Hét Grote Pro Light Foto-Topic! (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Relight    posted on 11-06-2008 17:28
Omdat er hier, volgens mij, te weinig leven is in het Pro Light forum onderdeel heb ik besloten om door middel van dit nieuwe topic extra / nieuw leven in dit forum onderdeel te blazen.

Het is de bedoeling dat je hier foto's plaatst van je eigen lichtshow of van een lichtshow die je mooi vind.
Plaats er, indien aanwezig, ook even een materiaallijstje bij, dat vind ik namelijk leuk om te lezen Happy, laughing .

Reacties (op de lichtshows) negatief of positief zijn ook welkom. Onderbouw alleen wel je mening, het is natuurlijk niet de bedoeling dat iedereen een post maakt met: 'mooi' of 'lelijk'.

Ik trap zo af met een paar eigen foto's om dit topic op te starten.

Edit: heb je misschien foto's waar je een bepaald effect op ziet en je wilt graag weten wat het precies is? Post de foto eveneens hier en ik probeer het voor je uit te zoeken.
User edit by Relight on 11-06-2008 @ 17:30:04 (27%)

What do you think about Hét Grote Pro Light Foto-Topic! ??

Vote :   

Relight    posted on 11-06-2008 17:44
Bij deze dus:

Foto's van discotheek de Bierketel in Budel waar ik eerste lichttechnicus ben.

Ik heb voor deze dag het complete ontwerp bedacht en opgehangen en licht geschoven.
Dit alles was in opdracht van een bedrijf voor een sjiek bedrijfsfeest.

Overzichtje

Het complete geheel hangt aan 6 elektrische takels en kan compleet omhoog en omlaag.
In de achterste rig hangen 4 LCD schermen en twee zelfgemaakte ledtube frames.

Overzichtje vanaf de hoofdbar

Een overzichtje vanaf de hoofdbar. In het dakje (de Bierketel) van de bar zit ook nog verlichting, deze verlichting kan alle kleuren aannemen en bestuur ik eveneens met mijn tafeltje!

LCD Schermpje

Een LCD scherm met daarnaast een ledtube frame. Binnenkort komt er extra software met DMX dongle zodat ik met de lichttafel ook de beeldschermen qua visualisatie aan kan passen. We doen dit nu nog met een aparte PC aansturing.

Vragen en opmerkingen zijn altijd welkom!
ArTy    posted on 11-06-2008 18:38
Ziet er heel vet uit.. Mag wat kosten zo te zien :P  Misschien is een laser ook nog wel leuk maar dat is niet echt sjiek
Relight    posted on 11-06-2008 18:44
Dankje,

We hebben ook een mooie laser paraat staan, een 2W Full colour laser wel te verstaan, maar die heb ik er inderdaad niet ingehangen omdat het niet heel erg sjiek zou zijn.

Ik zal komend weekend wel foto's maken van mijn nieuwe opstelling. Die is meer gericht op het echte discothekenwerk. Daar zijn colorstrobes, blinders, laser(s), en CO2-jets niet in weg te denken! Happy, laughing

Edit: en als het goed is kan ik (qua stroom) ook nog een van mijn nieuwe speelgoedjes (zaterdag) ophangen! Een Hungaroflash Quasar!

Een 15.000 Watt stroboscoop met een groot blindvermogen! Happy, laughing
User edit by Relight on 11-06-2008 @ 18:48:59 (54%)
MatthiasDB    posted on 11-06-2008 19:09
Poster: Relight
Edit: en als het goed is kan ik (qua stroom) ook nog een van mijn nieuwe speelgoedjes (zaterdag) ophangen! Een Hungaroflash Quasar!

