Opzoek naar actieve speakerset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MickeyMick    posted on 09-06-2008 15:22
Hallo Djrmembers,

Ik ben opzoek naar een leuke (liefst) actieve speakerset.
Mijn budget ligt rond de 800 a 1000 euro.
Mijn doelgroep is gemengd; Jongeren en ouderen.
Vaak zijn deze feesten in de tuin. Of in kleine tot meduim grote zalen.
Zelf zag ik al de clubshade dap set. Maar wil graag weten wat jullie ervaringen zijn.
Welke speakers gebruik jij? en waarom?
bij voorbaat dank.

Mick

What do you think about Opzoek naar actieve speakerset ??

Vote :   

Bartjens    posted on 09-06-2008 15:49

Ik gebruik de LEM D-400. Zijn actieve speakers van 400 watt.
Voor feestjes in de tuin is dit meer dan voldoende (ligt eraan hoe groot jullie tuin is :P) Zelf doe ik er feestje tot 100 man mee. Mocht je ooit willen uitbreiden kan dit mooi met de actieve subwoofer van LEM, de LEM T-5SA.
De opvolger van de D-400 (de Master 5) komt binnen kort op de markt, zit een mooier geluid in, is lichter qua gewicht en de componenten waarmee gewerkt is zijn van nog betere kwaliteit dan in de D-400

Maar deze is denk ik net boven je budget 650,- p/s.

Verder heb ik actieve speakers gehad van Yamaha. de MSR-400. Deze zijn wat lichter qua vermogen, maar hier komt ook een super geluid uit. Deze heb ik toen verkocht omdat ze niet zwaar genoeg waren voor mijn doeleinden.
De nieuw prijs van deze speakers ligt volgens mij rond de 425,- p/s

Verder zijn er nog zat andere actieve speakers op de markt:

JB-Systems PSX-12 A
DAP K-112 Pro Active
Sirus PXI-15P
American Audio DLS-15P
Behringer Eurolive B-215A

Voor de wat zwaardere kun je kijken naar merken zoals, RCF (de art serie), HK Audio, Ev en Lem (waar ik zelf wel fan van ben)

www.djbrowbeat.com
MickeyMick    posted on 09-06-2008 16:39
Dankjewel voor je reactie.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met clubshade van dap.
Wat is zoiezo handiger, een set kopen of alles 1 voor 1 los?
groet

MickeyMick
tairip    posted on 09-06-2008 16:42
Poster: MickeyMick
Hallo Djrmembers,

Ik ben opzoek naar een leuke (liefst) actieve speakerset.
Mijn budget ligt rond de 800 a 1000 euro.
Mijn doelgroep is gemengd; Jongeren en ouderen.
Vaak zijn deze feesten in de tuin. Of in kleine tot meduim grote zalen.
Zelf zag ik al de clubshade dap set. Maar wil graag weten wat jullie ervaringen zijn.
Welke speakers gebruik jij? en waarom?
bij voorbaat dank.

Mick

2x SRM-450
Jorrit    posted on 09-06-2008 17:00
Poster: tairip

2x SRM-450

Waarom?
Bartjens    posted on 09-06-2008 17:25
Dankjewel voor je reactie.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met clubshade van dap.
Wat is zoiezo handiger, een set kopen of alles 1 voor 1 los?
groet

MickeyMick

Wanneer je een complete set koopt ben je waarschijnlijk goedkoper uit dan wanneer je alles los koopt.
Meestal krijg je dan ook de benodigde kabels en statieven of tussenbuizen erbij.

Op new-line staat een review van de DAP Danceshade, de grote broer van de Cubshade. Misschie dat je daar wat mee kan.
www.djbrowbeat.com
MickeyMick    posted on 09-06-2008 19:32
Hey bartjens,

Ja zag hem staan.
Maar dat is maar 1 review maarje hebt wel gelijk.
Ik hoor ook mensen zeggen dat je beter 2 mackie top kan kopen + 1 mackie sb.
Maar bij de club/danceshade krijg je 2 subs + 2 top. bij elkaar 1.2 Kw.
Hoe betrouwbaar zijn deze metingen eigenlijk.
En waarom moet ik toch die mackie nemen?
groet
tairip    posted on 09-06-2008 19:44
Poster: Jorrit

Waarom?

