Oordoppen en gehoorbescherming (7/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

Roov    posted on 30-11-2009 08:34
Ik heb mijn Filterz 2 weken geleden gekocht en ik vind het erg wennen. Bij het afstellen moet ik echt mijn doppen ff uit doen want ik ben bang dat ik de hardheid van het geluid niet helemaal goed hoor... Ik vind het echt ff een overschakeling om nu met doppen te draaien, echt een andere wereld. Moet mijn koptelefoon ook wat harder zetten om het goed te horen. Maar ik denk dat ik zoals ik al zei nog ff moet wennen.
Tomazos    posted on 02-12-2009 01:06
heb ze besteld en betaald, maar nogsteeds geen belletje gehad voor een afspraak,
besteld @ filterz.net
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
JuniorDDP    posted on 02-12-2009 09:21
Poster: Roov
Ik heb mijn Filterz 2 weken geleden gekocht en ik vind het erg wennen. Bij het afstellen moet ik echt mijn doppen ff uit doen want ik ben bang dat ik de hardheid van het geluid niet helemaal goed hoor... Ik vind het echt ff een overschakeling om nu met doppen te draaien, echt een andere wereld. Moet mijn koptelefoon ook wat harder zetten om het goed te horen. Maar ik denk dat ik zoals ik al zei nog ff moet wennen.

Je had ook in ears kunnen bestellen, dit zijn beschermers, maar je kan je muziek horen wanneer je draait --> functie koptelefoon/beschermer! Meeste artiesten hebben dit! Ik ga de mijne vandaag laten maken, ze gaan mijn oor uitmeten en dan moet ik een filter kiezen die past bij mijn beroep!
Spicedup    posted on 02-12-2009 21:06
Ik heb zelf Filterz, en die bevallen echt super. Ik heb ze altijd in tijdens het draaien op feesten, de muziek van veraf word erg goed gedempt en de muziek van dichtbij hoor je nog prima (zoals je koptelefoonWinking my eye ) En ze zitten nog goed ook!

Tomazos    posted on 03-12-2009 00:08
Maandag worden ze aangemeten,

ik heb Earproof's besteld vanwege de vlakke demping en uitbreidbaar met monitor setHappy, laughing,

ben benieuwd hoe het word 1e keer draaien,
Flexii    posted on 03-12-2009 00:17
Poster: Tomazos
Maandag worden ze aangemeten,

ik heb Earproof's besteld vanwege de vlakke demping en uitbreidbaar met monitor setHappy, laughing,

ben benieuwd hoe het word 1e keer draaien,

In iedergeval heel erg wennenCool
Tomazos    posted on 03-12-2009 01:26
zullen zienHappy, laughing,

was haast wel nodig man, elke x na het draaien alleen in zenitg smerig harde piep/ruis in me oor..
doe k em zachter.. maar dat is ook weer niks..
ccc    posted on 03-12-2009 10:04
Ik zat ook heel erg in dubio om ze te bestellen maar het is er nog niet van gekomen.

Nu ben ik afgelopen zaterdag naar een feest geweest Fabulous, waar de muziek ook hard stond.
Maar na het feest heb ik totaal geen last gehad van suizen of piep of dof gevoel.(en nu ik na denk heb ik eigenlijk na party's nooit last van men gehoor, en daar staat het meestal toch gruwelijk hard)

Eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het gewoon puur een discotheken/clubs ligt die gewoon slechte geluidskwaliteit uit de speakers pompen.
Wat denken jullie daarvan?
justjustin    posted on 03-12-2009 10:10
Poster: ccc
Ik zat ook heel erg in dubio om ze te bestellen maar het is er nog niet van gekomen.

Nu ben ik afgelopen zaterdag naar een feest geweest Fabulous, waar de muziek ook hard stond.

Maar na het feest heb ik totaal geen last gehad van suizen of piep of dof gevoel.(en nu ik na denk heb ik eigenlijk na party's nooit last van men gehoor, en daar staat het meestal toch gruwelijk hard)

Eigenlijk ben ik tot de conclusie gekomen dat het gewoon puur een discotheken/clubs ligt die gewoon slechte geluidskwaliteit uit de speakers pompen.

van gehoorbeschadeging hoef je uiteraard niets te voelen of te horen...
dit is ook het veradelijke ervan! op lange termijn ga je er pas wat van merken!
Cyspoz    posted on 03-12-2009 10:36

