Huur van lichten voor feest ong. 400 man (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roov    posted on 16-06-2008 20:02
Wat voor licht kan ik het best huren voor een schoolfeest van de onderbouw tot ong. 16 jaar? Ik heb niet zo heel groot budget aangezien de school niet teveel wilt betalen voor de lichten. Ik ga ongeveer uit van 120 euro. Kunnen jullie me helpen wat goede lichten uit te zoeken. 't liefst lichten die ze ook bij DLD hebben aangezien dat dichtbij is. Ik wil gewoon alles 'plug & play' hebben dus vermeld aub ook de kosten van de bekabeling die ik moet aanschaffen.

Ik heb ook nog boxen nodig. Zijn daar ook nog tips voor (eventueel met versterker of zelfs actieve boxen)?
Groeten,
DJ Roov

What do you think about Huur van lichten voor feest ong. 400 man ??

Vote :   

PatrickBeuken    posted on 16-06-2008 20:06
Neem dan gewoon contact op met DLD. Voor 120 euro krijg je in ieder geval weinig bijzonders. Ik vrees dat je niet verder zult komen dan wat parretjes.
djmaarten    posted on 16-06-2008 20:07
als je geluid wilt voor 120 euro en licht.. en dan ook nog wat over wil houden, teminste dat lijkt me. dat gaat noooit lukken
Roov    posted on 16-06-2008 20:07
Misschien 2 movingheads? En nog een strobo?
Flexii    posted on 16-06-2008 20:08

als de school niet te veel wil uitgeven aan de lichten dan doe jij dat dus ook niet,, niet te moeilijk doen, gewoon 2 t4bars met par 56 dan heb je voldoende sfeer licht en dan nog een dikke strobe en iets met straaltjes een scanner ofzo.

wat krijg je er voor betaald van de school aangezien je dus ook nog een speakerset moet huren en das niet zo goedkoop voor 400 man,, hoe groot is de ruimte?

Boyd    posted on 16-06-2008 20:11
Ik had al gezegd dat het weinig was, maar wat flexii zegt: Geluid is ook niet egt goedkoop, en alles via dmx is niet 100% plug and play.
Roov    posted on 16-06-2008 20:15
Nee ik hoef niets over te houden. Er wordt voor 250 euro aan ons betaald. Daar kunnen we eventueel nog wat geld vanaf halen... Liever niet eigelijk :P
JollyJunkie    posted on 16-06-2008 20:16
Van licht heb ik niet veel verstand maar ik weet wel dat 120 euro om lcht te huren voor 400 man egt niks is...
Dat gaat je nooit lukken, als je een goede kwaliteit scanner wilt hebben (met grote lichtopbrengst, want dat moet want je zal ze wel hoog hangen omdat er 400 man is) toch al snel +- 40-50 euro voor betaalt...
Een t4 met spotjes van goede kwalieit kost ook zo'n 50 euro om te huren.
En danheb je dus nog bijna niks, maar hoe groot is de ruimte?
Opzich passen er best 400 man in een ruimte van 20 bij 20 maar dan moet je wel heel erg proppen, laatst bij schoolfeest van mij in een groooote discotheek was 50 bij 30 ofso en toen waren en 250 man en stond helemaaaal niet vol as helemaal niet gezellig Winking my eye
Maar als je een kleine ruimte hebt heb je natuurlijk al minder licht nodig.
Van boxen weet ik wat meer dus:

Je kan het beste statieven huren met allemaal actieve boxjes.
Je kan namelijk met 4 actieve speaketjes van 400 watt RMS op een statief al voldoen, maar zonder statief met 2 boxen zou je denk ik tog 2 subs van 7000 watt en topjes van 300 watt RMS nodig hebben Winking my eye
Daarom huur statieven dan wordt het geluid veel meer verdeeld ! :D
Je zou dan bijvoorbeeld voor Samson DB300A kunnen gaan en daar dan 6 van met statieven ofso, dat is meer dan genoeg.
Kan je me anders even via PM een linkje van de website van DLD geven dan weet ik wat ze in het assortment hebben.

Je doet et trouwens goed; 400 man! :D
Roov    posted on 16-06-2008 20:16
Sorry voor dubbelpost maar ik moet nog ff wat dingen kwijt. We hebben al CDJ800 + DJM600 dus dat is al geregeld.
Flexii    posted on 16-06-2008 20:16
Poster: BoydGrift
Ik had al gezegd dat het weinig was, maar wat flexii zegt: Geluid is ook niet egt goedkoop, en alles via dmx is niet 100% plug and play.

Je hoeft mij niet te vertellen dat dmx geen plug and play is (hoewel dit wel mogelijk is inprincipe met een beetje creativiteit), standalone effecten als een simpele moonflower voor een paar euries, daar kom je ook gewoon niet ver mee.

En om mezelf en Boyd nog even aantevullen/te verbeteren, ik werk zelf bij een verhuurbedrijf van licht en geluid en ik kan je verzekeren dat een geluidsinstallatie (zeker voor 400 man) niet "niet echt goedkoop" is, maar behoorlijk duur zelfs! Maar ik las net in de ll dat het vrijdag al is,, dat is ook behoorlijk kort tijd he,, zeker in deze periode van het jaar (examenfeesten), mag je dan nog blij zijn als je nog kan huren op zo'n korte termijn

EDIT: Dat mag ik inderdaad hopen ja dat je de djset niet ook nog moet huren want een djset huren djm800 en 2x cdj1000mk3 dan zit je ook wel albijna aan die 120 euro.

