Oordoppen en gehoorbescherming (10/11)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_Aad    posted on 29-06-2005 16:40
Afgelopen week heb ik dan toch de stap genomen om gehoorbescherming op maat aan te laten meten, aangezien ik 2-4 keer per week draai.

Nu is mijn vraag wie van jullie ook gebruik maakt van gehoorbescherming en wat jullie ervaring ermee is. Zodra mijn doppen binnen zijn zal ik ook natuurlijk mijn ervaring hier posten.

What do you think about Oordoppen en gehoorbescherming ??

Vote :   

dacuba    posted on 20-01-2010 23:24
Dan laat je je baas doppen koppen voor jou (valt toch onder je werk?) en koop je zelf een paar muziekdoppen. Filters hoef je dan niet te vervangen.
RemcoV    posted on 21-01-2010 00:59
Ik heb net Earproofs besteldSmile

Nu maar hopen dat het allemaal een beetje vlot gaat, gemiddelde levertijd is 4 weken staat er op de site.
Cyspoz    posted on 21-01-2010 09:02
Poster: Tomazos
filterz hebben geen vlakke demping he Happy, laughing

Ja ze hebben ze volgens mij wel, als je namelijk naar de pagina Dempingswaarde? gaat dan staat er Voor producten met vlakke demping klik hier (opent in een nieuw venster). Alleen doet die pagina het niet.
Maar voor vlakke demping kun je volgens mij het beste voor Earproofs gaan.
Bootstrap    posted on 21-01-2010 12:21
Poster: Cyspoz

Ja ze hebben ze volgens mij wel, als je namelijk naar de pagina Dempingswaarde? gaat dan staat er Voor producten met vlakke demping klik hier (opent in een nieuw venster). Alleen doet die pagina het niet.
Maar voor vlakke demping kun je volgens mij het beste voor Earproofs gaan.

Filterz dempen niet geheel vlak, Steephun mijn DJ maatje heeft ze en kan dat beamen Cool Exinores dempen ook niet geheel vlak, maar ze komen wel heel erg in de buurt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Roalin    posted on 21-01-2010 13:40
Poster: Bootstrap
Ik heb zelf de Exinore doppen met 15 dB demping. Die 15 dB is in principe genoeg voor de meeste DJ's en muzikanten. De filters die in de Exinore/Elacin en Earproof doppen worden gebruikt zijn hetzelfde en hebben een erg vlakke demping, goed om mee te draaien dus.

Hiermee spreek je jezelf dus een beetje tegen, Earproof dempt dus ook niet geheel vlak...

Welke dempt dan wel vlak? Of bestaat de perfecte oordop niet?! Cool
Bootstrap    posted on 21-01-2010 13:51
Poster: Roalin

Hiermee spreek je jezelf dus een beetje tegen, Earproof dempt dus ook niet geheel vlak...

Welke dempt dan wel vlak? Of bestaat de perfecte oordop niet?! Cool

Ja weet ik, maar ik wil dus eigenlijk zeggen dat een perfecte oordop (naar mijn weten) niet bestaat Cool Je zult altijd wel iets van vertekening van het geluid merken, ook al is dit soms in hele kleine mate (zoals bij de Exinores/Earproof/Elacin, dus de ER filterserie). Ik zal mijn eerdere post met de opsomming wel even aanpassen.
User edit by Bootstrap on 21-01-2010 @ 13:51:56 (4%)
dimster    posted on 30-08-2011 09:00
heeey
ik heb mijn oordoppen gehaald bij http://www.gehoorbescherming.ronell.nl
en die werken echt heel goed
User edit by dimster on 30-08-2011 @ 09:06:28 (3%)
dimster    posted on 30-08-2011 09:01

