wie van jullie is professioneel dj topic (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

OrsonWelsh    posted on 02-07-2008 12:43
Ik ben na een aantal commentaren van leden nu eens echt nieuwsgierig wie van jullie nu professioneel dj is.

vereisten:

Je bent resident in een club/discotheek, zo ja welke
Of
Je zit bij een bookingsagenc, zo ja welke
en
hoelang ben je al professioneel dj.

Dit topic start ik om o.a. inzicht te krijgen voor een ieder wie hier op deze basis bezig is en of je startende dj's tips kunt geven over o.a. belastingtechische zaken, agencies, demos opsturen, gages ed.

User edit by OrsonWelsh on 02-07-2008 @ 12:44:22 (6%)

What do you think about wie van jullie is professioneel dj topic ??

Vote :   

Bartjens    posted on 07-07-2008 15:41
Cry Sohw! Doe je goed, gefeliciteerd man!
www.djbrowbeat.com
justjustin    posted on 07-07-2008 15:42
Poster: Bastian
Ik weet niet precies of ik me nu al pro mag noemen, vind het misschien wel pro in opleiding.
Zaterdag heb ik de finale van de kunstbende gewonnen.
Dat betekend o.a. draaien op: mysteryland, dance valley (is volgende week al, ben benieuwd hoe en wat), uitmarkt, theater festival boulevard, dance 4 life slotevent (vind waarschijlijk plaats in gelredome).
Daarnaast krijg ik nog een blog bij dance-tunes.com met een mix erbij en krijg ik een masterclass op maat bij Artez Hogeschool voor de Kunsten.
Ben benieuwd hoe alles gaat verlopen, spannend!

Super gaaf man....wish it was meWinking my eye
Convert    posted on 07-07-2008 18:31
Ik draai wel eens mixjes voor een internet radio station(radiopaniekzaaier) en zit ook bij hun bookingen(RPZ Events) en die heeft wel KVK nummer.
djmamo    posted on 07-07-2008 19:58
ik heb tot een half jaar geleden 8 jaar lang erg veel gedraait, dat wil zeggen minimaal 2 avonden in het weekend.

in mijn "hoog" tijd had ik 4 resident plaatsen, en liep ik ook wel de kleinere festivals en feesten af (vooral lokaal)

ook werd/word ik nog veel gevraagd.

maar momenteel heb ik even een dipje omdat ik me momenteel bezig houd met mijn eigen bedrijf (evenementen bureau, ja met kvk enz.) en ook ben ik in de running om mijn eigen tent te beginnen, dus daar steek ik nu de meeste tijd in.

maar kan ook wel zeggen dat ik toch wel 3 jaar Professioneel bezig ben geweest, ik verdiende er goed geld mee en heb een kvk/var verklaring. ook kocht ik elke week cd's en zat dagelijks op beatport.

dus denk dat ik wel een tijdje pro ben geweest
www.moonentertainment.nl
Stefjuuh    posted on 07-07-2008 20:05
Elke week een show op onlineradiostation totaal.fm.. Verder gewoon bedroomdj:P
Glorious-D    posted on 07-07-2008 20:19
Pro : Nee !
Wil het worden : JAA!
Moglijkheden toe : volgens velen heb ik talent, in January begonnen met vinyls, 6 maanden later mijn eerste fuif gedraaid, full vinyl set.
ik oefen ook ong. per dag 1-2 uur, soms meer, soms minder.

en over de agency waar ik later bij wil : Bassevents!
ik ken de baas van bassevents ( complex, reverze, bassleader, summerfestival....) persoonlijk, en ik ben dus ook van plan om alles ervoor te doen om later bij bassevents te mogen draain.
Maar zijn er misschien nog tips voor een opkomende ( NIET WANNEBE! ) jumpstyle dj?
RoyBeware    posted on 07-07-2008 20:27
Ben nog geen pro.
Wel wat boekingen gehad....

Wil me wel bezig gaan houden met produceren, maar eerst maar eens zien of dat een beetje lukt...
en ja....wie wil er nou geen pro dj worden....
Glorious-D    posted on 07-07-2008 20:30
Poster: Roy-776
Ben nog geen pro.
Wel wat boekingen gehad....

Wil me wel bezig gaan houden met produceren, maar eerst maar eens zien of dat een beetje lukt...
en ja....wie wil er nou geen pro dj worden....

Ik ken nochtans iemand :D, die jongen doet liever drive-ins, en fuiven enzo opstellen, nochtans zou hij het wel kunnen worden denk ik... :P
bambamstudio    posted on 08-07-2008 01:19
was pro DJ, de over hele wereld gedraait zon beetje in de jaren 90 als opwarm Dj voor de wat bekendere DJ's. Wel leuk om te doen, hetzelfde feest, hetzelfde vliegtuig alleen iets mindere gage en je naam niet op de poster Happy, laughing

Nu gestopt met draaien, dwz, draai voor de lol op/in bevriende clubs, parties etc. Ben nu pro producer/a&r manager/soundengineer.

