Rijbewijs, wie is er nog meer mee bezig (9/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 24-06-2008 21:27
Ik ben zelf al een tijdje bezig, heb nu 29 lessen achter de rug en moet aanstaande maandag voor het eerst afrijden. Ik rij zelf in een afgeragde daewoo maar het werkt allemaal prima :P Heb afgelopen week gelukkig ook mijn theorie gehaald, wat toch wel even stressen was in dat zaaltje :P

Deel hier jullie ervaringen / vragen / wat dan ook.

What do you think about Rijbewijs, wie is er nog meer mee bezig ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 20-05-2009 15:57
ik ben er vorige week mee begonnen, had maandag mij eerste echte les van 2 uur Happy, laughing
Dubbel_Fristie    posted on 20-05-2009 16:27
Gister gehaald in 1x.
Ging bijna spookrijden nog, maar de rest van me rit was zo goed :D
Tomazos    posted on 20-05-2009 17:15
ben blij dat ik em hebHappy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Esmee    posted on 20-05-2009 17:17
Poster: Flexii
vandaag precies over een week op voor mn rij-examen, iemand nog tips:P

gewoon rustig doen en mocht t niet lukken doe je het toch nog gewoon een keertje over? Winking my eye veel mensen halen het niet in 1x dus dat is niet erg.
Tomazos    posted on 20-05-2009 17:21
Poster: Esmee

gewoon rustig doen en mocht t niet lukken doe je het toch nog gewoon een keertje over? Winking my eye veel mensen halen het niet in 1x dus dat is niet erg.

ik had em de 2e x...

1e keer reed ik Vet goed.. zonder fouten.. maar ik had me instructeur niet mee.. en toen zeidie van: je ging links voor soorteren bij stoplicht ipv rechts.. ik: dat mag toch.. hij: ja maar toch ben je niet geslaagd (naai streek)

neem dus je instructeur mee!,

2e keer: ging echt vet Fucked up (had ook me instructeur niet mee).. deze examinator was wel chill, beetje prate enzo.. het ging zo kut dat ik dacht: fak maar.. dus ik reed wat steviger door, hard optrekken enzo..

terug bij cbr zegtie: gefeliciteerd.. ik zo: Cool hij: ja, je was de eerste leerling die lekker doortrapte sinds maanden.. hou ik wel van

dus de tip: het hoeft niet perfect.. en het ligt ook aan je instructeur, als je rij instructeur je opgeeft voor examen, dan vind hij dat je goed genoeg rijd.. dus rij precies hetzelfde als met je rijlessenHappy, laughing
User edit by Tomazos on 20-05-2009 @ 17:27:52 (21%)
Flexii    posted on 21-05-2009 12:57
oke thnx voor de tips,, ja iedereen hier in mijn omgeving haalt het in ??n keer, vind het dan wel weer echt iets voor mij om te zakken, net als mn scootertheorie en mn auto theorie, beide de eerste keer voor gezakt,, mja ik zie wel,, nog n weekje:P
yogum    posted on 21-05-2009 13:47
Ik ga 15 Juli op.... Vind het tegen die tijd ook wel spannend :P Hopen dat ik 't in 1 keer haal... Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 21-05-2009 22:15
Ik haal het normaal gezien in oktober (als ik 18 ben). Heb wel geen rijlessen genomen, dus het zal zonder instructeur zijn. Ben wel stilaan al aan het uitkijken naar een pimp-mobile...
Sound-Division    posted on 21-05-2009 23:10
Jep, morgen mijn 6de les :p
JuniorDDP    posted on 22-05-2009 10:03
Ik was er voor de eerste keer door, geen lessen gevolgd, mijn vader heeft het mij geleerd en zo veel mogelijk geoefend (ik rij ook graag met de auto)!

Nu heb ik mijn rijbewijs al ongeveer een half jaar en het is zalig! de vrijheid die je hebt! ook makkelijk voor te gaan draaien, ik kan nu zelf de auto of de camionet nemen om ergens naar toe te gaan (de camionet voor als ik gerief moet meenemen).

