Allen & Heath Xone XD-53 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArTy    posted on 10-06-2008 17:16

REVIEW:

De Allen & Heath Xone XD-53 word eigenlijk altijd vergeten te vermelden tussen de Pioneers Technics en Sennheiser koptelefoons. Je hoort bijna nooit over dit apparaat en bij velen is hij denk ik ook onbekend. Is het terecht dat deze hoofdtelefoon nooit aangeraden word of past hij toch gewoon tussen de bekende hoofdtelefoons?

Xone

De Allen & Heath Xone XD-53 word geleverd in een mooie en stevige zwarte verpakking. Er zit een kartonnetje voor het venster waarachter de koptelefoon ligt te pronken. Het kartonnetje voor het vensterzit aan de kant waar je hem open maakt vast met 2 kleine klitterband rondjes.

Eenmaal de XD-53 uit de verpakking gehaald (met nogal wat moeite aangezien ik de verpakking heel wilde houden en de manier van uitpakken niet snapte) zie je meteen dat het een stevige koptelefoon is. Je voelt ook meteen z’n stevigheid.

De koptelefoon zit er mooi uit, niet zo opvallend als een hdj-1000 met al dat chroom maar ook niet zo saai als een HD-25. Precies goed dus. Hij is redelijk aan de grote kant maar je mag er gerust mee gezien worden. Ook heeft de Xone XD-53 een krulsnoer, zoals bij bijna iedere nieuwe koptelefoon het geval is, maar het is wel fijn om er even bij te vermelden.

Xone 2

Toen ik de koptelefoon opzette was het wel heel even wennen. Mijn oude koptelefoon drukte namelijk nogal strak tegen mijn hoofd aan terwijl deze wat losser zit. Ik was er trouwens na 2 minuten al aan gewend  en vind het een stuk fijner eigenlijk. Hij zit trouwens strak genoeg dat hij niet van je hoofd kan vallen als je zelf los gaat achter de draaitafels.

De Xone XD-53 sluit perfect af bij mij. Hij drukt niet op je hoofd, je voelt hem eigenlijk amper maar toch sluit hij gewoon perfect af. De oorschelpen van de koptelefoon vallen ruim om mijn oren heen, hierdoor sluit hij perfect af bij mij. De HD-25 van Sennheiser deed dit helaas niet, daardoor lekte hij ook geluid bij mij.

Het geluid is gewoon top, zoals je dit ook van Allen & Heath kan verwachten. Alle tonen worden zeer helder weergegeven. Je hoort de kleinste details in een liedje. De bas is gewoon normaal en word dus ook niet overdreven weer gegeven zoals dit bijvoorbeeld bij de HDJ-1000 we het geval is. De midden en hoge tonen komen er dus ook gewoon zeer zuiver uit.

Xone 3

Let op: De koptelefoon kan zeer hard, ik heb de potmeter voor de volume van de koptelefoon niet hoger als 1/3 durven zetten aangezien mijn oren dit al vervelend begonnen te vinden. Het geluid blijft trouwens zeer helder en zeer goed op dit geluidsniveau.

Wil je eens met wat anders op je hoofd lopen als Technics, Pioneer of Sennheiser? Overweeg dan eens de Allen & Heath  Xone XD-53. Je zult er zeker geen spijt van krijgen.

Ratings:

Looks                              Score     
Bouw kwaliteit                  Score               
Geluids Kwaliteit               Score  
Prijs/Kwaliteit Verhouding  

User edit by ArTy on 10-06-2008 @ 17:23:16 (16%)

What do you think about Allen & Heath Xone XD-53 ??

Vote :   1 member likes this  

JasperVC    posted on 10-06-2008 17:18
kijk je topic nog even na Winking my eye
Adrien1989    posted on 10-06-2008 17:20
Jammer dat je pics niet werkenHappy, laughing, maar een leuke review, ben hem zelf ook aan het overwegen.
Twello    posted on 10-06-2008 17:21
html werkt niet hierCry
ArTy    posted on 10-06-2008 17:22
GEFIXT
tairip    posted on 10-06-2008 18:20
Ik heb hem ook al eens in het echt gezien en gevoelt en geluisterd. Wat ik jammer vind is dat hij er redelijk goedkoop uitziet. Hij word gemaakt door Audio technica en is nagenoegen op de stalen hoofdband na gelijk aan een zelfde type van AT (de AT H PRO700).

De klank is wel okeej, maar dat mag je in dit segmnet van de markt ook wel verwachten!
Sebasz    posted on 10-06-2008 19:24
Prijs van dit mooie dingetje? Happy, laughing
mrwhoopie    posted on 10-06-2008 20:12
Ik dacht iets van rond de 165 €.
ArTy    posted on 10-06-2008 21:42
Prijs ligt tussen de 179 en de 222 euro zover ik weet.. Ik vind hem er trouwens totaal niet cheap uitzien.. Vind hem er duurder uitzien dan de hdj of sennheiser
User edit by ArTy on 10-06-2008 @ 21:42:40 (1%)
Dj_Fantasy    posted on 10-06-2008 21:47
Is er enkel een krulsnoer? of krijg je er ook nog andere dingen bij zoals andere kabel, earpads, ...
dj2dj.nl
Bastian    posted on 10-06-2008 21:58
XD klinkt alleen wel beetje alsof ze een dom foutje hadden gemaakt...:P
ArTy    posted on 10-06-2008 22:18
Poster: Dj_Fantasy
Is er enkel een krulsnoer? of krijg je er ook nog andere dingen bij zoals andere kabel, earpads, ...

