wie van jullie is professioneel dj topic (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OrsonWelsh    posted on 02-07-2008 12:43
Ik ben na een aantal commentaren van leden nu eens echt nieuwsgierig wie van jullie nu professioneel dj is.

vereisten:

Je bent resident in een club/discotheek, zo ja welke
Of
Je zit bij een bookingsagenc, zo ja welke
en
hoelang ben je al professioneel dj.

Dit topic start ik om o.a. inzicht te krijgen voor een ieder wie hier op deze basis bezig is en of je startende dj's tips kunt geven over o.a. belastingtechische zaken, agencies, demos opsturen, gages ed.

User edit by OrsonWelsh on 02-07-2008 @ 12:44:22 (6%)

What do you think about wie van jullie is professioneel dj topic ??

Vote :   

RAS    posted on 02-07-2008 12:50
Volgens jou kwalificaties ben ik proffesioneel dj. Ik draai ongeveer 2 keer per maand in de Lunatic en/of Revelation in Enschede.

Ik doe dit nog niet zo lang. In januari draaide ik er voor het eerst.
User edit by RAS on 02-07-2008 @ 12:50:43 (55%)
DeteqBoy    posted on 02-07-2008 13:16
Ik heb vroeger drive in gedaan maar ben daar mee gestopt. Nu ben ik hard aan het proberen om ergens als hardstyle dj aan de slag te kunnen, maar het is moeilijk om ergens tussen te komen Happy, laughing Professioneel kan ik mezelf dus niet noemen :P
Stephanie    posted on 02-07-2008 13:47
Denk dat je professioneel makkelijker kan omschrijven; als je er van kan leven (dus zonder andere baan, uitkering, stufi.....maar wel met btw-nummer, var, kvk)

Ken er een aantal zeer bekende die geen residentie hebben en niet vast bij een agency zitten.....

Enne o ja, ik leef er alweer een aantal jaar van, maar inderdaad geen residentie en geen "vast" agency (wel eentje die heel veel voor me doet en waar ik de voorkeur aan geef).

Dus euhm, count me in; PROFESSIONEEL!!Cry
OrsonWelsh    posted on 02-07-2008 14:05
ja van jou wist ik dat al wel stephanie hahaha...zie je dennis binnenkort nog? doe em maar de groeten van orson w. Cry
Basrose    posted on 02-07-2008 14:09
haha ik denk dat ik redelijk professioneel ben... Ik leef er niet alleen van want heb er nog een baan naast.
Ben sinds 2005 ingeschreven bij de kvk als dj en heb natuurlijk een var verklaring en btw nummer.

Ik draai nu veel in 1 discotheek (4x per maand) maar ook op andere locaties... dus of je dat als resident wil zien moet je zelf weten.

Ik zit niet vast bij een boekings agent maar er zijn wel een aantal lieve mensen die wat voor mij regelen Cry
Devotion    posted on 02-07-2008 16:15
Hier ook professioneel; heb drie vaste locaties. Draai i.i.g. iedere vrijdag en zaterdag, en ben in het bezit van VAR en BTW-nummer sinds 2006. Zit nog niet bij een agency, maar ben wel bekend bij meerdere tussenpersonen.

Dan nog even voor Stephanie: Draai je nog steeds in H'sum in The Guardian? Zit zelf tegenover bij Rendez Vous...
User edit by Devotion on 02-07-2008 @ 17:02:43 (4%)
Ferrox    posted on 02-07-2008 16:50
Vind de grens professioneel niet erg zwart wit.

Ik draai wanneer ik dat wil. Ik ga echt niet ieder weekend (al kan ik dat makkelijk)

Maar ik draai wel met VAR en BTW. Mischien binnenkort KVK. Maar is dat professioneel? Betaald goed hoor! Ik zit bij een drive-in bedrijf, welke DJ's levert bij een show.. Dus dat is informeel ook een café die zich verplaatst Winking my eye
Devotion    posted on 02-07-2008 17:01
Volgens mij gaat het ook om een enorm grijs gebied... Als je mag factureren en je niet meer gratis voor de plaatstelijke soos draait, dan zit je al aardig richting het professionele segment. Wanneer het je enige bron van inkomsten is, en je kunt er van rond komen dan ben je het in mijn ogen zeker.
Ferrox    posted on 02-07-2008 17:07
Poster: Devotion
Volgens mij gaat het ook om een enorm grijs gebied... Als je mag factureren en je niet meer gratis voor de plaatstelijke soos draait, dan zit je al aardig richting het professionele segment. Wanneer het je enige bron van inkomsten is, en je kunt er van rond komen dan ben je het in mijn ogen zeker.

