

wil je dat even onderbouwen voor mij, svp?
User edit by Bart_ on 06-07-2008 @ 19:34:11 (8%)
NielsR    posted on 06-07-2008 20:47
Poster: Bart_

Waarom zou een Mac meer kwaliteit hebben dan een PC van pak 'm beet €2000,-?
Overigens is een gewone pc ook goed voor muziek en grafische toepassing en handig mee te werken (het is wat je gewoon bent...).
En je hebt goedkope en dure pc's, dus eigelijk heeft hij of iemand anders NIKS aan je reactie. En waarom zou een pc minder doordacht zijn?

Volgens mij is een MAC gewoon een pc met ingebouwd beeldscherm (overigens heeft HP of ACER (weet niet precies meer) ook een soort van mac uitgebracht...) en met Apple software, en een macbook gewoon een laptop met Apple software.

Volgens mij is gewoon het verschil:
Mac -> veelste duur (persoonlijk!), zeer modern (looks), merkengeilheid (apple), Apple software
Pc -> makkelijk (zelf PC samenstellen), Windows software

Maar genoeg uitleg gegeven.. doe mij maar gewoon een eenvoudige pc! Winking my eye

EDIT: zoals DJ-Xtremer onder mij al zegt: met XP!Winking my eye vista vindt ik gewoon een waardeloos systeem, sorry.. dan kan je gewoon beter zo'n vista skin downen van het internet...

Dit is een uitleg van een 14 jarig jongetje dat waarschijnlijk nog nooit met een mac heeft gewerkt, sorry de zever die je hier verteld komaan en veelste dure mac moiet je is kijken wat voor mac je nu kan kopen voor iets meer als 1000 euro laat je de pc toch onmiddelijk aan de kant staan.
Ik ben na altijd een pc user geweest te zijn nu sinds een jaar overgeshakeld op mac en die keuze heeft me nog geeeeeen minuut (zelfs milisecondje beklaagd) ik ben zeeeer blij dat ik eindelijk van windows of ben (eigenlijk niet want ik doe informaticabeheer en op school werken we met windows Cry) en eindelijk een systeem heb dat betrouwbaar is en degelijk werkt en gewoon doet wat ie moet doen.
Bart_    posted on 06-07-2008 21:12
Poster: NielsR

Dit is een uitleg van een 14 jarig jongetje dat waarschijnlijk nog nooit met een mac heeft gewerkt, sorry de zever die je hier verteld komaan en veelste dure mac moiet je is kijken wat voor mac je nu kan kopen voor iets meer als 1000 euro laat je de pc toch onmiddelijk aan de kant staan.
Ik ben na altijd een pc user geweest te zijn nu sinds een jaar overgeshakeld op mac en die keuze heeft me nog geeeeeen minuut (zelfs milisecondje beklaagd) ik ben zeeeer blij dat ik eindelijk van windows of ben (eigenlijk niet want ik doe informaticabeheer en op school werken we met windows Cry) en eindelijk een systeem heb dat betrouwbaar is en degelijk werkt en gewoon doet wat ie moet doen.

Nou, dit 14-jarig jongetje kan temiste typen Winking my eye Overigens heb ik al WEL met een mac gewerkt, dus wil je alstublieft ophouden met die vooroordelen (of zever, zo noem jij het hé.. Winking my eye). Ik vindt het gewoon veel te veel geld voor wat je ervoor krijgt. Ik kan voor 1000 euro een leukere pc met windows kopen (waar ik overigens 100% mee tevreden ben) dan zo'n mac. Ik vindt zelf ook windows lekkerder werken, maar dat is persoonlijk. Waarschijnlijk lag dat aan je pc dat je er niet tevreden over was, als je een kwalitieve pc koopt (zoals HP, NEC, en de andere betere merken) dan heb je teminste iets wat goed werkt. Ik zeg overigens niet dat een mac slechter werkt dan sommige computers, want daar ben ik het volledig mee eens dat dan een mac beter werkt. Overigens kan ik er niet tegen dat mensen op hun leeftijd worden beoordeelt.. Want ik heb ZEKER wel verstand van de gesproken materie!
Boyd    posted on 06-07-2008 21:26
Kijk er zijn een paar grote verschillen:

Mac: Een besturingsysteem en hardware(case/unit) van een merk. Want er zijn standaart geen (bijv hp.) laptops te koop met mac os.

