Poster: Dj_Fantasy
Ben ik NIET mee akkoord. Elke persoon die wekelijks uitgaat zou opmaat gemaakt oordoppen moeten hebben!!
Oke misschien zeggen jullie overdreven, maar hoeveel kosten oordoppen en hoeveel nieuwe oren
Poster: Main
kan iemand mij misschien eendergelijke oorbescherming aanraden?waar, hoe en hoeveel het kost. edit: ik ben 16 jaar en ik groei nog (misschien groeien mijn oren nog?) ook heb ik niet heel veel geld, ik zoek dus iets (ahum) goedkoops voor even en misschien later nog echt goeie. ik vind t wel belangrijk om de high-mid-low in normale (dus zoals het uit je box komt) verhouding te kunnen horen.
Poster: main
kan iemand mij misschien eendergelijke oorbescherming aanraden?waar, hoe en hoeveel het kost.
edit: ik ben 16 jaar en ik groei nog (misschien groeien mijn oren nog?)
ook heb ik niet heel veel geld, ik zoek dus iets (ahum) goedkoops voor even en misschien later nog echt goeie.
ik vind t wel belangrijk om de high-mid-low in normale (dus zoals het uit je box komt) verhouding te kunnen horen.
Poster: ccc
Vet man dat wil ik ook.
Poster: Bootstrap
Dit lijstje met mogelijke gehoorbeschermingen heb ik van partyflock gehaald en aangevuld:
Exinore/Elacin/Earproof ER Flexcomfort ? 189,-
+ vlakke demping
+ zachte plastieken
+ -25dB / -15 dB / -9dB uitvoeringen
+ om te bouwen naar monitor set (met T15 set van Earproof)
- duur
Filterz of ComfOor(Beter Horen) ? 120,-
+ zachte plastieken
- geen vlakke demping
Hans Anders zachte plastieken ? 75,-
- geen vlakke demping
+ goedkoper dan Filterz terwijl ik geen duidelijk verschil zie
Hans Anders harde plastieken ? 55,-
- geen vlakke demping
- harde plastieken schijnen de meeste mensen minder lekker te vinden zitten
+ redelijk goedkoop
Alpine 'muzikantendoppen' ? 30,-
- geen vlakke demping
- eigenlijk niet bedoeld voor feesten
+ beter dan Herriestoppers
+ goedkoop
gele 'herriestoppers' ? 0,50
- kutgeluid
- g??n gezicht
+ kost ook geen reet
Je oren blijven overigens je hele leven groeien, dus het lijkt me niet nuttig om te wachten tot je ouder bent.
Ik heb zelf de Exinore doppen met 15 dB demping. Die 15 dB is in principe genoeg voor de meeste DJ's en muzikanten. De filters die in de Exinore/Elacin en Earproof doppen worden gebruikt zijn hetzelfde en hebben een erg vlakke demping, goed om mee te draaien dus. Mocht je de demping te laag of te hoog vinden, dan kun je de filters vervangen.
Het verschil tussen den Exinores en de Earproofs is dat de oordop bij Earproof dieper in het oor ligt. Hierdoor is het dus fijner om ze te gebruiken met een koptelefoon. Bij de Exinores heb je een klein randje dat wat verder uitsteekt. Ik heb hier zelf totaal geen last van, zelfs niet met mijn HD25 op. Dit terwijl dit misschien wel de strakst zittende koptelefoon is die nu op de markt is.
Ik denk dat het slim is om even te sparen en meteen voor de beste optie te gaan. Als je namelijk oordoppen hebt zonder vlakke demping, zul je ze erg weinig gaan gebruiken wanneer dat eigenlijk moet. Ook is het extra geld wat je eraan uitgeeft een stimulans om ze te gebruiken, anders heb je het voor niets uitgegeven.
Poster: Tomazos
ik heb ze eindelijk binnen
Earproof vlakke dempingmet 15 db filter.
ik heb hem nu even met me koptelefoon op, en hoor het geluid niet 'anders'.. alleen iets zachter. maar nog gewoon nog net zo zuiver als zonder oordoppen.
zaterdag even testen
Poster: nils7
Kan jij mij vertellen (na gebruik) of je dan het geluid alsnog niet opschroeft op je koptelefoon want dan heeft het alsnog niet veel nut.
Gisteren geld gehad voor mn verjaardag en dat wil ik eens nuttig besteden
Poster: BootstrapPoster: nils7
Kan jij mij vertellen (na gebruik) of je dan het geluid alsnog niet opschroeft op je koptelefoon want dan heeft het alsnog niet veel nut.
Ik zet het geluid op mijn koptelefoon wel ietsjes harder, maar het is bij lange na niet zo hard als zonder doppen. Als je je koptelefoon harder zet doe je dit om boven het zaalgeluid uit te komen. Als je alles bijvoorbeeld 15 dB dempt, kan de koptelefoon dus op hetzelfde volume blijven staan om boven het zaalgeluid uit te komen. Ik zet hem dan net ietsje harder om het geluid nog beter te kunnen horen.
Ik vind het nu zelfs fijner om met doppen in te mixen, omdat ik duidelijker hoor wat ik aan het doen ben. Je oren 'overstemmen' niet door het geluidsniveau, waardoor je de verschillende lagen in de muziek beter kan onderscheiden
Poster: Bootstrap
Ik zet het geluid op mijn koptelefoon wel ietsjes harder, maar het is bij lange na niet zo hard als zonder doppen. Als je je koptelefoon harder zet doe je dit om boven het zaalgeluid uit te komen. Als je alles bijvoorbeeld 15 dB dempt, kan de koptelefoon dus op hetzelfde volume blijven staan om boven het zaalgeluid uit te komen. Ik zet hem dan net ietsje harder om het geluid nog beter te kunnen horen.
Ik vind het nu zelfs fijner om met doppen in te mixen, omdat ik duidelijker hoor wat ik aan het doen ben. Je oren 'overstemmen' niet door het geluidsniveau, waardoor je de verschillende lagen in de muziek beter kan onderscheiden
Poster: Roalin
En nu vraag ik me af: heb je er nou ook last van dat de geluidsdruk dan ook hoger is? Volgens de critici is dat namelijk het probleem met zulke gehoorbescherming; je moet ook de headphone harder zetten..
@ Nils7
Ik ben ook al bijna onderweg!
Ik bedoel het verschil tussen geluidsdruk en -volume. Als je het volume hoger zet wordt de druk hoger. Als je de oordoppen indoet, blijft de druk hetzelfde maar gaat het volume omlaag. Als je het headphonevolume dus hoger zet, wordt de geluidsdruk nog groter.
En volgens de critici is dat juist gevaarlijker, een hogere geluidsdruk...
Okee, dan kraam ik onzin uit!?
Poster: nils7
Poster: Dj_Fantasy
Heb daarnet een leuk berichtje gekregen, waarvan ik tochwel even verschiet:
Je gaat die filters toch ook geen 10x vervangen neem ik aan.. logisch ergens.