Eigen gear meenemen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : Als ik ergens moet draaien;

-Is er altijd een set aanwezig
-Neem ik mijn eigen gear mee

Voting is only possible for our Members
JJenzz    posted on 16-06-2008 15:59
Als je ergens moet draaien, neem je dan altijd jou gear mee of gebruik je die van wat daar aanwezig is? En een vraagje ik ga de cdx-1 van synq van een vriend van me kopen voor 250 euro is dat een goede keuze? Ben ondertussen aan het sparen voor de cdj's400 kan een jaar duren daarom dat ik die dubbele cdspeler ga kopen voor dat jaartje door te brengen.

What do you think about Eigen gear meenemen ??

Vote :   

Bambilaner    posted on 18-06-2008 07:41
Poster: mrwhoopie

aah nog aan A&H lover,ge staat me ferm aan ; )

momenteel trouwens voor nen Xone:92 aan het sparen, maar aangezien ik maar één dag om de 2 weken werk kan da nog efkens duren
www.facebook.com/vinniebegooddj
Xtremer    posted on 18-06-2008 10:52
Poster: PatrickBeuken

Ik draai niet voor mijn plezier, maar voor het plezier van het publiek. Publiek boeit het niks met wat voor apparatuur ik werk. Vaak kunnen ze de apparatuur nieteens fatsoenlijk zien omdat ik in een café in een booth sta en met drive-in meestal op een podium. Het voordeel voor het publiek is dat ik binnen 3 sec kan voldoen aan hun wensen. Het voordeel voor mij is dat ik mijn rug niet kapot sleep aan cd-tassen etc. Ik draai overigens allround (veel verschillende stijlen door elkaar), dus er valt zeer weinig te mixen.

Dan kun je zo iemand van de straat halen, die kan het zelfs! Ik noem dat geen DJ-en meer hoor... Het zal allemaal best handig zijn, maar ik vind het gewoon belachelijk dat mensen zonder enige moeite een zak geld mee naar huis nemenCry. Geef mij maar een set CDJ's en een mengpaneel (en de rest) waarmee ik gewoon lekker mee kan mixen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Xitrate    posted on 18-06-2008 11:16
Poster: DJ-Xtremer

Dan kun je zo iemand van de straat halen, die kan het zelfs! Ik noem dat geen DJ-en meer hoor... Het zal allemaal best handig zijn, maar ik vind het gewoon belachelijk dat mensen zonder enige moeite een zak geld mee naar huis nemenCry. Geef mij maar een set CDJ's en een mengpaneel (en de rest) waarmee ik gewoon lekker mee kan mixen.

Zoals al vaker is gezegt is de nummerkeuze veel belangrijker dan de manier van mixen. Iemand met goede mixskills maar een slechte nummerkeuze zal minder snel gekozen worden dan iemand met een goede nummerkeuze en mindere skills. Bovendien betekent het niet meteen dat als je bijv met timecode draait dat je dan meteen automatisch kan beatmatchen. Ook is beatmatchen niet alles, je moet het nummer zelf ook nog inmixen natuurlijk Winking my eye
Xtremer    posted on 18-06-2008 11:23
Poster: Xitrate
Zoals al vaker is gezegt is de nummerkeuze veel belangrijker dan de manier van mixen. Iemand met goede mixskills maar een slechte nummerkeuze zal minder snel gekozen worden dan iemand met een goede nummerkeuze en mindere skills. Bovendien betekent het niet meteen dat als je bijv met timecode draait dat je dan meteen automatisch kan beatmatchen. Ook is beatmatchen niet alles, je moet het nummer zelf ook nog inmixen natuurlijk Winking my eye

Ik snap dat allemaal best hoor, natuurlijk is trackkeuze, mix, inmix en je skills van belang. Maar wat vind jij nou zelf? Zou jij op een podium willen staan met een PC, mengpaneel en een HP en daar met Virtual DJ of een ander programma de avond vullen? Ik vind dit gewoon zonde van het begrip DJ, een DJ draait op een set met TT's of CDJ's of andere hardware maar niet met een PC. Een PC icm een controller is weer een ander verhaal maar dat vind ik ook gewoon niks. Dus mensen van de PC mijn mening is duidelijk dacht ik zoWinking my eye.
Xitrate    posted on 18-06-2008 11:34

Ik snap dat allemaal best hoor, natuurlijk is trackkeuze, mix, inmix en je skills van belang. Maar wat vind jij nou zelf? Zou jij op een podium willen staan met een PC, mengpaneel en een HP en daar met Virtual DJ of een ander programma de avond vullen? Ik vind dit gewoon zonde van het begrip DJ, een DJ draait op een set met TT's of CDJ's of andere hardware maar niet met een PC. Een PC icm een controller is weer een ander verhaal maar dat vind ik ook gewoon niks. Dus mensen van de PC mijn mening is duidelijk dacht ik zoWinking my eye.