Windows: Het meest gebruikte besturingsysteem, verkijgbaar in verschillende jasjes van verschillende merken.

Maar even de behuizing en hardware daargelaten,

Je ziet dat mac's vooral gebruikt worden voor photoshop en beeldbewerking, en voor muziek. De meeste mac gebruikers, zijn overgens dtp-ers en ontwerpers die 100% mac-minded zijn.

Dan heb je de PC, gebruikt door gamers, en de meeste dagelijkse mensen. Ook worden pc's gebruikt bij groter bedrijven. Wedden dat ze bij pioneer alleen windows pc's staan?

Ik denk dat je gewoon moet kiezen wat ej het fijnst vind werken, sommige mensen hebben een vooroordeel voor mac.
Tizio    posted on 06-07-2008 21:29

Als je naar een mac kijkt, ziet alles er gewoon superstrak uit, imac zit ingeboud in beeldscherm, dus zeer weinig ruimte nodig. Software zal erg makkelijk werken enzo (alleen wat uitgebreid getest in apple store) en het is veiliger. Voor alle programma's die niet op de mac werken, kun je tegenwoordig windows installeren..

Alleen... Nu heb je zo'n imac, je vindt hem toch graphics onvoldoende kracht hebben, of je komt gewoon wat geheugen tekort, nu moet je een hele nieuwe kopen! Ik heb de binnenkant van dat ding gezien, alles zit er helemaal ingebakken. En vergeleken met een gewone pc, is het echt zeker wel duur (je betaalt echt flink voor al die looks) makkelijk zelfde systeem in pc vorm te vinden voor de helft van het geld (en hoe duurder je mac wordt voor hoe minder (in verhouding) je een pc kunt kopen.

Als je het geld over hebt voor een goede, krachtige mac, zeker doen. En met een dualboot kun je alles aan. Het ligt ook totaal wat je ermee doet, als je gaat gamen, koop dan toch gewoon een pc

Ik heb trouwens net nieuwe pc 1000 euro: 2,4 ghz guad, 4gb geheugen, 750gb hdd, 9800 GTX en de rest incl. beeldscherm

Boyd    posted on 06-07-2008 21:31
Poster: Tizio

Als je naar een mac kijkt, ziet alles er gewoon superstrak uit, imac zit ingeboud in beeldscherm, dus zeer weinig ruimte nodig. Software zal erg makkelijk werken enzo (alleen wat uitgebreid getest in apple store) en het is veiliger. Voor alle programma's die niet op de mac werken, kun je tegenwoordig windows installeren..

Alleen... Nu heb je zo'n imac, je vindt hem toch graphics onvoldoende kracht hebben, of je komt gewoon wat geheugen tekort, nu moet je een hele nieuwe kopen! Ik heb de binnenkant van dat ding gezien, alles zit er helemaal ingebakken. En vergeleken met een gewone pc, is het echt zeker wel duur (je betaalt echt flink voor al die looks) makkelijk zelfde systeem in pc vorm te vinden voor de helft van het geld (en hoe duurder je mac wordt voor hoe minder (in verhouding) je een pc kunt kopen.

Als je het geld over hebt voor een goede, krachtige mac, zeker doen. En met een dualboot kun je alles aan. Het ligt ook totaal wat je ermee doet, als je gaat gamen, koop dan toch gewoon een pc

Ik heb trouwens net nieuwe pc 1000 euro: 2,4 ghz guad, 4gb geheugen, 750gb hdd, 9800 GTX en de rest incl. beeldscherm

Dan zie je toch, dat een mac ook aan alle kanten te kort schiet.