Tips voor examen:
* MATIG JE SNELHEID (zeer belangrijk)
* rustig blijven
* goed luisteren naar de examinator
* VOLG DE VERKEERSREGELS

de 2 in het grootgedrukt zijn de buispunten, dus let daar op!
_Ivan_    posted on 22-05-2009 10:15
Net mijn 3e les alweer gehad!?Die rotondes blijven lastige dingen zeg:P
Feel&.Celebrate.Life!
Dubbel_Fristie    posted on 22-05-2009 13:49
Poster: JuniorDDP
Ik was er voor de eerste keer door, geen lessen gevolgd, mijn vader heeft het mij geleerd en zo veel mogelijk geoefend (ik rij ook graag met de auto)!

Nu heb ik mijn rijbewijs al ongeveer een half jaar en het is zalig! de vrijheid die je hebt! ook makkelijk voor te gaan draaien, ik kan nu zelf de auto of de camionet nemen om ergens naar toe te gaan (de camionet voor als ik gerief moet meenemen).

Tips voor examen:
* rustig blijven
* VOLG DE VERKEERSREGELS

Heb juist geleerd dat je beter 105 kan rijden dan 95.
Maar de rest van je genoemde zaken zijn denk ik niet meer dan vanzelfsprekend Happy, laughing
Flexii    posted on 22-05-2009 14:22
Poster: Dubbel_Fristie

Heb juist geleerd dat je beter 105 kan rijden dan 95.
Maar de rest van je genoemde zaken zijn denk ik niet meer dan vanzelfsprekend Happy, laughing

Ik heb geleerd dat je je gewoon aan de snelheid moet houden, als je 50 mag moet je ook gewoon 50 rijden en als je 120 mag moet je ook gewoon 120 gaan rijden, als je te langzaam gaat rijden is vaak storender dan wat te hard
_ruud_    posted on 22-05-2009 18:03
Voor mij zit het er bijna op examen staat gepland op 18Juni. Maandag eerst stedenrit samen met slipcursus Cool. en verder nog wat lessen voor het examen en tussentijdse toets nog een keer.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
User edit by _ruud_ on 22-05-2009 @ 18:04:08 (2%)
Tomazos    posted on 22-05-2009 18:51
Poster: Flexii

Ik heb geleerd dat je je gewoon aan de snelheid moet houden, als je 50 mag moet je ook gewoon 50 rijden en als je 120 mag moet je ook gewoon 120 gaan rijden, als je te langzaam gaat rijden is vaak storender dan wat te hard

ik heb ook geleerd dat ik beter iets harder kan rijden.. 'met het verkeer mee' noemde ze dat..

als iedereen 90 rijd op een 80 weg, dat je dan niet precies 80 gaat rijden..

Poster: JuniorDDP

Tips voor examen:
* rustig blijven
* VOLG DE VERKEERSREGELS

dit is in belgie he:P,
in nederland kan dat nietHappy, laughing

en je moet zelf verzekerd overkomen tijdens het rijden.. dus 40 rijden waar je 50 mag dat is niet 'zelf verzekerd', beter rij je 50/55, en als je rij examinator een zeur gast is.. zegt hij zelf wel: let op je snelheid he
User edit by Tomazos on 22-05-2009 @ 18:54:24 (100%)
Mixt-Ape    posted on 22-05-2009 21:06
I weet niet hoe de examinators bij jullie ingesteld zijn, maar ik heb al genoeg verhalen gehoord van mensen die gebuisd waren voor het allerminste...klootzakken.
Flexii    posted on 23-05-2009 09:15
Poster: Tomazos
en je moet zelf verzekerd overkomen tijdens het rijden.. dus 40 rijden waar je 50 mag dat is niet 'zelf verzekerd', beter rij je 50/55, en als je rij examinator een zeur gast is.. zegt hij zelf wel: let op je snelheid he

Daarbij zijn de snelheidsmeters in de auto vaak niet ge?ikt, waardoor 55 op de teller meestal wel rond de 50 is, duw maar eens een garmin of tomtom in je auto, dan zie je de afwijking goed

Had vanmorgen rijles, een van de laatste komende woensdag examen, ben best zenuwachtig, maar vanmorgen vond mn rijinstructeur het lekker gaan, terwijl ik het net wat minder vond
Mixt-Ape    posted on 23-05-2009 11:18
Alvast veel succes met je examen! Happy, laughing
Bozz    posted on 01-06-2009 02:20
Jeps ook bezig met rijbewijs :P

Ben bezig met BE (aanhanger) kost me niks, krijg ik via het werk.

Heb al mn auto en motor rijbewijs. En ja motor rijden doe ik ook Winking my eye zeker met het mooie weer als nu.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

147 Users online: 11 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 56.969
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.445.343