Oordoppen en gehoorbescherming (2/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

jordy    posted on 23-07-2005 19:46
ik gebruik filtherz net als maveg (we love sound) werkt super! geen (of bijna geen) piep in mijn oren en je hoort alle frequenties gewoon top!! alleen minder hard geleidelijk aan

120€ ben je de man... maar dat was het mij MEER dan waard en je ziet ze bijna niet zitten dus je loopt ook niet voor lul bij de mierenneukers
User edit by jordy on 23-07-2005 @ 19:48:21 (5%)
DJ_Aad    posted on 25-07-2005 11:59
Ik zal nog eens contact opnemen met de winkel waar ik ze gekocht heb. Blijkbaar is er iets mis met de oordoppen of met mijn oren Confused
dj-nick    posted on 23-12-2005 19:11
hoe duur zijn de filters ongeveer of worden ze verzekerd
dj-nick    posted on 23-12-2005 19:12
vergoed bedoel ik
Dj_T.im    posted on 23-12-2005 19:54
je kan ook de edit knop gebruikenWinking my eye
Frantic    posted on 23-12-2005 20:19
filterz staan op de filterz site.

exinore er series kost 159 euro ex. verzekering. van 12,15 euro. Afhankelijk van je verzekering/werkgever worden ze vergoed. Ze zijn aftrekbaar vd belasting. Mijn baas/verzekering vergoeden niets..
Lead    posted on 24-12-2005 12:20
Die van mij wel....

Ik loop voor mijn werk door discotheken heen etc, en heb ze gewoon aangevraagd. Als je kunt motiveren waarom ze je werkzaamheden vergemakkelijken of risico's verkleinen zullen de meeste werkgevers hier niet zo moeilijk over doen...

In nederland zijn er wetten voor :

Bron : TU twente

Wetgeving

Het gemiddelde niveau waarboven geluid schade kan veroorzaken aan het menselijk gehoor is door de overheid vastgesteld – bij een dagelijkse blootstellingsduur van 8 uur - op 80 dB(A). Het gemiddelde geluidsniveau gemeten over 8 uur mag op de werkplek niet hoger zijn dan 85 dB(A), Deze regel houdt in dat bij geluidsniveaus boven de 85 dB(A) doeltreffende voorzieningen aangebracht moeten worden ter vermindering van de lawaaiblootstelling, tenzij dit redelijkerwijs - gezien de zeer hoge kosten, technische problemen en dergelijke, niet mogelijk is.

Bij een geluidsniveau van meer dan 80 dB(A) dient de werkgever gehoorbeschermingsmiddelen ter beschikking te stellen. Als het geluidsniveau hoger is dan 85 dB(A) dan zijn de werknemers verplicht deze gehoorbeschermingsmiddelen ook te gebruiken. Deze plaatsen dienen duidelijk te worden afgebakend en gemarkeerd.

Een organisatie is verplicht werknemers die tijdens hun werk blootstaan aan een dagdosis van meer dan 80 dB(A) in de gelegenheid te stellen audiometrisch onderzoek (gehoortest) te ondergaan in het kader van de PAGO-verplichting. Medewerkers die blootstaan aan geluidsniveaus boven de 80 dB(A) moeten voorlichting ontvangen over de risico's van te veel lawaai, de maatregelen die genomen worden om de blootstelling te beperken en de mogelijkheden van een gehoortest.

