Poster: freddiejay
mac = kwaliteit met een prijs, goed voor muziek en grafische toepassing, handig mee te werken
pc = goedkoop, maar ik vind persoonlijk pc minder doordacht, maar heeft wel "andere" mogelijkheden (zoals games ed)
Poster: Nandi
muziek en grafische toestanden.
Poster: Bart_
Waarom zou een Mac meer kwaliteit hebben dan een PC van pak 'm beet €2000,-?
Overigens is een gewone pc ook goed voor muziek en grafische toepassing en handig mee te werken (het is wat je gewoon bent...).
En je hebt goedkope en dure pc's, dus eigelijk heeft hij of iemand anders NIKS aan je reactie. En waarom zou een pc minder doordacht zijn?
Volgens mij is een MAC gewoon een pc met ingebouwd beeldscherm (overigens heeft HP of ACER (weet niet precies meer) ook een soort van mac uitgebracht...) en met Apple software, en een macbook gewoon een laptop met Apple software.
Volgens mij is gewoon het verschil:
Mac -> veelste duur (persoonlijk!), zeer modern (looks), merkengeilheid (apple), Apple software
Pc -> makkelijk (zelf PC samenstellen), Windows software
Maar genoeg uitleg gegeven.. doe mij maar gewoon een eenvoudige pc!
EDIT: zoals DJ-Xtremer onder mij al zegt: met XP!vista vindt ik gewoon een waardeloos systeem, sorry.. dan kan je gewoon beter zo'n vista skin downen van het internet...
Poster: NielsR
Dit is een uitleg van een 14 jarig jongetje dat waarschijnlijk nog nooit met een mac heeft gewerkt, sorry de zever die je hier verteld komaan en veelste dure mac moiet je is kijken wat voor mac je nu kan kopen voor iets meer als 1000 euro laat je de pc toch onmiddelijk aan de kant staan.
Ik ben na altijd een pc user geweest te zijn nu sinds een jaar overgeshakeld op mac en die keuze heeft me nog geeeeeen minuut (zelfs milisecondje beklaagd) ik ben zeeeer blij dat ik eindelijk van windows of ben (eigenlijk niet want ik doe informaticabeheer en op school werken we met windows) en eindelijk een systeem heb dat betrouwbaar is en degelijk werkt en gewoon doet wat ie moet doen.
Als je naar een mac kijkt, ziet alles er gewoon superstrak uit, imac zit ingeboud in beeldscherm, dus zeer weinig ruimte nodig. Software zal erg makkelijk werken enzo (alleen wat uitgebreid getest in apple store) en het is veiliger. Voor alle programma's die niet op de mac werken, kun je tegenwoordig windows installeren..
Alleen... Nu heb je zo'n imac, je vindt hem toch graphics onvoldoende kracht hebben, of je komt gewoon wat geheugen tekort, nu moet je een hele nieuwe kopen! Ik heb de binnenkant van dat ding gezien, alles zit er helemaal ingebakken. En vergeleken met een gewone pc, is het echt zeker wel duur (je betaalt echt flink voor al die looks) makkelijk zelfde systeem in pc vorm te vinden voor de helft van het geld (en hoe duurder je mac wordt voor hoe minder (in verhouding) je een pc kunt kopen.
Als je het geld over hebt voor een goede, krachtige mac, zeker doen. En met een dualboot kun je alles aan. Het ligt ook totaal wat je ermee doet, als je gaat gamen, koop dan toch gewoon een pc
Ik heb trouwens net nieuwe pc 1000 euro: 2,4 ghz guad, 4gb geheugen, 750gb hdd, 9800 GTX en de rest incl. beeldscherm
Poster: TizioAls je naar een mac kijkt, ziet alles er gewoon superstrak uit, imac zit ingeboud in beeldscherm, dus zeer weinig ruimte nodig. Software zal erg makkelijk werken enzo (alleen wat uitgebreid getest in apple store) en het is veiliger. Voor alle programma's die niet op de mac werken, kun je tegenwoordig windows installeren..
Alleen... Nu heb je zo'n imac, je vindt hem toch graphics onvoldoende kracht hebben, of je komt gewoon wat geheugen tekort, nu moet je een hele nieuwe kopen! Ik heb de binnenkant van dat ding gezien, alles zit er helemaal ingebakken. En vergeleken met een gewone pc, is het echt zeker wel duur (je betaalt echt flink voor al die looks) makkelijk zelfde systeem in pc vorm te vinden voor de helft van het geld (en hoe duurder je mac wordt voor hoe minder (in verhouding) je een pc kunt kopen.
