Oordoppen en gehoorbescherming (4/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

Snoey    posted on 07-01-2009 18:38
Maar met inears kan ik niemand verstaan, en het zaal geluid niet horen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
DaRoyal    posted on 07-01-2009 19:34
Ik heb sinds mei 2008 Filterz* en ik ben echt heel erg erover te spreken.
Je kunt mensen beter verstaan op de vloer, je hoort de muziek nog altijd even duidelijk (soms zelfs nog beter, ik hoor namelijk niet meer als 't geluid verrot is.. of 't moet al écht slecht zijn) en ja, die piep achteraf in m'n oren is ook verdwenen.

Ik vond het de investering zeer zeker waard!
ccc    posted on 07-01-2009 20:15
Voor feesten waar de muziek loeihard staat lijken me deze doppen ook wel wat, maar ik durf het niet, ik ben bang dat ik voor schut loop.  Cool

Maar dat is uiteraard niet zo.
Ik zou mij gewoon niet op men gemak voelen met die dingen in.

User edit by ccc on 07-01-2009 @ 20:17:13 (75%)
MatthiasDB    posted on 07-01-2009 20:31
Poster: ccc
Voor feesten waar de muziek loeihard staat lijken me deze doppen ook wel wat, maar ik durf het niet, ik ben bang dat ik voor schut loop.  Cool

liever nu "voor schut" staan dan later naar iedereen loeihard "Hé wat zeggie?" te moeten roepen!
Snoey    posted on 07-01-2009 20:53

Je hebt ook transparante oordoppen die je niet zo snel ziet. 
Farcry    posted on 07-01-2009 22:54
Ik ben niet bekend met draaien buiten de deur als thuisdraaier maar wat mij ook niet verkeerd lijkt, is een headset die als een blokker werkt voor geluid van buitenaf..... maar ja dan kun je die dus niet afzetten om met mensen te praten hehe... misschien toch niet zo handig dan Happy, laughing
4Tastic    posted on 08-01-2009 21:24

Voor schut lopen? Ik heb bijna altijd oordoppen in tijdens het draaien en vaak tijdens het uitgaan (wil ze nog wel is vergeten). Het is niet altijd even handig bij het draaien, maar voor schut lopen: nee dat gevoel heb ik nog nooit gehad! Meestal hebben ze het pas door dat ik oordoppen in heb als ik ze in of er uit doe. Dan is het: oooh heb je oordoppen in.

Ik raad oordoppen zeer aan, (hoeven niet eens duren te zijn als je af en toe draaid, zeg iets van 1 keer per week, daai je meer dan zal ik duurdere aanschaffen) die suis in me oor was echt niet goed na een feestje. Dat is met oordoppen verleden tijd :d
http://www.djsander.nl
Snoey    posted on 08-01-2009 22:52
Als ik mensen met grote gele oordoppen tijdens het uitgaan zie, dan vind ik die toch wel aardig voor aap lopen.
Stefjuuh    posted on 08-01-2009 22:58
ja.. die bouwvak/kruidvat dingen! Maar als ik mensen zie met normale oordoppen, vind ik ze echt niet voor aap lopen fsow..
Snoey    posted on 08-01-2009 23:09
Maar dat is met alles zo: Het is maar hoe je het draagt. 

Bart1981    posted on 29-01-2009 14:47
Exinore ER15 oordoppen hier.
Zou echt niet meer anders willen. Geluid klink met doppen in vaak nog beter dan zonder.
User edit by Bart1981 on 29-01-2009 @ 14:47:18 (6%)
carton    posted on 01-07-2009 12:17
Ik heb net een onlinebestelling gedaan bij earproof voor de ER oordoppen. Zullen de mensen van earproof nu eerst bij mij aan huis komen om de vorm van mijn oren te weten en me vragen of ik de ER 9/15/25 wil want ik heb dit nergens gelezen. heeft iemand hier al ervaring mee. (Ik woon in belgie)
Sound-Division    posted on 01-07-2009 13:06
Hey, Ik heb een misschien wel stomme vraag Cool

Ik heb nu ongeveer een jaar oordoppen (Filterz).
En ik moet binnekort weer ergens draaien, en was van plan om toch maar met die oordoppen in te draaien, moet je dan PERSE allebei de oordoppe in of kan je ook op welk oor je de hp hebt alleen de filter daar in doen??

Haha zoals ik al aangaf, misschien een stomme vraag Cool maar zat er laatst over na te denken.
djjw    posted on 01-07-2009 20:15
tijdens het draaien doe ik ze uit, na het draaien doe ik ze weer in, zo ook voor het draaien.
ik vind het fijner zonder dopjes te draaien!

draaien met 1 in en 1 er uit lijkt me niet handig, maar als het jou lukt waarom niet.
baath    posted on 01-07-2009 23:45
Poster: Sound-Division
Hey, Ik heb een misschien wel stomme vraag Cool

Ik heb nu ongeveer een jaar oordoppen (Filterz).
En ik moet binnekort weer ergens draaien, en was van plan om toch maar met die oordoppen in te draaien, moet je dan PERSE allebei de oordoppe in of kan je ook op welk oor je de hp hebt alleen de filter daar in doen??

