Wat is jou afgang geweest (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 15-06-2008 11:25
Iedereen hier op dit forum heeft toch wel 1 keer ergens mogen draaien. Waar ik dus benieuwd om ben is of iemand een grote fout heeft gemaakt tijdens het draaien?
Ik zal beginnen met mij. Vorige maand moest ik op een ton draaien alles verliep perfect tot opeens de muziek uitviel; ik dacht zo kut kut kut. Al het volk keek zo ja de stroom was uitgevallen 5minuten later terug kunnen draaien. Had wel effe door de micro gezegd dat de stroom was uitgevallen Winking my eye

Greetz & beatz

What do you think about Wat is jou afgang geweest ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 16-06-2008 18:38
Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat het voor mij toch echt te duur wordt dan.

Als ik een beetje meer gevraagd wordt ga ik wel over op het kopen van muziek, maar nu is het nog te minimaal (1/2x per maand).
http://www.louiscasper.com
IAMI    posted on 16-06-2008 19:45
cue knop en hoppakee zaal stil :D
OneSixty    posted on 16-06-2008 20:44
Poster: Look
Je hebt helemaal gelijk, maar ik denk dat het voor mij toch echt te duur wordt dan.

Als ik een beetje meer gevraagd wordt ga ik wel over op het kopen van muziek, maar nu is het nog te minimaal (1/2x per maand).

ik wil niet veel zeggen , maar ik draai nog minder dan jou dan maar ik koop wel alles hoor tegenwoordig...

het respect voor de maker is bij jou ver te zoeken... 
Bambilaner    posted on 16-06-2008 20:47

en legale mp3'tjes kosten nu ook de wereld niet...

www.facebook.com/vinniebegooddj
VmaX    posted on 16-06-2008 21:50
Poster: MaD
Heb een keer staan Cue`en terwijl dat kanaal nog open stond :P

Heb ik ook al voorhgehad :d
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
djmaarten    posted on 16-06-2008 21:51
heb wel is dat als ik het nummer er in gooid dat de echo nog aanstaat en soms hoo rik het niet..:P
Bastian    posted on 16-06-2008 21:57
Poster: Bambilaner

Ligt er maar net aan.. Beatport vraag 2 a 2,50 per track. Dan koop ik toch echt liever een defected cd die unmixed is:D
Gery    posted on 16-06-2008 22:08
Poster: djmaarten
heb wel is dat als ik het nummer er in gooid dat de echo nog aanstaat en soms hoo rik het niet..:P

héél vervelend!  heb dit juist ook voorgehad.

ik was een setje aan het opnemen, en op het goede moment ingegooid, alles perfect, maar effecten niet op voorbeluistering op DJM800 dus ik zet de fader open en 't is bagger... opname dus naar de klote. haha

was maar gwn in mijn kelder Happy, laughing
DJ - Producer
LouisCasper    posted on 16-06-2008 22:28
Poster: Bambilaner

Voor jou misschien niet, maar ik zou het niet lang volhouden.
http://www.louiscasper.com
Stefjuuh    posted on 17-06-2008 11:17
Poster: Gery

héél vervelend! heb dit juist ook voorgehad.

ik was een setje aan het opnemen, en op het goede moment ingegooid, alles perfect, maar effecten niet op voorbeluistering op DJM800 dus ik zet de fader open en 't is bagger... opname dus naar de klote. haha

was maar gwn in mijn kelder Happy, laughing

Ik check altijd ff mn effect lampje, knipperend valt ie nogal op!:P

En jah, cueén op een open kanaal, gebeurd af en toe nog wel ns, vooral als t een beetje donker is.. Maar ach, gebeurd toch als ik in mn 1tje bezig ben..
Sebasz    posted on 17-06-2008 11:47
Poster: Lightzone

ik wil niet veel zeggen , maar ik draai nog minder dan jou dan maar ik koop wel alles hoor tegenwoordig...

het respect voor de maker is bij jou ver te zoeken... 

|^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ | |____
|.THE WHO GIVES A | | |'""|""\_ ,_
| __ FUCK TRUCK __ l ||__|__|__|
| (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @)

heeft niks met respect te maken. hij kan toch wel de maker respecteren om zijn werk maar wilt er niet voor betalen. Wettelijk mag je ook gewoon muziek downloaden of je hetnummer nou al hebt of niet Happy, laughing
User edit by Sebasz on 17-06-2008 @ 11:48:21 (4%)
Renzis    posted on 17-06-2008 11:49
Dat met de Cue overkomt elke dj wel eens tijdens draaien.

