Numark/reloop (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rzenith    posted on 19-06-2008 18:01

Hallo, ik zou graag een dj installatie kopen.
De cd spelers heb ik al gekozen axis 4 van numark.
Kzou graag een mengpaneel kopen met 3 kanalen zo kan ik mijn laptop daar ook op aansluiten.

Er zijn 2 mengpanelen die ik zou willen kopen, maar kan er maar één kopen Happy, laughing
- Numark dm 2050

De DM 2050 is een 3 kanaals 10" dj mixer. Voorzien van onder andere ·         4/6 lijn (omschakelbaar) en 2 phono ingangnen ·         Apart microfoon kanaal met regelbaar volume, bass en treble ·         3 bands EQ met freqency kill en gain per kanaal ·         Vervangbare crossfader met reverse en slope control ·         Schakelbare voorafluistering

Of
-Reloop access 3

·         3 channel DJ mixer ·         Very excellent sound quality ·         Cue mix via mini fader ·         Extra LED display for cue signal per channel ·         Crossfader with adjustable curve, reversible ·         3-fold equalizer for all channels ·         Output LED per channel ·         smooth-running fader        ·         Inputs: 3 phono, 3 (+3) line, 1 mic ·         Outputs: 1 master, 1 rec. ·         EQ range: +10/-40 dB ·         Dimensions: 250 x 80 x 280 mm ·         Weight: 3,2 kg

Kzou graag een mengpaneel hebben die redelijk lang meegaat, en goed werkt.
En hoe moet je voorbeluisteren bij de numark?

mvg rzenith

User edit by rzenith on 13-07-2008 @ 18:09:04 (100%)

What do you think about Numark/reloop ??

Vote :   

woxa    posted on 19-06-2008 18:09
het is te zien voor wat je er op sluit
rzenith    posted on 19-06-2008 18:11
Normaal 2 cd spelers Happy, laughing
Didier_Deluxe    posted on 19-06-2008 19:16

Dan zou ik je de Reloop RMX-20 aanraden..
Die numark is niets, die heeft slechts een tweedelige toonregeling.

rzenith    posted on 19-06-2008 20:38
Poster: Didier_Deluxe

Dan zou ik je de Reloop RMX-20 aanraden..
Die numark is niets, die heeft slechts een tweedelige toonregeling.

ksnap niet juist wat dat ge der met bedoelt?

Hoe zit het met de kwaliteit, beter dan jb system?
User edit by rzenith on 19-06-2008 @ 20:39:09 (26%)
diddy    posted on 19-06-2008 20:45
K  denk dat je nu beter even voor voorlopig een goedkoop mengpaneeltje neemt en een beetje verder spaart voor iets met of wat naam. dan bedoel ik geen JBS of Numark maar dan heb ik het over Denon, Pioneer,.... Ik had me op 2dehands een IMG stage Line MPX-500 voor 50€ kunnen kopen. Er was niets aan en ik draai er nu nog altijd mee! Dit is echt een zalige aankoop geweest heeft ook wel geen naam als Pioneer ofzo maar doet wel wat ie moet doen en nu ga ik overgaan naar pioneer.
Didier_Deluxe    posted on 19-06-2008 21:54
Poster: rzenith

ksnap niet juist wat dat ge der met bedoelt?

Hoe zit het met de kwaliteit, beter dan jb system?

