Rodec mengpanelen (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JuniorDDP    posted on 12-06-2008 17:45
Ik heb al ondervonden dat sommige hier pro pioneer zijn van mengpanelen! Maar ik vraag mij af of er hier ook wel Rodecliefhebbers zijn!

Ik zelf ben superpro Rodec!

Maar wat is jullie mening?

What do you think about Rodec mengpanelen ??

Vote :   

AndersHJ    posted on 12-06-2008 17:47
Ik vind het niet handig om er mee de werken... Voor mij geen rodec Winking my eye
Ghost-Andries    posted on 12-06-2008 18:44
de kwaliteit van rodec vind ik heel goed! alleen ze zien er niet zo modern en sjiek uit als pioneer!Cryik blijf toch een pioneer liefhebber!
Sammow    posted on 12-06-2008 18:57
Vooral in België is Rodec populair he Happy, laughing

Ik ben er wel fan van, die dingen zien er zo ontzettend sterk uit!
skyline643    posted on 12-06-2008 19:21
Voor mij nooit iets anders meer. Een Rodec uit de BX of CX reeks is even handig werken als een Pioneer. PFL werkt op identiek dezelfde wijze. Ze zien er niet modern uit nee, maar wat ben je met een mixer die er goed uitziet maar in feite op de ballen trekt? Niets toch?
JuniorDDP    posted on 12-06-2008 20:42

Een Mx is nog beter he

Ziax    posted on 12-06-2008 20:45

Ben er niet voor. Giet er per ongeluk een pintje in en dat ding gaat geen muziek meer doorlaten (Ecler wel daarintegen, spreek uit eigen ervaringen);

Te klein knoppen
Te stroeve knoppen

No Rodec for me !

DJKIWI    posted on 12-06-2008 21:24
Rodec is een erg goede mixer, degelijke kwaliteit!
Zelf geef ik de voorkeur aan Dateq 7.2, 7.3 of 8.3.
soundcollector    posted on 12-06-2008 21:50
Poster: Ziax

Ben er niet voor. Giet er per ongeluk een pintje in en dat ding gaat geen muziek meer doorlaten (Ecler wel daarintegen, spreek uit eigen ervaringen);

Te klein knoppen
Te stroeve knoppen

No Rodec for me !

Das dus echt dikke zever, ja een rodec kan da verdragen, ma ge merkt het achteraf toch dat er iets in heeft gezeten, en wrs wa da ma beetje bier wat erin is gegaan....

Als ge echt een pint bier in die mixer krijgt dan werkt die helemaal niemeer... Kheb het al meegemaakt, en we hebbe geluk geahd dat er niks anders kapot was...

Een rodec is enorm sterk, kan veel verdragen etc etc maar elektronica en vloeistof gaat gewoonweg niet samen...

En als je bier in je mengtafel krijgt dan is da redelijk dom....

bij mij was de reden dat de barman over de booth heen moest rijken om plateau bier door te geven (was in de cafe waar ik draai ook nie mijn booth) en een pint viel van die plateau.

Ik denk dat dit gewoon weer zo een uitspraak is een 'mythe' die overal rondgaat

alhoewel er wel weinig mixers die zo onverwoestbaar zijn, moetk je zowiezo gelijk geven

rodec is goed, ma is ook basic, ligt eraan wat je wil....
Convert    posted on 12-06-2008 21:51
Ik heb er nog nooit ervaring mee gehad maar ik vind indd de Rodec mengpanelen niet zo mooi Winking my eye
Gery    posted on 12-06-2008 22:33
rodec zijn kwalitatief goede mixers, niks op aan te merken.

een nadeel, de masters enzo zijn niet gelimiteerd waardoor rodecs heel erg makkelijk versterkers kunnen overbelasten.
iemand van een verhuurbedrijf wist mij eens te vertellen dat de meeste problemen bij hun versterkers afkomstig waren van rodecs (of door de dj's nie niet weten wat rode leds betekenen)

rodecs oversturen kan perfect zonder echt veel vervorming, bij pioneer treed dan de limiter in zijn werk waardoor het geluid veel slechter klinkt...

verder vind ik nog een ding ontbreken op rodec en dat is een PFL - master mix knop!
DJ - Producer
Nico_26    posted on 12-06-2008 22:35
Super goed! alleen duur en zwaar ... maar ze gaan héééél lang mee en hebbe super geluidskwaliteit
User edit by Nico_26 on 12-06-2008 @ 22:35:58 (1%)
Xtremer    posted on 12-06-2008 22:41
Ik hoor heel veel verhalen over Pioneer en Rodec. Over de geluidskwaliteit kan ik niet oordelen van een Rodec, heb het nog nooit gehoord namelijk:P. Ik vind een Rodec qua looks gewoon helemaal niets, sorry voor de liefhebber, maar ik vind het echt niet mooi:P. Als ik naar de looks van een Pioneer kijk denk ik aan modern en up to date. De geluidskwaliteit en effectkwaliteit van een Pioneer vind ik gewoon super klinken. Heb nog nooit een Rodec gehoord, misschien word dat dan toch maar eens tijd. Als ik het gehoord heb gaat mijn voorkeur denk ik toch naar een Pioneer vanwege de looks, de goede naam, functies en levensduur. Dus zoals de meeste het noemen een echte Pioneer addict:P.

