Wat word het nieuwe djen (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : wat word het nieuwe dj'en?

-cdj
-pacemaker(mp3)
-vynyl
-pc

Voting is only possible for our Members
UnknownArtist    posted on 09-06-2008 01:23
tegenwoordig breken er allerei nieuwe dj speeltje door maar wat gebruikt de DJ in de toekomst?

What do you think about Wat word het nieuwe djen ??

Vote :   

Max-E    posted on 09-06-2008 20:50

Vinyl komt weer helemaal terug, zoals gezegd het wordt goedkoper dan CD's, mensen gaan weer naar de platenwinkels, niemand wil meer MP3, er komen Platen op de markt die een nog hogere quality hebben dan CD's..(bestond t maar allemaal)

voor mij is t in iedergeval:
verleden ->vinyl
heden     ->vinyl
toekomst ->vinyl(zolang de markt nog blijft bestaan voor Hardcore vinylletjes en anders zal het n Early Rave status gaan krijgen:D)

De echte toekomst, die ligt denk ik bij het digitaal draaien, dus met controllers, ben benieuwd wanneer pioneer met de lame begint, in de vorm van n C(ontroller)DJ 1000.. vind het zelf niet meer echt draaien, want, wat draait er rond? geen cd, geen vinyl..

@ Illusion, mocht t ooit stoppen? kun je met plezier wel alle whitelabels en alle platen die je ooit wilde hebben op gaan kopen, voor misschien zelfs spotprijzen!(of heel duur, want t wordt toch niet meer gerepresst..) Ikzelf ga ook niet mee met digitalisering, alleen met CDJ's misschien...

ArTy    posted on 09-06-2008 20:53
Ik denk toch dat het DVJ's word.. Nu is het allemaal nog redelijk prijzig en zijn er nog niet veel liedjes met een clip erbij die je kan draaien maar dat gaat al redelijk snel komen denk ik. Zeker in grote clubs zul je dit denk ik gaan zien, het maakt het allemaal nog wat intenser omdat grote schermen ook veel licht produceren en ook heel veel kleuren hebben.
User edit by ArTy on 09-06-2008 @ 20:54:09 (3%)
djjw    posted on 10-06-2008 00:17
De toekomst is nogal een ruim begrip he...
bedoel je in de komende 2 jaar over 5 of zelfs over 10 jaar!?

Dan zijn er natuurlijk verschillende doelgroepen, waaronder
- de middelmaat disco/club
- de grote disco/club
- de drive inn
- de cafe/kroeg
- de slaapkamer

Natuurlijk hangt van het budget af, wat er komt te staan inde toekomst..
maar zo tot de komende 3 jaar, verwacht ik dat:

De grote disco/club's, zullen steeds mee proberen van elk weekend een show temaken.
Daar zullen de dvj's een rol gaan krijgen. Echter is dit niet voor iedereen weg gelegd..

De wat kleinere disco/club's zullen wat mooie licht effecten hangen, maar blijven waarschijnlijk
steken bij de cd spelers, en met uitzondering een show laten komen.

De cafe's, kroegen en drive inn show's zitten met beperkte ruimte,
Daar zijn de hd spelers een uitstekende oplossing.

Maar over het algemeen gaat het steeds meer draaien om de opslag van de muziek,
Dus een hard disk aan een cd speler, of andere opslag media zal je steeds vaker tegen gaan komen.
Ik zelf vind het ook wel handig, en dat de muziek van hd minder klinkt dan een vinyl of een gebakken
cdtje is ook niet helemaar waar, maar daar zal ik nu niet verder op ingaan.

De slaapkamer, daar gaan de pctjes denk ik erg inlopen op de cdspelers,
omdat er nu eenmaal een dj rage is, de "slaapkamer dj's" steeds jonger worden
en daar door ook minder tebesteden hebben, en natuurlijk is er niksmakkelijkers dan een mp3-tje
te downloaden via een peer to peer progje.

