CDJ1000 MK2 of MK3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

VmaX    posted on 12-06-2008 22:36
Hey in september ga ik me een paar CDJ1000's aanschaffen met het geld van mijn vakantiejob. Nu twijfel ik tussen de MK2's en MK3's. Ik heb een beetje gesearched naar de verschillen en heb er niet veel over gevonden. In de ultimate CDJ comparision chart heb ik niet veel verschillen gevonden tussen beide spelers.

Mijn vraag is dus welke spelers zouden jullie kopen en waarom?

Voor de info: Ik heb geen mp3 en jog adjust nodig. Cry

Edit: Oja, kunnen MK3's en DVJ's cue's lezen vanop een kaart van een mk2?
To stay tuned, become a fan on my facebookpage
User edit by VmaX on 12-06-2008 @ 22:39:02 (25%)

What do you think about CDJ1000 MK2 of MK3 ??

Vote :   

Xtremer    posted on 12-06-2008 22:54
Ik zou de MK3 kiezenWinking my eye. De displays zijn beter, search gaat sneller en Jog Adjust is toch wel erg handig. Je hebt het misschien niet nodig, maar hou er rekening mee dat de MK2 al een wat oudere CDJ is met minder snelheid:P. Ik gebruik zelf de MK3's en geloof me je gaat van ze houden:P. Succes!
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 12-06-2008 22:55
Nee, de memorycard van de CDJ-1000mk2 is niet echt bruikbaar daarvoor.

De cue punten worden wel gelezen, waveforms niet. Je kunt met de CDJ-1000mk3 of DVJ-1000 geen Hot- en Cue punten schrijven zodat deze gelezen kunnen worden in een mk2.

Ga je Cue punten opslaan (wel aan te raden), wil je ze overal kunnen gebruiken en stel je prijs op een duidelijke waveform display (verslavend) -> ga voor de MK3

Mechanisch is de MK3 wel verbeterd (jogwheel/displays). Ook is hij ietsje sneller gemaakt qua overall performance en MP3 compatible, maar van een MK2 hoef je niet minder plezier te hebben.

Wil je bij de tijd blijven en kun je het financieel trekken zou ik voor de MK3 gaan... aan het einde van de rit zou ik je portomonee laten bepalen Winking my eye

Let the BASS be louder
VmaX    posted on 12-06-2008 23:04
Poster: Lead
Nee, de memorycard van de CDJ-1000mk2 is niet echt bruikbaar daarvoor.

De cue punten worden wel gelezen, waveforms niet. Je kunt met de CDJ-1000mk3 of DVJ-1000 geen Hot- en Cue punten schrijven zodat deze gelezen kunnen worden in een mk2.

Ga je Cue punten opslaan (wel aan te raden), wil je ze overal kunnen gebruiken en stel je prijs op een duidelijke waveform display (verslavend) -> ga voor de MK3

Mechanisch is de MK3 wel verbeterd (jogwheel/displays). Ook is hij ietsje sneller gemaakt qua overall performance en MP3 compatible, maar van een MK2 hoef je niet minder plezier te hebben.

Wil je bij de tijd blijven en kun je het financieel trekken zou ik voor de MK3 gaan... aan het einde van de rit zou ik je portomonee laten bepalen Winking my eye

Voor mijn portomonee kan ik zowel de mk2's als de mk3's betalen. Maar is het verstandig om zoveel meer geld uit te geven voor waveform(gebruik je dit echt veel?) Cry

Poster: DJ-Xtremer
Ik zou de MK3 kiezenWinking my eye. De displays zijn beter, search gaat sneller en Jog Adjust is toch wel erg handig. Je hebt het misschien niet nodig, maar hou er rekening mee dat de MK2 al een wat oudere CDJ is met minder snelheid:P. Ik gebruik zelf de MK3's en geloof me je gaat van ze houden:P. Succes!

Ik weet dat ze verslavend zijn (ik heb ze al meerdere keren gebruikt op fuifen en in clubs)  Cry
User edit by VmaX on 12-06-2008 @ 23:08:50 (48%)
Xtremer    posted on 12-06-2008 23:16
Poster: VmaX
Voor mijn portomonee kan ik zowel de mk2's als de mk3's betalen. Maar is het verstandig om zoveel meer geld uit te geven voor waveform(gebruik je dit echt veel?) Cry

Het is erg handig om te zien wanneer een beat begint voor het inmixen en cue-en. Op de MK3 is dat veel nauwkeuriger dan de MK2 (check de dots). Ga gewoon voor de MK3's dus:P.
VmaX    posted on 12-06-2008 23:21

Het is erg handig om te zien wanneer een beat begint voor het inmixen en cue-en. Op de MK3 is dat veel nauwkeuriger dan de MK2 (check de dots). Ga gewoon voor de MK3's dus:P.

