niet meer roken tijdens het draaien (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

freezer    posted on 06-07-2008 12:58
zoals iedereen weet mag er vanaf 1 juli niet meer gerookt worden zowel de horeca als op feesten voor dj s die hele avonden draaien is t lastiger dan voor dj s die een set van 1 of 2 uur draaien wat is jullie ervaring hiemee

What do you think about niet meer roken tijdens het draaien ??

Vote :   

RAS    posted on 06-07-2008 13:22
Ik rook niet, en vond het gisteravond erg fijn dat ik niet in de rooklucht stond te draaien!
Gery    posted on 06-07-2008 13:24
lang leve de nederlands wet! was het in belgie ook maar al zo! Unhappy
DJ - Producer
Cyspoz    posted on 06-07-2008 15:02

Ik vind het heerlijk, moet nu alleen wel veel meer de rook machines gebruiken om de licht schow tot zijn recht te laten komen. En dat dj's die 2 uur een set draaien is onzin. 2 uur is al helemaal niet lang en een vlucht van 10 uur mag je ook niet op roken.

rackham    posted on 06-07-2008 15:41
ik rook wel maar zo tijdens het draaien is het wel tamelijk moeilijk om de hele tijd met die sigaret in je mond te zitten of ze tussen je vingers te steken en dan aan de knoppen te draaien en de mixer vol as strooien, ik denk niet dat België dat rap gaat invoeren zo'n wet, de horeca is er geweldig tegen en als je al niet meer mag roken op een feestje dan gaan ze binnenkort helemaal afschaffen ofzo??
DNR    posted on 06-07-2008 16:16
het is idd een heel verschil zonder rook in de dischotheek.

nu kon je gewoon zien wie er aan de andere kant vn de zaal zit.
t ademt ook veel fijner. je hebt gewoon te gevoel schone lucht in te ademen.
alleen er moet heel veel rook geblazen worden. want de stralen zie je minder. maar dat is alleen ff een aantal x meer op t knopje drukken.

enigste nadeel is dat je elke x een stukje moet lopen om er 1tje op te steken. maarja.. verder is het nu veel fijner binnen.
Gery    posted on 06-07-2008 16:23
Poster: rackham
ik rook wel maar zo tijdens het draaien is het wel tamelijk moeilijk om de hele tijd met die sigaret in je mond te zitten of ze tussen je vingers te steken en dan aan de knoppen te draaien en de mixer vol as strooien, ik denk niet dat België dat rap gaat invoeren zo'n wet, de horeca is er geweldig tegen en als je al niet meer mag roken op een feestje dan gaan ze binnenkort helemaal afschaffen ofzo??
 plaatsen zoals ierland, new york enzo waar al langer een totaal rookverbod geld in alle horeca zaken hebben juist een toename in mensen gezien!

het probleem met het rookverbod in belgie is dat momenteel niet alle horeca zaken gelijk behandeld worden.

ik ken het juiste cijfer niet, maar het is zo dat vanals een zaak x procent van zijn omzet haalt uit de verkoop van voedsel deze zaak onder het rookverbod valt.

wat uiteraard nadelig is voor de restaurants, aangezien sommige rokers zich daardoor verlegt hebben naar een naburig eetcafé waar men wel nog mag roken...
DJ - Producer
Dj_Fantasy    posted on 06-07-2008 16:53
Hier in België is het gewoon dikke zever, als ze het volledig doen zoals in Nederland zou het veel aangenamer uitgaan zijn.

Mijn kleren stinken nu veeeeeeel minder (buiten na bier) na een nachtje stappen of op het café te hebben gezeten.

In Tilburg mag je na 3 uur niet meer binnen in discotheken, dus jammer voor de mensen die om 3 uur even een sigaretje willen roken. Ze geraken er dus gewoon NIET meer in!

