Poster: Tomazos
Het lijkt mij voor dj's die een microfoon gebruiken juist heel lastig..
omdat je dan verkeerd je volume van de microfoon en het praten verkeerd inschat..
(volgens mijn idee ga je zachter praten),
dus, dj's hier met oordoppen die een mic gebruiken ervaring mee?, het lijkt mij zwaar iritant in ieder geval,
Het is zeker wennen en afhankelijk van hoe goed het monitor geluid is gaat het wel. Maar ik heb ook altijd de nijging ??n oordopje uit te doen. Het is een kwestie van wennen en er vertrouwd mee raken, meer sturen op je instrumenten. Je kan ook je koptelefoon op houden, dan heb je goede feedback van je stem volume maar daarmee verlies je een beetje contact met publiek vind ik.
Goed afgeregelde apparatuur helpt ook een hoop, je moet zorgen dat het volume van je mic klopt en er op letten dat je op normaal volume blijft praten.
Poster: ccc
En hoe bepaal ik hoeveel DB demping ze moeten hebben?
15 dB is meestal ruim voldoende, hangt een beetje af van wat voor locatie je draait. In kroegen is 15 dB genoeg, maar in een club kan het wat weinig zijn. Maar 25 dB is volgens mij veel te veel.
Ik gebruik zelf geen Filterz maar optoplastics van Beter Horen. Die zijn volgens mij van het merk Alpine, dat?moet ik een keer nakijken. Belangrijk voor DJ's is dat je oordoppen het geluid natuurlijk laten en dus niet een scheef beeld veroorzaken door filteren. Bij Filterz weet ik bijvoorbeeld niet of dat wel mogelijk is. In mijn oordoppen van Beter Horen zit een muziek filter wat ook door muziekanten wordt gebruikt. Het probeert zo goed als mogelijk het volume aan te passen zonder dat daarbij erg veel hoog of laag over blijft.
Lees net op de website van Filterz dat ze ook oordoppen met een vlakke demping hebben.