Die Numark die je zei heeft slecht 2 draaiknoppen een voor de hoge tonen, en een voor de lage tonen.
De Reloop heeft 3 knoppen, een voor hoge tonen, lage tonen en een voor de middentonen.
Ik spreek niet uit ervaring maar door wat ik er al over gelezen heb mag je die Reloop wel boven JB systems plaatsen. Maar dit maakt het natuurlijk nog geen ecler/denon/pio/...
Maar voor 150 euri lijkt het me de beste koop, tenzij je tweedehands wil kopen natuurlijk.
Berbo    posted on 19-06-2008 22:20
1 tip:
KOOP NIET DE RELOOP RMX 20!!!
ik heb deze zelf ook, en ik ben er zeer ontevreden over, namelijk:
-van de faders klopt geen bal (of je hem nou op cut of long hebt staan...het maakt bijna niets uit)
-cue kanaal lekt als ik weet niet wat
-het plaatje van internet zegt andere dingen als het product zelf
Bambilaner    posted on 19-06-2008 22:31
2-bands EQ op de DM-1050?
Het eerste dat ik ervan hoor
www.facebook.com/vinniebegooddj
Twello    posted on 19-06-2008 22:54
Poster: Beerbo
1 tip:
KOOP NIET DE RELOOP RMX 20!!!
ik heb deze zelf ook, en ik ben er zeer ontevreden over, namelijk:
-van de faders klopt geen bal (of je hem nou op cut of long hebt staan...het maakt bijna niets uit)
-cue kanaal lekt als ik weet niet wat
-het plaatje van internet zegt andere dingen als het product zelf

Dat heb ik nog nooit gehoort wat jij zegt... Ik had een RMX-40 en ik vond het een perfecte mixer! En ik neem aan dat ze beide intern gelijk zijn op wat kleine details na.
rzenith    posted on 20-06-2008 08:17
Poster: Bambilaner
2-bands EQ op de DM-1050?
Het eerste dat ik ervan hoor

Zijn het er geen 3 ?
Zie foto
Welk merk is er nu beter numark of reloop?
numark
JollyJunkie    posted on 20-06-2008 09:42
Er is niet een merk wat per definitie beter is,
Het kan voor jou wel het beste zijn omdat jij het fijner vind werken.
Ik vind bijvoorbeeld de zachte knoppen van Denon fijn maar heel veel mensen vinden de harde knoppen van Pioneer weer fijner.
Misschien zitten er op de numark wel functies die jij nodig hebt en die niet op de Reloop zitten, misschien zitten er op de Reloop wel onnodige functies,
Qua geluidskwaliteit is de Numark wel beter denk ik maar qua bouwkwaliteit zijn ze denk ik even goed.
DJHilde    posted on 20-06-2008 11:03
Ik heb zelf de numark axis.. Ben zéér tevreden, heb ze in combinatie met een American Audio Q-d6, waar ik ook heel erg tevreden over ben.. Hijs slecht 105 euro bij sommige webshops (ik noem geen namen haha) Hijs 3 kanaals, wat dus betekend dat je eentje extra hebt. EQ werkt goed, en ook de CUE's zijn super, je kunt ook meerdere kanalen voorbeluisteren..
Dit is dus zeker een aanrader onder je budget, en je krijgt er meer voor dan bij een numark dm-1050, als je 't mij vraagt..
Didier_Deluxe    posted on 20-06-2008 11:20

Zijn het er geen 3 ?
Zie foto
Welk merk is er nu beter numark of reloop?

Mijn oprechte excuses, ik moet hem met de 950 verwisseld hebben.
Ik zou zelf eens gaan testen in de winkel, maar ik denk dat met €150 voor een mengpaneel het een beetje erop of eronder is..
User edit by Didier_Deluxe on 20-06-2008 @ 11:21:01 (2%)
david87    posted on 20-06-2008 14:56
ik heb zelf de reloop rmx 30 , komt 178€ .(als je de btw eraf kan doen valt hij wel binnen jou budget Cry Winking my eye
fijn dingetje mag niet klagen . maar ik heb hem ondertussen wel nog maar 2 dagen Cry . maar ondertussen ben ik hem toch al de hele dag onder handen aan het nemen alles voelt fijn aan . en ik denk dat de levensduur ook wel goed meevalt ,ken nog mensen met hetzelfde mengpaneel en niemand die er ook maar een slecht woord over kan vertellen.
rzenith    posted on 22-06-2008 10:36
Kheb nog even zitten denken,
ik zou liefst een mengpaneel hebben met 3 kanalen omdat ik er mijn laptop ook zou willen aansluiten.
Ik twijfel tussen de reloop access III.