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 24-12-2005 12:27 (100%)
Frantic    posted on 24-12-2005 14:07
Yep er staat dat werkgever ze moeten verschaffen. En in feite doet mijn baas dat ook, je krijgt dan of van die alpine dingen of van die herriestoppers.
Dj_Fantasy    posted on 13-10-2008 22:29
Ik ben aan het kijken voor Standaard oordoppen, omdat ik toch regelmatig ga, en dat dan natuurlijk onder luidere muziek.
Nu ben ik al lang aan het zien naar die van Alpine, maar weet iemand of dat een ander merk misschien beter is ofzo?
dj2dj.nl
DjVictorF    posted on 19-10-2008 10:53
Mmm
Ik zit er zelf ook aan te denken oordoppen te nemen.. Niet dat ik nou al zo heel veel feestjes heb maar gewoon ter beschreming van mijn gehoor.. Maar ik begrijp het niet goed.. als je oordoppen neemt die db's afkappen dan hoor je toch minder? en zet je je koptelefoon weer harder? En welke oordoppen zijn het best? Die van Filterz lijken me wel goed maar ik weet niet hoe het met de andere oordoppen zit..
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
DJTruth    posted on 19-10-2008 14:47
Ik heb Alphine dopjes. Niet op maat gemaakt. ?120,- is veel geld maar is het zeker waard. Mijn dopjes waren ?21,-. 'T zijn hele kleine grijze dopjes waar je een filter (low-, mid-, hightprotection) in kan doen. Die filters zaten er ook bij. Ben er heel tevreden over! Ze vallen zeker niet op. Hiervoor deed ik het met fel oranje kruidvat dopjes. Die zitten niet lekker en vallen opWinking my eye Gehoor si gewoon heel belangrijk dus dopjes aanschaffen is slim! Als ik op een feestje draai kijkt niemand me raar aan dat ik ze in doe (als ze het doorhebben). Maar als ik naar een discotheek ga dan word je uitgelachen (ook als ze het doorhebben). Ik heb daar schijt aan! Misschien hebben die mensen er nu geen last van maar later welWinking my eye Maar, goede dopjes vallen niet op. Als je er niet mee gaat showen heeft (bijna) niemand het door! TIm
RoyBeware    posted on 19-10-2008 15:54
Als ik jou was zal ik ze zeker laten maken.
Ik heb zelf de stap ook gezet bij Filterz en zijn perfect.
Goede service, en zijn snel gemaakt. 1 maand geloof ik.
Bij mij waren ze langs gekomen voor 145,- geloof ik.

Ik heb ze genomen omdat ik in de discotheek vaak piepende oren had aan het eind.
Ik heb ze alleen niet in met draaien.. Dat vind ik niet lekker zitten en het word net even te zacht.
Draai ook niet snoei hard met de koptelefoon op...

Succes met je keuze.
User edit by RoyBeware on 19-10-2008 @ 15:54:27 (6%)
Lead    posted on 19-10-2008 23:38
Welke filter je neemt hangt af van hoe vaak je ze gebruikt.

Bij zelden gebruik : schuimpje zijn goed genoeg.
Bij af en toe gebruik : de 'oordoppen'. Soort rubberen paraplutje dat je in je oor stopt.

Bij regelmatig gebruik zou ik echt voor een oplossing op maat gaan.

1 : Sluit beter af, dus betere demping.
2 : Dempen alle frequentie even veel waardoor je mensen gewoon (soms zelfs beter) verstaat
3 : Even wennen, maar daarna wil je niets anders meer.
4 : Je oren zijn het waard.

Ik wou dat ik jaren eerder achter die dingen was gekomen....
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-10-2008 23:39 (1%)
Basrose    posted on 22-10-2008 11:14
ja oordoppen kun je kopen een nieuwe set oren niet!
dj_Schadde    posted on 01-01-2009 19:25
Altijd doen want ik ben nog maar 16 jaar en loop nu al met een levenslange piep in mijn hoofd.
Komt wel door 9 jaar drummen zonder oordoppen maar ik raad oordoppen ten zeerste aan.
polly    posted on 01-01-2009 19:50
als ik het  goed heb dan worden de schadelijke frequenties weg gehaald door op maat gemaakte oordoppen.
dus of dat nou zo fijn is weet ik ook weer niet want het betekend natuurlijk wel dat ej niet alle frequenties hoort.
maar mijn mening is niet gebruiken tijdens draaien maar dan heb ik ook geen ervaring.
Snoey    posted on 01-01-2009 19:58
Alle frequenties zijn even schadelijk boven de 80 dB! Alleen valt het eerder op dat je de hoge frequenties niet meer hoort doordat je de lage tonen ook waarneemt met je gevoelzintuig.
www.soundcloud.com/ten-hooven
User edit by Snoey on 01-01-2009 @ 19:59:09 (1%)
Tomazos    posted on 02-01-2009 10:30
meestal als ik aan het draaien ben, en ben bijv een cd aan het pakken o.i.d, dan hou ik me koptelefoon op met het volume uit, en de monitor uit