Dan heb je een merk product in huis die erg goed zijn voor het geld! Winking my eye Daarom. En omdat er redelijk goed nieuwe onderdelen voor te bestellen zijn.
Bartjens    posted on 10-06-2008 08:48
Hey bartjens,

Ja zag hem staan.
Maar dat is maar 1 review maarje hebt wel gelijk.
Ik hoor ook mensen zeggen dat je beter 2 mackie top kan kopen + 1 mackie sb.
Maar bij de club/danceshade krijg je 2 subs + 2 top. bij elkaar 1.2 Kw.
Hoe betrouwbaar zijn deze metingen eigenlijk.
En waarom moet ik toch die mackie nemen?
groet

Klopt, je krijgt bij DAP idd veel voor weinig. Maar ik heb geen idee of deze speakers zich een beetje houden na verloop van tijd.
Bij Mackie weet je dat wel zeker! Alleen maar positieve reacties over gehoord!!
Ik zou zeggen, ga eens naar een dealer en luister beide setjes (of meer wanneer mogelijk) en bepaal voor jezelf wat je mooi vind klinken en wat jij het makkelijkst vind in transport e.d.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 30-06-2008 @ 10:16:52 (1%)
soundcollector    posted on 10-06-2008 09:15

Ik zou zowiezo geen luidsprekers van dap kopen, mrja das mijn mening dan... Ik heb zelf de beringer eurolive, en deze is ook nie zo fantastisch, meer lage tonen als hoge.... Ik zou gaan voor electrovoice of rcf of mackie fzo....

Je bent dan wel veel geld kwijt vor minder luidsprekers als de dap, ma je hebt tenminste iets fatsoenlijk wat je niet zo snel kapot krijgt gespeeld als een dap luidspreker....

gr

MickeyMick    posted on 12-06-2008 11:22
Poster: soundcollector

Ik zou zowiezo geen luidsprekers van dap kopen, mrja das mijn mening dan... Ik heb zelf de beringer eurolive, en deze is ook nie zo fantastisch, meer lage tonen als hoge.... Ik zou gaan voor electrovoice of rcf of mackie fzo....

Je hebt wel gelijk, ik ben even verder gaan kijken dan Dap.
Ook heb ik nog een keer nagedacht over die set.
aangezien ik ook veel kleine feestjes doe, huiskamer/tuin is het handig dat het actieve gedeelde ook alleen topjes moet kunnen zijn(Bij aangeven dap set niet het geval)
Dus ik ga nu opzoek naar actieve toppen, actieve sub komt later.

Welke in gedachten:

Mackie Srm-450
Lem d400

Ik ben best bereid meer dan 1000 euro uit tegeven maar het moet niet te overdreven worden.
Graag jullie mening Welke van deze 2 beter zijn, en waarom?
Ook als je nog leukere betere speakertjes weet even vermelden aub.

Groet,

Mick

Bartjens    posted on 12-06-2008 11:53

Welke in gedachten:

Mackie Srm-450
Lem d400

Ik ben best bereid meer dan 1000 euro uit tegeven maar het moet niet te overdreven worden.
Graag jullie mening Welke van deze 2 beter zijn, en waarom?
Ook als je nog leukere betere speakertjes weet even vermelden aub.

Groet,

Mick

Wanneer je zeker weten een subje erbij gaat halen moet je (vind ik!) voor de LEM D-400 gaan (of wacht ffies op de M-5!!, zonde om nu de D-400 aan te schaffen terwijl de opvolger binnen een paar weken verkrijgbaar is) Samen met de t-5 sub van lem is dit een monster mooi sub/top setje.
Je kunt de sub en de topjes op elkaar afstemmen d.m.v een draaiknop achter op de sub en top. Werkt geweldig!!