En de reloop Rmx 30

Maar wat is nu het grote verschil tussen die 2 van reloop ?
De prijs is het enigste dat ik weet :p
Is er ook een mogelijkheid om uw computerboxen daar op aan de sluiten?
Bij dm 2050 van numark heb je de reverse en cue niet voor wat dient dat en heb je dat echt nodig?
User edit by rzenith on 22-06-2008 @ 10:41:50 (32%)
Max-E    posted on 22-06-2008 11:04
de rmx 30 heeft betere VU meters (dat zijn die metertjes voor het volume per kanaal..)  assignable crossfader..

niet echt belangrijke dingen, enige wat belangrijk is, is dat je de eerste nogniet kan kopen en de tweede wel... Dus, je zou t beste voor de rmx 30 kunnen gaan, van die 2..Winking my eye

MAAR ik zou totaal niet gaan voor deze ik zou dan gaan voor de American Audio Q-D6 SRS deze heeft een handigere lay out(meer ruimte..) ook belangrijk is de -26 dB kill op de faders, zo kun je compleet de bass, de mid of de hoge tonen weglaten!
Ook de prijs valt in je budget +/- 150 euro

ik heb zelf n keertje n gewone q-d6 geprobeert in de winkel en vond dit een erg goeie mixer voor de prijs van 150 euro, t enige wat deze mixer heeft, zijn de WoW 3d sounds effecten, waardoor je n beter geluid zou krijgen, daar kan ik niks over zeggen..Unhappy  Vond het ook n robuuste mixer met redelijke goeie faders(dus niet die faders die je bij de andere goedkope mengpaneeltjes vind, al zijn t natuurlijk geen A&H faders..)
rzenith    posted on 22-06-2008 11:39
Wat is er dan het verschil tussen de american audio Q-D6 en de American Audio Q-d6 SRS Kheb gekeken op een website en de SRS is goedkoper €138.00 euro en de Q-D6 €149.00 euro. En voor wat dient de cue functie?
En hoe moet je bij de american dj voorbeluisteren?
User edit by rzenith on 22-06-2008 @ 11:40:43 (35%)
rzenith    posted on 22-06-2008 20:20
Up
skyline643    posted on 22-06-2008 20:29
De RMX-30 zou ik nemen. Over de RMX-40 hoor ik veel goeds, en deze is uit dezelfde reeks, dus...
Nickky-G    posted on 23-06-2008 20:34
Ik weet niet of het een optie is maar kijk anders een naar de jb-systems beat 4 mk2. Voor het geld een leuke mixer.
rzenith    posted on 24-06-2008 19:57
Ja ne maat van mij verkoopt zo een jb-system hoeveel zou ik er nog voor geven?
Hij is ongeveer een jaar oud en nog in redelijk goede staat.
altamira    posted on 24-06-2008 21:17
QD6 niet doen.. heb hem ook 2 dagen gehad en erna teruggestuurd.

Voelt zelfs voor een beginner te plastic-fantastic aan en is bovendien echt extreem lelijk in het echt met die kleuren.
User edit by altamira on 24-06-2008 @ 21:17:52 (53%)
rzenith    posted on 25-06-2008 13:25
Ja ne maat van mij verkoopt zo een jb-system hoeveel zou ik er nog voor geven?
Hij is ongeveer een jaar oud en nog in redelijk goede staat.

mixjob    posted on 26-06-2008 13:21
numark dm 2050 zoals mij .. ik heb em ook ruim onder de 150 euro gekocht
Hen    posted on 07-07-2008 18:36
Iedereen zegt wat anders hier haha. Ik zal ook maar mijn mening geven, heb zelf de reloop rmx-30 en die doet gewoon wat hij moet doen, niks over te klagen. Max-E zei dat de american audio als voordel tegenover de rmx heeft dat je tot -26 db kunt killen, maar de rmx-30 heeft ook gewoon killswitches dus dat is niet echt een verschil.

169 Users online: 13 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 16.360
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.404.734