:EDIT: Ik vind trouwens ook dat Dateq geen mooie mixers maakt, kwalitatief is het prima maar qua looks vind ik het helemaal niks:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 12-06-2008 @ 22:45:49 (19%)
ArCee    posted on 13-06-2008 15:34

Te klein knoppen
Te stroeve knoppen

No Rodec for me !

1) heeft niemand ooit verteld dat een biertje in je mond moet gegoten worden (nederlandse manier?) Cry
2) Vocht en electra zijn uberhaupt geen goede vrienden van elkaar.
3) Zet in het vervolg je pintje een stukje van de mixer af??
soundcollector    posted on 13-06-2008 17:09
ja da van die rodecs en versterkers klopt wel...

meeste verhuurbedrijven plakke een stukje plakband over de master tot waar je hem omhoog kunt doen, voor de meeste dj's is dit dan wel duidelijk Winking my eye :D

gr
Tijnie    posted on 13-06-2008 17:48
Het leuke er aan om mee te werken zijn de faders die zo stevig zijn en 'vast' zitten. De geluidskwaliteit is inderdaad ook zeer goed dus op dat vlak ga ik ook wel voor de rodec.

Het nadeel aan rodec is dat ze zo overdreven duur zijn (vind ik toch). Voor die prijs ga verkies ik dan toch de pioneers. Zijn er anders mensen die ecler verkiezen in plaats van rodec?
Sammow    posted on 13-06-2008 17:54
Ik denk ik Happy, laughing

Ik ga binnenkort normaal gezien een Ecler Nuo5 kopen, die is gewoon veel moderner dan Rodec, van sterkte weet ik niks af maar ik ben niet van plan ermee te gaan gooien dusja :D En Ecler kan wel naast Pioneer gaan staan denk ik ook, mss niet naast de 800 maar toch, een echte pro mixer vind ik, van wat ik er al van gezien heb toch Happy, laughing

EloidELot    posted on 13-06-2008 17:57

Te klein knoppen
Te stroeve knoppen

No Rodec for me !

uit ervaring? dus jij hebt al een pint in een rodec en een ecler gegooid om die vergelijking te kunnen maken? mooie palmares :D

Waar ik af en toe draai, staat ook een rodec. Wel even wennen, maar basic betrouwbare kwalitatieve mixer! de draaiknoppen mochten mij nu net toch ook wel iets minder stroef zijn (Snel even bass dichtgooien en optrekken is een hele onderneming :D). De faders ben ik wel fan van.
skyline643    posted on 13-06-2008 20:07
Stroeve draaiknoppen heb ik helemaal niet bij mijn BX-14. Het klopt wel dat de toonregeling nogal stroef is op de MX180mk1 en mk2.
Duur... gohja, valt wel mee. 730 euro vind ik niet duur omdat ik weet dat mijn Rodec er binnen 15 jaar nog zal staan (rekening houden dat ik de faders wel eens zal moeten vervangen).
JuniorDDP    posted on 13-06-2008 21:26
Poster: Gery

een nadeel, de masters enzo zijn niet gelimiteerd waardoor rodecs heel erg makkelijk versterkers kunnen overbelasten.
iemand van een verhuurbedrijf wist mij eens te vertellen dat de meeste problemen bij hun versterkers afkomstig waren van rodecs (of door de dj's nie niet weten wat rode leds betekenen)

rodecs oversturen kan perfect zonder echt veel vervorming, bij pioneer treed dan de limiter in zijn werk waardoor het geluid veel slechter klinkt...

verder vind ik nog een ding ontbreken op rodec en dat is een PFL - master mix knop!

Weet ge wat het probleem is met de meeste dj's, is dat ze hun gain knop te luid zetten en daardoor belasten ze hun versterker! De rode led's bij rodec willen echt zeggen dat je erover gaat (wat niet het geval is bij pioneer, daar mag je soms in het rood gaan) bij Rodec niet!

