Oordoppen en gehoorbescherming (6/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

Flexii    posted on 29-10-2009 19:35
Poster: Tomazos
Het lijkt mij voor dj's die een microfoon gebruiken juist heel lastig..
omdat je dan verkeerd je volume van de microfoon en het praten verkeerd inschat..
(volgens mijn idee ga je zachter praten),

dus, dj's hier met oordoppen die een mic gebruiken ervaring mee?, het lijkt mij zwaar iritant in ieder geval,

Dit valt wel mee, tijdens het draaien gebruik ik ze niet zo heel vaak omdat ik meestal drive-in doe, maar als ik in een discotheek draai wel. Toen ik voor het eerst oordopjes had (Filterz) had ik de eerste 2 avonden dat ik zacht praatte, maar daar ga je onbewust rekening meehouden door harder te praten.
Roov    posted on 29-10-2009 19:42
Ik heb ze over een week dus dan laat ik even weten wat ik ervan vind Winking my eye
ccc    posted on 30-10-2009 11:30
Poster: Jobe
Groot verschil, qua grootte en materiaal maar deze zijn superfijn!

Alpine is zeker aan te raden Winking my eye

Hoe bedoel je verschil in grootte? Zijn ze kleiner of groter?

Ik wil namelijk oordoppen die je niet ziet. Tongue Ik gebruik ze namelijk voor het stappen en niet voor het draaien.

En hoe bepaal ik hoeveel DB demping ze moeten hebben?
Jobe    posted on 30-10-2009 11:47
Bij filterz zat er bijvoorbeeld een puntje op de oordoppen die ietsje uitstak terwijl mijn alpine doppen dat niet hebben. Volgensmij zijn ze ook iets groter dan de doppen van Filterz maar ze zitten compleet in mijn oor en ze vallen niet op. Tja, of je moet er op letten, maar meestal krijg ik reacties van huh? Draag jij oordoppen?
De demping is afhankelijk van wat jij zelf wilt. Toen ik ze bestelde kon ik bij Alpine alleen nog maar een demping van 15 dB of 25 dB kiezen. Ik heb voor het eerste gekozen en het bevalt me goed. Had ik binnen drie weken zoiets gehad van: "Hmm, ze mogen het geluid iets harder dempen van mij" dan had ik gewoon terug kunnen gaan naar de winkel en kreeg ik kosteloos filters die 25 dB dempen. (Dan moet je natuurlijk wel oordoppen hebben met verwisselbare filters).
Cyspoz    posted on 30-10-2009 13:10
Het lijkt mij voor dj's die een microfoon gebruiken juist heel lastig..
omdat je dan verkeerd je volume van de microfoon en het praten verkeerd inschat..
(volgens mijn idee ga je zachter praten),

dus, dj's hier met oordoppen die een mic gebruiken ervaring mee?, het lijkt mij zwaar iritant in ieder geval,

Het is zeker wennen en afhankelijk van hoe goed het monitor geluid is gaat het wel. Maar ik heb ook altijd de nijging ??n oordopje uit te doen. Het is een kwestie van wennen en er vertrouwd mee raken, meer sturen op je instrumenten. Je kan ook je koptelefoon op houden, dan heb je goede feedback van je stem volume maar daarmee verlies je een beetje contact met publiek vind ik.
Goed afgeregelde apparatuur helpt ook een hoop, je moet zorgen dat het volume van je mic klopt en er op letten dat je op normaal volume blijft praten.

Poster: ccc

15 dB is meestal ruim voldoende, hangt een beetje af van wat voor locatie je draait. In kroegen is 15 dB genoeg, maar in een club kan het wat weinig zijn. Maar 25 dB is volgens mij veel te veel.

Ik gebruik zelf geen Filterz maar optoplastics van Beter Horen. Die zijn volgens mij van het merk Alpine, dat?moet ik een keer nakijken. Belangrijk voor DJ's is dat je oordoppen het geluid natuurlijk laten en dus niet een scheef beeld veroorzaken door filteren. Bij Filterz weet ik bijvoorbeeld niet of dat wel mogelijk is. In mijn oordoppen van Beter Horen zit een muziek filter wat ook door muziekanten wordt gebruikt. Het probeert zo goed als mogelijk het volume aan te passen zonder dat daarbij erg veel hoog of laag over blijft.

