Poster: MrZookeeper
Ik denk dat de algemene opinie van de leek in het dj-en zelfs als hij een feestje geeft geen pure-pc-dj wil, het staat niet en ziet er ERG amateuristisch uit, dit kan je verder uitvergroten tot grote feesten waar je zeker geen pc-dj zal tegenkomen...
@Xitrate
Ik heb het over de mensen die alleen met pc draaien en geen timecoded enzo: pure-pc-dj wil (diegenen die enkel pc gebruiken)
Poster: Xitrateik weet niet of je uberhaupt al ooit eens een van die 2 softwarepaketten onder handen gehad hebt, maar zowel Traktor Scratch als Serato hebben géén 'sync' feature. de enige mogelijkheid om de beat goed te zetten is door zelf met de timecode bij te sturen.
Oke sorry dan heb ik je verkeerd begrepen. Overigens is het bij timecode ook mogelijk om gewoon op de 'Sync' knop te klikken, dus dat veel mensen iets hebben tegen VDJ maar niet tegen bijv. Traktor Scratch of Serato is ook raar..
Geef mij maar een DJ Booth :D
Pc moet ik veel geconcentreerder naar kijken, dus krijg last van mn ogen.
CD Spelers kan ik groot en deels blind dus dat werkt lekkeder.
Maar wie met 2 pc's wilt draaien met of zonder time code, die laat ik lekker gaan.
Ik vind dat een dj zonder een Dj-Booth niet kan, wat zou je aan formule 1 beleven als je de piloot vervangt door een robot? M.a.w. de skills van de Dj staan volledig in de schaduw van de 'mixingskills' van je programma lijkt me
Poster: Reind
Wat jij echter wel even vergeet te vermelden is dat er in een F1 wagen een bonk electronika zit die het rijden vergemakkelijkt om nog maar t zwijgen over de aerodynamica van de wagen. Voor een paar jaar terug reed men met Traktion control, launch control, pit limiters, automatische aanpassing van de rembalans voor bepaalde delen op een circuit. Die hulpmiddelen (waarvan er inmiddels wel een aantal zijn afgeschaft maar nog lang niet allemaal) kun je net zo goed vergelijken met een automix functie, het helpt de bestuurder om zijn 4 wielen op het asfalt te houden in plaats van in het gras wat naast de baan ligt.
Word het er makkelijker van, ja wel degelijk maar word je er een goede coureur van? Nope, er bestaan nog steeds zaken als een ideale lijn, de ballen hebben om je auto ergens tussen te drukken en strategisch inzicht en zo is het ook bij dj'en. Je kunt een aap zelfs leren beatmixen dus daar word je geen goede of slechte dj mee... een goede/slechte dj valt of staat met zijn platenkeuze en het aanvoelen van het publiek en laat een computer dat nou nog steeds niet kunnen.
Tis dus onzin om mensen die pc software gebruiken niet als volwaardig dj aan te zien, alsof je een goede dj bent wanneer je een potje kan beatmixen...
Was slechts een voorbeeld moet je nu niet zo doorrammen en showen met je kennis over forumele 1 :s
Tis dus onzin om mensen die pc software gebruiken niet als volwaardig dj aan te zien, alsof je een goede dj bent wanneer je een potje kan beatmixen...
· Doe mij maar een DJ-Booth!
@ Patrick: Ik ben het er wel mee eens dat als je een drive-in hebt ofzo dat je dan gaat voor de PC MET EEN CONTROLLER. Je hebt daar een veel ruimer aanbod aan muziek voor nodig natuurlijk. Ook daar is een oplossing voor: de MP3 CD:P. Vind t wel leuk een controller maar blijf van die sync knop af
.
Ik draai zelf maar 1 of 2 muziekgenre's, Hardstyle en Early Hardcore. Ik gebruik daarom ook liever de CDJ's dan dat ik daar sta met een PC:P.
Ik zie dit soort dj's zeker niet als een bedreiging. Ik vind dat de Dj die "alleen" met pc draait zich helemaal geen Dj mag noemen ! Wat velen wel doen! Net zoals dat KINDERTJES van 12/13 zich dj gaan noemen als ze zich promoten met 2 stereo's waarmee ze muziek draaien.