Je kan dus niet zomaar zeggen wat DE toekomst is omdat de doelgroep erg verschilt en ierder
een eigen behoefte heeft, wat waarschijnlijk wel in de toekomst gaat veranderen is de opslag,
ik ben er van overtuigd dat op lange termijn alles via een HD gaat
OneSixty    posted on 10-06-2008 00:28
ik ben een beetje bang dat vanaf nu (en komende jaren) veel jongeren gaan beginnen met virtual dj ofzo...

maar dat ze het dan ook echt blijven doen zodat we over 5 jaar een hele groep mensen hebben die computer dj zijn...
RoyBeware    posted on 10-06-2008 10:30
Ik heb gestemt op CDJ.
Maar denk dat de PC het ook ver gaat schoppen.

van beide wordt veel gebruik gemaakt.
NielsR    posted on 10-06-2008 13:27
Poster: Lightzone
ik ben een beetje bang dat vanaf nu (en komende jaren) veel jongeren gaan beginnen met virtual dj ofzo...

maar dat ze het dan ook echt blijven doen zodat we over 5 jaar een hele groep mensen hebben die computer dj zijn...

Er is een verschil tussen computer djen en computer djen heCry, gewoon even de synq knop indrukken is gewoon not done maar traktor scratch enzo kan natuurlijk weer wel.
skyline643    posted on 10-06-2008 13:37

Digitaal wordt de toekomst. Zowel MIDI als timecode. Timecode eerder voor de vinyl freaks onder ons die dit gevoel willen behouden, MIDI eerder voor de personen die liever met cd's draaien (like me).

Persoonlijk ben ik gegaan voor de HC-4500 en ik vind het een goeie keuze. Praktisch geen kabels, alles in te stellen naar wens, geen slijtage (zoals timecode vinyls) en ook meer mogelijkheden. Want met timecode gebruik je best ook nog een MIDI controller om de knoppen enzo te bedienen.

Stefjuuh    posted on 10-06-2008 14:46
Poster: NielsR

Er is een verschil tussen computer djen en computer djen heCry, gewoon even de synq knop indrukken is gewoon not done maar traktor scratch enzo kan natuurlijk weer wel.

Heb zelf een flinke poos met VDJ gemixt, maar wilde toch wel t echte werk.. Het begin is dan een beetje lastig.. maargoed, get's better every time!Winking my eye
Roov    posted on 10-06-2008 15:09
Er zullen later vast wel geavanceerdere programma's komen waarmee je weer allemaal nieuwe effecten kan inbouwen enzo. Uiteindelijk zijn bijna alle DJ sets gebaseerd op computers, of in iedergeval de functies en de mogelijkheden
Gagarin12    posted on 10-06-2008 15:15
ik geloof wel in Timecode. (op vinyl/cdspelers/of midicontrollers weet ik nog niet)

gagarin
Didier_Deluxe    posted on 10-06-2008 15:54
Best raar dat er zoveel zeggen dat tijdcode het nieuwe djen zal worden. Tijdcode kan volgens mij nooit iets worden in de (verdere) toekomst. Het is handig voor de mensen die nu cd spelers of draaitafels hebben en digitaal willen draaien zonder veel kosten te doen aan extra gear, maar zal je binnen 10 jaar nog platendraaiers of cd spelers kopen om er enkel maar een tijdcode plaat of cd in te steken? Lijkt mij een beetje absurd, de nieuwse CD spelers komen met een USB poort acherop waardoor je ze via midi kan aansturen in plaats van tijdcode, das volgens mij toch een veel beter systeem. Volgende stap zijn die zelfde "cd spelers" maar dan zonder cd drive, gewone midi controllers dus. (à la Denon DN-HS5500) Bovendien is midi oneindig veelzijdig en kan het volledig naar eigen wens ingesteld worden. Zoiets lijkt me toch veel logischer dan timecode.
NielsR    posted on 10-06-2008 15:56
Poster: Stefjuuh
Heb zelf een flinke poos met VDJ gemixt, maar wilde toch wel t echte werk.. Het begin is dan een beetje lastig.. maargoed, get's better every time!Winking my eye

Mixen met vdj kun je niet dj'en noemen he, natuurlijk is het echte werk lastiger maar het is dan ook het echte werk en niet op 1 knopje drukken.
Ashley    posted on 10-06-2008 16:03
ik denk ook cdj met sd kaartjes
mensen worden idd te lui om met platentassen te gaan sjouwen, en sd kaartjes zijn wel gewoon handig en compact.
Maar wat nou als het lukt, mama?
Roov    posted on 10-06-2008 16:04
Misschien ga ik de DNS1200's kopen, ook midi gestuurd. Dan ga ik is ff checken of dit echt de nieuwe toekomst wordt.
Ywe    posted on 10-06-2008 16:07
Ik denk ook harde schijven aansluiten of midi aangestuurde CDJ spelers... Draai nu zelf timecode met VDJ, en ja die sync knop hadden die eikels er gewoon niet op moeten zetten ¬¬ maar nou niet direct het hele programma daardoor afschrijven :P, maar blijf toch vinyl draaien...

