Rijbewijs, wie is er nog meer mee bezig (4/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DeteqBoy    posted on 24-06-2008 21:27
Ik ben zelf al een tijdje bezig, heb nu 29 lessen achter de rug en moet aanstaande maandag voor het eerst afrijden. Ik rij zelf in een afgeragde daewoo maar het werkt allemaal prima :P Heb afgelopen week gelukkig ook mijn theorie gehaald, wat toch wel even stressen was in dat zaaltje :P

Deel hier jullie ervaringen / vragen / wat dan ook.

What do you think about Rijbewijs, wie is er nog meer mee bezig ??

Vote :   

DeteqBoy    posted on 14-08-2008 16:13
Ja ben het verder wel met je eens Happy, laughing
soundcollector    posted on 14-08-2008 16:40
ff offtopic: dateqboy, kheb je al een paar keer een pm gestuurt? waarom stuurt ge nie trug...

back ontopic
justjustin    posted on 14-08-2008 16:45
Zo binnenkort derde onderdeel van mijn motor rijbewijs...eerste 2 onderdelen in 1x gehaald...theorie en speciale verrichtingen....
Op naar AFRIJDEN>>>Winking my eye
Antoine88    posted on 14-08-2008 16:58
Motor lijkt me ook wel lekker. Kan je lekker cruizen zonder oponthoud. Het lastige is is dat ik niet echt ervaring heb op 2 wielen. Oftewel geen feeling heb ontwikkeld op een brommer ofzo.
Dan gaan veel lessen worden.
Abc123    posted on 14-08-2008 17:12
Maandag mijn laatste rijles van 3u... zal blij zijn als het gedaan is want begint toch wel minder plezierig te worden nu!
justjustin    posted on 14-08-2008 17:14
Poster: Antoine88
Motor lijkt me ook wel lekker. Kan je lekker cruizen zonder oponthoud. Het lastige is is dat ik niet echt ervaring heb op 2 wielen. Oftewel geen feeling heb ontwikkeld op een brommer ofzo.
Dan gaan veel lessen worden.

Maakt geen fuck uitWinking my eye...
Ik heb zelfs een crosser gehad maar motor is zo anders
veel zwaarder en wat een power...zelfs op mijn lesmotor vind ik het ongelovelijkWinking my eye...

Zoiezo gewoon doen SUPER...nu al zin in mijn volgende les
DeteqBoy    posted on 14-08-2008 17:57
@ Soundcollector

Ik heb het al beantwoord en had sowiso maar 1 bericht van je?

Ontopic:

Motor lijkt me echt heel vet, maarja ik weet zeker dat ik uiteindelijk me nooit aan de regels ervoor zou houden. Plus dat je nogal kwetsbaar bent Happy, laughing
Sebasz    posted on 20-08-2008 18:04
Ik moet dinsdag examen doen voor mijn autorijbewijs :P Donderdag nog 2 lessen, maandag nog 2, en dinsdag een uur van tevoren nog één les.
Volgens mijn instructeur (die ik dan het meeste heb, ik heb vaak verschillende) kan ik het nu wel, maar ik ben volgens hem te weinig geconcentreerd bezig :P D.w.z. dat ik niet goed indraai voor bochten, te weinig in de spiegels kijk.

Maar ik heb er al wel vertrouwen in :P
Illusion    posted on 20-08-2008 22:10
Succes allemaal danWinking my eye Ik heb rijbewijs al weer 3 kwart jaar:D Gaat lekker. En ervaring komt allemaal na je rijbewijs gehaald te hebben.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Antoine88    posted on 21-08-2008 10:06
Ik heb altijd zo'n idee dat  ze met dat 'lesje' voor het examen nog ff wat geld willen uitknijpen..
DeteqBoy    posted on 21-08-2008 10:12
Ik vond het wel chill hoor, ben je toch weer even ingereden Happy, laughing

Sowieso had ik een pakket van 30 lessen dus dan betaal je er niks extras voor ofzo Happy, laughing De lessen waren gewoon zo ingepland.
djmamo    posted on 21-08-2008 14:24
ik begin volgende week vrijdag met mijn motor rijbewijs en van mijn baas heb ik mijn vrachtwagen rijbewijs gekregen, en ben daar nu ook druk mee bezig.

www.moonentertainment.nl
Illusion    posted on 21-08-2008 19:42
Poster: Antoine88
Ik heb altijd zo'n idee dat  ze met dat 'lesje' voor het examen nog ff wat geld willen uitknijpen..

