Hoe mix je Nederlands talig/Pop etc
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 10-06-2008 16:34
Beste mensen

De examen feesten komen eraan! ben voor een paar feesten gevraagd. House muziek is mijn ding, maar nederlandstalig , pop muziek etc heb ik een schijthekel aanCry

Maar om het plubliek te vriend te houden, zullen ook de meezing liedjes aan te passen komen. Ik heb totaal geen ervaring met deze muziek. En mixen lijkt me onmogelijk, vooral door de vocals die dan door elkaar gaan lopen. Dat word een puinhoop!

Mijn vraag aan jullie is dus: hoe doen jullie dat? Overgangen of toch mixen? laat het me weten

alvast bedankt

What do you think about Hoe mix je Nederlands talig/Pop etc ??

Vote :   

Roov    posted on 10-06-2008 16:36
Er zitten altijd wel brakes in het nummer waar dus geen vocals in voor komen. Probeer die punten te pakken, eventueel te loopen en klaar is kees!
DrezZ    posted on 10-06-2008 16:38
jup, met loops lukt het normaal wel, en altijd uitkijken naar stille momenten waarin je de andere track knalt!
Bram-V    posted on 10-06-2008 17:22
Simpelst is om het hele nummer af te laten spelen en na de laatste beat de beat van het volgende nr in te zetten. Dit principe kan je natuurlijk ook gebruiken op het moment dat de beat even stilvalt. Je kan ook na een stukje tekst de beat van het volgende nr dr in gooien, of na een stukje drum n bas de tekst van het andere nr dr in gooien. Let wel op als je het nummer ergens in het midden mixt dat je dit wel aan het eind van een alinea of refrein doet of een ander geschikt moment zodat je niet midden in een 'verhaaltje' mixt dat mensen misschien mee aan het neurien of zingen zijn.
Mocht je het saai vinden maak er dan een uitdaging van om van alle pop nummers achter elkaar 1 mooie verhaallijn te maken.
Stefjuuh    posted on 10-06-2008 18:00
Grease megamix, heeft een nette intro en outro beat op 127 BPM dacht ik..:p
Stephanie    posted on 10-06-2008 23:59
Heel veel met je loop werken tijdens het inmixen......

This is an old Topic

No new postings for 6.303 days.
 Post CommentThat would be 210.1 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

174 Users online: 72 Guests (102 Unknown)
Pages generated today : 29.771
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.846.317