maar als ik ergens heen ga heb ik UDG tas waar laptop en 300 CD's inkunnen. Zo heb ik mijn beste muziek op CD bij de hand, en wat ik niet op CD heb maar toch wil draaien (of bijvoorbeeld verzoekjes) heb ik wel op mijn externe schijf.

Voor mij ideaal systeem, alles in 1 tas!
Nickky-G    posted on 12-06-2008 21:23
Ik denk dat de toekomst ligt bij cd spelers (cdj) met usb mogelijkheid voor je usb stick of hdd. Wij zelf gebruiken voor onze drive in 2 cdj's 800 wat boven alles het fijnste werkt. Maar omdat we het draaien met laptop zo vervelend vinden (veerveel met muis/muispad, en je ogen worden er gek van na een hele avond) hebben we voor onze hdd's een numark d2 director. Ook hebben we 2 cdj's 400 maar die zijn in het usb gebeuren toch gewoon minder dan de d2 director. Daarom denk ik dat de toekomst ligt in een zeer uitgebreidde pioneer speler met een goedwerkende usb mogelijkheid. Dus mijn 400's alleen dan verbeterd (usb 2.0, meer capaciteit mogeliljk, beter zoeksysteem).
Didier_Deluxe    posted on 12-06-2008 22:20
Poster: Nickky-G
Dus mijn 400's alleen dan verbeterd (usb 2.0, meer capaciteit mogeliljk, beter zoeksysteem).

Haha, die dingen bestaan al, ze heten DN-S1200 en ze zijn bovendien nog eens goedkoper als jou 400's.Cry
Xtremer    posted on 12-06-2008 22:29
Bah geen PCCry. Ik vind het echt zo niks, je staat daar een beetje lamlendig om je heen te staren. Je hebt geen Booth niks, laat geen indruk achter als t aan mij vraagtWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Illusion    posted on 13-06-2008 00:11
Poster: Max-E

voor mij is t in iedergeval:
verleden ->vinyl
heden     ->vinyl
toekomst ->vinyl(zolang de markt nog blijft bestaan voor Hardcore vinylletjes en anders zal het n Early Rave status gaan krijgen:D)

@ Illusion, mocht t ooit stoppen? kun je met plezier wel alle whitelabels en alle platen die je ooit wilde hebben op gaan kopen, voor misschien zelfs spotprijzen!(of heel duur, want t wordt toch niet meer gerepresst..) Ikzelf ga ook niet mee met digitalisering, alleen met CDJ's misschien...

Wij kunnen met elkaar pratenWinking my eye

quote:
Poster: cross-over
Het gaat er niet om wat je hebt het gaat er om hoe je het gebruikt.

Wij niet want ik ben het niet met je eens. Ik vind dat je ook moet kijken naar wat je hebt. Als je draait met iets wat je zelf niet leuk vind, en wel goed kunt dan lijkt me het niet echt prettig draaien.

Als ik vinyl draai.. krijg ik gewoon dat beetje extra gevoel wat alle CDJ'dj's niet krijgenWinking my eye. Het echte vinyl gevoel. Geen cd speler kan dat nabootsen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 13-06-2008 @ 00:15:52 (84%)
cross-over    posted on 13-06-2008 08:43
Poster: Illusion

quote:
Poster: cross-over
Het gaat er niet om wat je hebt het gaat er om hoe je het gebruikt.

Wij niet want ik ben het niet met je eens. Ik vind dat je ook moet kijken naar wat je hebt. Als je draait met iets wat je zelf niet leuk vind, en wel goed kunt dan lijkt me het niet echt prettig draaien.

Als ik vinyl draai.. krijg ik gewoon dat beetje extra gevoel wat alle CDJ'dj's niet krijgenWinking my eye. Het echte vinyl gevoel. Geen cd speler kan dat nabootsen.