Ik zou er in theorie genoeg aan verdienen. Maar voor mij is het nog te onzeker. Dus ik heb gewoon een bijbaantje.
User edit by Ferrox on 02-07-2008 @ 17:07:45 (1%)
Devotion    posted on 02-07-2008 17:17
... Maar dat is maar net wat ik er van vindCry
Sandr    posted on 02-07-2008 18:28
Ik ben resident in loondienst....
Zit nog op school, maar dat kost alleen maar geld... op dit moment leef ik dus van mijn inkomsten als DJ...
Play that funky music white boy....
Ferrox    posted on 02-07-2008 20:34
Poster: Devotion
... Maar dat is maar net wat ik er van vindCry

was geen aanval hoor Happy, laughing
Xtremer    posted on 02-07-2008 20:44
Moet eerst verder zien te komen, draai voorlopig helemaal nergens. Ik heb naar mijn mening genoeg prestaties... Ik kan beatmatchen/mixen, weet welke platen ik uit moet zoeken om het publiek uit zijn dak te laten gaan, maar om de een of andere reden word ik niet geboektUnhappy. Ik heb een website een stapel flyers bij elke CD winkel liggen noem het maar op... Hebben jullie nog tips voor een beetje succes:D? Ik hoor het heeeeel graag!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Stephanie    posted on 02-07-2008 21:05
Poster: DJ-Xtremer
Hebben jullie nog tips voor een beetje succes:D? Ik hoor het heeeeel graag!

Connecties.....daar draait heel veel om!!
Ferrox    posted on 02-07-2008 21:52
Poster: Stephanie

Connecties.....daar draait heel veel om!!

zeg maar gerust alles. Want als je de rest op orde hebt (je kunt perfect mixen e.d.) dan kom je zonder connecties helemaal nergens.
Xtremer    posted on 03-07-2008 09:34
Oke opzoek naar connecties dus:D. Ik ken wel een paar DJ's hier in Alkmaar, ga ik die maar lief aankijken:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
RenéKuppens    posted on 03-07-2008 12:06
PRO DJ - NEE
PRO Ducer - JA

Resident - 1 x per maand (vind het geen resident)
Leuke Clubs op me naam - JA (NOA Leeuwarde voor op)

Platen Contracte JA - Bonzai Records, Sunset To Sunrise records, Fresh 40 en komen nog wat leuke bij

Behaald - Nmmr 1 positie in de Audiojelly Funky Dance Chart met mijn remix van Summerbash..

denk dat wat ik bereikt heb op 16 jarige leeftijd al wel aardig mooi is maar kan natuurlijk altijd beter Happy, laughing

en btw orsonwelsh ik hoop binnenkort een keer collega van je te worden Winking my eye heb laatst een demo gestuurd naar Jos Klaster en hij was wel onder de indruk van mijn kunnen (die plaat was alleen nog te commercieel)

Dus wie weet!
haha
cross-over    posted on 03-07-2008 12:18
Professioneel in de zin dat ik er van heb kunnen leven niet.

In de tijd dat ik 4/5 avonden per week draaide was dat niet voldoende om en je platen/gear bij te houden en ook nog eens goed te leven.
De extra DJ verdienste waren meer voor de leuke dingen in het leven.

Of ik inderdaad tot de pro's gerekend kan worden weet ik niet, 30 jaar ervaring is wel iets maar gezien het brede vak dat tegenwoordig DJ heet laat ik die keuze aan jullie.
http://soundcloud.com/lau-daniels
OrsonWelsh    posted on 03-07-2008 12:31
Ha ha rene ! top..
gewoon blijven doorgaan met wat je doet. Probeer alleen een soort van tussenweg te zoeken tussen de huidige eclectische sound, want dat is nu wel een beetje achterhaalt..

probeer het eens wat meer met tribal invloeden..

tipje!
Basz-Line    posted on 03-07-2008 15:20
Poster: Stephanie
Denk dat je professioneel makkelijker kan omschrijven; als je er van kan leven (dus zonder andere baan, uitkering, stufi.....maar wel met btw-nummer, var, kvk)

Ken er een aantal zeer bekende die geen residentie hebben en niet vast bij een agency zitten.....

Enne o ja, ik leef er alweer een aantal jaar van, maar inderdaad geen residentie en geen "vast" agency (wel eentje die heel veel voor me doet en waar ik de voorkeur aan geef).

Dus euhm, count me in; PROFESSIONEEL!!Cry

en je programma op tmf is natuurlijk helemaal toppie! btw
Stagiar    posted on 03-07-2008 22:32
Ik heb sinds begin dit jaar een eigen evenementenbureau waar ik af en toe dancefeesten mee organiseer hier in mijn woonplaats Lichtenvoorde. Daarnaast heb ik een 'vaste stek' hier met de grote feesten *(oud en nieuw, koninginnedag, zomermarkt, kermissen).