Dat is onzin, het verschil is wel dat gehoor beschadiging altijd uitgaat van gemiddeld aantal dB's. Op een feest hoor jij misschien pieken van 115 dB maar het gemiddelde volume zit misschien op 105 dB. Wat je wel merkt tegenwoordig is dat muziek veel meer gecomprimeerd is al vanuit de studio. Het is veel meer continu het maximale volume en als op locatie er ook nog eens een limiter hangt waar een DJ vol in draait dan kom je wel eerder bij die 115 dB gemiddeld. De intensiteit heeft daar dus invloed op.
Verder maakt het ook uit of je al de hele dag in herrie hebt gezeten, op werk of met muziek op of niet. Je oren hebben dan voordat je naar een feest gaat misschien al hun dag maximum qua geluid gehad. Als je dan dat feest er bovenop doet, dan is het van begin tot einde een beschadiging.
Tot slot zal iedereen er op zijn manier last van hebben. Iemand die al een beetje doof is heeft misschien minder last er van en zal niet snel dover worden. Belangrijk is dat je die constante piep voorkomt, koste wat kost. Je zal niet de eerste zijn die daar psychisch gek van wordt en de hand aan zichzelf legt.
ccc    posted on 03-12-2009 12:27
Poster: Cyspoz

Belangrijk is dat je die constante piep voorkomt, koste wat kost. .

Die heb ik al.

Maar wat jij zegt heeft niets te maken met mijn conclusie. Winking my eye
Cyspoz    posted on 03-12-2009 13:23
Maarr wat jij zegt heeft niets te maken met mijn conclusie. Winking my eye

Ja en nee, ik denk dat slecht geluid niet direct voor een piep in je oor zorgt. Alhoewel ik ook aangeef dat als een set continu in een limiter staat te draaien je daardoor wel eerder er last van kan krijgen. Misschien moet je even zeggen wat jij bedoelt met slecht geluid, ik denk daarbij aan schel of vervormd? geluid.
Tomazos    posted on 03-12-2009 13:27
bij 'zuiver' geluid heb me minder het idee dat het hard gaat..

een oud JBL setje met Smerig veel Mid erin.. klinkt op 102 db al 108..

dat zegt niksHappy, laughing,
ik heb wel op een Spatzuivere set 117 db staan luisteren.. dat hou je wel vol.. maar 117 db op een goedkope set met de nodige KW aan vermogen, wat totaal niet afgeregeld/ingesteld is hou je dat echt niet vol.

mensen zeggen altijd: JBL gaat hard!,
ja.. maar vind ik persoonlijk niet mooi en ZUIVER hard..

daar moet je bij een duurder merk veel meer geld voor neertellen vergeleken met bijvoorbeel jbl.
User edit by Tomazos on 03-12-2009 @ 13:28:45 (54%)
ccc    posted on 03-12-2009 13:35
Poster: Cyspoz

Misschien moet je even zeggen wat jij bedoelt met slecht geluid, ik denk daarbij aan schel of vervormd? geluid.

Dat bedoel ik.

Ik heb het idee dat mijn gehoor beschadigt raakt van schel of vervomd geluid.
Dus voor mij gevoel wordt er op een party(een qlimax, extrema noem maar op) qua geluidssterkte harder gedraaid, maar is dit niet zo schadelijk als het slechte geluid in disco's.

Ik trok die conclusie uit mijn ervaring dat ik bij disco's wel vaak last heb van mij gehoor op het moment en de dag erna, maar op party's niet.

Misschien speelt het ook nog mee dat in een disco speakers dichterbij het gehoor hangen?

(In mijn post spreek ik van ervaring en mening, dus ik zeg niet dit ik dit heb uitgezocht ofzo)
Estacy    posted on 03-12-2009 13:35

Je hebt wel een punt, want een tijdje geleden was ik in de Zenith, en daar hebben ze 4 big ass speakers aan het plafond en subwoofers op de grond. echt een ontiegelijk slecht geluid toen. Enorme piep in m'n oren daarna. een maandje geleden ging ik naar Amnesia Indoor, en daar hadden ze zeker 12 speakers verspreid over de zaal. goed geluid, bijna geen piep in mn oren!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
martelaty    posted on 03-12-2009 13:43
ik heb oren aan laten meten via school..
bevallen super! geluid afmixen gaat niet met oren in maar, tijdens het draaien is het ideaal!

zeker een aanrader voor elke dj en geluid/lichttec
Tomazos    posted on 03-12-2009 13:52
Poster: Estacy

Je hebt wel een punt, want een tijdje geleden was ik in de Zenith, en daar hebben ze 4 big ass speakers aan het plafond en subwoofers op de grond. echt een ontiegelijk slecht geluid toen. Enorme piep in m'n oren daarna. een maandje geleden ging ik naar Amnesia Indoor, en daar hadden ze zeker 12 speakers verspreid over de zaal. goed geluid, bijna geen piep in mn oren!

db's bij amnesia zijn lager..
maar doordat het verspreid is klinkt het toch hard/goed..

en de set in zenith is aangepast hoorWinking my eye
waren veel klachten over dus is ook aangepastHappy, laughing
JJenzz    posted on 03-12-2009 17:07
Ik begin mij serieus zorgen te maken over mijn gehoor!