@ Jollie Junkie ik weet niet hoe jij erbij komt dat je met 4 speakers op statief uitkan komen met 400 man zonder dat je subs hebt, dat gaat je echt niet lukken hoor, ik heb een schoolfeest gedraaid van 450 man daar hadden we 4x bas + 4x top drop met topheads dr tussen.
User edit by Flexii on 16-06-2008 @ 20:22:00 (50%)
Roov    posted on 16-06-2008 20:19
Bedankt voor de tips. Volgens mij komen er helemaal geen 400 man. Maar het is een ruime schattig he!
JollyJunkie    posted on 16-06-2008 20:21
Poster: Flexii

Maar ik las net in de ll dat het vrijdag al is,, dat is ook behoorlijk kort tijd he,, zeker in deze periode van het jaar (examenfeesten), mag je dan nog blij zijn als je nog kan huren op zo'n korte termiijn

Vrijdag kan nog wel een jaar duren Cry
Roov    posted on 16-06-2008 20:21
Ja echt dom die mensen daar :P, vragen ze nu of ik nog ff geluid en licht wil regelen :@, ik heb ook bij licht-geluid.nl gekeken daar zag ik wel wat leuke dingen. Maar verhuur met school gaat nogal moeilijk Unhappy
Flexii    posted on 16-06-2008 20:22
Poster: JollyJunkie

Vrijdag kan nog wel een jaar duren Cry

wat is dat nu weer voor domme opmerking
Roov    posted on 16-06-2008 20:24
Ik zal het meer op prijs stellen als je me ff helpt ik zit al zo krap Unhappy Dus post al die onzin ff in de LL plz :P
Flexii    posted on 16-06-2008 20:27
ja precies, die hulp heb je inderdaad nodig, Nou zoals Patrick al zei, je moet gewoon naar dat bedrijf bij jou in de buurt gaan (doe dat gelijk morgen), dan leg je hun de situatie uit, dan zeg je schoolfeest 400 man, budget is €250 euro, kunnen we mischien iets regelen, of hebben jullie mischien een idee van wat ik het beste met dat geld kan doen, die gasten helpen je vast welWinking my eye
JollyJunkie    posted on 16-06-2008 20:30
Poster: Flexii

wat is dat nu weer voor domme opmerking

Niet dom, ik probeerde je duidelijk te maken dat het niet persee aankomende vrijdag hoeft te zijn, kan net zo goed nog een maand ater zijn weet ik veel :P
Blijkbaar begreep je dat dus niet....

@ rove : Ik heb je al geprobeerd te helpen :D Ik zou gwn contact opnemen met de school, ja ik ga dat geluid niet regelen want dat lukt nooit met dit budget en als jullie tog vinde dat ik het moet regelen met dat budget dan draai ik niet meer Winking my eye Moet wel lukken anders is het hele feest verpest :P
Roov    posted on 16-06-2008 20:31
Ik heb ze net een mailtje gestuurd!
Flexii    posted on 16-06-2008 20:39
Poster: JollyJunkie

Niet dom, ik probeerde je duidelijk te maken dat het niet persee aankomende vrijdag hoeft te zijn, kan net zo goed nog een maand ater zijn weet ik veel :P
Blijkbaar begreep je dat dus niet....

goh grappenmaker, ik ga er gewoon vanuit dat jullie hier wel zo slim zijn als ik typ "het is vrijdag al" dat het dan vrijdag a.s. is (snap je dat a.s. = aanstaandeWinking my eye), en anders had je even de post gelezen in de laten leeuw en dan had je dit gezien:
Poster: FlippinDouble
Vandaag te horen gekregen dat ik mee draai op het schoolfeest! Heb er super veel zin in :P Aanstaande vrijdag is het. Foto's krijgen jullie natuurlijk als eerste te zien bij party pictures!

Winking my eye
Roov    posted on 16-06-2008 20:46
Ik heb weer wat geregeld, het budget is tussen 150-200 euro. Kunnen jullie me verder helpen?
PatrickBeuken    posted on 16-06-2008 20:49
Is dat nou voor alleen licht of licht + geluid?
Roov    posted on 16-06-2008 20:51
licht + geluid alleen boxen en eventueel versterker
NielsR    posted on 16-06-2008 20:57

met dat budget kom je bij ons hier in de buurt niet echt aan goed materiaal voor een feestje wat jij wilt heb j hier toch zeker 300 nodig om iets degelijks met geluid.
PatrickBeuken    posted on 16-06-2008 21:31

Dan wens ik je heel veel succes met zoeken. 400 euro ben je minimaal kwijt voor een minimale licht en geluidsset voor 300 man. Als je zo'n feest aanneemt voor zo'n laag bedrag en je wilt daarvoor een beetje licht en geluid hebben kun je het wel vergeten.
Arii    posted on 16-06-2008 23:25

Ik denk dat je voor 140 euro echt wel wat leuk licht kan regelen! Waar ik meestal huur had ik laatst voor 300 man 150 euro budget voor het licht. Scheelt 100 man, maar met 150 euro had ik:

2x Martin MAC 250
3x FourBar PAR 64
1x Martin Atomic 3000
en een spiegelbol + motor!
incl. Truss, Besturing enz.

Dus lukken zal het toch wel!

Tip: goed onderhandelen met de verhuurders! Vraag korting, en je kan ook vragen als je het ophaalt wat het dan op de kosten bespraart! Happy, laughing

Succes! Cry

Flexii    posted on 16-06-2008 23:39
dat licht is het probleem ook niet,, movingheads kosten inderdaad gemiddeld tussen de 40 en de 60 euro in de verhuur, en een strobe heb je voor 15 euro ofzo,, beetje onderhandelen en dan kom je inderdaad weg met zo'n set als jij, maar het probleem hier, is dat het budget 150 - 200 euro is voor licht EN geluid, en bij geluid kom je al niet weg met die 200 euro voor 400 man, snappieWinking my eye

303 Users online: 15 Guests (288 Unknown)
Pages generated today : 67.105
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.545.106