Ik gebruik de LEM D-400. Zijn actieve speakers van 400 watt.
Voor feestjes in de tuin is dit meer dan voldoende (ligt eraan hoe groot jullie tuin is :P) Zelf doe ik er feestje tot 100 man mee. Mocht je ooit willen uitbreiden kan dit mooi met de actieve subwoofer van LEM, de LEM T-5SA.
De opvolger van de D-400 (de Master 5) komt binnen kort op de markt, zit een mooier geluid in, is lichter qua gewicht en de componenten waarmee gewerkt is zijn van nog betere kwaliteit dan in de D-400
Maar deze is denk ik net boven je budget 650,- p/s.
Verder heb ik actieve speakers gehad van Yamaha. de MSR-400. Deze zijn wat lichter qua vermogen, maar hier komt ook een super geluid uit. Deze heb ik toen verkocht omdat ze niet zwaar genoeg waren voor mijn doeleinden.
De nieuw prijs van deze speakers ligt volgens mij rond de 425,- p/s
Verder zijn er nog zat andere actieve speakers op de markt:
JB-Systems PSX-12 A
DAP K-112 Pro Active
Sirus PXI-15P
American Audio DLS-15P
Behringer Eurolive B-215A
Voor de wat zwaardere kun je kijken naar merken zoals, RCF (de art serie), HK Audio, Ev en Lem (waar ik zelf wel fan van ben)
Poster: MickeyMick
Hallo Djrmembers,
Ik ben opzoek naar een leuke (liefst) actieve speakerset.
Mijn budget ligt rond de 800 a 1000 euro.
Mijn doelgroep is gemengd; Jongeren en ouderen.
Vaak zijn deze feesten in de tuin. Of in kleine tot meduim grote zalen.
Zelf zag ik al de clubshade dap set. Maar wil graag weten wat jullie ervaringen zijn.
Welke speakers gebruik jij? en waarom?
bij voorbaat dank.
Mick
Poster: tairip
2x SRM-450
Dankjewel voor je reactie.
Zijn er nog mensen die ervaring hebben met clubshade van dap.
Wat is zoiezo handiger, een set kopen of alles 1 voor 1 los?
groet
MickeyMick
Poster: Jorrit
Waarom?
Hey bartjens,
Ja zag hem staan.
Maar dat is maar 1 review maarje hebt wel gelijk.
Ik hoor ook mensen zeggen dat je beter 2 mackie top kan kopen + 1 mackie sb.
Maar bij de club/danceshade krijg je 2 subs + 2 top. bij elkaar 1.2 Kw.
Hoe betrouwbaar zijn deze metingen eigenlijk.
En waarom moet ik toch die mackie nemen?
groet
Ik zou zowiezo geen luidsprekers van dap kopen, mrja das mijn mening dan... Ik heb zelf de beringer eurolive, en deze is ook nie zo fantastisch, meer lage tonen als hoge.... Ik zou gaan voor electrovoice of rcf of mackie fzo....
Je bent dan wel veel geld kwijt vor minder luidsprekers als de dap, ma je hebt tenminste iets fatsoenlijk wat je niet zo snel kapot krijgt gespeeld als een dap luidspreker....
gr
Poster: soundcollectorIk zou zowiezo geen luidsprekers van dap kopen, mrja das mijn mening dan... Ik heb zelf de beringer eurolive, en deze is ook nie zo fantastisch, meer lage tonen als hoge.... Ik zou gaan voor electrovoice of rcf of mackie fzo....
Welke in gedachten:
Mackie Srm-450
Lem d400
Ik ben best bereid meer dan 1000 euro uit tegeven maar het moet niet te overdreven worden.
Graag jullie mening Welke van deze 2 beter zijn, en waarom?
Ook als je nog leukere betere speakertjes weet even vermelden aub.
Groet,
Mick
Ik moet binnekort maar eens een shop bezoeken en gaan luisteren.
Vind in iedergeval fijn om jullie reacties te horen.
Ik Luister ook graag naar jullie (A)
Weet iemand de prijs van de nieuwe m-5? en zal de prijs van de prijs van de d400 naar beneden gedrukt worden?
Groet
Ik heb zelf 2 Mackie srm-450. Ik ben hier zeer over te spreken en ze gaan echt hard (harder dan de lem als ik het goed heb). Het geluid is een beetje aggressief maar dat kan je makkelijk goed krijgen als je daar niet van houd. Verder is de Mackie ook goedkoper, 499 euro per stuk bij f**dback (als ik dit zeggen mag?) of 2e hands.
Voor kleine feesten gebruik ik ze als fullrange, bij grotere feesten als topkast met twee swa subjes en bij bandjes als monitor. Dus veel mogelijkheden als je verder gaat
Ik stond voor dezelfde keus maar ik nam de Mackie!
Poster: soundcollector
Ik zou zowiezo geen luidsprekers van dap kopen, mrja das mijn mening dan... Ik heb zelf de beringer eurolive, en deze is ook nie zo fantastisch, meer lage tonen als hoge.... Ik zou gaan voor electrovoice of rcf of mackie fzo....
Je bent dan wel veel geld kwijt vor minder luidsprekers als de dap, ma je hebt tenminste iets fatsoenlijk wat je niet zo snel kapot krijgt gespeeld als een dap luidspreker....
gr