Ik rook sowieso al niet, en zoals al vermeld het is gewoon veel aangenamer.
dj2dj.nl
Illusion    posted on 06-07-2008 17:53
Ik rook wel eens af en toe een peukie, maar dat deze rookwet er is vind ik wel fijn. Ik rook niet onder het draaien van sets. Alleen het gaat vast ontzettend meuren in discotheken nu er niet gerookt mag worden. Ik moet zeggen dat ik liever naar rook stink dan naar een vieze zweetlucht van iemand anders.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
LouisCasper    posted on 06-07-2008 18:38
Ik rook niet, maar de geur in discotheken wordt er in ieder geval niet beter op..
Rookmachines met geurtjes aanschaffen?
http://www.louiscasper.com
DJADMIN    posted on 06-07-2008 18:41
Hmm over het algemeen zie je veel dj's die roken, daar zou het een probleem voor kunnen zijn. Maargoed, dan maar iets anders in je handen / mond Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bart_    posted on 06-07-2008 19:39
Beste,

Van de ene kant vindt ik het echt fijn, want ik kan niet goed tegen de rook/geur.
Maar van de andere kant; mensen gaan nu binnen en buiten lopen, en dat maakt het er niet bepaald gezelliger op vindt ik..
justjustin    posted on 06-07-2008 19:58
Ik vind het echt opvallend hoeveel mensen het toch fijn vinden....Had dat echt niet verwacht.
Ik rook niet...dus laat staan tijdens het draaien...
Wel irritant voor mensen met een verslaving....
Een horecagelegenheid is eigenlijk gewoon een plek om ongezond te doen....straks word vet eten in een discotheek ook verboden...
Maar verder vind ik het PRIMA

Binnen niet Roken maar wel drinken
Buiten wel Roken maar niet drinken
Tizio    posted on 06-07-2008 20:23
Er komen wel 'bruine café's' waarin gerookt mag worden waarschijnlijk met een sticker op de deur
justjustin    posted on 06-07-2008 21:34
Poster: Tizio
Er komen wel 'bruine café's' waarin gerookt mag worden waarschijnlijk met een sticker op de deur

Lijkt me sterk.....andere horeca gelegenheden zullen zich dan benadeeld voelen....
Boyd    posted on 06-07-2008 21:38
Poster: DJADMIN
Hmm over het algemeen zie je veel dj's die roken, daar zou het een probleem voor kunnen zijn. Maargoed, dan maar iets anders in je handen / mond Winking my eye

Najaa, als die niet meer mogen roken.

Dat scheelt een hoop as en rook in djm's en cdj's!
baath    posted on 06-07-2008 21:44

waar je deze onzin wel niet vandaan gehaald hebt weet ik niet, maar het is in iedergeval niet waar Winking my eye
denk da je het in de war haalt met bruine cafe's die het zelf toe laten met kans op een boete :P

zelf vind ik het maar bijzonder irritant, rook normaal als een gek (a)
afgelopen weekend weinig hinder van ondervonden om dat me collega dj toevallig aan wezig was Winking my eye
en hem een paar plaatjes laten draain zodat ik ff rook pauze had Happy, laughing
maar de geur is echt niet te harden al die smerige zweet lucht.

de rest van de avond lekker lolli in me mond :P
Flexii    posted on 06-07-2008 22:24
ik rook zef ook niet dus heb er geen last vanWinking my eye,, en gister 2e keer wezen stappen met rookverbod en ik moet zeggen die geur van poetsmiddel en alles wat er nu hang is ook niet geweldig, wel kun je in een keer door de hele discotheek heen kijken voorheen ging dat niet door de rook:P

Ik heb trouwens wel een "grapige"opmerking waar de meeste wellicht nog niet zo overgedacht hebben, maar wat ik mis zijn de asbakken op de tafels om mijn kaugom in te flikkeren:P
djjw    posted on 06-07-2008 22:25

Poster: baath
waar je deze onzin wel niet vandaan gehaald hebt weet ik niet, maar het is in iedergeval niet waar Winking my eye
denk da je het in de war haalt met bruine cafe's die het zelf toe laten met kans op een boete :P

Nou dan ga ik Tizio even bijvallen, want waar jij je info vandaan hebt vind ik leuk om te weten.

Er wordt gesteld dat een cafe met minder dan 35m2 vloeroppervlak niet in staat is,
een rook kamer te creeren. Dit is dan ook volgens de wet beschreven!
Dus een cafe met minder dan 35m2 vloer oppervlak krijgt geen rookkamer!

Nou zou je nog mogen roken in cafe's die kleiner zij dan 35m2 totaal!

Je mag dan aannemen dat 99% van de horeca afvalt want mijn huiskamer is al groter,
maar toch zijn ze er nog wel!