En dan zeggen ze dat een mac een mooi ingebouwd beeldscherm heeft, wedden dat uit een windows pc + eizo hd monitor een mooier beeld komt?
LouisCasper    posted on 06-07-2008 23:01
Openingstopic aangepast!
http://www.louiscasper.com
Convert    posted on 06-07-2008 23:47
Voor mij is het gwoon nog PC... MAAR dat kan veranderen als ik met mac werk ofzo want ik heb het nog nooit gezien zelfs tenminste niet in het egt :P Vind aan de hand van de foto's de look van mac wel veel beter Winking my eye
Xitrate    posted on 07-07-2008 00:19
PC all the way.. Je ziet namelijk dat het hoofdpunt wat iedereen aanhaalt die voor Mac is het uiterlijk is.. Voor mij gaat het juist om wat erin zit (Zo had ik laatst de keuze tussen een laptop uit de Sony VAIO CR serie en uit de FZ serie, maar omdat de FZ serie beter was qua specs ben ik voor die gegaan).

Voorbeeld: zie hier de prijzen en specs van iMac's bij een zekere authorised apple dealer. Kijk naar de specs van de duurste van 1919 euro. Kijk daarna hier naar de specs van wat je voor 300 euro minder kan krijgen. Hmm quad-core processor ipv maar 1 core? 1TB ipv 500GB? 2 high range kaarten in SLI (of een Nvidia GTX280 wat in feite 2 topkaarten van Nvidia in 1 zijn) vs een enkele slappere  8800GS? Moet ik doorgaan? Volgens mij is het duidelijk.. i rest my case..
Reind    posted on 07-07-2008 03:31
Poster: BoydGrift
Kijk er zijn een paar grote verschillen:

Mac: Een besturingsysteem en hardware(case/unit) van een merk. Want er zijn standaart geen (bijv hp.) laptops te koop met mac os.

Niet dus, een mac is gewoon een PC, SIMPEL. In de hedendaagse macs zit niets meer of minder dan dat er in een normale pc zit. Vandaag de dag allemaal intel processoren, Radeon of Geforce video kaartjes en de geluidskaarten zijn gewoon allemaal onboard intel. Oftewel helemaal niets nieuws onder de zon, een mac is gewoon een pc. Geen enkel hardware verschil meer vandaag de dag.

Windows: Het meest gebruikte besturingsysteem, verkijgbaar in verschillende jasjes van verschillende merken.

Geld ook voor de mac als je het zo bekijkt, ik kan op mijn mac ok nog steeds tiger draaien net zoals ik op mijn pc nog kan kiezen voor windows 2000.

Maar even de behuizing en hardware daargelaten,

Je ziet dat mac's vooral gebruikt worden voor photoshop en beeldbewerking, en voor muziek. De meeste mac gebruikers, zijn overgens dtp-ers en ontwerpers die 100% mac-minded zijn.

Zit bij die mensen tussen de oren, op hardware vlak presteerd een mac namelijk geen fluit beter dan een pc met dezelfde specs. Het verschil word gemaakt met het OS maar mijn windows bak is toch echt een peut sneller dan mijn mac met het opstarten van photoshop en audition en werkt binnen die software ook nog eens een beetje sneller terwijl mijn mac niets onder doet qua systeem eisen voor mijn pc.

Dan heb je de PC, gebruikt door gamers, en de meeste dagelijkse mensen. Ook worden pc's gebruikt bij groter bedrijven. Wedden dat ze bij pioneer alleen windows pc's staan?

Zeg maar gerust dat er op een mac niet te gamen is, geen DirectX bijvoorbeeld en dat mis je echt. Gelukkig kun je op iedere mac naast je OS-X ook gewoon XP installeren of wanneer je gebruik wil maken van DirectX 10 Vista. Heb je het beste van beide werelden.