Een 15.000 Watt stroboscoop met een groot blindvermogen! Happy, laughing

mwhaha die trekt op zn eentje een fase met 32A erdoor Cry
4 van die bakjes en heel het sportpaleis is uitgelicht Cry

en dan te weten dat Frank Verstraeten er zo 18 had hangen in de Zillion...
Relight    posted on 11-06-2008 19:37
Ja, prachtig toch! Haha. Zou het toeval zijn dat ik ook Frank heet? :P

Als het goed is heb ik nog twee 32A fases over. Dus heb ik één spare en eentje voor de Quasar.
tairip    posted on 11-06-2008 22:36
Klik hier voor foto's van mijn eigen gegeven feestje!
Relight    posted on 11-06-2008 22:46
Kijk! Dat zie ik graag!

Ziet er leuk uit. Niet een alledaagse opstelling die je normaal ziet maar origineel.

Én ik zie mijn favoriete scans hangen! Technobeams. Blijven nog steeds mijn favorieten, ondanks dat ze niet meer gemaakt worden.
(mocht je ze ooit weg doen, hoor ik het wel, haha Happy, laughing )

Ook leuk gedaan met die barren met LED-parren zo naar beneden.

Btw waarom hangt op deze foto je Technobeam open?

En welke lichttafel / lichtsoftware is gebruikt? 
tairip    posted on 11-06-2008 23:17
Bij dit feestje is Martin Lightjockey gebruikt maar normaal een MA scancommander.
De ledparren waren in een matrix aangestuurd dus we konder allerlei figuurtjes maken.

Het was niet de lamp... maar de technobeams kan je in 2 modussen gebruiken, als spiegelscan en als projector! Winking my eye Hij dacht dat hij een projector was! Foutje
User edit by tairip on 12-06-2008 @ 08:58:31 (58%)
Relight    posted on 11-06-2008 23:23
Mooi dat je de ledparren ook in een matrix gebruikt. Normaal zie je dat mensen standaard alleen maar werken met de flitsprogramma'tjes die erin zitten.

Maar het is veel leuker om je eigen creativiteit erop los te laten en ze in een matrix aan te sturen.
User edit by Relight on 11-06-2008 @ 23:27:08 (5%)
Bram-V    posted on 14-06-2008 21:54
kan iemand mij als leek misschien uitleggen wat in een matrix aansturen inhoud?
djmaarten    posted on 14-06-2008 22:21
Poster: tairip
Klik hier voor foto's van mijn eigen gegeven feestje!
  die led parren achter de dj booth zijn echt vetCry
Tijnie    posted on 14-06-2008 23:29
de vetste lichtshow hangt in discotheek kokorico vind ik
Flexii    posted on 14-06-2008 23:33
Poster: Tijnie

nog nooit in Bozzini geweest zekerWinking my eye

ik zal binnenkort wat foto;s van producties van mij posten
MatthiasDB    posted on 15-06-2008 10:56
Poster: bram-vercammen
kan iemand mij als leek misschien uitleggen wat in een matrix aansturen inhoud?

heb je misschien ooit lang geleden zo een aantal tv's gezien die gestapeld waren ? 4 hoog x 4 breed oid waarover dan een video werd "verspreid" en deze in het groot afspeelde... iedere tv gaf een deel van het beeld weer. wel dit is een voorbeeld van een matrix...
elke "unit" is 1 onderdeel van het beeld en hier kan je dan figuren, looplichtjes, ... laten overlopen.
een unit kan een ledpar zijn, of een sunstrip, of een movinghead of wash...

door deze allemaal samen te hangen (en eventueel te koppelen aan een mediaserver) kan je er filmpjes en animaties op afspelen. maar dan heb je echt al grote aantallen bij elkaar nodig om een mooi beeld te krijgen!
MuffHouse    posted on 15-06-2008 15:04
Mooie kleuren combi

ACL mooiere lichtval
ACL I like it a lot.

Me @ Lichtbrug

Symetrie
Deze foto's zijn gemaakt op een 90's feest op mijn werk, Hotel Arena waar ik lichjockey ben.
Wat hangt er:
Robe 575 wash 8x
Robe 575 spot 10x
3x acl set
2x strobo 3000 watt atomix
wat parren
blinders
User edit by MuffHouse on 15-06-2008 @ 15:06:13 (5%)
Mod edit by Jorrit on 26-06-2008 17:30 (1%)
Relight    posted on 19-06-2008 12:49
Ziet er netjes uit. Welke tafel of software gebruik je om het aan te sturen?

