Sabam illegale muziek (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

soundcollector    posted on 20-06-2008 15:30
Hallo,

Het zoveelste topic alweer over illegale muziek.
Ik heb vandaag een brief van Sabam gekregen met het volgende aanbod: Een dj- licentie...

Ik weet nie als iemand van jullie zo een brief ook hebben gehad maar het komt dus neer op:
Ik moet 260 euro per jaar betalen, en dan krijg ik een DJ-licentie:

Om het kort samen te vatten mag je met een dj licentie gewoon, je originele cd's, muziek op pc, lp's schrijven op cd's (dus kopieren) zodat de originele cd ofzo niet beschadigt kan worden.

Dus gewoon originele cd's kopieren (die al van jouw zijn) zodat deze niet beschadigt worden als je ergens gaat draaien... en daar moet je 260 euro voor betalen.

Nu ik wil weten wat jullie hier van vinden, ik werd echt zo kwaad toen ik deze brief kreeg, ik vind niet dat wij misdoen door het te kopieren ofzo ookal heb je het origineel. Want er is hier lang gezegd dat dit zelfs wel mocht.

Ik vind die van sabam en simmim dikke afzetters, gewoonweg dikke maffia. Het word tijd dat ze die handel volledig boycotten.

Maandag ga ik de brieven inscanne omdatk seffes naar afro latino festival vertrek.

Kzou zeggen: zet hier je frustratie neer Winking my eye

gr

What do you think about Sabam illegale muziek ??

Vote :   
maarten_geurts    posted on 27-10-2011 20:57
@Blackaround, dat is leuk voor de dj's die veel betaald krijgen maar 99 % van de dj's die ervan moeten leven zjn blij als ze hun huur betaald krijgen.

@Maxmantz, officieel mag dat niet. Je mag dan alleen de mix versie van die cd draaien.
Yorick    posted on 27-10-2011 23:57
Poster: Blackaround
De clubs zouden beter de dj's controleren..

Ze moeten ons ervoor waarschuwen dat ze alles controleren .. 1 illegaal liedje..

Niet draaien.. Klaar

Hebben we tenminste geen problemen meer met sabam enz..

Dan weet je gewoon van oke, al mijn muziek moet legaal zijn!

Hahaha,,
Doei! gaat nooit gebeuren dit... Begrijp met alle respect het werk van Sabam maar als ze mij pakken krijgen ze niks!
Beetje mijn levenswerk innemen en mijn inkomsten dwars zitten en zelf miljoenen verdienen BAH!
Kom dan maar op met de politie of wat dan ook..
djmstr223    posted on 28-10-2011 09:37
Ik heb al mijn muziek illegaal op een nummer na en een zooi bootlegs/mashups moet ik dan serieus 400x250=100.000 euro boete gaan betalen?
www.bramvanbergen.nl
MichaelMiller    posted on 28-10-2011 13:40
@DJMstr223 Zo te lezen aan je post zit je nog lang niet op een niveau waar je echt op serieuze plaatsen draait waar er maar misschien ook een kans is dat ze komen controleren. Je bent vast nog erg jong, net zoals ik, dus is het natuurlijk niet makkelijk om alles legaal te kopen. Ik spaar ook liever voor nieuwe CDJ's dan dat ik legaal alle muziek?koop. Je draait vaak maar 1 uur/2 uur bij wat grotere, serieuze boekingen. Aangezien je denk ik bijna niet zo'n boekingen hebt, of ?berhaupt een leuk aantal boekingen, is het ook nog niet echt nodig om alles legaal te kopen. En als je dus 1 of 2 uur draait, hoef je niet voor ?100.000 aan muziek te kopen, hoor. De tracks die ik koop, draai ik ook echt vaak en vind ik helemaal geweldig. ALS ze komen controleren, dan heb ik toch mijn aankoopbewijzen, die je via de mail hebt gekregen van Beatport/Dancetunes/whatever... van groot aantal nummers die ik in die set van een uur draai. Je mag, heb ik aantal keer gelezen op dit forum, weigeren. Als dit echt niet zo blijkt te zijn, kan je nog in ieder geval groot gedeelte van tracks 'bewijzen' dat ze legaal zijn. Weet niet of je dan nog kan praten van, ja heb ook nog van anderen gekregen o.i.d. of gewoon van; Ik ga niet alles meenemen. Verwacht wel dat ze dan later gaan controleren.

Corrigeer me als ik iets heb neergezet wat totaal niet klopt. Ga me er ook nog beter in verdiepen, krijg nu dus wat meer van die boekingen waar ik het dus over heb. Weet niet of ze je later nog gaan controleren bijvoorbeeld voor overige tracks, waar je geen aankoopbewijzen van bij hebt. STEL ze gaan je controleren, wat me zoals ik al zei onwaarschijnlijk lijkt voorlopig, dan zou ik toch maar proberen te weigeren in eerste instantie i.p.v. zeggen van; Ja, ik heb alles illegaal. Dan zit boete er misschien wel in, en/of dat je optreden stilgelegd worden, wat mij nog erger lijkt.

En Nederland/Belgi? verschilt toch voor een groot gedeelte. Buma/Stemra is de 'Nederlandse versie van?Sabam'.
Buma/Stemra is er voor de auteurs/componisten.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Luxx    posted on 29-10-2011 12:19
is het trouwens niet ontzettend nutteloos om bepaalde DJ?s te gaan controleren..? om even mijzelf als voorbeeld te nemen, ik draai samen met iemand anders en een zangeres onder de naam The Voyagers. als wij ergens draaien dan zijn dat alleen maar onze eigen platen + de platen die we gratis gekregen hebben als promo's. dus ik heb geen enkele track gekocht die wij spelen, maar het is wel allemaal legaal. hoe leg je dat ooit uit aan zo'n SABAM of BUMA mannetje die gewoon als een robot zijn werk doet zonder enig verstand van zaken?
www.mothermusic.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

241 Users online: 52 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 12.442
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.347.973