Krulsnoer en tasje.. Geen earpads of reserve kabel helaas.
JollyJunkie    posted on 10-06-2008 23:16
Leuke koptelefoon hoor, maar hij wordt denk ik niet zoveel verkocht omdat ie zich nog niet echt bewezen heeft.
Hij is trouwens wel mooi Winking my eye
En je betaald natuurlijk geen 50 euro omdat er Pioneer opstaat :P
Jorrit    posted on 11-06-2008 10:13
Poster: JollyJunkie
En je betaald natuurlijk geen 50 euro omdat er Pioneer opstaat :P

Nee die betaal je nu omdat er Allen & Heath op staat.
ArTy    posted on 11-06-2008 12:13
Poster: Jorrit

Nee die betaal je nu omdat er Allen & Heath op staat.

Voor elk bekend merk betaal je natuurlijk wel wat extra, dit zie je ook bij alle producten. Van kleding tot aan DJ-gear. Bij het ene merk betaal je echter wel wat minder als bij een ander merk. Ik denk dat A&H net als Pioneer wel een ruim bedrag voor het merk vraagt.
Convert    posted on 15-07-2008 17:56
Ik vind dat de oorschelpen wel vrij groot zijn Winking my eye
soundcollector    posted on 15-07-2008 18:52
idd ziet er wel wat meer solide uit als een pioneer alsk eerlijk mag zijn, en nie zo van da chroom,

ziet er een degelijk machien uit, kdenk alleen prijs iets te hoog (maarja da zijn we wel gewend van a&h)

waarom niet voor de nieuwe ultrasone gaan? deze zijn echt zoals een borst tegen het oor: warme klank, zalig gevoel---> en ze zijn ook nog eens gezonder voor je oorschelpen....
ilseentje    posted on 15-07-2008 19:19
Wat denk je van deze?

AKG DJ 181

http://www.akg.com/personal/cproducts/powerslave,id,909,pcategory,7,nodeid,11,_language,EN.html

Gebruik hem zelf al een jaar of twee.
Sluit goed af, extra basschakelaar om extra bas te geven en de onovertroffen AKG sound.
Als je een beetje goed uitkijkt vind je hem voor een 150€
Xtremer    posted on 15-07-2008 19:29
Ik vind m niet mooi hoor... Veel te groot zo'n ding op je kop:P.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Bambilaner    posted on 15-07-2008 22:13
Poster: ilseentje
Wat denk je van deze?

AKG DJ 181

http://www.akg.com/personal/cproducts/powerslave,id,909,pcategory,7,nodeid,11,_language,EN.html

Gebruik hem zelf al een jaar of twee.
Sluit goed af, extra basschakelaar om extra bas te geven en de onovertroffen AKG sound.
Als je een beetje goed uitkijkt vind je hem voor een 150€

AANRADER!!! Zit enorm lekker (hangt natuurlijk af van de vorm van je hoofd en je oren Happy, laughing) maar die sound!
www.facebook.com/vinniebegooddj
Convert    posted on 23-07-2008 13:16
Vind het neit zo'n bijzonder ding.. maar dat is altijd zo de meeste mensen blijven gewoon bij hun merk of uiterlijk van koptel.
ArCee    posted on 27-08-2009 09:28
Moet je eens opletten als je Armin of Tiesto ineens met zo'n ding ziet draaien. Moet iedereen hem opeens hebben want zo gaat het altijd. Cool
Bouncy    posted on 27-08-2009 10:30
Poster: ArCee
Moet je eens opletten als je Armin of Tiesto ineens met zo'n ding ziet draaien. Moet iedereen hem opeens hebben want zo gaat het altijd. Cool

Eigenlijk is het te belachelijk voor woorden! Ik bedoel, zo fijn is de meeste apparatuur niet (k blijf een schijthekel aan de DJM800 hebben... Discoknipperbak..)
christiano    posted on 27-08-2009 11:12
heb net 1 uurtje hem binnen

vind het echt een top ding :D
heerlijke sounds (beter dan de hdj 1000) zit lekker niet te groot niet te klein
op elk punt waar hij bij mij zou kunnen kapot gaan is hij verstevigd met metaal :D
gebruik hem nu om te producen en heb er net even half uur mee gemixt heerlijk
je merkt echt niet dat hij op je hoofd zit

nou als je zit te twijfelen tussen bijvoorbeeld dn hp 1000 - hdj 1000 of xone XD53 heb ze allemaal getest en mijn mening is gaan voor xone XD 53
T_G    posted on 27-08-2009 14:11
ja vind hem ook niet egt mooi ofzo maar ja meningen verschillen
DJ T_G | www.djtg.nl | DJ T_G
ArCee    posted on 28-08-2009 06:45
Wat heb je nou liever TG. 1 die goed klinkt, goed zit & lang meegaat of 1 die beeldig bij je nieuwe shirt staat?? Cool?
Ik vind het antwoord "mooi" zo'n dood doener, het moet functioneel zijn. Je moet er goed mee kunnen werken, punt!!

165 Users online: 21 Guests (144 Unknown)
Pages generated today : 31.000
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.703.952