Oordoppen en gehoorbescherming (8/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

dacuba    posted on 04-12-2009 17:33
Ik ben ook een student, en zo'n argumentatie is totaal waardeloos. Ga dan een maand niet op stap, hou al die onnodige spulletjes buiten en voila, je hebt je gehoorbescherming. Luxeproblemen!

150E heb je trouwens ook perfect op 2 weekends horeca bij elkaar. En tel dan hoeveel miserie het je uitspaart.
ccc    posted on 04-12-2009 17:35
Poster: dacuba
Ik ben ook een student, en zo'n argumentatie is totaal waardeloos. Ga dan een maand niet op stap, hou al die onnodige spulletjes buiten en voila, je hebt je gehoorbescherming. Luxeproblemen!

150E heb je trouwens ook perfect op 2 weekends horeca bij elkaar. En tel dan hoeveel miserie het je uitspaart.

Inderdaad dom argument.

Maar vond het sowieso al dom om te lezen dat hij zijn horen met opzet helemaal vergalt. Dan ben je gewoon dom bezig. Zo'n slechte boxen hebben dat je gehoor kapot gaat. Het weten en het dan ook nog doen.

In een discotheek kun je er zelf niks aan doen.(Behalve dan niet gaan uiteraard)
JJenzz    posted on 04-12-2009 19:54
Euhm ja luxeproblemen, tuurlijk wel hoor!
Ik denk eerder dat jullie luxeproblemen hebben en vergeten dat er ook mensen zijn die het minder goed hebben Winking my eye
Bootstrap    posted on 04-12-2009 20:04
Poster: JJenzz
Ik denk eerder dat jullie luxeproblemen hebben en vergeten dat er ook mensen zijn die het minder goed hebben Winking my eye

Je kunt toch best even sparen? Happy, laughing Ik weet zeker dat je echt veel meer plezier hebt van goede doppen. Anders zit je je de hele tijd te ergeren aan het feit dat alles anders klinkt met doppen in. Wat er misschien toe leidt dat je ze minder gebruikt dan moet.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Estacy    posted on 04-12-2009 20:20
wat kan ik zeggen? voor 150 e koop je geen nieuwe oren! als die gehoordopjes kapot/kwijt gaan, koop je nieuwe. gaan je oren kapot, dan heb je voor de rest van je leven pech.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dacuba    posted on 04-12-2009 20:30

Iemand die zich ?berhaupt een DJ installatie kan aanschaffen moet niet om meedelijden zeuren. Dus doe niet zo bijdehand Winking my eye
ccc    posted on 04-12-2009 20:38

Wat nou luxe probleem?
Volgens mij heb jij een luxe probleem, want schijnbaar raakt jou niet beschadigd of hersteld jou gehoor uit zichzelf. Vet cool man.

Hoe oud ben je?
MaximDJ    posted on 05-12-2009 10:46
Ik vind de gewone gele oorschuimpies prima werk doen hoor! 100 voor 3 euro ofzo
Party Sensations. Excellence in entertainment.
JJenzz    posted on 05-12-2009 11:45
Djeez chill, ik kom hier echt niet om ruzie te maken hoor?Cool
Het is mss nog een vrij land waar iedereen ZIJN mening mag zeggen?
Ik ben eergisteren 17 geworden =)

Ik ben gewoon zo veel bezig met mijn geld in mijn installatie te stoppen & cd's ed dat ik oordopjes vergeet. Ik bedoel, ik kan met mijn geld van mijn verjaardag een nieuwe hoofdtelefoon kopen, eender welk (uitgezonder hdj 2000) (ben er trouwens nog niet op uit), dit moet gewoon, ik mix nu met een hoofdtelefoon uit de jaren '80 zal ik maar zeggen. Moest ik nu zo van die oordopjes kopen kan ik geen nieuwe headphone kopen, en je weet echt niet hoe kut dat is met zo'n hoofdtelefoon!
Bootstrap    posted on 05-12-2009 12:40
Hmm er wordt inderdaad wel erg heftig gereageerd.. Ik snap wel dat je nu liever een nieuwe HP koopt dan oordoppen. Ik zou ze wel hoog op mijn lijstje zetten.

