hoe word je geboekt en door wie (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mixjob    posted on 28-06-2008 14:23
puur uit nieuwsgierigheid..  hoe word je geboekt en door wie...  het kan bijvoorbeeld door vrienden zijn die je kent maar ook door onbekende. Komt het ook voor dat je word geboekt terwijl je ergens staat te draaien?

What do you think about hoe word je geboekt en door wie ??

Vote :   

Flexii    posted on 28-06-2008 14:26
De meeste DJ's hebben wel een eigen website die mensen vinden, ik zelf heb ook visite kaartjes die ik altijd bij me heb en als ik ergens draai leg ik ze voor me neer zodat mensen ze kunnen pakken, en meeste boekingen krijg je door mond op mond reclame en mensen die op een feest zijn waar jij staat te draaienWinking my eye
RuudV    posted on 28-06-2008 14:37
idd, maar meestal zijn het wel bekenden die je vragen om te draaien! en zeker op het begin Winking my eye als je in discotheken gaat draien word het anders natuurlijk, maar dat komt met de tijd
Jorrit    posted on 29-06-2008 13:33
Het is 99 van de 100 keer niet je website die het doet. Het is een kwestie van netwerken, mensen leren kennen in de wereld die wat voor jou willen en kunnen betekenen. Als je je kenniskring tevreden houd, en elke keer presteerd, zullen die jou naam weer doorgeven aan kennisen van hun, die wellicht nog meer interessante boekingen voor je kunnen regelen, zo bouw je een naam op.
Het kan daarom soms best lucratief zijn na je boeking nog een half uurtje tot een uurtje te blijven hangen...
RoyBeware    posted on 29-06-2008 17:49
Ben het met Jorrit eens :D

Vaak is het niet je website.
Mond aan mond reclame werkt altijd nog het beste.
En de visitekaartjes is ook een goed idee.
Veel DJ's verspreiden vaak nog een mix op CD als ze klaar zijn met draaien.
User edit by RoyBeware on 29-06-2008 @ 18:22:05 (3%)
Gery    posted on 29-06-2008 18:10
't is mond AAN mond reclame...

mond OP mond is iets anders... Cry
DJ - Producer
RoyBeware    posted on 29-06-2008 18:21
Poster: Gery

OoppsCry haha foutje ff aan gepast
ik dacht dat t mond op mond reclame was :S dan heb ik een x niet goed geluiderd haha..
User edit by RoyBeware on 29-06-2008 @ 18:24:15 (76%)
A-flex    posted on 29-06-2008 18:32
Poster: Roy-776

OoppsCry haha foutje ff aan gepast
ik dacht dat t mond op mond reclame was :S dan heb ik een x niet goed geluiderd haha..

Niet om te lullen ofzo maar het is toch mond op mond reclame hoor. Ik ben ook aan feestjes geraakt door maten tuis uit te nodigen en dan voor hen te draaien. Zo heb ik over 2 weken een feest bij een vriendin van 1 van die maten.
nicknaughty    posted on 29-06-2008 19:06
mond tot mond officieel toch? maar ik zeg ook gewoon OP hehe
Xtremer    posted on 29-06-2008 19:20
Soms via mijn website, maar meestal mondeling. Mondeling werkt toch prettiger hoor denk ik, aangezien je dan direct contact hebt over je zaakWinking my eye. Ik neem ook altijd iemand mee die foto's voor mij maakt en die flyers uitdeelt. Door de flyers heb ik er ook meestal wel een paar te pakken:D.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
nicknaughty    posted on 29-06-2008 19:27
flyers is ook wel handig. ik heb meestal mijn visitekaartjes bij de hand, en soms wat demo-cd's bij me.
verder gaat meerendeel dmv mond tot mond reclame ipv mijn website. Daar zijn wel al mijn demo's daar te downloaden enzo.
qntr0l    posted on 29-06-2008 19:32
Poster: Gery

Het is nog altijd mond TOT mond reclame Winking my eye
baath    posted on 29-06-2008 19:34
tja in de volksmond wordt toch altijd mond op mond reclame gebruikt maar het is echt Tot