Ik ben zelf ondertussen wel een beetje klaar met het hele mac verhaal, ik ben namelijk van mening dat de macs op het gebied van hardware niet meer zo zijn zoals ze 5 jaar geleden waren. Toen ik mijn eerste iBook kocht was dat ding onverwoestbaar, nooit problemen mee gehad op een enkele crash na het software updaten na. Met mijn huidige macbook heb ik niets dan gedonder gehad en ik ben niet de enige, als je op internet zoekt zijn er heeeeeeel veel klachten te vinden over de huidige generatie macboks en macbook pro's. Natuurlijk zijn die er bij iedere fabrikant maar ik gaf juist dat extra beetje geld uit om die problemen NIET te hebben, want mijn ervaring voor de macbook was dat je welliswaar flink betaalde maar er ook een verdomd goed stukje hardware voor terug kreeg. Dat stukje hardware is nu niets beter meer dan dat van iedere andere A merk fabrikant. Sterker nog voor hetzelfde geld wat ik voor mijn macbook heb betaald koop ik een hele mooie Asus met veel betere specs en laat Asus nou net ook de fabrikant zijn die de macbook en macbook pro in elkaar schroeft alleen lees je nooit iets over uit elkaar scheurende asus notebooks.

En de manier waarop ik afgescheept ben bij premium resellers vind ik al helemaal bij de honden af zoonbeschoft. Vrvolgens kun je eerst naar Apple zelf gaan bellen, daar gaan zeuren om een case nummer en weer terug naar de shop waar je met een kluitje in het riet werd gestuurd. Nee doe mij dan maar de service van Dell, 1 belletje en ze staan de volgende dag voor je deur met een tijdelijk leen exemplaar welke 3 dagen later weer word opgehaald als je je eigen notebok weer terug krijgt (kost je welliswaar iets meer die extra service maar de XPS is zelfs met die uitgebreide service nog goedkoper als de goedkoopste macbook en heeft veel betere specs).

Wat dan overblijft is het OS en OS-X mag dan een heel mooi OS zijn, ik kan ook prima leven met Vista. Vandaag de dag net zo veilig en net zo stabiel (sterker nog mijn mac heeft al een aantal keren flink in de knoop gezeten na een update en mijn Vista systeem draait al vanaf de release op dezelfde install zonder 1 crash). Mijn volgende notebok word dus gewoon een windows based notebook... ik heb mijn portie apple wel gehad.
Arii    posted on 07-07-2008 09:44
Ik heb zelf een goede PC, en een MacbookPRO. De PC is echt voor privé gebruik. De Macbook gebruik ik alleen voor school, want ik doe namelijk een opleiding grafische vormgeving. Op een MAC werken dan de programma's van Adobe (Photoshop, Illustrator, etc.) heel wat stabieler.

En ja, MAC Rule! Cry
OrsonWelsh    posted on 07-07-2008 10:07
mac is voor mij de ideale machine voor het produceren van muziek...heb er nog een pc systeem erbij voor het knippen en editen van loops...want soundforge is er niet voor de mac..hahah

Sebasz    posted on 07-07-2008 10:40
Een gewone PC. Aangezien je daar meer hebt voor minder. Voor de prijs van jouw mac heb ik een pc die 3 keer zo snel en beter is!
Laat staan de hoeveelheid software die beschikbaar is voor Windows. Dat is vééél meer dan voor je Mac machientje.

Poster: NielsR

En jouw reactie is een pauper Apple-fanboy reactie. Dat jij Mac OS X mooi vind is jouw mening. Ik vind het er niet uit zien met al dat gare donkergrijze gradient.
En als je fatsoenlijk met een computer om kan gaan, wat ik toch wel verwacht van iemand die informaticabeheer doet, dan zul je eigenlijk weinig tot geen problemen tegen komen.