Illusion, ik denk dat wij als dj's heel goed zouden kunnen praten...Cry

Het gevoel dat je hebt met het draaien met vinyl is niet te vergelijken met welke manier van draaien ook.  Ik ben zelf 'verslaafd'  aan vinyl (zie mijn images in de gallery) en heb meer "zwarte rakkers" dan ik ooit nog kan beluisteren.

Toch ben ik ook gedwongen CD's te kopen en te draaien gewoon omdat een hoop nummers die ik nodig heb voor het vak niet meer op vinyl te krijgen zijn. Ik heb het wel zolang mogelijk uitgesteld.  Het gevolg is wel dat ik het mixen op CD's heb moeten leren en het is anders dan vinyl.  Het is ook leuk maar anders.  net zoiets als het verschil tussen mountainbiken en tourfietsen.

Wat ik bedoel met mijn stelling is dat je nog zulke goede spullen kunt hebben als je er niks mee kunt wordt het ook niks.

Als je iets niet leuk vind dan zal het ook nooit je echte hobby/vak worden.

Dat er nieuwe ontwikkelingen zijn kun je niet ontkennen en of je dat nu een goede of slecht zaak vind, en ach.....   toen ik jouw leeftijd had waren er nog geen CD's. Cry    

Een beetje duidelijk zo?

http://soundcloud.com/lau-daniels
OrsonWelsh    posted on 13-06-2008 08:58

'Draaien is een ambacht, handwerk..bezig zijn....

dus cdj's JA
dus vinyl JA

PC...ROT OP ZEG...

MickeyMick    posted on 13-06-2008 09:02
hallo,

Pc vind ik een ruim bergip, want je kan zelf mixen, en je hebt de autosynq knop..
Met mn drive in gebruik ik ook een pc met virtual dj. Altijd handig voor verzoekjes of even een snelle mini mix.
Maar vind cd's toch nog het leukst ondanks het brand gebeuren wat je altijd moet doen.
Ben ook blij met mn cdj400, deze combineert pc media naar usb in cdj Happy, laughing
Dus dan mix ik nog met me cdj Happy, laughing
Maar pc is wel beetje de toekomst. Kijk maar naar Timecoded set ups. icm cdj's
cross-over    posted on 13-06-2008 09:33
Poster: orsonwelsh

'Draaien is een ambacht, handwerk..bezig zijn....

dus cdj's JA
dus vinyl JA

PC...ROT OP ZEG...

Orson, ik ben het helemaal met je eens.  Maar gezien de ontwikkelingen en het overvloeien van mogelijkheden zal het er toch van komen. en niet alleen opdat het zo goedkoop is om op deze manier DJ te zijn.  Cry

Kijk maar naar de veranderingen in de studio. Hoe lang hebben de producers tegen het digital mixing console icm digital recording zitten hikken,.....     en nog steeds!!!

De discussie over digital - analoog is nog altijd aan de gang en zal naar mijn mening altijd beslist worden in het voordeel van analoog.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Xtremer    posted on 13-06-2008 09:56
Ik vind vinyl ook super draaien, heb zelf ook ruim 6 jaar vinyl gedraait. Helaas mee gestopt omdat hier gewoon geen shops meer in de buurt waren en ik heb het geld er gewoon niet voor. Misschien dat ik na mijn studie weer eens over vinyl ga denken:D.

En echt mensen het is misschien allemaal zo 'simpel' dat knopje indrukken op virtual DJ, maar ga nou eens een mix in elkaar zetten met platen of CD'sWinking my eye. Dan staan sommige raar te kijken wat je er allemaal mee kunt doen. En echt ik ben gewoon zwaar tegen de sync DJ.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
MickeyMick    posted on 13-06-2008 09:59
Poster: DJ-Xtremer
En echt ik ben gewoon zwaar tegen de sync DJ.

Gaan die 2 woorden in 1 zin?
Synq. En Dj?
Nee.

Je bent pas dj als je aan enkele van deze eisen voldoet(vind ik):
Platenkeuze
Bpm matchen/Mixen
'Feeling for the crowd'
Technisch inzicht.

Ik maak wel 1 uitzondering en dat is voor de drive-in mannen.
Die zijn meer gericht op platen keuze,, dan op mixen
User edit by MickeyMick on 13-06-2008 @ 10:00:59 (42%)

400 Users online: Lead & 353 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 43.470
Most visitors online this month : 583
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.926.179