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mond-tot-mondreclame

maar je boeking haal je naar mijn mening toch echt het meest uit netwerken enz enz
en gewoon heel goed draaien Winking my eye
nicknaughty    posted on 29-06-2008 19:44
ja goed draaien is ook wel een pre :P anders kom je nog nergens ... hoewel, ik hoor wel eens gasten draaien, dat ik denk van WTF? hoe zijn die hier terecht gekomen :s
Xtremer    posted on 29-06-2008 19:50
Een goede band hebben met verschillende party organisaties helpt ook altijd:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Sandrew    posted on 30-06-2008 01:25
Poster: baath
tja in de volksmond wordt toch altijd mond op mond reclame gebruikt maar het is echt Tot

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mond-tot-mondreclame

maar je boeking haal je naar mijn mening toch echt het meest uit netwerken enz enz
en gewoon heel goed draaien Winking my eye

Het is dus gewoon mond op mond reclame,

En ik word meestal gewoon gevraagd/geboekt, op feestjes van bekende van me. Ik heb 1 keer aan een dj contest mee gedaan waarvoor ik gevraagd was, maar verder heb ik nog niks anders gedaan dan examen feestjes.. of verjaardags feestjes
User edit by Sandrew on 30-06-2008 @ 01:26:22 (5%)
nicknaughty    posted on 30-06-2008 08:29
Poster: DJ-Xtremer
Een goede band hebben met verschillende party organisaties helpt ook altijd:P.

klopt, maar als je dan op feestjes staat te draaien, terwijl je er geen kont van kan, vind ik dat echt slecht. maar goed ...
ChemicalX    posted on 17-07-2008 23:42
Via m'n drive-in website: www.dance-mania.nl  of gewoon via mn mail Happy, laughing
Convert    posted on 17-07-2008 23:49
Indd wat xtrmer al zegt via organisaties, ik zelf ga veel om met RPZ events, industrial trauma en dance impact...heb tot nu toe nog alleen feeste gehad bij rpz events en industrial traume.

er was 1 geplant met dance impact maar die gaat niet door Unhappy
thevoidilluminator    posted on 18-07-2008 08:30
netwerken, heel belangrijk
demo's sturen wil ook wel eens helpen
Renzis    posted on 18-07-2008 10:21

connecties, connecties, en visitekaartjes. en soms via hyves

djtnox    posted on 20-07-2008 22:34
Cd's uitdelen, met mensen praten; ook gewoon "grotere" dj's in je genre aanspreken als je de kans hebt. Dan vooral gewoon met ze omgaan, even babbelen over muziek, wat ze doen. Niet forceren en hou het gezellig. Een kaartje meegeven helpt ook, als je er vanuit gaat dat je van de 100 kaartje 1 reactie krijgt. Aller belangrijkste is gewoon doorgaan met wat je doet en contacten warm houden.,
thevoidilluminator    posted on 22-07-2008 15:29
precies, als het even tegen zit of wat minder gaat niet je koppie laten hangen
dafraaits    posted on 22-07-2008 15:39

het is simpel ben j goed wordt je aangeraden en doorverteld

Bastian    posted on 22-07-2008 16:07
Ik ben nou gevraagd voor een feest hier dichtbij; Dance Boulevard met als dj's o.a. gregor salto, hardwell, sidney samson, marcel woods, d-block & s-te-fan, noisecontrollers, brennan heart en nog vele meer. Dit had ik deels te danken aan een oude bekende die mij had getipt aan de organisatie en omdat ik nog de kunstbende had gewonnen en werd gecontacteerd via partyflock met PM'tje.
Ben benieuwd, het hele programma lag nog vast maar ze wouden wel nog wat op schuiven en inkorten dus ik ben benieuwd wat m'n tijd word, dus blijkbaar toch goede intresse zo'n week van tevoren nog ff daarvoor worden gevraagd:P
dafraaits    posted on 22-07-2008 17:31
dus ook doorverteld he Winking my eye je zal best wel goed zijn dan.
succes met feestje hopelijk heb je behoorlijke tijd dat je mooi setje kan draaien

106 Users online: 47 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 11.609
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.828.155