Poster: mrwhoopie
aah nog aan A&H lover,ge staat me ferm aan ; )
Poster: PatrickBeuken
Ik draai niet voor mijn plezier, maar voor het plezier van het publiek. Publiek boeit het niks met wat voor apparatuur ik werk. Vaak kunnen ze de apparatuur nieteens fatsoenlijk zien omdat ik in een café in een booth sta en met drive-in meestal op een podium. Het voordeel voor het publiek is dat ik binnen 3 sec kan voldoen aan hun wensen. Het voordeel voor mij is dat ik mijn rug niet kapot sleep aan cd-tassen etc. Ik draai overigens allround (veel verschillende stijlen door elkaar), dus er valt zeer weinig te mixen.
Poster: DJ-Xtremer
Dan kun je zo iemand van de straat halen, die kan het zelfs! Ik noem dat geen DJ-en meer hoor... Het zal allemaal best handig zijn, maar ik vind het gewoon belachelijk dat mensen zonder enige moeite een zak geld mee naar huis nemen. Geef mij maar een set CDJ's en een mengpaneel (en de rest) waarmee ik gewoon lekker mee kan mixen.
Poster: Xitrate
Zoals al vaker is gezegt is de nummerkeuze veel belangrijker dan de manier van mixen. Iemand met goede mixskills maar een slechte nummerkeuze zal minder snel gekozen worden dan iemand met een goede nummerkeuze en mindere skills. Bovendien betekent het niet meteen dat als je bijv met timecode draait dat je dan meteen automatisch kan beatmatchen. Ook is beatmatchen niet alles, je moet het nummer zelf ook nog inmixen natuurlijk
Ik snap dat allemaal best hoor, natuurlijk is trackkeuze, mix, inmix en je skills van belang. Maar wat vind jij nou zelf? Zou jij op een podium willen staan met een PC, mengpaneel en een HP en daar met Virtual DJ of een ander programma de avond vullen? Ik vind dit gewoon zonde van het begrip DJ, een DJ draait op een set met TT's of CDJ's of andere hardware maar niet met een PC. Een PC icm een controller is weer een ander verhaal maar dat vind ik ook gewoon niks. Dus mensen van de PC mijn mening is duidelijk dacht ik zo.
Poster: Xitrate
Maar als ik in het publiek zou staan en de DJ zou goed draaien en ik zou er later achter komen dat hij met VDJ draaide, dan zou ik het niet erg vinden.
neem nooit eigen spullen mee. moet gewoon goed spul al staan anders kom ik niet
Dus mensen van de PC mijn mening is duidelijk dacht ik zo.
Poster: PatrickBeuken
Bovenstaande geldt voor DJ's zoals mij. Dit gaat doorgaans niet op voor bijvoorbeeld house DJ's die maar 1 uurtje in een club draaien. Zij hoeven geen uitgebreide collectie mee te nemen, hoeven niet te voldoen aan verzoekjes, maar moeten wel zorgen dat alle platen gedurende dat uur strak in elkaar overlopen.