Lees net op de website van Filterz dat ze ook oordoppen met een vlakke demping hebben.
User edit by Cyspoz on 30-10-2009 @ 13:25:46 (99%)
Basrose    posted on 30-10-2009 16:07

Hoe bedoel je verschil in grootte? Zijn ze kleiner of groter?

Ik wil namelijk oordoppen die je niet ziet. Tongue Ik gebruik ze namelijk voor het stappen en niet voor het draaien.

Ik denk dat filterz prima zijn voor het stappen... Deze kosten ook wat minder als je ze vergelijkt met doppen waar je een vlakke demping hebt. 15 db is over het algemeen voldoende naar mijn mening.
MaximDJ    posted on 30-10-2009 17:18
Weet iemand waar je gewone oordopjes, die rolletjes schuim als het ware, kan kopen?
Party Sensations. Excellence in entertainment.
ccc    posted on 30-10-2009 18:09
Thanks voor de antwoorden.

@Maxim: Elke bouwmarkt.
User edit by ccc on 30-10-2009 @ 18:10:44 (100%)
Basrose    posted on 30-10-2009 20:16
Poster: MaximDJ
Weet iemand waar je gewone oordopjes, die rolletjes schuim als het ware, kan kopen?

waarom zou je die willen? kan je nog beter die all fit doppen kopen.. die kan je bv bij schonenberg halen?of van earproof.. die zijn geloof ik 15 euro en kan je meerdere keren gebruiken. Denk dat deze ook net iets beter werken dan die schuimpjes... die dempen sommige frequenties echt extreem.
jannickv    posted on 30-10-2009 23:22
Alle belgen (nederland weet ik niet) raad ik de oordopjes van lappere aan. je ziet ze niet (bijna niet) en ze zitten lekker en belangrijk ze dempen goed (en redelijk vlak)

Illusion    posted on 30-10-2009 23:39
Oordopjes van de kijkshop ook?Cool
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
timmy90    posted on 31-10-2009 00:40
Poster: jannickv
Alle belgen (nederland weet ik niet) raad ik de oordopjes van lappere aan. je ziet ze niet (bijna niet) en ze zitten lekker en belangrijk ze dempen goed (en redelijk vlak)

waar haal je die?
ben van plan er te kopen om te gaan draaien en uit te gaan...
ccc    posted on 05-11-2009 16:04
Ik lees dat de Filterz een klein beetje uitsteken.

Voor de mensen die het merk Exinore hebben, hoe is dat bij jullie?
Want ik wil het liefste oordoppen die je het minst ziet.
JZL    posted on 05-11-2009 16:40
Poster: jannickv

Idd! Ze blijken z??r goed te zijn!
Momenteel heb ik gewone Alpine Music Pro.. maar niets gaat boven custom oordopjes.
Flexii    posted on 05-11-2009 16:45
Ik lees dat de Filterz een klein beetje uitsteken.

Voor de mensen die het merk Exinore hebben, hoe is dat bij jullie?
Want ik wil het liefste oordoppen die je het minst ziet.

Filterz zie je ook niet hoor, zijn maar heel weinig mensen die dat zien zitten. Meestal merken mensen het pas als je ze in of uit doet.

Ik heb nu nog wel eens dat mensen na 3 jaar komen,, "heb jij oordopjes? is me nooit opgevallen"
Jobe    posted on 05-11-2009 18:50
Nee idd, 'het uitsteken' valt niet op. Mensen merken het zelfs niet dat jij ze draagt. Het enige nadeel wat je kan ondervinden is wanneer je ze in doet als je moet draaien
LilQuint    posted on 06-11-2009 22:07
Weten jullie of :?Set ER Blocker
Dit stukje siliconen maakt van je earproof protect een Full block beschermer. voor iedereen die af en toe op een plek staat en echt zoveel mogelijk demping nodig heeft is dit de oplossing.
Goed zijn?

