Wat is jou afgang geweest (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 15-06-2008 11:25
Iedereen hier op dit forum heeft toch wel 1 keer ergens mogen draaien. Waar ik dus benieuwd om ben is of iemand een grote fout heeft gemaakt tijdens het draaien?
Ik zal beginnen met mij. Vorige maand moest ik op een ton draaien alles verliep perfect tot opeens de muziek uitviel; ik dacht zo kut kut kut. Al het volk keek zo ja de stroom was uitgevallen 5minuten later terug kunnen draaien. Had wel effe door de micro gezegd dat de stroom was uitgevallen Winking my eye

Greetz & beatz

What do you think about Wat is jou afgang geweest ??

Vote :   

Adrien1989    posted on 15-06-2008 11:26
Volgens mij is hier al een topic overHappy, laughing
Bambilaner    posted on 15-06-2008 11:32
Poster: JJenzz
Iedereen hier op dit forum heeft toch wel 1 keer ergens mogen draaien. Waar ik dus benieuwd om ben is of iemand een grote fout heeft gemaakt tijdens het draaien?
Ik zal beginnen met mij. Vorige maand moest ik op een ton draaien alles verliep perfect tot opeens de muziek uitviel; ik dacht zo kut kut kut. Al het volk keek zo ja de stroom was uitgevallen 5minuten later terug kunnen draaien. Had wel effe door de micro gezegd dat de stroom was uitgevallen Winking my eye

Greetz & beatz

Is toch niet echt jouw schuld...Ik draaide eens op een klein feestje, met mijn laptop met traktor, en 2 cd-spelers. Op een bepaald moment draaide ik See You Dancin' van Junior Jack... De opbouw in dat liedje is wel lang...Maar toen bleef ie maar duren...Bleek dat mijn laptop was vastgelopen in een loop, die er niet meer uitging...heb toen gauw overgemixt naar een cd-speler...Ondertussen een nieuwe laptop aangeschaft...
www.facebook.com/vinniebegooddj
bambamstudio    posted on 15-06-2008 11:36
Ik heb ooit eens voor een kleine 4000 man de versterker uitgeschopt. Voornamelijk de schuld van de organisatie, de versterker lag onder de tafel waar de DJ set op stond.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Xtremer    posted on 15-06-2008 11:40

Ik stond een jaartje terug voor 500 man te draaien toen opeens de laag weg viel... Sta je dan zonder laag te draaienCry. Ik moest gelukkig nog maar 5 min draaien dus had er weinig last van hoor:P.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
diddy    posted on 15-06-2008 11:43
Ik heb ooit is op een feest voorgehad dat de cd-bleef haperen in het midden van een liedje. Was wel de schuld van de firma waar ze de set hadden gehuurt ze hadden blijkbaar een cd-speler mee gegoven waar de lens van vervangen moest worden
Bambilaner    posted on 15-06-2008 11:58
Het komt erop neer dat fouten nooit aan de dj gelegen zijn Happy, laughing
Stomme organisaties en apparaten altijd
www.facebook.com/vinniebegooddj
JollyJunkie    posted on 15-06-2008 12:12
Ik heb ook een keer gehad dat ik der versterker uitschpte :P, en toen was ut stil... Winking my eye
Ik heb ook een keer met me faders open voorgeluisterd, ik schaaamde me toen egt jonge, sta i liedje voor te beluistere en cue point zoeken terwijl iedereen het door de normale muziek heen hoort xD
Bastian    posted on 15-06-2008 12:13
Afgangen eigenlijk nog nooit gehad, als je gewoon beetje bewust aan het draaien bent kan je al veel voorkomen..Winking my eye
DrezZ    posted on 15-06-2008 12:16
Poster: JollyJunkie
Ik heb ook een keer gehad dat ik der versterker uitschpte :P, en toen was ut stil... Winking my eye
Ik heb ook een keer met me faders open voorgeluisterd, ik schaaamde me toen egt jonge, sta i liedje voor te beluistere en cue point zoeken terwijl iedereen het door de normale muziek heen hoort xD