Wanneer je fullrange blijft (alleen top) dan kun je misschien beter kijken naar de mackie of rcf.
Die zijn net wat zwaarder qua bas.

Maar het is natuurlijk aan jou, ga eens luisteren naar beide setjes :P
www.djbrowbeat.com
MickeyMick    posted on 12-06-2008 11:56
Ik moet binnekort maar eens een shop bezoeken en gaan luisteren.
Vind in iedergeval fijn om jullie reacties te horen.
Ik Luister ook graag naar jullie (A)
Weet iemand de prijs van de nieuwe m-5? en zal de prijs van de prijs van de d400 naar beneden gedrukt worden?
Groet
Bartjens    posted on 12-06-2008 12:02
Ik moet binnekort maar eens een shop bezoeken en gaan luisteren.
Vind in iedergeval fijn om jullie reacties te horen.
Ik Luister ook graag naar jullie (A)
Weet iemand de prijs van de nieuwe m-5? en zal de prijs van de prijs van de d400 naar beneden gedrukt worden?
Groet

Ik weet het niet zeker maar wat ik gehoort heb is dat de D-400 eruit gaat en vervangen word door de
M-5.

De prijs van de D-400 ligt nu rond de €650,- en de M-5 komt waarschijnlijk rond de €750,- / €775,- maar dat zal na verloop van een paar maand (wanneer de nieuwigheid eraf is) wel wat lager worden.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 12-06-2008 @ 12:02:58 (1%)
jeroeni    posted on 28-06-2008 14:07

Ik heb zelf 2 Mackie srm-450. Ik ben hier zeer over te spreken en ze gaan echt hard (harder dan de lem als ik het goed heb). Het geluid is een beetje aggressief maar dat kan je makkelijk goed krijgen als je daar niet van houd. Verder is de Mackie ook goedkoper, 499 euro per stuk bij f**dback (als ik dit zeggen mag?) of 2e hands. 

Voor kleine feesten gebruik ik ze als fullrange, bij grotere feesten als topkast met twee swa subjes en bij bandjes als monitor. Dus veel mogelijkheden als je verder gaat

Ik stond voor dezelfde keus maar ik nam de Mackie!

User edit by jeroeni on 28-06-2008 @ 14:11:15 (39%)
nicknaughty    posted on 28-06-2008 14:13
ik heb een soundmate set van dap, prima set en doet het al tijden goed. 600 wattjes, heb 1 sub en 2 topjes op standaards, alles lekker actief. pluggen en gaan. was toen bij een zaak in rotterdam in de aanbieding, maar die hebben ze nu niet meer. zijn ergens anders ook te koop. ff googlen ...
djheikamp    posted on 07-08-2009 14:48
ik heb de Dap Audio Clupshade is geen normale dap audio maar dap pro maar dat merk je ik heb slechte ervaringen met dap maar dap pro wat een kwaliteid voor weinig
heb hier 1200 watt staan voor ?500,- 2 subs en 2 tops? perfecte set wel extreem groot subs zijn meter bij een meter omgeveer maar de ramen op verschillende locatie's waar ik draaide zijn er uit geblazen
TranceXX    posted on 07-08-2009 18:02
Poster: soundcollector

Je bent dan wel veel geld kwijt vor minder luidsprekers als de dap, ma je hebt tenminste iets fatsoenlijk wat je niet zo snel kapot krijgt gespeeld als een dap luidspreker....

gr

DAP heeft ook wel een paar mooie speakers, maar die betaal je dan ook wel meer geld.
BV. de K-reeks, K-112A enz..., deze zitten iets onder de prijs van een RCF en zijn zeker niet slecht.
De prijs in ongeveer een 440?.
User edit by TranceXX on 07-08-2009 @ 18:05:22 (5%)

This is an old Topic

No new postings for 5.878 days.
 Post CommentThat would be 195.9 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

188 Users online: 98 Guests (90 Unknown)
Pages generated today : 31.816
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.725.207