Mja, kan inderdaad wel handig zijn. Maar ik mix nu zonder (CDJ200) en dat gaat ook perfect. Maarja binnen 2 weken weer een feestje met MK3's zal extra op de waveform letten om zien of ik het handig vind. Cry
User edit by VmaX on 12-06-2008 @ 23:22:03 (3%)
Lead    posted on 12-06-2008 23:28
Waveform is heel verslavend... Ik draai niet graag meer zonder... En Memory kaartjes maak ik ook veel gebruik van, ik zou zelf zonder twijfel voor mk3's gaan... als je portemonee groot genoeg is Winking my eye
Let the BASS be louder
VmaX    posted on 12-06-2008 23:43
Poster: Lead
Waveform is heel verslavend... Ik draai niet graag meer zonder... En Memory kaartjes maak ik ook veel gebruik van, ik zou zelf zonder twijfel voor mk3's gaan... als je portemonee groot genoeg is Winking my eye

Ok thx voor de tips ik zie wel binnen 2 maandjes wenner ik het geld heb mar volgens mij worden het wel MK3's Cry
soundcollector    posted on 13-06-2008 00:23
ff vraagje tussedoor en mss ook handig voor v max

ik ben dus ook vna cdj 200 aan het overstappe op 1000 mk3's, heb er namelijk al 1 staan.

Maar als je een cue zet op de 1000 kan je onmiddellijk die al afspele (dit heeft tijd nodig bij een cdj 200). Heeft het ook tijd nodig om de cue op te slaan bij mk2? of kan je hier ook onmiddellijk cuen en dan al spelen.? ik vond dit namelijk ech thandig.

En is het normaal dat een cdj 1000 zo een fel geluid maakt als de cd speler aan het draaien is, geluid is te vergelijken met een cd speler in een pc cd-rom speler...

En hoe werkt eigleijk faderstart, heeft de cdj 1000 dit ook?

mss wel gemakkelijke vrage dus dacht zet ze hier even
borisdekloris2    posted on 13-06-2008 06:44
  Ja dat is normaal , bij sommige cd's maakt hij nog meer herrie.

Faderstart werkt in samenwerking met je mengpaneel, kabeltjes aansluiten 3,5 mm plugjes in de cdj (control) en in een Pioneer mixer. faderstart activeren op de mixer en je kunt met je fader (schuif) de cue-start knop vervangen...

Boris
borisdekloris2    posted on 13-06-2008 06:46
Zie net in je booth foto's geen Pioneer mixer ?
weet niet of de faderstart dan wel werkt ...

Boris
Xtremer    posted on 13-06-2008 09:50
Faderstart werkt o.a. op Reloop mengpanelen, Pioneer en nog een aantal andere merken. Je kunt faderstart aansluitingen herkenen aan de kleine jacks of aan namen als CF Start en Fader Start.

De CDJ-1000's maken geluid tijdens het afspelen, niet storend als je gewoon op je monitors draait hoorWinking my eye.

Het opslaan van cue's of loops gaat razend snel op een CDJ-1000. Als je eenmaal die cue knop hebt ingedrukt en je drukt op memory is hij al klaar:P. Het ophalen van de cue's en loops van de SD duurt helaas even (niet meer dan 2 sec).

Nog even iets anders. Vele maken zich zorgen over shock-proof van een CDJ of CD speler... Bij een CDJ is de kans op overslaan er gewoon niet:D. Je kunt hem op de tafel slaan of heen en weer schudden het lukt je niet:P.

CDJ-1000 MK3 gewoon een top keuze!
Lead    posted on 13-06-2008 13:09
...Vele maken zich zorgen over shock-proof van een CDJ of CD speler... Bij een CDJ is de kans op overslaan er gewoon niet:D...

Bekijk mijn filmpjes over de MK3 eens, dan zou je hier niet meer over twijfelen.
Let the BASS be louder
VmaX    posted on 13-06-2008 18:18
Ok het word dus de MK3 bedankt jongens!!

This is an old Topic

No new postings for 6.313 days.
 Post CommentThat would be 210.4 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

577 Users online: 271 Guests (306 Unknown)
Pages generated today : 6.774
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.559.072