Op de laatste foto zie ik een camera op statief in de dj-booth, is dat gewoon om het feest op te nemen of voor speciale 'vj'-effecten. De laptop ernaast lijkt namelijk op iets met vj-software. Happy, laughing

Edit:

Poster: Tijnie

Ik vind dat het eigenlijk niet gaat om wát er hangt, maar om wát je ermee doet!
Ik ben overigens nog nooit in de Kokorico geweest, dus daar kan ik niet over meepraten.

In Nederland vind ik dat ze in discotheek Palladio in Helden een nette lichtshow wegtikken met hetgeen wat voorhanden is.
User edit by Relight on 19-06-2008 @ 12:52:22 (100%)
one-eye    posted on 26-06-2008 16:01
In club kathedraal, vlaarindingen. hangt ook nog wel wat vets, Een kroonluchter gemaakt van par 54 spots. Zal morgen wat foto's van maken.
Yorick    posted on 26-06-2008 22:23
ben een beetje afgestapt van discotheeken,, zit nu meer in de evenementen en productie's
Relight    posted on 27-06-2008 01:26
@ One-eye: Par 54 sinds wanneer bestaan die? :P

@ dj_jr: ik was een tijdje geleden ook afgestapt van de discotheken, maar ben nu weer actief in discotheek de Bierketel in Budel. Hier hebben ze een soort uitstraling à la Versuz in België. Veel licht, netjes afgewerkt en speciale soft- en hardware die een doorsnee discotheek (in Nederland) niet heeft hangen.

Ben zelf echter vaak niet gecharmeerd van de lightjockey in menig discotheek. Meestal is dat maar 'knopjes butsen' zonder echt verstand te gebruiken en verstand te hebben van de aanwezige apparatuur.

Voorbeeldje: ik kwam laatst met een show in een discotheek met onze GLP Patendlights. Kreeg ik te horen van de lightjockey: 'goh, leuk, wij hebben ook barrel scans'. :O
Die heeft de klepel gehoord maar ziet niet waar de klok hangt :P:P (ja, is express fout!).

Dan denk ik, wáárom doe je dit werk?

Post trouwens ff een keer iets van een productie of een evenement die je gedaan hebt. Ben benieuwd! Happy, laughing
KeviiN    posted on 27-06-2008 11:58
Poster: MuffHouse
Deze foto's zijn gemaakt op een 90's feest op mijn werk, Hotel Arena waar ik lichjockey ben.
Wat hangt er:
Robe 575 wash 8x
Robe 575 spot 10x
3x acl set
2x strobo 3000 watt atomix
wat parren
blinders

Wie ben je dan? In december 2007 heb ik namelijk stage bij jullie gelopen Winking my eye
Yorick    posted on 27-06-2008 17:45
haha
User edit by Yorick on 18-11-2013 @ 13:24:28 (97%)
MuffHouse    posted on 28-06-2008 13:10
@ Relight: Een Pearl Expert momenteel
@Kevin: Sander Heijboer, iedere vrijdagavond/nacht. Waar heb je stage gelopen dan (welke afdeling)?
KeviiN    posted on 28-06-2008 17:01
Poster: MuffHouse
@Kevin: Sander Heijboer, iedere vrijdagavond/nacht. Waar heb je stage gelopen dan (welke afdeling)?

Bij de afdeling Techniek (dus geluid, licht en helpen met opbouwen etc.)
Maar op de vrijdag was ik vrij, dus volgens mij heb ik jou nooit gezien daar.
A-flex    posted on 28-06-2008 17:45

Hier is nog een pic toen we Dance Mission 2007 aan het opstellen waren.

Relight    posted on 29-06-2008 15:22
Ziet er interessant uit, maarre, hoe hangen die truss balken aan de trusscirkel vast?

117 Users online: 19 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 78.756
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.467.130