Ik zet mijn muziek altijd hard in de kelder (2 boxen van 500 watt).
Ze klinken niet zo zuiver daarom zet ik ze hard om goed te horen om over te gaan.
Ik heb altijd een dof geluid in mijn oren na het draaien, ik draai iedere dag.

Nu vraag ik me af of er oordopjes zijn die echt werken van onder de ? 80 ofzo...
Heb eens van die schuimen geprobeerd maar die halen alle tonen weg ?-..-
Tomazos    posted on 03-12-2009 17:21
ehm..
of gewoon je geluid zachter zetten?:P
JJenzz    posted on 03-12-2009 17:51
Ze klinken niet zo zuiver daarom zet ik ze hard om goed te horen om over te gaan.Cool

Zoals ik zei, als ik ze stil zet hoor ik meer dof geluid waardoor ik niet goed kan mixen. Geef je een voorbeeld dat jij je muziek opzet en je het op jou niveau 3 keer minder zo goed hoort en een dof geluid erbij. Als ik dit luid zet is dit niet. Toch maar ??n van deze nieuw setje boxen kopen =P

MAAR anyway;
Voor diegene die goedkope oordopjes willen die je ongeveer een jaar kunt dragen en die 22 - 32 db verlagen voor < 20 euro moet je de Silentear dopjes kopen, ga ik ook bestellen...
Cyspoz    posted on 04-12-2009 07:41
Poster: JJenzz
Ze klinken niet zo zuiver daarom zet ik ze hard om goed te horen om over te gaan.Cool

Leer mixen op je koptelefoon, dan ben je 1 niet afhankelijk van monitor geluid op lokatie en 2 spaar je daarmee je oren uit.
Thuis kun je dan die speakers gewoon zachter zetten om het "zaal geluid" te emuleren terwijl je het mix werk op je koptelefoon doet.
Bootstrap    posted on 04-12-2009 14:47
Wow, ik ben mijn Exinore ER15 doppen met mn koptelefoon aan het proberen. Man, wat dempen die dingen goed vlak zeg! Helemaal geen rare vervormingen van het geluid enzo. Hoog, mid en bas zijn echt zoals ze normaal ook zijn, maar dan gewoon een stuk zachter (ongeveer 15dB zachter dus) Cool Ik weet zeker dat ik hier makkelijk mee kan draaien, ik mix toch altijd met mn koptelefoon op. Tot nu toe erg tevreden!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tomazos    posted on 04-12-2009 14:56
maandag komen ze bij mij thuis meten..

ben benieuwd wanneer ik ze binnen heb om uit te proberenHappy, laughing,

zal wel even geluids technisch personeel van zenith ff inlichten dat ik voor t eerst met oordoppen ga draaien, zodat hun het even in de gaten houden.. want zonder oordoppen hoor en voel ik zelf nog wel wanneer het te hard gaat,

maja, met oordoppen in draai ik me master alweer onbewust stuk verder open..

ben benieuwdHappy, laughing, ook hoe t werkt met microfoon gebruikHappy, laughing
dacuba    posted on 04-12-2009 16:51
Poster: JJenzz
Ik begin mij serieus zorgen te maken over mijn gehoor!

Ik zet mijn muziek altijd hard in de kelder (2 boxen van 500 watt).
Ze klinken niet zo zuiver daarom zet ik ze hard om goed te horen om over te gaan.
Ik heb altijd een dof geluid in mijn oren na het draaien, ik draai iedere dag.

Nu vraag ik me af of er oordopjes zijn die echt werken van onder de ? 80 ofzo...
Heb eens van die schuimen geprobeerd maar die halen alle tonen weg ?-..-

Waarom van onder de 80E? Misschien moeten mensen zich eens eerst afvragen in wat ze precies investeren. Ik geef liever wat extra geld uit aan een goed setje (oordopjes en speakers) ipv elke dag last te hebben. Helaas moet alles tegenwoordig zo goedkoop mogelijk zijn..
JJenzz    posted on 04-12-2009 17:04
@ dacuba;

Niet iedereen heeft een job h?, als student kan je moeilijker 150 euro toveren dan iemand die wel werkt Winking my eye

49 Users online: 18 Guests (31 Unknown)
Pages generated today : 13.904
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.593.215