van md naar cd
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

n-traxx    posted on 26-06-2005 15:15
Ik heb een setje opgenomen op mijn minidisc speler en wil dit op een cd zetten. Heeft iemand hier ervaring me? wat is goed software? en hoe ver gaat de geluidskwaliteit achteruit?

What do you think about van md naar cd ??

Vote :   

Basrose    posted on 26-06-2005 19:41
Je kan dezelfde qualiteit behouden als dat je hebt opgenomen zolang je m maar goed convert.. mist het geen mp3 of wav is. Ik neem aan dat je je minidiscspeler op je pc kan aansluiten... Je zou iets meer info moeten geven hoe of wat. dan kunnen we je verder helpen

W.i.M    posted on 26-06-2005 20:48
Waarom zou het geen .wav mogen zijn ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Lead    posted on 27-06-2005 08:27
Ik heb een geluidskaart met een digitale audio ingang. Ik zou de optische uitgang van mijn MDspeler aan mijn computer hangen en zo een digitale opname van de disc maken.

En als je hem dan opslaat als .WAV hou je de beste kwaliteit. Een WAV kun je direct met Nero op CD branden...
Let the BASS be louder
Gilles    posted on 27-06-2005 09:44
Is .wav dan zoveel beter?

Op dit moment haal ik de sets vanaf MD binnen met soundforge (ook nog analoog) en rip/sla die op op 192kbps mp3's. Die fik ik dan op een cd.
Nero heeft ook software om dat te doen trouwens, Nero Soundtrax.

Ik denk dat wat dit betreft er meerdere manieren zijn om je set op cd the krijgen, zoek voor jezelf wat het best werkt (ik vind soundforge dus wat makkelijker).

Eigenlijk is al mijn draai muziek afkomstig van mp3 (192kbps en hoger) dus vraag me even af of het voor mij ook wel zinvol is om het als .wav op te slaan. Maar enige uitleg hierover is wel welkom Happy, laughing
User edit by Gilles on 27-06-2005 @ 09:45:05 (3%)
Ves    posted on 27-06-2005 11:25
Gilles kan nu al zeggen dat er teveel apparaten tussen zitten dus het geluid kwaliteit word minder bij elke bij elke transfer.

Voor je mp3 kan je beter 320 kbps hebben. he klinkt het best naar wav. formaat.

Maar zoals je zelf zegd iedereen moet zoeken wat hij het beste vindt. ik pas sommige samples van de tv -> pc -> naar SD-card of Cd

Gilles    posted on 27-06-2005 12:57
Mee eens Ves, Ik had ook eigenlijk het plan opgevat om de mixer rechtstreeks aan de pc te hangen.
Dat scheelt in elk geval weer het gedoe met die mini disks.
n-traxx    posted on 27-06-2005 17:13
ik sluit mn MD analoog op een pctje aan. En moet het dan dus recorden naar wav, maar wat is hier een goed programma voor? Het lijkt me niet dat ik hier de windows sound recorder voor kan gebruiken. Gilles zei al dat hij soundforge gebruikt. Kan je met soundforge het in stukken knippen??

En kan iemand me nog over andere programma's vertellen. Ik kan hier alles voor slechts een paar eurotjes krijgen, dus welk programma maakt echt niet uit. Maar ik heb gewoon geen zin om in het wilde weg maar dingen uit te gaan proberen. Gewoon in 1 keer goed doen, toch?
User edit by n-traxx on 27-06-2005 @ 17:46:04 (1%)
Gilles    posted on 27-06-2005 17:55
Ik zou voor soundforge gaan maar ja, ik ben er ook aan gewend.
Er zijn veel dj's (armin bv) die het gebruiken.
Met soundforge kan je ook knippen, eigenlijk bijna alles wat er ermee wou doen is gelukt.
MadSteven    posted on 27-06-2005 19:12
Daar kan je toch ook een Soundblaster Live! 24-bit digital voor gebruiken... Of een kaart uit die series en een NetMD?

Hup, USB kabeltje erbij en programmatje van Creative gebruik om je atrac om te zetten naar wave of mp3.

Trouwens, wie weet kan je dat programmatje wel downloaden op www.creativelabs.com, maar dan rest de vraag of je een NetMD hebt...
User edit by MadSteven on 27-06-2005 @ 19:12:23 (1%)
Lead    posted on 27-06-2005 22:46
Ik gebruik zelf Acid Pro en Adobe Audition voor het audio werk. Voor het sequencen gebruik ik Ableton Live.

Opnemen van audio gaat goed in zowel Acid als Audition (dit heette voorheen altijd : CoolEditPro). Indien je schijfruimte het toelaat is het best WAV, dit is het ruwe formaat zonder enige vorm van compressie. Doordat MP3 altijd comprimeert zullen er mensen zijn die vol blijven houden dat het niets is.