Ik wil het namelijk ook.
DjVictorF    posted on 07-11-2009 00:27
Poster: Estacy

ik kan het altijd proberen, maar ik ga eens in de 2 maanden uit ofzo (mag bijna nergens naar binnen op me 14e). Dus of me ouders het dan de moeite waard vinden... Grappig genoeg kennen mijn ouders Filterz al, vanwege hun bouwbedrijf. de bouwvakkers hebben allemaal een setje -25dB filterz. Mischien dat nog een setje geen probleem is Winking my eye

Ja, dan is het nog niet zo handig nee. Maar als je bedenkt dat je er 4 jaar mee kan doen. Ik ben zelf 15 en ga ook nog niet heel veel uit. Maar vind dat ik wel vaak genoeg in contact kom met te hard geluid.
En ik draai toch best vaak vind ik persoonlijk. Ik weet niet of jij vaak op feestjes draait? Of gewoon alleen thuis als hobby?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Estacy    posted on 07-11-2009 11:52
Ik draai nu alleen nog maar thuis. maar ik heb volgens mij al wat beschadiging opgelopen, ik hoor wel een lichte piep als ik ga slapen. Komt van de Zenith denk ik, toen dat geluid nog niet goed was afgesteld.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tomazos    posted on 07-11-2009 12:01
ik heb een constante duidelijke ruis/ lichte piep in me oor als het Helemaal dood stil is.. (bijv op me slaapkamer als ik in bed lig), heb ik al sinds ik me kan herinderen dus weet niet of dat normaal is:P

geen last van een piep.. wel is 1 oor zo goed als doof.. kwam omdat 1 x een speaker uitviel.. en ik luisterde van: doetie t nog?

en toen kwam t geluid weer terug,

je hebt Filterz.. en wat is dat andere merk?
zie ook dat quintino altijd met oordopjes draaid, welke zijn dit? hij vertelde mij dat het even wennen is, maar zeker aan te raden.

ik ben verliefd op me hdj 2000, dus ik twijfel nog of ik In-ears ga halen..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 07-11-2009 @ 12:02:23 (6%)
DJ-Scratch    posted on 07-11-2009 15:40
Ik heb er zelf geen, maar ik heb meestal na het draaien, of?na het luisteren van muziek bij bijv: m'n school, soms een piep.. Maar dat is na 20 min ongeveer over.. Maar Tomazos, dat is vervelend! Stomme box heb je dan..

Flexii    posted on 07-11-2009 15:55
ik heb een constante duidelijke ruis/ lichte piep in me oor als het Helemaal dood stil is.. (bijv op me slaapkamer als ik in bed lig), heb ik al sinds ik me kan herinderen dus weet niet of dat normaal is:P

Kun je je niet bedenken dat dat niet normaal is:P haha
Je moet zuinig zijn op je gehoor he, beter haal je oordopjesWinking my eye
JollyJunkie    posted on 07-11-2009 15:56

geen last van een piep.. wel is 1 oor zo goed als doof.. kwam omdat 1 x een speaker uitviel.. en ik luisterde van: doetie t nog?

en toen kwam t geluid weer terug,

je hebt Filterz.. en wat is dat andere merk?
zie ook dat quintino altijd met oordopjes draaid, welke zijn dit? hij vertelde mij dat het even wennen is, maar zeker aan te raden.

ik ben verliefd op me hdj 2000, dus ik twijfel nog of ik In-ears ga halen..

Andere merk is Earproof
Tomazos    posted on 30-11-2009 05:26
Net een set Earproof's besteld (vlakke demping die ik eventueel kan uitbreiden naar monitor)
nadat Snoey even tegen mij op msn over gehoor beschadeging had..

ben benieuwd hoe lang het duurd voordat ik ze in heb..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-11-2009 @ 05:27:38 (9%)
struner    posted on 30-11-2009 07:40
Heb nu ook aangemeten oordoppen, -25 Db. Tijdens het draaien kan je ze niet in hebben, maar als je als roady op een feestje loopt is het ideaal.

39 Users online: 3 Guests (36 Unknown)
Pages generated today : 7.669
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.737.000