Poster: Devotion
Volgens mij gaat het ook om een enorm grijs gebied... Als je mag factureren en je niet meer gratis voor de plaatstelijke soos draait, dan zit je al aardig richting het professionele segment. Wanneer het je enige bron van inkomsten is, en je kunt er van rond komen dan ben je het in mijn ogen zeker.
Poster: Devotion
... Maar dat is maar net wat ik er van vind hé
Poster: DJ-Xtremer
Hebben jullie nog tips voor een beetje succes:D? Ik hoor het heeeeel graag!
Poster: StephanieConnecties.....daar draait heel veel om!!
Poster: Stephanie
Denk dat je professioneel makkelijker kan omschrijven; als je er van kan leven (dus zonder andere baan, uitkering, stufi.....maar wel met btw-nummer, var, kvk)Ken er een aantal zeer bekende die geen residentie hebben en niet vast bij een agency zitten.....Enne o ja, ik leef er alweer een aantal jaar van, maar inderdaad geen residentie en geen "vast" agency (wel eentje die heel veel voor me doet en waar ik de voorkeur aan geef).Dus euhm, count me in; PROFESSIONEEL!!
Poster: Reind
Ik heb een aantal jaren bij een agency gezeten en werkte daar gewoon lekker via het payroll systeem. Oftewel niks geen gezeik met belastingen want dat werd allemaal geregeld. Je was gewoon in een soort van loondienst bij de agency als het ware.
Tegenwoordig draai ik amper meer, de lol is er na al die jaren op dat vlak wel behoorlijk vanaf... alles gezien, alles wel meegemaakt en een beetje moe geworden van al het klootjesvolk wat er vandaag de dag rond loopt. Ik denk dat ik er gewoon te oud voor word
Voor belasting technische zaken heb je een boekhouder... althans ik vandaag de dag wel. Ik heb er niet voor geleerd en vind het zonde van mijn tijd dus die paar euro's die ik betaal aan de boekhouder verdienen zichzelf wel weer terug. Zodra je het zelf namelijk gaat doen haal je nooit zoveel terug als met een boekhouder aangezien een goede boekhouder precies weet waar ie geld weg kan trekken bij die blauwe enveloppen likkers.