Ik gebruik altijd VBR (variable BitRate) op 192-320 kbps. Het omzetten van WAV files doe ik met dBPowerAmp die de LAME encoder gebruikt, die plaatst een optie in je rechter-muisknop-menu op een audiofile voor het omzetten ervan.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 27-06-2005 22:46 (1%)
n-traxx    posted on 27-06-2005 22:55
Ja, dat wilde ik nou horen! 1 van mijn vrienden back-home gebruikte cooleditpro, maar ik was die naam vergeten. Maar nu heet dat dus audition. Thanks. ga em morgen meteen halen. :D

W.i.M    posted on 02-07-2005 13:34
Poster: Gilles
Is .wav dan zoveel beter?

-knip-

.Wav is een ongecomprimeerde formaat. Er is dus totaal geen kwaliteitsverlies. Of het zinvol is als je alles al in mp3 hebt is de vraag. Als toch alles al in Mp3 formaat staat dan heeft het niet zo veel zin.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
n-traxx    posted on 03-07-2005 21:12
trouwens jongens; mijn setje staat nu netjes op een cd. Niet pro qualiteit, maar das voor een demo-tje ook niet nodig. thx
Lead    posted on 04-07-2005 00:08
En programma's zoals Ableton Live kunnen alleen maar ongecomprimeerde audio aan.
Let the BASS be louder
MadSteven    posted on 06-07-2005 22:07
Ow... Dus CoolEdit heet nou Audition.

Goed dat ik dat weet.

Fenk joe.
JayK    posted on 22-02-2006 20:15
dus als ik een md heb kan ik die op mn mixer aansluiten mn setje daar op opnemen en vervolgen naar mn pc zetten met Audition en op cd branden??
User edit by JayK on 22-02-2006 @ 22:15:58 (1%)
Lead    posted on 22-02-2006 22:40
ik zou de analoge uitgang van je MD speler op je PC aansluiten. Geen mixer of setje ertussen. Alles geeft kwaliteitsverlies. Het lieft moet je je MD speler digitaal op je PC aansluiten.

Bij voorkeur sla je de muziek op als ongecomprimeerd .WAV. Als je al gaat comprimeren naar MP3, die dit dan met een Constrate bit Rate (CBR) op 320 kbps. Dit is de beste kwaliteit MP3 die je kunt maken. Bestandsruimte vind ik bij MP3 niet belangrijk.

Nero kan WAV op een Audio CD branden. Dit geeft naar mijn idee het minste verlies.
Let the BASS be louder
JayK    posted on 22-02-2006 22:56
Nou kijk ik zat dus meer zo te denken maar weet niet of het kan  ik heb een porteble
md speler/recorder  en nou vraag ik mij dus af kan ik die op mn mixer aansluiten om mn setjes op te nemen? en ze dan via die md speler weer op mn pc zetten want want mn pc staat beneden en mn booth staat boven.
victorn    posted on 23-02-2006 08:23
Tuurlijk kan dat. Je hebt alleen door die extra schakel iets meer verlies aan geluidskwaliteit dan dat je je mixer direct aan je computer hangt, maar het zou toch prima moeten kunnen.

Natuurlijk wel ervoor zorgen dat het signaal niet te hard je minidisk binnenkomt!

JayK    posted on 23-02-2006 12:57
Oke dan dat wou ik nou weten maar nou nog ff op welke uitgang moet ik dat ding aansluiten?
Ferry    posted on 23-02-2006 23:03
Ik heb een analoge (los component) cd brander gekocht.
Dan kan je met md analoog opnemen,editen,knippen en plakken, en dan digitaal over branden op cd, en dan neemt de cd-brander ook gelijk de gecreëerde tracks mee, dus een complete cd.
Van digitaal naar digitaal gaat niet!
Er rust een kopieer beveiliging op digitaal naar digitaal overnemen, dus pas op!
de enige oplossing is dan om weer eerst analoog op md op te nemen.
Zo kan je ook kopiëer beveiligde cd's over kopieren...
Lead    posted on 24-02-2006 10:06
Om het copieren te vergemakkelijken had Behringer een UltraMatch, helaas is deze niet meer in het pakket. Behringer maakt weinig goeds, maar dit apparaatjes was echt te gek. een soort digitale patchbay die gelijk afrekent met de copieerbeveiliging van digitaal copieren.

Dit konden ze doen door het toestel zo in de markt te zetten dat dit 'ideaal was om eigen studio recordings te vermenigvuldigen'.
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

120 Users online: 25 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 37.999
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.846.458