Dat van dat voorluisteren heb ik ook al eens meegemaakt! gelukkig stond dat kanaal niet zo heel luid :d!
EloidELot    posted on 15-06-2008 12:20
Mijn eerste keer voor ietwat publiek (+200 pers).
Ik vraag aan de DJ voor mij (eentje van studio brussel,even zijn naam kwijt), op welke kanalen de cdj 1000mk3's staan aangesloten en hij antwoordt: "op de buitenste kanalen". Ok! Vol stress zet ik mijn eerste plaatje (op de rechter cdj) gereed om mijn intro te maken. Ik fade de vorige DJ zijn laatste schijf langzaam uit en gooi het volledig rechterkanaal op die Rodec stilletjes open met mijn vinger gereed de play-toets in te rammen op de CDJ. 'PLAY'... Ik hoor niets door de monitor van mijn intro enkel nog stilletjes het uit te mixen liedje.. Ik check mijn headphone en hoor mijn intro erin (blijkbaar stonden alle PFL's aan van alle kanalen, dus logisch). Ok raar, ik gooi de fader van het kanaal hoger en hoger tot maximum... nog altijd niets... + gain.... en ineens stoot ik even tegen iets aan... een schel hels geluid door gans de zaal!!!! OW my god!! wat bleek natuurlijk (dom dom dom dom) het volledig rechterkanaal in natuurlijk het micro-kanaal dat was aangesloten met een micro die naast het mengpaneel lag, waar ik dan tegen stootte waardaar er een hels geluid door de zaal ging van die micro...
Mijn intro was meteen geslaagd! :s => een rooie kop tot en met! Vergeet ik nooit meer!! => nieuwe gear om mee te werken => bekijk even alles voor je begint te draaien (of een poging onderneemt) :D
User edit by EloidELot on 15-06-2008 @ 12:33:50 (100%)
Convert    posted on 15-06-2008 12:55
Ik op me eerste feestje waar ik moest draaien, ik zei tegen die gene die het volgend half uur moest draaien of die hem ingemixt had. En hij zei ja, ik nog keer gevraagd en hij zegt ja, dus dan vraag ik of ik me cd spelers kon weg halen(was de enige op cd's toen nog, nu vinyl namelijk) en hij zei ja druk maar op stop en ja hoor muziek uit.. en ik snel weer op play gedrukt en muziek ging weer was geen grote fout was maar ff stil maar degene die het over moest nemen schreeuwde tegen mij: "wat doe je!!" zodat publiek dacht dat het mijn schuld was.. wat een l*l :P
MatthiasDB    posted on 15-06-2008 13:02
Poster: bambamstudio
Ik heb ooit eens voor een kleine 4000 man de versterker uitgeschopt. Voornamelijk de schuld van de organisatie, de versterker lag onder de tafel waar de DJ set op stond.....

wat een krachtbeest van een versterker moet dat wel niet geweest zijn...
1 versterker op een feest van 4000 man ?! zowheej... geen 2 nulletjes teveel gezet?
op zo'n grote feesten lijkt het me wel iets beter geregeld dan "gooi die versteker maar onder de dj booth"
Gery    posted on 15-06-2008 13:37
 Had wel effe door de micro gezegd dat de stroom was uitgevallen Winking my eye
 hoe kan je iets door de micro zeggen als de stroom is uitgevallen? Tongue

anyway, wat ik eens meegemaakt heb, was in een zaal waar er geen monitor boxen stonden!
Ik moest dus volledig op koptelefoon mixen (op de zaal was geen optie door te veel echo)
en ik had toevallig tegen de crossfader gebotst... en die stond uiteraard langs een kant.