1000 euro een mac kopen, en mijn PC aan de kant zetten? Mafkees!
Voor 1000 euro heb ik zoals eerder gezegd een 3x zo goede PC als voor dat overpriced stuk hardware van Apple. En het beste is nog dat er véél meer software beschikbaar is voor het Windows platform dan voor je Mac Happy, laughing

Maarja, Belgen hè...
Alert : Ook nu geld weer voor jou, je eerst volgende post die me niet aanstaat gaat direct de prullenbak in.
Dat je een andere mening hebt dan NielsR is een ding, maar 'm gaan uitmaken voor mafkees of een zinloze opmerking als "Belgen he.." gaan maken gaat mij te ver.
User edit by Sebasz on 07-07-2008 @ 10:44:41 (100%)
Mod edit by Jorrit on 07-07-2008 11:36 (1%)
Tizio    posted on 07-07-2008 12:53

Jongetjes, laat het gewoon duidelijk zijn dat je met een pc voor hetzelfde geld gewoon een krachtigere binnenkant hebt! Ik vind alles van apple best wel geil, alleen gewoon te duur voor wat de binnenkant biedt. (zou toch wel graag een macbookje willen hebben). Er zijn zeker bij allebei de systemen een hoop voor en nadelen, het ligt er gewoon aan welke aspecten je zelf belangrijk vindt.

Ik wil echt wel een super snelle computer om ermee te kunnen gamen enzo, dus ben je als snel geneigd naar een pc, omdat dat gewoon tegen een veel lagere prijs haalbaar is. Maar aan de andere kant wil ik ook wel muziekprogramma's draaien, dat kan natuurlijk op windows, alleen op een mac loopt het allemaal wat stabieler (weinig/geen vastlopers). Ook wil ik gewoon wat internetten en chatten enzo, daarin is de mac zeker veiliger ivm met de weinige virussen, alleen met goede antivirus software voor je pc kom je er ook!

Ik wil dus gewoon een erg snelle pc, het liefst een mac (met dual boot), maar om een zeer snelle mac te hebben, moet je een hoop geld extra neertellen dan voor een pc..

Ywe    posted on 07-07-2008 13:29
Poster: orsonwelsh
mac is voor mij de ideale machine voor het produceren van muziek...heb er nog een pc systeem erbij voor het knippen en editen van loops...want soundforge is er niet voor de mac..hahah

idem dito Happy, laughing Maar heb net leopard gedownload en die heeft Bootcamp erbij... dus dan kan je windows draaien op je mac. Nu nog uitvogelen hoe ik dat moet installeren want ik ben zowiezo al niet zo slim met computers, dus dan nu net een MacBook is even uitzoeken :P
User edit by Ywe on 07-07-2008 @ 13:34:12 (3%)
OrsonWelsh    posted on 07-07-2008 15:01
Jongetjes, laat het gewoon duidelijk zijn dat je met een pc voor hetzelfde geld gewoon een krachtigere binnenkant hebt! Ik vind alles van apple best wel geil, alleen gewoon te duur voor wat de binnenkant biedt. (zou toch wel graag een macbookje willen hebben). Er zijn zeker bij allebei de systemen een hoop voor en nadelen, het ligt er gewoon aan welke aspecten je zelf belangrijk vindt.

HuhConfused?? nou, ik heb nog nooit een mac vast kunnen laten lopen..dus is dit bullshit!
Bij een mac weet je wel wat je koopt..en weet je precies wat er in de binnenkant zit..

zegt een mac pro user
soundcollector    posted on 07-07-2008 15:15
Het klopt

de eigenschappen zijn voor het zelfde geld veel beterkoop maar:

het stuurprogramma van apple heeft ook minder werkgeheugen nodig, dus waarom zou je zoveel werkgeheugen willen? en stuurprogramma op apple loop echt perfect, in tegenstelling tot windows wat nog weleens wilt crashen...

