Dank voor je reactie, maar hoe werkt draaien via je laptop met Midi dan?
Ik kan me daar even vrij weinig van voorstellen. Of zeg je dat het eigenlijk gewoon beter is om met CD's te draaien dan helemaal digitaal? Wat zijn de voor en nadelen in jou ogen?Ik weet er allemaal nog vrij weinig van dus help me ff
ciao
Poster: SappigDank voor je reactie, maar hoe werkt draaien via je laptop met Midi dan?
Ik kan me daar even vrij weinig van voorstellen. Of zeg je dat het eigenlijk gewoon beter is om met CD's te draaien dan helemaal digitaal? Wat zijn de voor en nadelen in jou ogen?Ik weet er allemaal nog vrij weinig van dus help me ff
ciao
he
ik zou gewoon 2 cd spelers halen zonder midi functie enzo halen
gewoon 2 standaard cd spelers en 1 mixer
bijv 2 rmp1 van reloop en 1 rmx 40 dsp
(heb ik ook) werkt heel chill
ook niet direct heel goed koop
jij woont in bussum zie ik
zelf woon ik in naarden
ben jij mattijs want dan ken ik je wel
ben chris
Bedankt voor alle ideeën. Als ik het goed begrijp zijn er dus in grote lijnen drie opties:
1. Alleen een midi controller (Hercules DJC RMX/ Vestax VCI 100/Numark Total Control etc)
2. Timecode setup met mixer en 2 Numark TT's/CDJ's en Traktor Scratch of Reloop SPIN.
3. Een of twee CD spelers (Denon DN-S1200 lijkt me wel wat) met mixer, en dan via midi aan Traktor aansluiten.
Aangezien het mij naast het maken van mixjes ook gaat om het goed kunnen omgaan met echte CD spelers en mixers (voor als ik binnenkort in een dikke clubba sta te spinnen ofzo , lijkt me alleen een midi controller een beetje net niet. Of zijn de knoppen op een goede midi controller vergelijkbaar met, laat ik eens gek doen, bijvoorbeeld twee CDJ-800's en een DJM-700 (wat ik zou kopen als het geld me op de rug groeide)? Anders gezegd: kan je met het echte spul ook goed overweg als je goed overweg kan met de Hercules ofzo?
Een timecode setup is ook wel mooi, maar scratchen ofzo zie ik mezelf ook niet echt doen, dus is dan toch gewoon 2 cd spelers connecten aan je laptop de beste (en de prijzigste) optie?
@DJADMIN: waarom zou ik 2 cd spelers kopen, en daarnaast nog een midi-controller? Is dat niet een beetje dubbelop of zie ik dat verkeerd? Bedoel je dan dat je zegmaar die midi controller dan ook weer aansluit op de mixer en dat je daarom een 4 kanaals mixer nodig hebt?
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.