Allen & Heath Xone XD-53 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 10-06-2008 17:16

REVIEW:

De Allen & Heath Xone XD-53 word eigenlijk altijd vergeten te vermelden tussen de Pioneers Technics en Sennheiser koptelefoons. Je hoort bijna nooit over dit apparaat en bij velen is hij denk ik ook onbekend. Is het terecht dat deze hoofdtelefoon nooit aangeraden word of past hij toch gewoon tussen de bekende hoofdtelefoons?

Xone

De Allen & Heath Xone XD-53 word geleverd in een mooie en stevige zwarte verpakking. Er zit een kartonnetje voor het venster waarachter de koptelefoon ligt te pronken. Het kartonnetje voor het vensterzit aan de kant waar je hem open maakt vast met 2 kleine klitterband rondjes.

Eenmaal de XD-53 uit de verpakking gehaald (met nogal wat moeite aangezien ik de verpakking heel wilde houden en de manier van uitpakken niet snapte) zie je meteen dat het een stevige koptelefoon is. Je voelt ook meteen z’n stevigheid.

De koptelefoon zit er mooi uit, niet zo opvallend als een hdj-1000 met al dat chroom maar ook niet zo saai als een HD-25. Precies goed dus. Hij is redelijk aan de grote kant maar je mag er gerust mee gezien worden. Ook heeft de Xone XD-53 een krulsnoer, zoals bij bijna iedere nieuwe koptelefoon het geval is, maar het is wel fijn om er even bij te vermelden.

Xone 2

Toen ik de koptelefoon opzette was het wel heel even wennen. Mijn oude koptelefoon drukte namelijk nogal strak tegen mijn hoofd aan terwijl deze wat losser zit. Ik was er trouwens na 2 minuten al aan gewend  en vind het een stuk fijner eigenlijk. Hij zit trouwens strak genoeg dat hij niet van je hoofd kan vallen als je zelf los gaat achter de draaitafels.

De Xone XD-53 sluit perfect af bij mij. Hij drukt niet op je hoofd, je voelt hem eigenlijk amper maar toch sluit hij gewoon perfect af. De oorschelpen van de koptelefoon vallen ruim om mijn oren heen, hierdoor sluit hij perfect af bij mij. De HD-25 van Sennheiser deed dit helaas niet, daardoor lekte hij ook geluid bij mij.

Het geluid is gewoon top, zoals je dit ook van Allen & Heath kan verwachten. Alle tonen worden zeer helder weergegeven. Je hoort de kleinste details in een liedje. De bas is gewoon normaal en word dus ook niet overdreven weer gegeven zoals dit bijvoorbeeld bij de HDJ-1000 we het geval is. De midden en hoge tonen komen er dus ook gewoon zeer zuiver uit.

Xone 3

Let op: De koptelefoon kan zeer hard, ik heb de potmeter voor de volume van de koptelefoon niet hoger als 1/3 durven zetten aangezien mijn oren dit al vervelend begonnen te vinden. Het geluid blijft trouwens zeer helder en zeer goed op dit geluidsniveau.

Wil je eens met wat anders op je hoofd lopen als Technics, Pioneer of Sennheiser? Overweeg dan eens de Allen & Heath  Xone XD-53. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.

Ratings:

Looks                              Score     
Bouw kwaliteit                  Score               
Geluids Kwaliteit               Score  
Prijs/Kwaliteit Verhouding  

User edit by ArTy on 10-06-2008 @ 17:23:16 (16%)

What do you think about Allen & Heath Xone XD-53 ??

Vote :   1 member likes this  

christiano    posted on 28-08-2009 19:21
Poster: T_G
ja vind hem ook niet egt mooi ofzo maar ja meningen verschillen

nou ik vind hem mooi en hij klinkt zo ****** lekker dus wat wil je nog meer maarja meninge verschillen maar als je nou een koptelefoon gaat kopen op basic van is hij mooi dan ben je volgensmij ook niet echt slim bezig Winking my eye
Mixt-Ape    posted on 28-08-2009 19:45
Vind ik ook! Anders zou niemand nog een HD-25 kopen...
Sebasz    posted on 28-08-2009 22:12
Dit is echt een super headphone Cool Heb hem zelf ook al bijna een jaartje en hij bevalt prima. Is ook flink degelijk gebouwd en kan lekker hard Cool

Echte aanrader Winking my eye
Roalin    posted on 28-08-2009 23:52
Poster: christiano
nou als je zit te twijfelen tussen bijvoorbeeld dn hp 1000 - hdj 1000 of xone XD53 heb ze allemaal getest en mijn mening is gaan voor xone XD 53

Leuk verhaal, maar ik wil verder niet lullig doen, maar de Denon HP1000 is exact (behalve uiterlijk) hetzelfde. Het is namelijk een OEM-product van AudioTechnica, de ATH-PRO700 die ik heb.

(en ik heb ook nog geen metalen verstevigingen gevonden?!?)
Sebasz    posted on 29-08-2009 01:05
Poster: Roalin

Leuk verhaal, maar ik wil verder niet lullig doen, maar de Denon HP1000 is exact (behalve uiterlijk) hetzelfde. Het is namelijk een OEM-product van AudioTechnica, de ATH-PRO700 die ik heb.

(en ik heb ook nog geen metalen verstevigingen gevonden?!?)

Haha nasty,
maar gelukkig dat die ATH geen budget ding is, anders was het wel afzetterij van A&H :P
Bootstrap    posted on 29-08-2009 02:11
Poster: Mixt-Ape
Vind ik ook! Anders zou niemand nog een HD-25 kopen...

Ik vind de HD25 anders best mooi omdat hij zo simpel is. Ik ben niet zo van de chromen bling bling aparaten op je hoofd.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Tekhead    posted on 29-08-2009 02:55
Poster: Bambilaner

AANRADER!!! Zit enorm lekker (hangt natuurlijk af van de vorm van je hoofd en je oren Happy, laughing) maar die sound!

idd, is een top HP, redelijk onbekend bij dj's, heel gekend en gewild bij studio monitoring, muziekanten, en audiofielen.
Mijn broer heeft er ook een van AKG, en heb hem al ettelijke keren gebruikt, en die sound is echt wel wow. AKG is een merk met een geschiedenis van kwaliteit en robustheid, en ziet er meestal nog leuk uit ook. Ik ga deze ook aanschaffen, als de huidige aan vervanging toe is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Roalin    posted on 29-08-2009 11:39
Poster: Sebasz
Haha nasty,
maar gelukkig dat die ATH geen budget ding is, anders was het wel afzetterij van A&H :P

Klopt, maar dit gebeurt veel en veel vaker...

En dan nog: voor de AudioTechnica heb ik iets van 120 euro betaald (bij een winkel die zeker niet de goedkoopste was).
Vergeleken met de A&H en de Denon is dit erg goedkoop (omdat er geen merknaam opstaat Cool)
Sebasz    posted on 29-08-2009 11:55
Ach ik mag niet klagen, heb hem ook voor 120 euro weten te regelen Cool
Mixt-Ape    posted on 29-08-2009 22:08
Poster: Bootstrap

Ik vind de HD25 anders best mooi omdat hij zo simpel is. Ik ben niet zo van de chromen bling bling aparaten op je hoofd.

Ik heb zelf een HD-25 en ik vind hem echt geweldig! Ik kan me alleen inbeelden dat mensen hem niet zo mooi vinden...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

151 Users online: 30 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 35.174
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.708.126