Rodec mengpanelen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JuniorDDP    posted on 12-06-2008 17:45
Ik heb al ondervonden dat sommige hier pro pioneer zijn van mengpanelen! Maar ik vraag mij af of er hier ook wel Rodecliefhebbers zijn!

Ik zelf ben superpro Rodec!

Maar wat is jullie mening?

What do you think about Rodec mengpanelen ??

Vote :   

MatthiasDB    posted on 14-06-2008 12:40
Poster: JollyJunkie

A MatthiasDB : Dat werds hier nou ook net gezegd Winking my eye
Bij de Rodec's zit geen limiterdus aat het geluid gewoon even hard verder maar omdat Rodec's van zulke goede kwaliteit zijn wordt de geluidskwaliteit er niet slechter van maar blaas je wel zonder dat je het in de gaten hebt je versterker op,
Op de Pioneers zit een limiter sdie het geluid vervormt zodat je em zachter zet, dat is een vorm van beveiliging!

je kan met elk mengpaneel elke versterker kapot spelen, de DJM is geen wondergod die versterkerlevens red! Daarom is het ook de bedoeling dat je bij je versteker(s) een goede processor zet die je gain terugneemt van zodra de dj te hard begint te gaan en NIET dat je op je mengpaneel moet rekenen dat het het geluid wel zal terugnemen!
Een Rodec mengtafel gaat pas clippen bij +20dB, en de VU gaat tot +3dB, dus de uitspraken van JuniorDDP raken kant nog wal!

valt me op dat sommige DJ's top of the bill materiaal vragen, maar achteraf gwn niet weten hoe het werkt. ze denken gwn van "oh, ik moet waar voor mn geld dus ik laat alle lampies maar branden..."
moesten DJ's gewoon rond de 0dB draaien, dan moeten de mensen van de verhuurfirma geen 5 keer komen zeggen dat het stiller moet, heeft het publiek een mooi geluid, werden er minder (ongeproceste) geluidssystemen opgeblazen en moet pioneer geen moeite meer steken in het opvullen van zn mixers met beschermingen tegen de dj zijn eigen bruutheid.
User edit by MatthiasDB on 14-06-2008 @ 12:45:51 (72%)
skyline643    posted on 14-06-2008 14:02
Een PFl - master mix knop zit er bij de BX en CX serie op. En ook bij de MX-180LTD. In de toekomst zal Rodec zelfs helemaal afstappen van de pfl schakelaartjes. De nieuwe Progressive reeks zal ook het pfl systeem van de BX en CX reeks hebben
mrwhoopie    posted on 14-06-2008 19:55
Ik ben meer fan van de rodecs dan van de pioneers.Maar het is wel een feit dat de meeste dj's eens moeten leren om rond de "0"dB te draaien,want alles boven de 0 dB word er echt niet beter op,als je met de versterker vol open op 0 dB speelt en het is niet luid genoeg is je set gewoon te zwak.Cry
Sammow    posted on 14-06-2008 20:22
Zijn er nog mensen die niet letten op de 0 dB dan? Die dj's neem ik dan toch niet echt serieus dan hoor :p Dat is toch een van de dingen die moeten kloppen!?
Gery    posted on 14-06-2008 20:50
Poster: Sammow
Zijn er nog mensen die niet letten op de 0 dB dan? Die dj's neem ik dan toch niet echt serieus dan hoor :p Dat is toch een van de dingen die moeten kloppen!?

feit! maar je hebt niet altijd keuze!  ik heb al op een aantal locaties moeten draaien waar de versterkers of boxen gewoon te stil zijn ingesteld dat zelf mensen komen vragen of het iets luider kan...  op die moment heb je niet echt andere keuze dan in het rood te spelen. (ik zorg er wel voor dat er altijd nog beweging is, nooit vol rood!)

ik kan dat nog een beetje compenseren door de master op traktor scratch al luider te zetten. (ipv normaal -7db zet ik die dan op 0db) dat scheelt ook al een heel stuk, maar onder normale omstandigheden hou ik hem ook zeker liever op 0db Happy, laughing
DJ - Producer

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

146 Users online: 67 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 29.852
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.398