Mijne is nog steeds, dat bij een van mijn eerste feestjes op het hoogtpunt mijn versterker rooksignalen gaf en het voor gezien hield
soundcollector    posted on 17-06-2008 12:45
Poster: Sebasz

|^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ ^ | |____
|.THE WHO GIVES A | | |'""|""\_ ,_
| __ FUCK TRUCK __ l ||__|__|__|
| (@)(@)* * * *(@)(@) * * * | ( @)

heeft niks met respect te maken. hij kan toch wel de maker respecteren om zijn werk maar wilt er niet voor betalen. Wettelijk mag je ook gewoon muziek downloaden of je hetnummer nou al hebt of niet Happy, laughing

idd, ik draai vaak rock enzo ( de mensen hier wille diversiteit alsk van negen tot 4 snachts ofzo ga draaien, kank nie constant house ofzo draaien) en ja ofwel koop je de cd origineel ofwel illegaal downloaden... ik ben in bezig van 1 cd map allemaal originele cd's en da kost me ook veel geld... Voor sommige is een euro mss nie veel ma er zijn mensen die minder geld hebbe en die het gewoon illegaal moeten doen...

trouwens, denk je echt doordat 5/10 mensen illegaal muziek spelen, die artiesten niet genoeg geld verdienen, ik vind als een artiest meer als 5000€ per maand verdient, dat hij niet hoeft ligge zeike over zen geld van liedjes en da wilt nie zegge datk die man of vrouw of weetk veel nie respecteer, want alsk het nie zou respecteren zouk de muziek ook nie draaien of luisteren Winking my eye

Ik vind dat ze iets losser mogen worden in dat "illegale" gedoe mrja

back ontopic !!! Winking my eye hier zijn al genoeg topics over
Bartjens    posted on 17-06-2008 12:59
Poster: Renziz

Mijne is nog steeds, dat bij een van mijn eerste feestjes op het hoogtpunt mijn versterker rooksignalen gaf en het voor gezien hield

hehe, hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Wat ik nog wel eens had was dat ik de verkeerde eject knop indrukte :S dan is het ineens erg stil in de zaal Cry
www.djbrowbeat.com
Renzis    posted on 17-06-2008 14:47
Poster: Bartjens

hehe, hoe krijg je dat voor elkaar dan?

Wat ik nog wel eens had was dat ik de verkeerde eject knop indrukte :S dan is het ineens erg stil in de zaal Cry

ghehe

Ik had zo'n oude grote versterker met van die luchtgaten bovenop, en aangezien mijn ruimte niet heel groot was, was ik zo slim daar mijn cd-map op te leggen, dus die kreeg niet genoeg lucht:P

Pssssjjj
altamira    posted on 18-06-2008 23:52
Poster: soundcollector

idd, ik draai vaak rock enzo ( de mensen hier wille diversiteit alsk van negen tot 4 snachts ofzo ga draaien, kank nie constant house ofzo draaien) en ja ofwel koop je de cd origineel ofwel illegaal downloaden... ik ben in bezig van 1 cd map allemaal originele cd's en da kost me ook veel geld... Voor sommige is een euro mss nie veel ma er zijn mensen die minder geld hebbe en die het gewoon illegaal moeten doen...

trouwens, denk je echt doordat 5/10 mensen illegaal muziek spelen, die artiesten niet genoeg geld verdienen, ik vind als een artiest meer als 5000€ per maand verdient, dat hij niet hoeft ligge zeike over zen geld van liedjes en da wilt nie zegge datk die man of vrouw of weetk veel nie respecteer, want alsk het nie zou respecteren zouk de muziek ook nie draaien of luisteren Winking my eye

Ik vind dat ze iets losser mogen worden in dat "illegale" gedoe mrja

back ontopic !!! Winking my eye hier zijn al genoeg topics over

Wat een belachelijke opvatting. Ik gun het je dat je zelf een track maakt en hij wordt overal gedraaid maar jij maakt er verlies op... snap niet dat als je een beetje passie voor muziek hebt je dergelijk uitspraken kunt doen. Los van het 'gevoel' dat toch verschillend is tussen een cdr'tje en een originele cd.
OrsonWelsh    posted on 19-06-2008 10:22
vroeger in de It de limiter over de zeik geholpen...Ineens Plop! doodstil...in een bomvolle tent...toen maar een indicatielamp erop laten zetten..hahahaha

was wel een enorm schaaaam moment, gelukkig waren we snel weer on the beat!
MickeyMick    posted on 19-06-2008 13:32

Niet echt afgang maar wel vervelend( met de drive in):

Verkeerd ingelicht zijn, qua genres.
Je neemt veel rock mee, willen ze club.

Je drive in maat de stekker eruitzien lopen(Zelfs wanneer je gezegt hebt de stekker anders te doen)

Boze caféhouder: Klanten waaren weggelopen door het doordreunen van de bas.(Nee ik kon mijn set niet afstellen, geen tijd voor gehad, schuld bij cafehouder)

Niet echt afgangen maar wel knap lastig

Bartjens    posted on 19-06-2008 13:51
Poster: MickeyMick

Niet echt afgang maar wel vervelend( met de drive in):

Verkeerd ingelicht zijn, qua genres.
Je neemt veel rock mee, willen ze club.