Even wat anders. Ik heb dus Exinore ER15 doppen en die kun je ombouwen naar een in-ear monitor set. Dit kun je doen met de 'Earproof monitor T15 set'. Heeft iemand ervaring met de (geluids)kwaliteit van die doppen?
JJenzz    posted on 06-12-2009 17:31
BRUSSEL - Een 29-jarige Vlaamse ingenieur heeft zelfmoord gepleegd omdat hij niet meer kon leven met zijn oorsuizingen. In zijn afscheidsbrief, die maandag werd afgedrukt in de krant Het Laatste Nieuws, vraagt de man aandacht voor het probleem dat veel jongeren hoorschade oplopen op festivals en door naar harde muziek te luisteren.

Zelf kreeg hij daardoor op zijn zestiende ongeneeslijke aandoeningen die hem permanente oorsuizingen bezorgden. Tinnitus zorgde ervoor dat hij geluid hoorde dat er niet was. Hyperacusis maakte hem overgevoelig voor lawaai. In zijn brief legt hij uit dat hij niet meer met mensen kon praten en ook niet naar zijn eigen stem kon luisteren, omdat dat pijn deed aan zijn oren.

Daarnaast ken ik ook nog een dj die op aan het komen was. Hij had verschillende dj-contests gewonnen en mocht beginnen op grote events te draaien. Hij was 17 jaar en toen plots had hij tinnitus, hij moest van de dokter stoppen met draaien.

Dit alles heeft mij toch echt laten stilstaan en ben ik bereid om morgen naar de gehoorwinkel te stappen en mij oordopjes op maat te laten maken Happy, laughing
Tomazos    posted on 06-12-2009 17:43
Poster: Bootstrap
Hmm er wordt inderdaad wel erg heftig gereageerd.. Ik snap wel dat je nu liever een nieuwe HP koopt dan oordoppen. Ik zou ze wel hoog op mijn lijstje zetten.

Even wat anders. Ik heb dus Exinore ER15 doppen en die kun je ombouwen naar een in-ear monitor set. Dit kun je doen met de 'Earproof monitor T15 set'. Heeft iemand ervaring met de (geluids)kwaliteit van die doppen?

ik krijg ze maandag aangemeten,

ik heb ook die earproofs besteld, met vlakke demping, uitbreidbaar naar monitor set.. 15 db filter
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
DjVictorF    posted on 06-12-2009 17:52
Ik ga binnenkort ook gehoord bescherming aanschaffen, ik weet alleen nog niet welk merk.
Ken tot nu toe eigenlijk alleen maar filterz, maar welke zijn nog meer aanraders? Oftewel, welke oordoppen raden jullie mij aan?
alvast bedankt
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Tomazos    posted on 06-12-2009 18:07
earproofHappy, laughing
MaximDJ    posted on 06-12-2009 20:00
Earproof is inderdaad topkwaliteit, maar ga niet zoveel uitgeven als je maar (niet dat ik dat weet) bijv. 1 keer in de maand draait. Dit is echt voor DJ's die elk weekend 2 keer staan te knallen in Clubs e.d. Anders kun je misschien beter voor een wat goedkopere oplossing gaan
dacuba    posted on 06-12-2009 20:32
Dit alles heeft mij toch echt laten stilstaan en ben ik bereid om morgen naar de gehoorwinkel te stappen en mij oordopjes op maat te laten maken Happy, laughing

Jup, die getuigenis heb ik ook al een keer of 3 gelezen, zeer ingrijpend. Ik ben blij dat je het nut inziet JJenzz. Sorry voor de ruwe aanpak, maar doe er aub wat mee.

Poster: MaximDJ
Earproof is inderdaad topkwaliteit, maar ga niet zoveel uitgeven als je maar (niet dat ik dat weet) bijv. 1 keer in de maand draait. Dit is echt voor DJ's die elk weekend 2 keer staan te knallen in Clubs e.d. Anders kun je misschien beter voor een wat goedkopere oplossing gaan

Ah, ik heb al genoeg getuigenissen gelezen van personen die naar een evenement gingen waar de miserie begon. Het is niet enkel voor diegenen die vaak worden blootgesteld, 1 piek en het is om zeep (ok meerdere pieken is ingrijpender maar je begrijpt me wel).