En volgend DJR ben ik bijna pro Winking my eye
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 08-07-2008 @ 01:20:28 (11%)
skyline643    posted on 08-07-2008 03:11
Residency gehad in een allround-danscafé, zowat een kleine 2 jaar en die had ik eigenlijk nog altijd gehad was ik niet gestopt omwille van mijn ambetante werkuren :P Op het einde werd ik het ook een beetje beu, dat gesjouw met platen en cd's enzo, ik zou het soms wel terug willen, maar niet elke week. Misschien 1 keer per maand ofzo en dan nog. Verder had ik plannen om mijn eigen drive-in te starten, maar die zijn ook aan de kant geschoven omwille van mijn job. Ik doe nu nog enkel wat kleine feestjes voor familie en vrienden en liefst niet met eigen materiaal Winking my eye
bartjeu    posted on 10-07-2008 18:30

Ik ben slechts een trotse liefhebber van het vak Happy, laughing Respect voor de pro's hoor, ooit zal ik doen wat jullie kunnen! Winking my eye

Basrose    posted on 10-07-2008 19:21
Poster: Glorious-D
Moglijkheden toe : volgens velen heb ik talent, in January begonnen met vinyls, 6 maanden later mijn eerste fuif gedraaid, full vinyl set.

ik ken de baas van bassevents ( complex, reverze, bassleader, summerfestival....) persoonlijk, en ik ben dus ook van plan om alles ervoor te doen om later bij bassevents te mogen draain.
Maar zijn er misschien nog tips voor een opkomende ( NIET WANNEBE! ) jumpstyle dj?

Ik denk dat Jumpstyle zn beste tijd wel heeft gehad... een tijd geleden al... Het is niet meer zo populair als een jaar geleden en zie ook dat er weinig boekingen meer zijn in vergelijking met andere stylen.
RiX    posted on 10-07-2008 20:30
al zou het underground nog wel een tijd bestaan. Net als terror, speedcore en darkcore :P
Jorrit    posted on 10-07-2008 20:53
Ach... pro... Ik kan er goed van rondkomen als student, heb verder geen bijbaantjes nodig.

Heb veel meer bereikt (2e plek BNN/BED DJ contest, 1 v/d 8 winnaars Slam! FM DJ contest, winnaar Summer Dance Party DJ contest, 3 residenties, bezig met een agency, gerespecteerd worden door iemand waar je onwijs tegen op kijkt, draaien op leuke/grote locaties, draaien voor/na je helden) dan ik ooit had durven dromen toen ik begon met m'n hifi cd spelertjes en m'n mixertje, maar ik zou mezelf toch nog geen pro durven noemen...

Sandr    posted on 11-07-2008 12:52
Poster: Jorrit
Ach... pro... Ik kan er goed van rondkomen als student, heb verder geen bijbaantjes nodig.

Heb veel meer bereikt (2e plek BNN/BED DJ contest, 1 v/d 8 winnaars Slam! FM DJ contest, winnaar Summer Dance Party DJ contest, 3 residenties, bezig met een agency, gerespecteerd worden door iemand waar je onwijs tegen op kijkt, draaien op leuke/grote locaties, draaien voor/na je helden) dan ik ooit had durven dromen toen ik begon met m'n hifi cd spelertjes en m'n mixertje, maar ik zou mezelf toch nog geen pro durven noemen...

Mijn verhaal beetje hetzelfde, behalve van die Dj contests dan....Simpelweg nooit aan één meegedaan (denk niet dat ik dan had gewonnen).

Kom er meer dan goed van rond als student, heb al met redelijk wat bekende Dj's gedraaid (Benny Rodriguez, Hardwell, Rehab, Skitzofrenix, Bobby Burns, Vato Gonzalez, Mental Theo) en meerdere residenties waaronder een in de grootste discotheek van Zeeland.

Met mijn 20 lentes jong klaag ik wat dat betreft ook niet en mag ik ook van geluk spreken, want er zijn tig betere Dj's die misschien nooit verder komen dan hun slaapkamer..... Too bad
Play that funky music white boy....
RenéKuppens    posted on 11-07-2008 12:59
Poster: Sandr

Mijn verhaal beetje hetzelfde, behalve van die Dj contests dan....Simpelweg nooit aan één meegedaan (denk niet dat ik dan had gewonnen).

Kom er meer dan goed van rond als student, heb al met redelijk wat bekende Dj's gedraaid (Benny Rodriguez, Hardwell, Rehab, Skitzofrenix, Bobby Burns, Vato Gonzalez, Mental Theo) en meerdere residenties waaronder een in de grootste discotheek van Zeeland.

Met mijn 20 lentes jong klaag ik wat dat betreft ook niet en mag ik ook van geluk spreken, want er zijn tig betere Dj's die misschien nooit verder komen dan hun slaapkamer..... Too bad

hooizolder?
Sandr    posted on 12-07-2008 20:30
Poster: RenéKuppens

hooizolder?