en als het ECHT te hard ergens gaat, dan haal ik bij de garderobe even oordopjes o.i.d
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 02-01-2009 @ 10:30:37 (8%)
dj-ync    posted on 02-01-2009 12:38
Waar kan je in regio rotterdam deze dingen op maat te kunnen laten maken??

heb ze ook egt nodig, nu doe ik nog van die schuimdingen maar zijn egt iritant |-)
4Tastic    posted on 02-01-2009 16:04
@dj-ync check hier ff: http://www.filterz.net/nl/verkoop.php#Winkeladressen (dit is geen link naar een shop!) Winking my eye
http://www.djsander.nl
User edit by 4Tastic on 02-01-2009 @ 16:04:47 (14%)
Snoey    posted on 02-01-2009 17:18
Of schoonenberg, die heftook heel veel fillialen/
www.soundcloud.com/ten-hooven
RenéKuppens    posted on 02-01-2009 17:33
ik heb zelf ook Filterz van het gelijknamige merk.

werken top(Y) en had ze binnen 2 weken binnen
dj-ync    posted on 02-01-2009 17:38
Poster: 4Tastic
@dj-ync check hier ff: http://www.filterz.net/nl/verkoop.php#Winkeladressen (dit is geen link naar een shop!) Winking my eye

thanks, ik ga is even checken
PaulBrugel    posted on 02-01-2009 17:45
Ik heb Exinore doppen

http://www.exinore.nl/gehoorbescherming/muziek/er/

Een duur grapje, van 190 euro maar...oh oh oh ...wat heb ik er een plezier van.
Eerste keer draaien met doppen = k*t, de 2de keer beter en de 3de keer wil je niks anders meer.

Het dempt 5, 15,of 25 DB. Ik heb van 15.
Voordelen:

-Als iemand in je oor loopt te tetteren, hoor je alles woord voor woord (Ook zatte mensen die een plaatje aan komen vragen)

-Geen piepende oren meer na 't draaien.

Het duurde bij mij 2 weken. Aan laten meten in Roosendaal (NB) 2 weken later kon ik ze ophalen.
Theo Nabuurs heeft dezelfde. En nog andere diedjeejs trouwens. Doppen zijn gemaakt voor DJ's. Dus geen vervorming van het geluid, je kan alle plaatjes perfect aan elkaar mixen

-Richard-    posted on 02-01-2009 21:12
Poster: dj_Schadde
Altijd doen want ik ben nog maar 16 jaar en loop nu al met een levenslange piep in mijn hoofd.
Komt wel door 9 jaar drummen zonder oordoppen maar ik raad oordoppen ten zeerste aan.

*Shakes hands*

...die heb ik dus ook, en ook ik had al sterk het vermoeden dat het door de 7 jaren komt dat ik vrolijk zonder bescherming in de oortjes thuis, in de studio, en op 't podium achter de drums heb gezeten.
Echt nogmaals kan het niet genoeg zeggen tegen iedereen; gehoorbescherming gewoon doen! Mijn gehoor doet het nog wel zoals gewenst, echter een constante piep in het rechteroor zal nooit meer weggaan.

Daarom, denk je dat je ook maar in de 'gevarenzone' van de dB'tjes zit; overweeg absoluut gehoorbescherming. Voor je het weet ga je de grens over en da's dus echt onomkeerbaar!

36 Users online: 4 Guests (32 Unknown)
Pages generated today : 22.032
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.751.363