Het lijkt me verstandiger een apple te kopen ivm geluid --> goeie geluidskaarten en het systeem crasht echt bijna nooit... ook omdat op een apple pc geen virusscan hoeft
soundcollector    posted on 07-07-2008 15:21
Poster: Sebasz
Een gewone PC. Aangezien je daar meer hebt voor minder. Voor de prijs van jouw mac heb ik een pc die 3 keer zo snel en beter is!
Laat staan de hoeveelheid software die beschikbaar is voor Windows. Dat is vééél meer dan voor je Mac machientje.

En jouw reactie is een pauper Apple-fanboy reactie. Dat jij Mac OS X mooi vind is jouw mening. Ik vind het er niet uit zien met al dat gare donkergrijze gradient.
En als je fatsoenlijk met een computer om kan gaan, wat ik toch wel verwacht van iemand die informaticabeheer doet, dan zul je eigenlijk weinig tot geen problemen tegen komen.

1000 euro een mac kopen, en mijn PC aan de kant zetten? Mafkees!
Voor 1000 euro heb ik zoals eerder gezegd een 3x zo goede PC als voor dat overpriced stuk hardware van Apple. En het beste is nog dat er véél meer software beschikbaar is voor het Windows platform dan voor je Mac Happy, laughing

Maarja, Belgen hè...

Kzou echt uitkijken met wat je zegt. Wat precies heb jij nog nooit met een imac gewerkt ofzo...

Ik moet tekeningen renderen (3d plannen omzetten in fotokwaliteit) en dit duurt bij een imac ongeveer een halve dag en bij een sterke !!! (zelf samengestelde) pc duurt dit 2 en een halve dag.

Het ligt er gewoon aan voor welke toepassingen je de pc gebruikt. Ga je spelletjes spelen, dan kan je beter een gewone pc samen stellen maar ga je iets met grafische vormgeving, muziek ofzo doen kan je zowiezo beter een apple kopen, de betrouwbaarheid is gewoon veel beter...

En dan nog betaal je 500 euro extra, hoeveel dj's zijn er die super veel geld in pioneer cdj 1000's steken terwijl je met een 800 bijna evenveel kan... Dat is net hetzelfde, je hebt altijd lovers en haters van bepaalde dingen.

Ik vind het gewoon echt behoorlijk onverstandig om zo te reageren, da verteld veel over u volwassenheid en intelligentie...

Doe u ogen open, wa maak het uit da wij belgen zijn, gij heet bert en ik heet jos, so what... we zijn allemaal mensen kerel dus doe effe chill.
skyline643    posted on 07-07-2008 15:41
Vroeger was ik tegen Windhoos, kwam ook doordat mijn toenmalige PC te licht was enzoverder. Ik heb nu al een hele tijd zelf een PC samengesteld met daarop XP Pro en ik ben daar heel tevreden over. Als je die regelmatig scant tegen virussen, spyware, noem maar op dan is Windhoos zeker niet slecht. Ik gebruik het ook dagelijks, en ook voor mijn werk kan ik niet anders dan Windhoos gebruiken (eigen geschreven software van de firma die enkel op Windhoos werkt enz...)
Ook Traktor doet het enorm goed op mijn laptop met XP Pro. Die is dan ook enkel voor muziek, en daar zit geen internetverbinding op of andere software. Opzettelijk zo gedaan om mijn muziekcollectie goed te houden Winking my eye
Mac is zeker niet slecht hoor. In de grafische wereld is Mac het spul om te gebruiken. Volgens mij zijn beide evenwaardig, alleen vind ik een Mac nogal duur.
justjustin    posted on 07-07-2008 15:45
Poster: orsonwelsh

Niet mee eens...
Wil je dezelfde krachtige functies hebben van een standaard mac moet je je pc flink uitbouwen wil je hetzelfde bereiken en zit je uiteindelijk op hetzelfde bedrag..

261 Users online: 212 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 166.270
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.513.048