Ik beschik dus over var, btw en KvK maar om me nou echt professioneel te noemen dat durf ik nog niet. Ben langzamerhand wel bezig met het opbouwen van connecties en de eerste echte DJ-Contest komt eraan (Dancetour Doetinchem).

Feit is dat ik hier in hartje Achterhoek weinig plekjes heb om m'n kunsten te kunnen laten zien. Daarvoor moet ik toch echt al meer richting Arnhem denken. Scheelt dat ik daar over 2 maanden woon en dus daar mooi kan gaan rondpraten en demotjes kan gaan uitdelen Happy, laughing
Reind    posted on 04-07-2008 02:40
Ik heb een aantal jaren bij een agency gezeten en werkte daar gewoon lekker via het payroll systeem. Oftewel niks geen gezeik met belastingen want dat werd allemaal geregeld. Je was gewoon in een soort van loondienst bij de agency als het ware.

Tegenwoordig draai ik amper meer, de lol is er na al die jaren op dat vlak wel behoorlijk vanaf... alles gezien, alles wel meegemaakt en een beetje moe geworden van al het klootjesvolk wat er vandaag de dag rond loopt. Ik denk dat ik er gewoon te oud voor word Winking my eye

Voor belasting technische zaken heb je een boekhouder... althans ik vandaag de dag wel. Ik heb er niet voor geleerd en vind het zonde van mijn tijd dus die paar euro's die ik betaal aan de boekhouder verdienen zichzelf wel weer terug. Zodra je het zelf namelijk gaat doen haal je nooit zoveel terug als met een boekhouder aangezien een goede boekhouder precies weet waar ie geld weg kan trekken bij die blauwe enveloppen likkers.
User edit by Reind on 04-07-2008 @ 02:41:51 (39%)
Stagiar    posted on 04-07-2008 16:16
Poster: Reind
Ik heb een aantal jaren bij een agency gezeten en werkte daar gewoon lekker via het payroll systeem. Oftewel niks geen gezeik met belastingen want dat werd allemaal geregeld. Je was gewoon in een soort van loondienst bij de agency als het ware.

Tegenwoordig draai ik amper meer, de lol is er na al die jaren op dat vlak wel behoorlijk vanaf... alles gezien, alles wel meegemaakt en een beetje moe geworden van al het klootjesvolk wat er vandaag de dag rond loopt. Ik denk dat ik er gewoon te oud voor word Winking my eye

Voor belasting technische zaken heb je een boekhouder... althans ik vandaag de dag wel. Ik heb er niet voor geleerd en vind het zonde van mijn tijd dus die paar euro's die ik betaal aan de boekhouder verdienen zichzelf wel weer terug. Zodra je het zelf namelijk gaat doen haal je nooit zoveel terug als met een boekhouder aangezien een goede boekhouder precies weet waar ie geld weg kan trekken bij die blauwe enveloppen likkers.

100% eens met dat verhaal over de boekhouder.

Heb me er zelf ook niet aan gewaagd, leer langzaam af en toe wat dingen van haar als ik erbij zit als ze met m'n dingen bezig is. Maar ik al uberhaupt nooit alles alleen aandurven.
Reind    posted on 04-07-2008 16:31
Zelf ben je gewoon nooit genoeg op de hoogte van de regelgeving om er alles uit te halen, mijn boekhouder laat zich echter ieder jaar bij spijkeren. Overigens heb ik officieel gezien geen boekhouder maar een accountant oftewel iemand die officieel beedigd is e.d. het verschil weet ik ook niet exact.

Je BTW e.d. kun je allemaal prima zelf regelen maar je jaar rekening e.d. zijn vaak dermate complex dat je aftrek posten zou missen en dat is natuurlijk zonde... we betalen al genoeg belasting dus neem daarvoor gewoon iemand die zulke dingen dagelijks doet want dat levert je uiteindelijk meer op dan dat ze je kosten.
Bastian    posted on 07-07-2008 15:37
Ik weet niet precies of ik me nu al pro mag noemen, vind het misschien wel pro in opleiding.
Zaterdag heb ik de finale van de kunstbende gewonnen.
Dat betekend o.a. draaien op: mysteryland, dance valley (is volgende week al, ben benieuwd hoe en wat), uitmarkt, theater festival boulevard, dance 4 life slotevent (vind waarschijlijk plaats in gelredome).
Daarnaast krijg ik nog een blog bij dance-tunes.com met een mix erbij en krijg ik een masterclass op maat bij Artez Hogeschool voor de Kunsten.
Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen, spannend!

131 Users online: 57 Guests (74 Unknown)
Pages generated today : 22.964
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.839.510