Edit*
Uhm nou moet ik ook wel zeggen de regels worden ook telkens wat aangepast dus,
wat ze vandaag zeggen kan volgende week weer anders zijn.
maar volgens een recente update van de regels....

De minimale eisen voor het maken van een rookkamer

Citaat:
Wel moet u er rekening mee houden dat in uw horecabedrijf, op grond van de Drank- en Horecawet, ten minste één ruimte van minimaal 35 m2 vloeroppervlakte moet zijn. Uiteraard moet de rookkamer voldoen aan de minimale hoogte zoals aangegeven in die wet: 2,4 meter bij bestaande bouw en 2,6 meter bij nieuwbouw.
User edit by djjw on 06-07-2008 @ 22:35:52 (59%)
Convert    posted on 06-07-2008 23:45
MOOI!! :P Ik rook zelf niet maar ik vind dat de gezellige cafetjes er wel onder gaan leiden.. want dat is egt een plek waar je met een groepje gezellig een peukie rookt maarja das ook verbode...
Illusion    posted on 07-07-2008 02:06
Poster: djjw

Er wordt gesteld dat een cafe met minder dan 35m2 vloeroppervlak niet in staat is,

Alle horeca moet rookvrij zijn, wat dus betekend dat er nergens gerookt mag worden. Iedereen die geen geld of geen plek heeft voor een rookruimte moet ook een rookvrije horeca zijn. Daar mag dus gewoon niet gerookt worden.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Rhulshof    posted on 07-07-2008 07:48
Zaterdag gedraait in een cafe bij ons in de buurt was echt een super feest alleen ik mis het Roken zelf niet omdat ik zelf niet rook.

maar Die zweetlucht en andere luchten die nu ernstig naar voren komen ik vond die rook niet eens zo erg. Winking my eye
OrsonWelsh    posted on 07-07-2008 10:14
jammer dat ik niet meer een sigaretje mag roken..echt heeeel jammer.

maar goed..denk dat de rookmachine en de zweetlucht nog erger gaan stinken dan dat ze al deden...

lekker!
baath    posted on 07-07-2008 10:26
Poster: djjw

Nou dan ga ik Tizio even bijvallen, want waar jij je info vandaan hebt vind ik leuk om te weten.

Je mag dan aannemen dat 99% van de horeca afvalt want mijn huiskamer is al groter,
maar toch zijn ze er nog wel!

Edit*
Uhm nou moet ik ook wel zeggen de regels worden ook telkens wat aangepast dus,
wat ze vandaag zeggen kan volgende week weer anders zijn.
maar volgens een recente update van de regels....

De minimale eisen voor het maken van een rookkamer

Citaat:
Wel moet u er rekening mee houden dat in uw horecabedrijf, op grond van de Drank- en Horecawet, ten minste één ruimte van minimaal 35 m2 vloeroppervlakte moet zijn. Uiteraard moet de rookkamer voldoen aan de minimale hoogte zoals aangegeven in die wet: 2,4 meter bij bestaande bouw en 2,6 meter bij nieuwbouw.

der word aleen verteld hoe groot je rook kamer moet zijn,
maar het is onzin om te zeggen dat cafe's kleiner dan 35m2 wel mogen blijven roken..
als je de wet gewoon GOED zou lezen zou je er achter gekomen zijn dat het in in alle
horeaca gelegenheden het verboden is om tabak te roken, en zelfs feesttenten waar er 1 kant van de tent open zou zijn.

het enige wat horeca nederland wel aanvecht is. dat kleine cafe's weinig kans op overleven hebben als er niet gerookt mag worden.

maar dat wil natuurlijk helemaal niet zeggen dat zij de regels zo 1,2,3 aan hun laars mogen lappen.

rackham    posted on 07-07-2008 16:42
@ Gery omdat de quote anders te lang was, ik geloof dat dat 1/3 van de omzet is (in BelgiëWinking my eye indien meer dan mag er niet meer gerookt worden maar ik ben niet 100% zeker!
Arii    posted on 07-07-2008 16:55
Ik rook zelf ook... en ach.. de regel is er! Daar valt niks meer aan te doen. Tijdens het draaien rook ik zelf ook niet, is niet makkelijk, slecht voor de apparatuur.. enz. Wel lekker fris ja! Happy, laughing

131 Users online: 57 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 22.966
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.839.512