Neem je nooit je hele collectie mee met drive in werk dan?

www.djbrowbeat.com
MickeyMick    posted on 19-06-2008 14:00
Poster: Bartjens

Neem je nooit je hele collectie mee met drive in werk dan?

Jawel, maar er zijn altijd mensen met titels die je niet hebt.
En ben altijd van te voren selectief.
Als mensen voorkeur hebben ga ik daar meestal wel opaf. Vanaf heden niet meer Winking my eye
Ik had trouwens die avond genoeg clubmuziek, maar niet exclusieve nummers.(Show me bleeding love wilde ik draaien, maar had ik net niet bij me)
Trouwens René je plaatje doet het goed onder de gasten.
Je moet die gezichten zien, als je ziet dat ze weten hoe het nummer gaat (A)
Bambilaner    posted on 19-06-2008 16:29
Poster: Look

Voor jou misschien niet, maar ik zou het niet lang volhouden.

Zoek een job...Ik hou één zaterdag op twee 10 uur lang een tankstation open. Best lastig, maar ik kan met een goed gevoel plaatjes draaien...Cry
Flexii    posted on 19-06-2008 16:51

voor dat ik begin wil ik even melden dat ik een voorstander ben van het kopen van originele cd's ik koop er gemiddeld zo'n 2 à 3 per maand, en heb ook veel legale downloads, dus het is niet zo dat ik ben van de illegale mp3's maar......

Als je bijvoorbeeld Tiësto als mooi voorbeeld pakt die gast krijgt voor een uurtje draaien 30.000 euro ofzo, of als je kijkt frans Bouwer, voor een half uur zingen 10.000 euro ofzo, en zo is het met al die artiesten, die verdienen bakken met geld aan die optredens van ze, vooral die dj's die wel bijna iedere week op allemal feesten als Nope is Dope enz draaien. Nou die hoeven echt niet te gaan zeuren dat ze niet genoeg geld krijgen omdat er dj's draaien met illegale mp3's

Bambilaner    posted on 19-06-2008 16:59
Poster: Flexii

voor dat ik begin wil ik even melden dat ik een voorstander ben van het kopen van originele cd's ik koop er gemiddeld zo'n 2 à 3 per maand, en heb ook veel legale downloads, dus het is niet zo dat ik ben van de illegale mp3's maar......

Als je bijvoorbeeld Tiësto als mooi voorbeeld pakt die gast krijgt voor een uurtje draaien 30.000 euro ofzo, of als je kijkt frans Bouwer, voor een half uur zingen 10.000 euro ofzo, en zo is het met al die artiesten, die verdienen bakken met geld aan die optredens van ze, vooral die dj's die wel bijna iedere week op allemal feesten als Nope is Dope enz draaien. Nou die hoeven echt niet te gaan zeuren dat ze niet genoeg geld krijgen omdat er dj's draaien met illegale mp3's

Maar niet alle artiesten hebben het zo gemakkelijk
OneSixty    posted on 19-06-2008 17:16
tsja , zo kun je wel beginnen maar het is niet aan ons om te oordelen of zij betaald moeten krijgen...

je betaald om een nummer, niet om hun tegen jou zin rijker te maken...

erg raar argument , dus voortaan ga ik alles maar stelen ...
Flexii    posted on 19-06-2008 17:26
Poster: Lightzone
tsja , zo kun je wel beginnen maar het is niet aan ons om te oordelen of zij betaald moeten krijgen...

je betaald om een nummer, niet om hun tegen jou zin rijker te maken...

erg raar argument , dus voortaan ga ik alles maar stelen ...

Als je goed zou lezen, zou je zien dat er in mijn post totaal geen argument voor wat dan ook staat, Het is een puur op de realiteit gebasseerd, objectieve reactie op het feit dat mensen hier lopen te verkondingen dat de artiesten er last van hebben als mensen hun muziek illegaal downloadenWinking my eye

er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen van artiesten die deze inkomsten echt nodig hebben, maar dan moet jij eens gaan nadenken over wat voor percentage een artiest krijgt per verkochte cd, klein sommetje:

cd kost in winkel pak em beet 20 euro, daarvan is alvast 19% btw, houd je nog 16,81 euro over, daar zal dan zo'n 15% winstmarge opzitten houd je nog €14,29 over en daarvan gaat het grootste gedeeldte naar de productiekosten (cd, hoes, layout enz) en dan nog naar de platenmaatschappij en dan blijft er nog een paar euro over voor de artiest

167 Users online: 65 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 29.804
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.350