Als je het geld over hebt voor een goede, krachtige mac, zeker doen. En met een dualboot kun je alles aan. Het ligt ook totaal wat je ermee doet, als je gaat gamen, koop dan toch gewoon een pc
Ik heb trouwens net nieuwe pc 1000 euro: 2,4 ghz guad, 4gb geheugen, 750gb hdd, 9800 GTX en de rest incl. beeldscherm
Poster: BoydGrift
Kijk er zijn een paar grote verschillen:
Mac: Een besturingsysteem en hardware(case/unit) van een merk. Want er zijn standaart geen (bijv hp.) laptops te koop met mac os.
Windows: Het meest gebruikte besturingsysteem, verkijgbaar in verschillende jasjes van verschillende merken.
Je ziet dat mac's vooral gebruikt worden voor photoshop en beeldbewerking, en voor muziek. De meeste mac gebruikers, zijn overgens dtp-ers en ontwerpers die 100% mac-minded zijn.
Dan heb je de PC, gebruikt door gamers, en de meeste dagelijkse mensen. Ook worden pc's gebruikt bij groter bedrijven. Wedden dat ze bij pioneer alleen windows pc's staan?
Poster: NielsR
Dit is een uitleg van een 14 jarig jongetje dat waarschijnlijk nog nooit met een mac heeft gewerkt, sorry de zever die je hier verteld komaan en veelste dure mac moiet je is kijken wat voor mac je nu kan kopen voor iets meer als 1000 euro laat je de pc toch onmiddelijk aan de kant staan.
Ik ben na altijd een pc user geweest te zijn nu sinds een jaar overgeshakeld op mac en die keuze heeft me nog geeeeeen minuut (zelfs milisecondje beklaagd) ik ben zeeeer blij dat ik eindelijk van windows of ben (eigenlijk niet want ik doe informaticabeheer en op school werken we met windows) en eindelijk een systeem heb dat betrouwbaar is en degelijk werkt en gewoon doet wat ie moet doen.
Jongetjes, laat het gewoon duidelijk zijn dat je met een pc voor hetzelfde geld gewoon een krachtigere binnenkant hebt! Ik vind alles van apple best wel geil, alleen gewoon te duur voor wat de binnenkant biedt. (zou toch wel graag een macbookje willen hebben). Er zijn zeker bij allebei de systemen een hoop voor en nadelen, het ligt er gewoon aan welke aspecten je zelf belangrijk vindt.
Ik wil echt wel een super snelle computer om ermee te kunnen gamen enzo, dus ben je als snel geneigd naar een pc, omdat dat gewoon tegen een veel lagere prijs haalbaar is. Maar aan de andere kant wil ik ook wel muziekprogramma's draaien, dat kan natuurlijk op windows, alleen op een mac loopt het allemaal wat stabieler (weinig/geen vastlopers). Ook wil ik gewoon wat internetten en chatten enzo, daarin is de mac zeker veiliger ivm met de weinige virussen, alleen met goede antivirus software voor je pc kom je er ook!
Ik wil dus gewoon een erg snelle pc, het liefst een mac (met dual boot), maar om een zeer snelle mac te hebben, moet je een hoop geld extra neertellen dan voor een pc..
Poster: orsonwelsh
mac is voor mij de ideale machine voor het produceren van muziek...heb er nog een pc systeem erbij voor het knippen en editen van loops...want soundforge is er niet voor de mac..hahah
Poster: Sebasz
Een gewone PC. Aangezien je daar meer hebt voor minder. Voor de prijs van jouw mac heb ik een pc die 3 keer zo snel en beter is!
Laat staan de hoeveelheid software die beschikbaar is voor Windows. Dat is vééél meer dan voor je Mac machientje.
En jouw reactie is een pauper Apple-fanboy reactie. Dat jij Mac OS X mooi vind is jouw mening. Ik vind het er niet uit zien met al dat gare donkergrijze gradient.
En als je fatsoenlijk met een computer om kan gaan, wat ik toch wel verwacht van iemand die informaticabeheer doet, dan zul je eigenlijk weinig tot geen problemen tegen komen.
1000 euro een mac kopen, en mijn PC aan de kant zetten? Mafkees!
Voor 1000 euro heb ik zoals eerder gezegd een 3x zo goede PC als voor dat overpriced stuk hardware van Apple. En het beste is nog dat er véél meer software beschikbaar is voor het Windows platform dan voor je Mac
Maarja, Belgen hè...
Poster: orsonwelsh
Jongetjes, laat het gewoon duidelijk zijn dat je met een pc voor hetzelfde geld gewoon een krachtigere binnenkant hebt! Ik vind alles van apple best wel geil, alleen gewoon te duur voor wat de binnenkant biedt. (zou toch wel graag een macbookje willen hebben). Er zijn zeker bij allebei de systemen een hoop voor en nadelen, het ligt er gewoon aan welke aspecten je zelf belangrijk vindt.