profielwerkstuk
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

fistfull    posted on 20-06-2008 18:34
Hallo,

Vandaag hebben we de mededeling op school gekregen dat we het onderwerp van ons profielwerkstuk voor volgend jaar deze week moeten melden. Nu doe ik dus de E&M met management en organisatie. Ik wil dus graag een profielwerkstuk maken over iets wat met organisatie en management te maken heeft. Ik zat zelf te denken aan iets met het organiseren van een groot muzikaal evenement (bijv. Defqon/Qlimax). Mijn mentor zei dat dit best een goed en origineel idee is. Ze zei d'r alleen wel bij dat ik het dan wel erg proffesioneel moet aanpakken en alles tot in de kleinste details moet beschrijven.  Nu weet ik dat hier wel een aantal mensen rond kijken die wel eens een feest hebben georganiseerd. Nu is mijn vraag aan deze mensen: Kunnen jullie mij misschien helpen met kleine dingen opnoemen waaraan je in eerste instantie niet aan denkt als je een feest wil organiseren. Dan kan ik een beetje zien ofdat het wel haalbaar is om over dit onderwerp een profielwerkstuk te maken.

Noem alles maar wat in je op komt.
Alvast hartelijk bedankt!

What do you think about profielwerkstuk ??

Vote :   

MCO    posted on 20-06-2008 18:39
Same here, maar heb alleen nog geen onderwerp voor dat werkstuk... maar opzich idd een heel origineel onderwerp!
Hoop dat mensen je kunnen helpen succes er mee iig
Dj_Fantasy    posted on 20-06-2008 18:56

Waar ga je met het afval blijven?
Hoe ga je aan genoeg stroom komen?
Wat doe je met geluidsoverlast en met de buurbewoners?

dj2dj.nl
DNR    posted on 20-06-2008 21:07
drank
Sanitair
stroom
bewaking
eerste hulp
licht
geluid
artiesten
afval
tijdsindeling
hekken en afrastering
e.v.t. tent
reclame
backstage ruimte's
eten
 en ga zo maar door en je komt er welWinking my eye
Gery    posted on 20-06-2008 21:17
verzekering!
personeel, opkuis, opbouw, bars
nodige vergunningen
affiches, flyers
DJ - Producer
fistfull    posted on 20-06-2008 21:26
Hartstikke bedankt, ik zie zo al 5 dingen waar ik niet aan heb gedacht! Echt heel erg bedankt!
ianroma    posted on 20-06-2008 21:34
sponsors
PJ    posted on 20-06-2008 23:49
ticket verkoop: waar, eventueel samen met sponsor (als dit vb een muziekwinkel ofzo zou zijn)

en zoals gery zegt verzekeringen en vergunningen: dit kan heel ver gaan vb voor affiches langs de weg, daar heb je bij ons een vergunning en verzekering voor nodig
User edit by PJ on 20-06-2008 @ 23:52:11 (100%)
Berbo    posted on 21-06-2008 00:09

-verloren goederen
Xitrate    posted on 21-06-2008 01:17
Financiele aansprakelijkheid Happy, laughing
fistfull    posted on 21-06-2008 19:19
Heel erg bedankt, dan heb ik nog een vraag: Hoelang duurt de voorbereiding van zo'n feest ongeveer?
Gery    posted on 21-06-2008 19:53
je mag toch al gouw gaan rekenen op een 3 tal weken eer je alle logistieke en andere zaken geregeld hebt.
maar dan moet je nog wel de tijd bijtellen die je nodig hebt om promotie te voeren ed.

Ik heb 2 maand terug op mijn eentje een feest georganiseerd voor 800 man in een feesttent.
en het is meer werk in de praktijk dan dat je alles hier ziet staan.

om een voorbeeld te geven ben ik voor mijn brouwer contract enzo naar InBev zelf moeten gaan voor het sponsorcontract te bespreken enzo.

miss nog iets waar je op moet letten is dat je geen brandbare materialen gebruikt!
DJ - Producer
JollyJunkie    posted on 21-06-2008 19:56
Vervoer van alle spullen mag je ook niet vergeten!
fistfull    posted on 21-06-2008 20:32
Alweer bedankt, maak je bij het organiseren van zo'n feest eigenlijk veel winst, misschien handig om te weten omdat dit in de nabeschouwing moet.
Gery    posted on 21-06-2008 21:29
Poster: fistfull
Alweer bedankt, maak je bij het organiseren van zo'n feest eigenlijk veel winst, misschien handig om te weten omdat dit in de nabeschouwing moet.
 eerste editie van mijn feest was break even!

maar dat is vooral omdat er heel weinig gedronken geweest is door de koude! Unhappy
DJ - Producer
Xitrate    posted on 21-06-2008 23:31
Poster: fistfull

Hangt er vanaf of het bekend is of niet, grote feesten als Sensation, Defqon,etc. die zullen zeker winst maken. Maar als je kijkt naar beginnende feesten die zullen verlies, break even, of misschien een beetje winst maken. Hangt ook af van de marketing en promotie.
fistfull    posted on 22-06-2008 13:34
Bedankt voor alle reacties!
MaD    posted on 22-06-2008 13:37
Een goede datum, dus niet tegelijk met concurerende evenementen
noadja.com /// aboveall.nl
Lead    posted on 22-06-2008 14:37
Poster: Gery
je mag toch al gouw gaan rekenen op een 3 tal weken eer je alle logistieke en andere zaken geregeld hebt.
maar dan moet je nog wel de tijd bijtellen die je nodig hebt om promotie te voeren ed.
...

3 weken WOW Da's kort !

Meestal begin je met voorbereidingen een aantal maanden van te voren, je wilt immer niet voor verrassingen komen te staan. Er gaan altijd dingen niet volgens plan en je moet tijd reserveren voor onvoorziene problemen.

Vaak wordt bij de organisatie wel aan de grote lijnen van alles gedacht, maar vergeet ook de details niet die voor een serieus probleem kunnen veroorzaken.

Als je voor de garderobe bijvoorbeeld overal aan denkt behalve aan de manier hoe je het nummertje bevestigd aan de jas bevestigd krijg je lange rijen nog voordat iedereen binnen is. Ook te weinig plastic bekertje voor de bar is een vervelende situatie.

Bereken altijd je break-even punt en hou dit in de gaten... als je verlies ziet aankomen moet je alle zeilen bij zetten om dit te beperken.
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 6.291 days.
 Post CommentThat would be 209.7 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

205 Users online: 75 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 26.478
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.843.024