User edit by dimster on 30-08-2011 @ 09:05:28 (100%)
Lomme_    posted on 30-08-2011 10:35
Weet iemand of die dingen van Variphone een beetje een vlakke demping hebben? Prijs komt dicht in de buurt van de dopjes van Exinore/Elacin. Bijna ?160 dus.
Unidentified    posted on 30-08-2011 12:18
Ik heb van Alpine MusicSafe Pro earplugs, kost 25 euro en heeft een vrij vlakke demping. Er zijn 3 soorten filters bijgeleverd, op Pukkelpop gebruikte ik de middelste en ik was toch blij dat ik ze inhad. De ganse dag in de Boiler gestaan en 's avonds niks gepiep/ dof gevoel in de oren. Ik ben er content van
Dj_Fantasy    posted on 30-08-2011 14:16
Ik heb dezelfde.. met de grootste demping.. S'avonds had ik een piep op Pukkelpop.
De dag erna toch maar mijn opmaat gemaakte van Noizezz ingedaan..
dj2dj.nl
Blackaround    posted on 30-08-2011 16:05
wat betaal je ze dan?
dimster    posted on 30-08-2011 16:08
eey ik heb oordoppen gezien die op maat worden gemaakt voor jou oor en dan dempen zodat je tijdens het draaien nog steeds de muziek kan horen bij ronell
User edit by dimster on 30-08-2011 @ 16:10:40 (17%)
Lomme_    posted on 30-08-2011 17:27
Net terug van Audionova, heb me er een paar op maat laten maken. Ben erg benieuwd, deze van Variphone kwamen uit een test van test.gezondheid het beste eruit.
Blackaround    posted on 30-08-2011 17:36
wat kosten zo'n oordopjes op maat gemaakt van noiizes fzo iets?? :D
Bootstrap    posted on 30-08-2011 19:20
Ik ben mn dure Exinore doppen op vakantie kwijtgeraakt Cool Gelukkig krijg ik een groot deel van de verzekering vergoedt, maar heb ze na 1,5 helaas nog niet binnen.. Wel balen want ik sta vanavond in Club Home A'dam, Donderdag in Le Paris Den Haag, vrijdag op een huisfeest in Rotjeknor en zaterdag op een straatbarbeque.. Nu merk ik pas hoe fijn ik die doppen vindt!
Dpina    posted on 02-09-2011 18:02
Hallo ik had een vraagje .

Ik heb nu mijn earproofs binnen. Maar heb aan oordoppenshop.nl gevraagt of ik ze kan laten verzekeren.Tegen diefstal en verlies . Ik had hier ooit wat over gehoordt . maar volgens hun is het niet mogelijk?
weet een van jullie hier meschien meer van ? Want ze zijn al duur genoeg?

Lomme_    posted on 03-09-2011 00:14
Probeer dit gewoon te regelen met je verzekering. De bedrijven zelf (bv. Exinore, Variphone, ...) geven geen garantie meer op verlies vanwege teveel fraude. Wat ook wel vrij vanzelfsprekend is lijkt mij zo.
Dpina    posted on 03-09-2011 15:07
bedankt .. gaat ik het daar proberen uit te zoeken .
Roalin    posted on 16-09-2011 22:15
Poster:?Roalin
Welke dempt dan wel vlak? Of bestaat de perfecte oordop niet?!?Cool

De ideale oordop (demping) is/heeft een vlakke demping. Maar een vlakke demping (alle frequenties worden evenveel gedempt) is (blijkbaar) gewoon niet mogelijk. Kijk maar eens naar de specs, ze zijn gewoon niet vlak.
Voorbeeld: Noizezz heeft twee muziekfilters, de low 16db en high 21db. De low geeft bij 8000Hz een demping 23,5db terwijl de high daar een demping van 20,7db heeft... Ander voorbeeld, de ER-filter: de 15db geeft bij 2000Hz een demping van 14,7db en bij 4000Hz 13,0db, hier neemt de demping af. De 25db heeft dit juist omgekeerd: bij 2000Hz demping van 21,1 en bij 4000Hz demping 25,2db, het neemt toe.?

Bronnen:
Earproof ER-specs
Noizezz Muziekfilter-specs

De ideale dop bestaat dus niet, al is de ER-filter wel erg goed. Daarnaast lijkt de Noizezz 21db ook heel erg vlak.