Dus het licht niet aan de master of het type Rodec, maar gewoon Dj's die hun mengpaneel niet kennen, ik ga nooit over het rood bij Rodec, terwijl ik bij een pioneer mengpaneel dit soms wel eens mag doen (maar ik doe het nooit)! Er is dus een verschil in leds bij pioneer en rodec en dj's weten dit niet!

De mx 180 mk 3 is een stevige mixer met de juiste toonregeling en led aanduiding (in dbspl), maar je mag niet in het rood gaan want dat is verkeerd, dus je moet een juiste regeling vinden tussen je master, gain en versterker, en als je dat normaal doet, gaat niets kapot!
fisted    posted on 13-06-2008 21:50
nog nooit mee gewerkt, maar zo wa komentaar te horen denk ik wel eens ooit die te kopen ofwel eens zkr proberen! Kwa uitzicht vind ik ze niet aantrekkelijk, maar zoals eerder gezegt met uiterlijk moet je het niet doen, maar met de kwaliteit! Daarom zkr eens proberen Winking my eye
mrwhoopie    posted on 13-06-2008 21:53
Een rodec is qua opbouw een  heel stuk degelijker dan een pioneer,en zoals eerderd vermeld kan een rodec ook idd wa jus over zich heen krijgen,en neen, het is niet de bedoeling dat je er  een pint of iets inkapt,maar een betrouwbare,goede,drive in moet op alles voorbereid zijn.
Verder zal een (echte) dj,de versterker niet overbelasten,het zijn de wannabes die niet HOREN wanneer ze oversturen en zo de prul laten klippen.

Maar kortom een pioneer heeft een heel ander doeleinde.
Je kan ze niet vergelijken,je vergelijkt een Bentley ook niet met een yuppie porscheCry 

JuniorDDP    posted on 13-06-2008 23:06
De vergelijking vind ik top -> yuppie porsche versus bentley :p
simsoft    posted on 13-06-2008 23:25
ik ben fan van rodec , belgische trots noem ik dat
MatthiasDB    posted on 14-06-2008 12:26
Poster: JuniorDDP

Weet ge wat het probleem is met de meeste dj's, is dat ze hun gain knop te luid zetten en daardoor belasten ze hun versterker! De rode led's bij rodec willen echt zeggen dat je erover gaat (wat niet het geval is bij pioneer, daar mag je soms in het rood gaan) bij Rodec niet!

Dus het licht niet aan de master of het type Rodec, maar gewoon Dj's die hun mengpaneel niet kennen, ik ga nooit over het rood bij Rodec, terwijl ik bij een pioneer mengpaneel dit soms wel eens mag doen (maar ik doe het nooit)! Er is dus een verschil in leds bij pioneer en rodec en dj's weten dit niet!

De mx 180 mk 3 is een stevige mixer met de juiste toonregeling en led aanduiding (in dbspl), maar je mag niet in het rood gaan want dat is verkeerd, dus je moet een juiste regeling vinden tussen je master, gain en versterker, en als je dat normaal doet, gaat niets kapot!

euh sorry hoor vriendschap, maar hier moet ik u toch even terug het rechte pad op helpen! uw uitspraken die ik hierboven in het vet heb gezet kloppen totaal NIET!

een rodec heeft veel meer headroom dan een pioneer djm! je kan hem vol rood uitsturen en je hebt nog steeds geen vervormd signaal, wat bij een pioneer wel krijgt want vanaf dat je vol rood gaat schiet de limiter/compressor in actie en die hakt je signaal compleet de pan in qua hoge en lage peakfrequenties !

ik heb op fuiven al meermaals een rodec gezien waarvan de VU volledig stond te branden (enkel laatste rode led flikkerde wel eens). Ik maande de DJ wel aan dat hij gas moest terugnemen maar er was totaal geen vervorming hoorbaar!

Die dingen zijn solide als een tank en vervormen echt geen signaal als je rood uitstuurt, gewoon omdat ze meer/een beter headroom hebben dan sommige andere mixers.
User edit by MatthiasDB on 14-06-2008 @ 12:31:28 (30%)
JollyJunkie    posted on 14-06-2008 12:33

A MatthiasDB : Dat werds hier nou ook net gezegd Winking my eye

Bij de Rodec's zit geen limiterdus aat het geluid gewoon even hard verder maar omdat Rodec's van zulke goede kwaliteit zijn wordt de geluidskwaliteit er niet slechter van maar blaas je wel zonder dat je het in de gaten hebt je  versterker op,
Op de Pioneers zit een limiter sdie het geluid vervormt zodat je em zachter zet, dat is een vorm van beveiliging!
User edit by JollyJunkie on 14-06-2008 @ 12:36:52 (15%)

163 Users online: 66 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 29.530
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.076