Nee ik zou het zelf ook niet willen, omdat het voor mij niet leuk zou zijn, maar voor het publiek maakt het natuurlijk niks uit. Zoals ik al zei zou ik net met VDJ voor publiek willen draaien, maar timecode o.i.d lijkt me dan weer geen probleem. Ik denk ook niet dat mensen later overgaan op alleen VDJ een mengpaneel en een headphone, omdat je dan vaak genoeg nog een extra hand mist. Maar als ik in het publiek zou staan en de DJ zou goed draaien en ik zou er later achter komen dat hij met VDJ draaide, dan zou ik het niet erg vinden.
Xtremer    posted on 18-06-2008 11:55
Poster: Xitrate
Maar als ik in het publiek zou staan en de DJ zou goed draaien en ik zou er later achter komen dat hij met VDJ draaide, dan zou ik het niet erg vinden.

Dan vind ik het toch jammer dat hij er bijna geen moeite voor doetWinking my eye.
Luxx    posted on 18-06-2008 11:58

neem nooit eigen spullen mee. moet gewoon goed spul al staan anders kom ik niet

www.mothermusic.nl
Collin    posted on 18-06-2008 13:51
ik neem ook nooit meer eigen spullen mee , ik vind dat er nu wel een set voor mij moet staan ! , anders kom ik ook niet Winking my eye
Renzis    posted on 18-06-2008 14:10
Ik neem mijn eigen shit ook niet mee. Als ze niks hebben huur ik het wel op hun kosten.

heb het enkel keertje wel gedaan, maar doe het liever niet.
PatrickBeuken    posted on 18-06-2008 15:13
Dus mensen van de PC mijn mening is duidelijk dacht ik zoWinking my eye.

Jammer dat jouw mening niet gegrond is. Niet iedereen van 'straat' kan DJ'en met een pc. Veel belangrijker dan veel in de cd-map zoeken en op knoppen slaan (want dat is het enige verschil tussen cd en pc DJ's) is de plaatkeuze, kennis van muziek, artiesten en muziekgeschiedenis, een actuele collectie hebben, exact weten wat er in die collectie te vinden is, enthousiast overkomen t.ov. het publiek, etc.

Bovenstaande geldt voor DJ's zoals mij. Dit gaat doorgaans niet op voor bijvoorbeeld house DJ's die maar 1 uurtje in een club draaien. Zij hoeven geen uitgebreide collectie mee te nemen, hoeven niet te voldoen aan verzoekjes, maar moeten wel zorgen dat alle platen gedurende dat uur strak in elkaar overlopen.
User edit by PatrickBeuken on 18-06-2008 @ 15:16:23 (76%)
DJADMIN    posted on 18-06-2008 15:17
@ Patrick Beuken

Helemaal met je eens : Mixen is leuk en aardig, inspelen op de wensen en behoeften van het publiek des te belangrijker Happy, laughing
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Bartjens    posted on 18-06-2008 15:23
Poster: PatrickBeuken

Bovenstaande geldt voor DJ's zoals mij. Dit gaat doorgaans niet op voor bijvoorbeeld house DJ's die maar 1 uurtje in een club draaien. Zij hoeven geen uitgebreide collectie mee te nemen, hoeven niet te voldoen aan verzoekjes, maar moeten wel zorgen dat alle platen gedurende dat uur strak in elkaar overlopen.

Als house dj moet je ook goed op je publiek kunnen inspelen, kijken op welke house platen ze wel en niet reageren. Tenzij je een grote naam bent, dan weet het publiek wat ze kunnen verwachten en meestal komen ze daar dan ook voor.
www.djbrowbeat.com
PatrickBeuken    posted on 18-06-2008 15:33
Ik ben zelf geen house-DJ, dus ik weet daar niet zo veel over dan wellicht vele anderen op dit forum. Maar volgens mij bereid een house-DJ doorgaans zijn set/playlist thuis voor en wordt daar tijdens het optreden zo goed als niet van afgeweken. De meeste house DJ's (A, B, of C artiest) worden geboekt i.v.m. hun stijl. Te veel aanpassen aan het publiek zou verwaarlozing van de eigen stijl genoemd kunnen worden en ik denk dus ook niet dat dit vaak gebeurd.
User edit by PatrickBeuken on 18-06-2008 @ 15:33:21 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 6.282 days.
 Post CommentThat would be 209.4 months
or a whopping 17.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

189 Users online: 133 Guests (56 Unknown)
Pages generated today : 41.520
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.065