Maarjah, we zoeken nog eventjes verder?Cool

Poster:?dimster
eey ik heb oordoppen gezien die op maat worden gemaakt voor jou oor en dan dempen zodat je tijdens het draaien nog steeds de muziek kan horen bij?ronell

Die doppen zou ik qua demping al helemaal niet nemen! Deze dempen volgens hun specsheet helemaal niet vlak, bij de hogere tonen dempen ze steeds meer.. (bron)
thunderdome    posted on 17-09-2011 09:14
Ik krijg oordoppen aangemeten via mijn opleiding ( ROC Midden Nederland Sound & Vision).
Tevens zit daar 2 jaar garantie op en krijg ik er zo'n doosje bij en schoonmaak kit.XD:P
Gery    posted on 18-09-2011 15:20
Poster: Roalin
div> De ideale oordop (demping) is/heeft een vlakke demping. Maar een vlakke demping (alle frequenties worden evenveel gedempt) is (blijkbaar) gewoon niet mogelijk. Kijk maar eens naar de specs, ze zijn gewoon niet vlak.
Voorbeeld: Noizezz heeft twee muziekfilters, de low 16db en high 21db. De low geeft bij 8000Hz een demping 23,5db terwijl de high daar een demping van 20,7db heeft... Ander voorbeeld, de ER-filter: de 15db geeft bij 2000Hz een demping van 14,7db en bij 4000Hz 13,0db, hier neemt de demping af. De 25db heeft dit juist omgekeerd: bij 2000Hz demping van 21,1 en bij 4000Hz demping 25,2db, het neemt toe.?

logisch dat de hoge tonen steeds meer gedempt zullen worden.
het is technisch onmogelijk echt een vlakke demping te bekomen vanwege het feit dat hoge frequentiegolven meer weerstand ondervinden doorheen materie (waaruit het oordopje is gemaakt) dan lage tonen..

wat dan weer lastig is om te mixen als alles vrij dof klinkt.

ik heb daarom 2 weken terug in ear monitors besteld (variphone), duur maar volgens mij het enige systeem om deftig klank te horen en te kunnen mixen en toch je gehoor beschermen! Happy, laughing
DJ - Producer
Estacy    posted on 18-09-2011 19:42
zowiezo is het logisch dat de hogere tonen meer gedempt worden, en dan vooral rond de 4Khz, aangezien veel clubs dat gebied iets omhooggepompt hebben. *ahum* time out *ahum*
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dj-zero    posted on 20-09-2011 18:31
hey dj's!
ik ben vandaag ff bij 2 audiciens geweest voor gehoorbescherming op maat.
bij een van de 2 kreeg ik de opties:
-noizeee (ofzoiets:P)
-intersave( werd me aanbevolen)
(beide vlakke demping)

daarna nog even naar een andere geweest....
die kwam aam met:
- vlakke demping van ER
- iets dat niet vlak dempte maar daardoor beter was voor je gehoor(hoge tonen worden namelijk meer gefilterd aangezien de 'sensoren' voor hoge tonen vooraan in het oor liggen en die voor lage tonen dieper.... maar consequentie niet vlak gedempt dus vertekend beeld...)
- of ik moest gaan kijken voor in-ear monitoring

nu vraag ik mij af wat zijn voordelen/nadelen.... (ik kan me voorstellen dat het al in dit topic wordt besproken maar 10 pagina's is vrij veel.. dus als iemand ervaring heeft?)

ik wil graag draaien met de doppen in, heb nu een Technics rp-dh1200 headphone, en die staat elke keer loeihard aant eind van de avond omdat ik anders teveel zaalgeluid(vaak met vertraging) binnenkrijg en niet goed kan mixen.
De bedoeling was eigenlijk oorbescherming op maat, echter is er nu een twijfel naar de in-ears op maat, maar ik weet niet hoeveel deze dempen? heb er niets aan als ze het zaalgeluid niet genoeg dempen en ik ze zelf dus evengoed knal hard moet zetten.

HELP!:P
Lucalicious    posted on 20-09-2011 22:50
Ik heb de dezelfde headphones ook als jou nu, en ook oordoppen, dus ik kan je wel helpen denk ik!

Ik heb zelf exinore er15 oordoppen, en ik ben er zeer over te spreken! het werkt echt perfect voor mij, de vlakke demping is iets wat ik wel heel belangrijk vind, het blijft gewoon goed klinken, vaak zelfs beter. verder vind ik het gewoon chil dat je er verder niks van merkt als je ze in hebt, en je kunt gewoon draain zonder last van je oren te krijgen. ook hoor je het zaalgeluid vaak wat beter, doordat het niet zo hard en schel is.

je kunt exinore halen bij de schoonenberg, voor 150 euro, en dat zijn ze zeker waard!

47 Users online: 14 Guests (33 Unknown)
Pages generated today : 11.364
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.590.675