Jup
Play that funky music white boy....
ArCee    posted on 14-07-2008 16:21
Tjah, wat is een Pro tegenwoordig? Sommige vinden een dj tegenwoordig pas een pro als hij ook eigen producties maakt. Anderen vinden iemand een pro als hij minimaal een eigen label heeft? Weer anderen zeggen, een pro draait op veel grote en bekende feesten en weer anderen zeggen, een pro is iemand die ervan kan leven. Ik vind iemand een pro als zijn instelling en gevoel klopt. Serieus ermee bezig zijn en elke keer, of het nu een groot feest, klein feest of een radioprogramma is je helemaal geven, jezelf (deels) weg cijferen om anderen een waanzinninge avond te geven. Dan zou ik een pro zijn (die een stapje terug heeft gedaan) Cry
djtnox    posted on 21-07-2008 20:40
Nog geen pro, al wel bezig met een boekings agent maar dat is altijd weer afwachten. VAR en KvK kan ik waarschijnlijk nog een jaartje mee wachten aangezien je voor de belasting ook terugwerkend mag afrekenen en produceren is mijn laatste drempel, maar ben al aan het praten met een ervaren producer om eens een paar nachten achter de knoppen te kruipen voor de beginsellen....
Dus pro in wording, al zal ik er niet meteen van kunnen leven.
JJenzz    posted on 21-07-2008 21:01

Geen pro;
momenteel enkel op 16-18jarige fuiven gedraaid, ook een paar keer op school. Ben nu bezig met demo's aan het maken en ga ze versturen naar discotheken, danscafés in de hoop dat er iets van gaat komen Winking my eye

thevoidilluminator    posted on 21-07-2008 23:36
Poster: Basrose

Ik denk dat Jumpstyle zn beste tijd wel heeft gehad... een tijd geleden al... Het is niet meer zo populair als een jaar geleden en zie ook dat er weinig boekingen meer zijn in vergelijking met andere stylen.

ben ook zeker geen pro, maar het begint oa bij je niet te focussen op een stijl
pke    posted on 22-07-2008 10:35
Wat is een pro?
Ik ben als allround dj resident in 2 danscafé's:
-De Colff (Oude Markt-Leuven)
-De Prof (Stationsplein Mechelen)

Verder draai ik nog op fuiven (gaande van 300 tot 4000 man), trouw-verjaardags-jubileum feesten,....

Per week heb ik minstens 2 bookings maar meestal 3 a 4.
Einde schooljaar of week voor kerstvakantie betekent meestal voor mij 7 nachten op rij draaien.
Ik heb een btw nummer, betaal sociale bijdrage.
Ik ben speciaal 4/5 gaan werken om het draaien nog combineerbaar te houden met mijn job als bediende en al mijn verlofdagen gaan bijna op aan "uitslaapdagen".
Dit ritme hou ik nu toch al paar jaar vol.
Verder werk ik ook voor BV Solutions (bookingskantoor).
Ben bezig met draaien op fuiven etc vanaf 2003.

Maar ben ik nu een pro?

grtz
P
User edit by pke on 22-07-2008 @ 10:36:35 (8%)
the-melody    posted on 22-07-2008 10:45
Poster: Glorious-D
Moglijkheden toe :?volgens velen heb ik talent,?in January?begonnen met vinyls, 6 maanden later mijn eerste fuif gedraaid, full vinyl set.

Een andere stijl zoeken? En ik denk toch dat je nog een paar jaartjes kunt wachten voor je DOOR bassevents zal gevraagd worden. Bassevents is geen agency toch? Das een organisatie die feesten organiseert.
JollyJunkie    posted on 22-07-2008 10:50
Pro: Nee
Wil het worden: Tuurlijk Winking my eye
Ik wil later in de Matrixx een resident worden, ken genoeg mensen persoonlijk daar, heb dus wel genoeg contacten, ik heb overigens ook contact met Sidney Samson via een vriend Winking my eye
Jan Liefhebber heeft mij beoordeeld en zei dat ik talent had, ga binnekort op les en hopelijk wordt het wat... :D
Bastian    posted on 22-07-2008 13:58
Poster: the-melody
Een andere stijl zoeken? En ik denk toch dat je nog een paar jaartjes kunt wachten voor je DOOR bassevents zal gevraagd worden. Bassevents is geen agency toch? Das een organisatie die feesten organiseert.

Andere stijl zoeken lijkt mij ook logisch wil je der nog wat aan verdien want tegenwoordig verdien je er echt geen drol aan.
Zowieso als je kijkt naar alle vinyls die je koopt, krijg je misschien 1/10e van terug met een boeking.
Maargoed heb ook wat jaartjes jump gedraaid net voordat het opkwam en toen het z'n hoogte punt had gehad gelijk gekapt, je merkt wel eigenlijk hoe simpel de jump scene in mekaar zit en hoe complex de house is maargoed met de connectie's en beetje draai skillz kom je al heel erg ver daar.
Van bass events bookings heb ik echter nog nooit gehoord, dacht dat enkel organisatie was.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

286 Users online: 118 Guests (168 Unknown)
Pages generated today : 27.078
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.624