Haha zoals ik al aangaf, misschien een stomme vraag Cool maar zat er laatst over na te denken.

kan ook prima met 1 oordop als dat voor jou werkt Winking my eye
zelf heb ik ze altijd keurig allebei in en bevalt me echt prima :D zou niet meer zonder die dingen willen...
Sound-Division    posted on 02-07-2009 00:19
Aha oke, maar ik bedoel ook van omdat je met andere oor toch meer naar monitor luistert.
User edit by Sound-Division on 02-07-2009 @ 00:19:17 (2%)
PaulBrugel    posted on 02-07-2009 08:39
Ik heb sinds een jaar of 3 oordoppen van beterhoren.nl -> Exinoire.? Laten?aanmeten. Doe ze?in tijdens het draaien. Zitten super, en als je er voor de 3de keer mee draait, ben je er aan gewend. En wat schetst mij verbazing? Armin van Buuren draait erook mee, dezelfde. Gelezen in zijn biografie tijdens mijn vakantie (Ik hou het boek nog even bij voor de winter, kan ik de kachel ermee aansteken, maar dat ter zijde..) Ik denk?als?je?de doppen voor & na het draaien in je oren doet, het niet veel nut heeft. Kan je ze beter niet kopen. Kosten namelijk wel wat...
Cyspoz    posted on 02-07-2009 08:49
Als je in een oor een oordop doet dan denk ik dat je aan dat oor niets meer hebt. Je hebt dan nogal een groot volume verschil en druk verschil waardoor je alles met je oor gaat doen waar geen oordop inzit. Je kan het proberen maar lijkt mij niet echt praktisch.

Poster: Snoey
Als ik mensen met grote gele oordoppen tijdens het uitgaan zie, dan vind ik die toch wel aardig voor aap lopen.

Dat is vaak personeel of niet? Die moeten ze namelijk verplicht gebruiken maar willen dat vaak niet waardoor ze meer in het oorschelp liggen dan in de gehoorgang zitten. Met andere woorden, die doen ze gewoon niet goed in. Als je ze goed in doet dan zie je ze bijna niet.
PaulBrugel    posted on 02-07-2009 08:52
Ik heb zelf blauwe oordoppen. Achteraf had ik beter een andere kleur kunnen kiezen Cool?Maar so what. Het draait lekker, en als er mensen in je oor schreeuwen hoor je nu eens wat ze zeggen!
Wouterjan    posted on 18-07-2009 16:57
Ik zelf als Lj heb je nog niet.
Maar ik wil ze zeker nog wel gaan aanschaffen.
LLCoolP    posted on 18-07-2009 18:33
Poster: Snoey
Maar dat is met alles zo: Het is maar hoe je het draagt.?

Of als ze een uur bezig zijn met hun dikke vingers dat ding erin te proppen Cool

Ik draag zelf van die plastic dingen wat je met z'n buisje in je oor frot.

Laatst was ik op een feest om foto?s te maken, deed ik op het einde van de avond die dopjes uit, keek de dj me raar aan Coolgeheh die gaf zelf niks om zijn gehoor blijkbaar, maar wat een herrie was dat zonder dopjes. Scheelt echt hoop gepiep in je hoofd na het feest!
Join the party and become famous!
ccc    posted on 18-07-2009 18:44
Voor feesten waar de muziek loeihard staat lijken me deze doppen ook wel wat, maar ik durf het niet, ik ben bang dat ik voor schut loop.? Cool

Inmiddels heb ik in april men gehoor beschadigt op een feest. Wat ben ik toch cool. Cool(Niet dus)
LLCoolP    posted on 18-07-2009 18:53

Inmiddels heb ik in april men gehoor beschadigt op een feest. Wat ben ik toch cool. Cool(Niet dus)

jezus miena, dat is minder. had ik nog niet 'gehoord' van je. Kun je wel nog gewoon draaien of? heb je daar nu meer moeite mee?
Join the party and become famous!
sethie    posted on 18-07-2009 19:04
Mij lijkt het wel handig om oordoppen in te doen, qua Beschadiging van je gehoor.
Als je nu oordoppen indoet kan je de rest van je leven blijven DJ'en...
Ik heb alleen zelf geen oordoppen maar ja, ik draai ook bijna nooit op echt grote feesten
ccc    posted on 18-07-2009 19:07
Poster: LLCoolP

jezus miena, dat is minder. had ik nog niet 'gehoord' van je. Kun je wel nog gewoon draaien of? heb je daar nu meer moeite mee?

Ik draai sowieso niet meer, maar ik denk dat het geen invloed zal hebben, want ik hoor zover ik ken testen nog alle hoge en lage tonen die ik voorheen ook hoorde.

Ik hoor alleen 's nachts een zachte piep. Het wordt wel met de maand steeds minder merk ik de piep.

39 Users online: 5 Guests (34 Unknown)
Pages generated today : 27.344
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.756.675