Oordoppen en gehoorbescherming (11/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

Dj_Fantasy    posted on 21-09-2011 08:57
@dj-zero: Ik ben op bezoek geweest bij het hoofdkantoor van Noizezz in Hoofddorp. Bambamstudio was hier ook bij. Hij heeft in-ears laten aanmeten en ik gehoorbescherming. Hoe alles in zijn werking ging kun je hier lezen.

Ik ben zelf zeer tevreden over de Noizezz, ik heb ze nu al een goede 2 maanden. Uitgetest als gehoorbescherming alleen tijdens het bezoeken van festivals. Ik heb oordoppen met een oranje filter dus de 2de zwaarste. Draagcomfort is optimaal, na 12 uur stampen op decibel outdoor festival, laundry day, pukkelpop kon ik ze nog inhouden. Mooie vlakke demping, de mensen rondom je hoor je wel beter in het 'lawaai'.
Bij de zachte kun je de filters verwisselen bij de harde niet. Dus als je eerst een zware filter hebt, en je vind die goed voor feesten te bezoeken oke. Wil je voor te draaien een lichtere dan kun je die verwisselen.
Bij mij lekken ze niet, maar dat komt ook door de manier van aanmeten. Je mag namelijk niet teveel slikken of kauwen. Anders dan beweegt je gehoorgang.

Ik weet van bambamstudio dat de in-ears geweldig zitten, ze het omgevingsgeluid ook volledig cancelen. Het voordeel bij Noizezz is dat je zelf je drivers kunt kiezen. Dus bv je laat je oren aanmeten, en je zegt ik wil in-ears van shure of sony of monster beats dan passen zij de vorm aan, aan de driver. Deze moet je dan wel meegeven als je je oren laat aanmeten. Dit vindt ik zelf een geweldige service en zouden andere leveranciers ook moeten doen.

Verder is de levertijd van deze dingen ook geen maand, maar dacht max 2-3 weken.

Als je nog vragen hebt mag je altijd een PM sturen!
dj2dj.nl
Lomme_    posted on 23-09-2011 19:17
Poster: Lomme_
Net terug van Audionova, heb me er een paar op maat laten maken. Ben erg benieuwd, deze van Variphone kwamen uit een test van test.gezondheid het beste eruit.

Ik heb ze inmiddels al gekocht! Ontzettend vlakke demping en ze zitten echt comfortabel.

Niet de scherpste foto eruit maarja Happy, laughing
Larsz    posted on 23-09-2011 20:33
Ik hoor goede verhalen! Mag ik vragen wat je dan zoal kwijtbent voor die custom dingen?
Lomme_    posted on 23-09-2011 20:34
Ik had een kortingsbon van 25%. Ik heb nu nog ?129 moeten betalen.
Blackaround    posted on 20-11-2011 19:12
Heeft iemand die oordoppen van noizezz maar de niet op maat gemaakte?

the-melody    posted on 20-11-2011 19:25
Weet iemand hoe lang op maat gemaakte oordoppen goed blijven? Ik heb sinds mijn 14de elacin's maar vraag me af hoelang die goed op maat blijven, of maakt dat niet uit?
Blackaround    posted on 20-11-2011 19:38
Ongeveer 2 jaar,
Je gehoorgang verandert na een tijd..

Dus na 2 jaar kan het zijn dat de demping slechter word omdat je gehoorgang een beetje vervormd is ..
Estacy    posted on 20-11-2011 19:46
5 jaar las ik ergens anders. licht ook aan of je zachte of harde oordoppen hebt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Blackaround    posted on 20-11-2011 19:50
Poster: Estacy
5 jaar las ik ergens anders. licht ook aan of je zachte of harde oordoppen hebt.

Kan ook.. heb altijd gelezen en gehoord dat je ze na 2 jaar best liet aanpassen..

Of nieuwe laat maken..
LilQuint    posted on 20-11-2011 20:05
Ga binnekort met het bedrijf van mijn vader nieuwe aan laten meten Happy, laughing
Wat lijkt jullie beter voor tijdens het draaien?
Zwakke of harde demping?
the-melody    posted on 20-11-2011 20:05
Zal dan maar best ineens voor nieuwe gaan denk ik...
@Lilquint: ik heb een filter van -15dB voor te draaien en van -25dB voor harde festivals/rockconcerten.
-15dB is perfect voor te draaien vind ik, vanaf je zwaarder gaat is het veel te moeilijk...
User edit by the-melody on 20-11-2011 @ 20:06:18 (100%)
LilQuint    posted on 20-11-2011 20:08
Oke tnx!
Zal het zoiezo ook nog na vragen van te voren Happy, laughing
Heb op internet wel veel van 15 db gelezen..
the-melody    posted on 20-11-2011 20:23
Ja ik zeg het, in het begin toen ik mijn oordoppen had was me aangeraden voor een -25dB filter, maar na 2 keer draaien toch direct veranderd naar -15dB.?
-25 is gewoon teveel demping om te draaien waardoor je automatisch je hoofdtelefoon luider gaat zetten, beatmatchen ging ook heel moeilijk. Voor uit te gaan of harde metalconcerten (hier liefhebber van dat genre) is dit wel zeer goed geschikt, omdat hierbij het volume heel hard staat.
Voor te draaien: -15dB voor mij Smile

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

36 Users online: 17 Guests (19 Unknown)
Pages generated today : 12.805
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.592.116