Hoor je in je koptelefoon de goede mix en het volgende plaatje lekker lopen, tot dat j'm afzet en het stil bleek te zijn... Cry
DJ - Producer
bambamstudio    posted on 15-06-2008 13:40
Poster: Gery
hoe kan je iets door de micro zeggen als de stroom is uitgevallen? Tongue

Cry
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
VmaX    posted on 15-06-2008 14:53
Ik deed 2 weken geleden een snelle overgang van kanaal 1 naar kanaal 4 op een DJM600 en had per ongeluk de master mee was effe schrikken aangezien die maar half open was en plotseling in een keer totaal openvloog. Ik kreeg wel vieze gezichten naar mij gericht... Afgang dus Cry
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
JJenzz    posted on 15-06-2008 15:13
@ gery: erna natuurlijk. Ik had zo een rooie kop iedereen dacht dat het mijn fout was :p
DJADMIN    posted on 15-06-2008 15:23
Haha moest vorige week op een housewarming draaien...zatte mensen...

midden in de set, zon beetje op het hoogtepunt, vond iemad het leuk om in de stroomkast te gaan kloten, oftewel alles plat. Maar er was geen licht aan, dus ineens muziek weg...tjaa toen keek iedereen, maar ze wisten ook meteen wie het gedaan had haha :P
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Twello    posted on 15-06-2008 15:32
Poster: VmaX
Ik deed 2 weken geleden een snelle overgang van kanaal 1 naar kanaal 4 op een DJM600 en had per ongeluk de master mee was effe schrikken aangezien die maar half open was en plotseling in een keer totaal openvloog. Ik kreeg wel vieze gezichten naar mij gericht... Afgang dus Cry

daarom heb ik ook liever een potmeter voor de master Cry
thomassmith    posted on 15-06-2008 15:54
tis altijd de schuld van iemand anders:P
djjh    posted on 15-06-2008 15:59
een keer gehad dat ik aan het draaien was met een djm 800 en een effect erin wou zetten en met mijn pink de cue knop van de cd speler induuw.
User edit by djjh on 15-06-2008 @ 16:00:19 (1%)
Flexii    posted on 15-06-2008 16:00
ja ik heb ook een keer gehad moest ik ergens draaien en de dj voor mij had de cdj1000mk3 van de auto cue afgehaald en daar had ik niet op gelet dus ik duw die cd er in begint die meteen te spelen, dat was ook minder ja
Wout-r    posted on 15-06-2008 16:05
Ik draaide een keer met 2 dubbele cd-spelers (2 X Denon Dn 6000) en dat stond aangesloten op een Dateq mixer, met genoeg kanalen Winking my eye En het was de eerste keer dat ik daar draaide, dus moest natuurlijk even wennen. En 1 keer drukte ik toen de verkeerde cd-speler uit! Dat kon ik gelukkig wel snel oplossen, omdat ik nog een ander nummer in een andere cd-speler klaar had staan Winking my eye
Dus de afgang bleef beperkt bij een stilte van 2 seconde :D
VmaX    posted on 15-06-2008 16:11
Poster: Twello

daarom heb ik ook liever een potmeter voor de master Cry

Ik ook, ben gewend aan de DJM800 en ik lette hierdus niet op.

Effe offtopic: Lig het aan mij of voele de faders van de DJM600 echt heel los tegenover de DJM800? Vind de 800 echt veel lekkerder om te draaien Cry
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
Sammow    posted on 15-06-2008 16:12

Greetz & beatz

Als de stroom uitvalt werkt je micro toch ook niet meer? Cry

Ik heb 1 keer, de eerste keer dat ik draaide, de verkeerde cd-lade open gedaan Cry Best kut :D
RoyBeware    posted on 15-06-2008 16:20
ik heb alleen tijdens het test draaien wat foutjes gemaakt.
bijv stootte ik tegen de cue knop of play/pauze knop :D

Toen was het stil hahah..
Maar gelukkig nog niet live gebeurt god zij dank haha.

268 Users online: 64 Guests (204 Unknown)
Pages generated today : 32.180
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.848.726