groepsverband draaien en niet overeenkomen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RePlayz    posted on 21-06-2008 18:34
hey,

ik heb gister een party gehad waar ik in eerste instantie zou draaien en hulp zou krijgen van nog twee andere dj's....achteraf bleken dat dj's te zijn die al verder en professioneler waren dan ik...op zich niet er, juist leuk en leerzaam, maaarrrrrrrr....zij waren gewend op festivals te draaien en dus urenlang dezelfde muziek-stijl aan te houden, maar dit was een examenfeest en meestal word daar all-round gedraaid....daar was ik dus ook op voorbereid...uiteindelijk kwam het erop neer dat zij de overhand probeerden te nemen en een groot deel van de tijd hun favo-stijl draaide --> tech-trance / progressive.....op zich niet erg, maar ik merkte dat het publiek het op een gegeven moment tog wel beu werd....ik probeerde dat wat verandering in te brengen door langzaam te stijl van richting te veranderen, maar toen kreeg ik commentaar van hun dat mijn platenkeuze nog een aandachtspunt voor verbetering was :S ze snapte mijn redenering niet, maar goed.......

wat ik dus na dit lange verhaal wilde vragen.......in het geval dat je moet samendraaien en beide partijen met verschillende behoeftes daar komen, hoe kan je daar het beste mee omgaanConfused? Van tevoren wist ik niet dat ze dit zouden doen, had ik niet verwacht..

graag jullie meningen Winking my eye

What do you think about groepsverband draaien en niet overeenkomen ??

Vote :   

djjw    posted on 21-06-2008 18:45
In jou geval kun je dat overmacht noemen, degene die je boekt,
hoort daar eigenlijk rekening mee tehouden...

Nu ben ik eigenlijk zo'n beetje gestopt met op zulke feesten draaien,
maar voor ik ja zeg, vraag ik altijd of ik alleen draai, zo nee, wat die andere draaien.

Word ik gevraagd voor all round dan moeten die andere ook allround draaien!

Eigenlijk heb je gedaan wat je moest doen, en dat is : het interessant houden voor
het publiek!
Veel meer kan je niet doen, hoe je daar op zo'n moment mee om moet gaan,
zorgen dat je het publiek mee krijgt, zodat iedereen denkt sow als hij draaid word het
pas gezellig en leuk.

Is meteen goede reclame voor jezelf, ook al zijn die andere qua. skills beter..
Als ze jou leuker vinden draaien, doe jij het op dat moment goed!
User edit by djjw on 21-06-2008 @ 18:49:12 (74%)
Bastian    posted on 21-06-2008 18:53

Ten eerste lekkere ego van die gasten en als ze dan zoveel ervaring hebben dan kunnen ze heus wel aanvoelen als ze eens ff wat anders moeten draaien lijkt me zo..
Net zoals djjw zegt, beetje selectief mee om gaanWinking my eye

Boyd    posted on 21-06-2008 18:58
Of mischien dat ze het expres proberen the vern**ken, maar dan zeg je gewoom wie is hier nu aant draaien?

Of je gaat naar de organisator,
Bram-V    posted on 21-06-2008 19:03
Zorgen dat je voortaan alleen samen draait met mensen die je kent?
fistfull    posted on 21-06-2008 19:13

Als ze echt goeie dj's waren, en ze zouden zien dat het publiek de trance een beetje zat was, zouden ze iets anders moeten draaien. Jij hebt dit dan ook gedaan en ik vind dat juist goed. Je kan door blijven gaan in de trance maar daar zal het feest niet leuker op worden. Ik zou zelf trouwens ook all-round draaien op examenfeesten. Zeker niet te veel techno!

Gery    posted on 21-06-2008 19:49
wat ook niet direct duidelijk is was wie wanneer juist draaide. hadden jullie allemaal vaste uren? of niet...

mocht dit het geval zijn hebben die andere dj zeker het recht om te draaien wat zij wouden, zoals reeds gezegd, als jij daarna wel het publiek weet te entertainen is dat een pluspunt voor jou en hebben zij zeker niet het recht om zich te moeien met jouw set.

deze fout wordt helaas door heel veel dj's gemaakt die geboekt worden voor studentenfeesten, examenfeesten - en noem maar nog zo een aantal feesten in dit genre - maar dit jis niet jouw probleem maar dat van de organisator.

indien je geen vaste uren hebt afgesproken en je merkt duidelijk een verschil van stijl ben je best om duidelijke afspraken te maken van wie wanneer draait.
DJ - Producer
Jorrit    posted on 22-06-2008 15:29
Poster: bram-vercammen
Zorgen dat je voortaan alleen samen draait met mensen die je kent?

Dan kom je ook niet ver... Word je bij wijze van spreken geboekt op sensation: "Nee sorry, ik heb geen flauw idee wie tocadisco is, dus dat lijkt me geen goed idee!"
(heel erg overdreven, maar dit gaat ook op voor veel andere potentieel leuke boekingen)

Denk niet dat je je hier druk om moet maken. Zo te horen waren die DJ's nogal vol van zichzelf en vonden ze het nodig jou commentaar te geven, terwijl jij blijkbaar beter doorhebt waar het omgaat: Het publiek aanvoelen.
Freddies    posted on 22-06-2008 21:29
Op een examenfeest zou ik ook zeker niet op één stijl blijven hangen, vooral lekker all-round alles door elkaar draaien dat is wat ze willen Winking my eye! En goed dat je daarop inspeelt.

Ik heb 1 keertje in een club gedraaid samen met de huis DJ (ook op examenfeestje, hij draaide gewoon club muziek enzo) en ik heb ook af en toe een iets andere genre er doorheen geknald, maar was ie wel van onder de indruk. Vond ie wel leuk afwisseling, dus zo kan het ook Winking my eye
Stefjuuh    posted on 22-06-2008 21:33
Idd, uren afspreken is het beste, anders is het altijd een beetje half/half, wat erg vervelend is, niet gewoon even lekker door kunnen draaien, omdat andere dj en dan doorheen komt, of kroegmuziek...>.>
Hen    posted on 05-07-2008 18:56
Niet echt professioneel van die twee dan. Mag je nog van geluk spreken dat ze het in het begin nog leuk vonden, examenfeestjes waar ik tot nu toe draaide konnen ze alleen maar allround waarderen. Maja je hebt wel goed gehandeld in die situatie. Ik zou in ieder geval altijd van tevoren bespreken hoe en wat.

This is an old Topic

No new postings for 6.273 days.
 Post CommentThat would be 209.1 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

203 Users online: 124 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 78.014
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.345.987