Vinyl komt weer helemaal terug, zoals gezegd het wordt goedkoper dan CD's, mensen gaan weer naar de platenwinkels, niemand wil meer MP3, er komen Platen op de markt die een nog hogere quality hebben dan CD's..(bestond t maar allemaal)
voor mij is t in iedergeval:
verleden ->vinyl
heden ->vinyl
toekomst ->vinyl(zolang de markt nog blijft bestaan voor Hardcore vinylletjes en anders zal het n Early Rave status gaan krijgen:D)
De echte toekomst, die ligt denk ik bij het digitaal draaien, dus met controllers, ben benieuwd wanneer pioneer met de lame begint, in de vorm van n C(ontroller)DJ 1000.. vind het zelf niet meer echt draaien, want, wat draait er rond? geen cd, geen vinyl..
@ Illusion, mocht t ooit stoppen? kun je met plezier wel alle whitelabels en alle platen die je ooit wilde hebben op gaan kopen, voor misschien zelfs spotprijzen!(of heel duur, want t wordt toch niet meer gerepresst..) Ikzelf ga ook niet mee met digitalisering, alleen met CDJ's misschien...
Poster: Lightzone
ik ben een beetje bang dat vanaf nu (en komende jaren) veel jongeren gaan beginnen met virtual dj ofzo...
maar dat ze het dan ook echt blijven doen zodat we over 5 jaar een hele groep mensen hebben die computer dj zijn...
Digitaal wordt de toekomst. Zowel MIDI als timecode. Timecode eerder voor de vinyl freaks onder ons die dit gevoel willen behouden, MIDI eerder voor de personen die liever met cd's draaien (like me).
Persoonlijk ben ik gegaan voor de HC-4500 en ik vind het een goeie keuze. Praktisch geen kabels, alles in te stellen naar wens, geen slijtage (zoals timecode vinyls) en ook meer mogelijkheden. Want met timecode gebruik je best ook nog een MIDI controller om de knoppen enzo te bedienen.
Poster: NielsR
Er is een verschil tussen computer djen en computer djen he, gewoon even de synq knop indrukken is gewoon not done maar traktor scratch enzo kan natuurlijk weer wel.
Poster: Stefjuuh
Heb zelf een flinke poos met VDJ gemixt, maar wilde toch wel t echte werk.. Het begin is dan een beetje lastig.. maargoed, get's better every time!
Poster: Nickky-G
Dus mijn 400's alleen dan verbeterd (usb 2.0, meer capaciteit mogeliljk, beter zoeksysteem).
Poster: Max-E
voor mij is t in iedergeval:
verleden ->vinyl
heden ->vinyl
toekomst ->vinyl(zolang de markt nog blijft bestaan voor Hardcore vinylletjes en anders zal het n Early Rave status gaan krijgen:D)@ Illusion, mocht t ooit stoppen? kun je met plezier wel alle whitelabels en alle platen die je ooit wilde hebben op gaan kopen, voor misschien zelfs spotprijzen!(of heel duur, want t wordt toch niet meer gerepresst..) Ikzelf ga ook niet mee met digitalisering, alleen met CDJ's misschien...
quote: |
Poster: cross-over Het gaat er niet om wat je hebt het gaat er om hoe je het gebruikt. |
Poster: Illusion
quote:
Poster: cross-over
Het gaat er niet om wat je hebt het gaat er om hoe je het gebruikt.
Wij niet want ik ben het niet met je eens. Ik vind dat je ook moet kijken naar wat je hebt. Als je draait met iets wat je zelf niet leuk vind, en wel goed kunt dan lijkt me het niet echt prettig draaien.
Als ik vinyl draai.. krijg ik gewoon dat beetje extra gevoel wat alle CDJ'dj's niet krijgen. Het echte vinyl gevoel. Geen cd speler kan dat nabootsen.
'Draaien is een ambacht, handwerk..bezig zijn....
dus cdj's JA
dus vinyl JA
PC...ROT OP ZEG...
Poster: orsonwelsh'Draaien is een ambacht, handwerk..bezig zijn....
dus cdj's JA
dus vinyl JA
PC...ROT OP ZEG...
Poster: DJ-Xtremer
En echt ik ben gewoon zwaar tegen de sync DJ.