Mjaaa... dat doen ze sowieso al met elke rijles:p Ik moest een dikke 40 euri per les betalen.  Nou dat laatste lesje maakt dan niet zoveel uit. Ik denk dat het gewoon serieus is om even in te rijden. Ook zij willen graag dat je je rijbewijs haalt:D Dan zijn ze van je af:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DeteqBoy    posted on 22-08-2008 17:29
zo das best duur dan, ik moest iets van 28 euro per uur betalen ofzo Happy, laughing
BunX    posted on 29-08-2008 19:01
Heb mijn voorlopig rijbewijs voor auto
DeteqBoy    posted on 29-08-2008 19:42
Wat houd dat voorlopige rijbewijs eigenlijk in? In NL is dat niet namelijk :P
NielsR    posted on 29-08-2008 19:43
Poster: DeteqBoy
Wat houd dat voorlopige rijbewijs eigenlijk in? In NL is dat niet namelijk :P

Mag je rijden met begeleider, je krijgt het als je slaagd voor je theorie.
Je mag wel niet rijden vrijdag en zaterdag en zondag en op een feestdag en een dag voor een feestdag van 22:00 tot 6:00
en je mag naast je begelijder maar 1 extra persoon meenemen en je begelijder moet ook al 8 jaar zijn rijbewijs hebben en in de laatste 3 jaar dit niet verloren hebben.

Wat je ook kan doen is als je je theorie gahaald heb 20 uur rijles gaan volgen en dan mag je zonder begeleider rijden maar dan moet je wel ouder zijn als 18.
User edit by NielsR on 29-08-2008 @ 19:45:59 (100%)
DeteqBoy    posted on 30-08-2008 10:37
Dus als je theorie hebt en ej hebt 20 rijlessen gehad mag je gewoon rijden? is er geen afsluitend examen ofzo?
Dniz    posted on 30-08-2008 13:48
Precies 10 jaar geleden begonnen met lessen. En inmiddels 9 jaar mijn rijbewijs :D Maar weet nog wel dat dat aardig stressen was.
Theorie 2x over gedaan (1x 6 fout echt zuur mocht er toen maar 5 hebben)
Praktijk 1x :D
NielsR    posted on 30-08-2008 16:13
Poster: DeteqBoy
Dus als je theorie hebt en ej hebt 20 rijlessen gehad mag je gewoon rijden? is er geen afsluitend examen ofzo?

Als je 20 rijlessen hebt krijg je een voorlopig rijbewijs waar je zonder begelijder mag mee rijden maar je mag dan ook niet rijden tussen 22:00 en 6:00 op de hierboven vernoemde dagen en je mag geen passagier meenemen alleen een begeleider en dan mag je ook 1 extra passagier meenemen als je een begeleider hebt snap je.
En dit voorlopig rijbewijs geld ook maar 18 maanden terwijl een gewoon voorlopig rijbewijs 36 maanden geld met begelijder dan altijd he.
En om je echt rijbewijs te halen zal je zoals iedereen het praktijkexamen moeten doen.
Basrose    posted on 30-08-2008 16:31
Wat een aparte regeling ik heb je nog nooit van gehoord.

Wel grappig dat het zomaar kan bij jullie
NielsR    posted on 30-08-2008 16:44
Poster: Basrose
Wat een aparte regeling ik heb je nog nooit van gehoord.

Wel grappig dat het zomaar kan bij jullie

Jah maar dit si volgens mij nog maar een jaar of 2 ingevoerd dacht ik.

De regels zijn overal wat verschillend he in belgie heb je dit in nederland dat je moet er wat mee bezig zijn voor het te snappen snap je haha maar ik snap jullie nederlandse schoolsysteem bv ook helemaal niet.
djmamo    posted on 30-08-2008 23:38
Poster: NielsR

Jah maar dit si volgens mij nog maar een jaar of 2 ingevoerd dacht ik.

De regels zijn overal wat verschillend he in belgie heb je dit in nederland dat je moet er wat mee bezig zijn voor het te snappen snap je haha maar ik snap jullie nederlandse schoolsysteem bv ook helemaal niet.

die gasten die dat hebben rijden toch met een A op hun wagen?
www.moonentertainment.nl
Abc123    posted on 30-08-2008 23:52
Ik heb nu mijn voorlopig rijbewijs... heb 20 u rijles gevolgd en mag nu alleen rijden!

Moet met een L op de achteruit rondrijden maar heb er zelf geen last van! :p
NielsR    posted on 31-08-2008 00:09
Poster: djmamo

die gasten die dat hebben rijden toch met een A op hun wagen?

Nee een "L" zoals iedereen met een voorlopig rijbewijs zowel degene die alleen mogen rijden dan degene met begelijder, een 2de spiegel is wel niet verplicht als je 20 uur rijles hebt gevolgd.

251 Users online: AudioRelives & 17 Guests (233 Unknown)
Pages generated today : 9.715
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.487.716