Ik hoop enkel dat je over x jaar niet terug komt op deze uitspraak, want dan vervloek je die 75E extra.
MaximDJ    posted on 06-12-2009 20:42
Ja, eigenlijk heb je inderdaad gelijkCool
Tomazos    posted on 07-12-2009 12:38
De oordoppen zijn net bij me aangemeten door een leuke werkneemster,

eerst gaan er watjes met een toutje je oren in.. worden tegen je trommelvlies geduwd..
je hebt het gevoel alsof je 'wegvalt' flauwvalt, word even spierwit en zweten maar dat is normaal zegt ze omdat die watjes het gevoel van evenwicht in je hoofd even verstoren ofzo..

naja, ik zat me groot te houden terwijl ik echt het gevoel had alsof ik ziek was en flauw ging vallen, maargoed dat hoord er een beetje bij.. niks ernstigs

dan spuit ze je oren vol met een soort 'was', dit blijft een paar minuten in je oren zitten.. was ook het stilste moment van me leven, ik hoorde niks.. dus zat even te horen of ik echt een piep had, maar meer dan een hele lichte ruis/heeele lichte piep kon ik toen even niet horen.. dus ik ben er optijd bij hoop ikHappy, laughing

na een paar minuten groot houden gaan die dingen uit je oren, en tadaaaa... tis klaarCool
Saskia    posted on 07-12-2009 12:40
Ik moest ook vaker oordopjes laten maken voor mijn oren omdat er iets mis was gegaan met buisjes etc. Is even een naar gevoel inderdaad Winking my eye
Dj_Fantasy    posted on 07-12-2009 13:11
Poster: MaximDJ

Ben ik NIET mee akkoord. Elke persoon die wekelijks uitgaat zou opmaat gemaakt oordoppen moeten hebben!!
Oke misschien zeggen jullie overdreven, maar hoeveel kosten oordoppen en hoeveel nieuwe orenConfused
dj2dj.nl
Bootstrap    posted on 07-12-2009 13:39
Poster: Tomazos
De oordoppen zijn net bij me aangemeten door een leuke werkneemster,

eerst gaan er watjes met een toutje je oren in.. worden tegen je trommelvlies geduwd..
je hebt het gevoel alsof je 'wegvalt' flauwvalt, word even spierwit en zweten maar dat is normaal zegt ze omdat die watjes het gevoel van evenwicht in je hoofd even verstoren ofzo..

naja, ik zat me groot te houden terwijl ik echt het gevoel had alsof ik ziek was en flauw ging vallen, maargoed dat hoord er een beetje bij.. niks ernstigs

dan spuit ze je oren vol met een soort 'was', dit blijft een paar minuten in je oren zitten.. was ook het stilste moment van me leven, ik hoorde niks.. dus zat even te horen of ik echt een piep had, maar meer dan een hele lichte ruis/heeele lichte piep kon ik toen even niet horen.. dus ik ben er optijd bij hoop ikHappy, laughing

na een paar minuten groot houden gaan die dingen uit je oren, en tadaaaa... tis klaar

Ik had totaal geen vervelend gevoel bij het aanmeten. Verschilt ook per persoon. Voelde alleen heel raar toen ze dat spul in mn oor spoten. Ik hoorde gelukkig ook geen piep toen mn oren dicht zaten Happy, laughing Die ruis die je hoort kan heel goed gewoon van het stromen van je bloed zijn.
main    posted on 07-12-2009 13:46
kan iemand mij misschien eendergelijke oorbescherming aanraden?waar, hoe en hoeveel het kost. edit: ik ben 16 jaar en ik groei nog (misschien groeien mijn oren nog?) ook heb ik niet heel veel geld, ik zoek dus iets (ahum) goedkoops voor even en misschien later nog echt goeie. ik vind t wel belangrijk om de high-mid-low in normale (dus zoals het uit je box komt) verhouding te kunnen horen.
User edit by main on 07-12-2009 @ 13:53:35 (100%)
Dj_Fantasy    posted on 07-12-2009 13:49
Ik heb hier eigenlijk het belangrijkste nog niet gehoord.
Welke filters gebruiken jullie en welke raden jullie aan?
Ik moet namelijk filters hebben die de kwaliteit van het geluid niet aanpassen, voor tijdens het afstellen van onze geluidset tijdens events..
dj2dj.nl
ccc    posted on 07-12-2009 15:19
Poster: Tomazos
je hebt het gevoel alsof je 'wegvalt' flauwvalt,

Vet man dat wil ik ook.
User edit by ccc on 07-12-2009 @ 15:21:24 (7%)
MaximDJ    posted on 07-12-2009 15:24
Poster: Dj_Fantasy
Ben ik NIET mee akkoord. Elke persoon die wekelijks uitgaat zou opmaat gemaakt oordoppen moeten hebben!!

Oke misschien zeggen jullie overdreven, maar hoeveel kosten oordoppen en hoeveel nieuwe orenConfused

Haha, zoals ik zei, WEKELIJKS?Cool?Nee, zei al dat ik ongelijk hadWinking my eye

74 Users online: 27 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 11.266
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.590.577